Przetargi.pl
Wykonanie pomieszczenia dla archiwum zakładowego wraz z wyposażeniem w Miejskim Zakładzie Usług Komunalnych w Sosnowcu w formule „zaprojektuj i wybuduj” z nadzorem autorskim.

Miejski Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 41-200 Sosnowiec, Plonów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 291 79 22
  • Data zamieszczenia: 2020-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Usług Komunalnych
    Plonów 22/I
    41-200 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 32 291 79 22
    REGON: 27681549000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.sosnowiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie pomieszczenia dla archiwum zakładowego wraz z wyposażeniem w Miejskim Zakładzie Usług Komunalnych w Sosnowcu w formule „zaprojektuj i wybuduj” z nadzorem autorskim.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest 1). Stan istniejący: Dzięki przebudowie przeprowadzonej w 2019 roku, istniejące pomieszczenie stacji wymienników znajdującej się w parterowym budynku magazynowym zostało zmniejszone i oddzielone poprzez wymurowanie ściany od nowej wymiennikowni, a stare i nieprzydatne urządzenia ciepłownicze zdemontowano. W ten sposób z byłego pomieszczenie wymiennikowni o wymiarach wewnętrznych 11,7 m x 4,35 m i średniej wysokości 4,60 m powstało wydzielone pomieszczenie z odrębnym wejściem, w którym zamawiający zamierza zlokalizować archiwum zakładowe. Pomieszczenie po przebudowie musi spełniać wszystkie wymogi stawiane pomieszczeniom archiwum zakładowego. 2). Zakres zamówienia: Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy (modernizacji) pomieszczenia na archiwum zakładowe wraz z kompletnym wyposażeniem (roboty budowlane, wykończeniowe, elektryczne, instalacyjne i wyposażeniowe) w oparciu o wytyczne zamawiającego oraz wizje w terenie. Zamówienie obejmuje również nadzór autorski nad realizacja zamówienia. 3). Opis wymagań zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia: 3.1. Wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych dla przebudowy pomieszczenia byłego węzła cieplnego dla potrzeb archiwum zakładowego z uwzględnieniem wymagań określonych w ustawie Prawo budowlane( tekst jednolity Dz.U. 2019 poz. 1186 z późn. zm.) oraz ustawie Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2019 poz. 1843 z późn. zm.), Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t. j. Dz. U. 2019. poz. 1065), Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i form dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (t. j. Dz. U. 2013. poz. 1129), Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. nr 169 poz. 1650). Wszystkie rozwiązania projektowe muszą być ponadto uzgodnione z Zamawiającym. 3.2. Sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. 3.3. Sporządzenie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich. 3.4. Wykonanie wersji elektronicznej ww. opracowań na płycie CD – pliki scalone w formacie PDF oraz przedmiar robót i kosztorys inwestorski w formacie PDF. 3.5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej. 3.6. Uzyskanie dla projektu budowlanego uzgodnień, pozwoleń lub opinii innych organów wymaganych przepisami. 3.7. Wykonanie pełnego zakresu robót zgodnie z zaprojektowaną i uzgodnioną dokumentacją projektowo-kosztorysową, obejmującego: • przebudowę części pomieszczenia byłej wymiennikowni z przeznaczeniem na archiwum zakładowe wraz z jego powiększeniem poprzez przesunięcie wewnętrznej ściany nienośnej w stronę magazynu oraz wykonaniem wejścia z zewnątrz • wykonanie instalacji elektrycznej, oświetlenia, oświetlenia awaryjnego, wentylacji, ogrzewania i klimatyzacji, przeciwpożarowej oraz alarmowej w pomieszczeniu przeznaczonym dla archiwum zakładowego • wyposażenie pomieszczenia archiwum ( min. regały przesuwne oraz pozostałe niezbędne wyposażenie) 3.8. Przekazanie wymaganych dokumentów koniecznych do użytkowania, przeszkolenie użytkownika w zakresie podstawowej obsługi urządzeń i wyposażenia, 3.9. Usługa serwisowe w okresie gwarancyjnym – wymagany czas realizacji na usuniecie awarii – 24 godziny od momentu zgłoszenia. Wykonawca zobowiązany jest do podania formy zgłoszenia i potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia z podaniem osób odpowiedzialnych za potwierdzenie zgłoszenia ich nr telefonów, faksów i poczty elektronicznej. 3.10. Nadzór autorski nad realizacją zamówienia. 4). Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia: Przyjęte rozwiązania mają być nowoczesne, ergonomiczne, przyjazne środowisku i powinny zapewnić oszczędności w kosztach utrzymania obiektu. Rozwiązania projektowe powinny być na każdym etapie konsultowane i akceptowane przez Zamawiającego. Istniejące budynki nie są obiektami zabytkowymi i nie podlegają ochronie konserwatorskiej Akceptacja i sprawdzenie przez zamawiającego złożonej dokumentacji projektowej pod względem merytorycznym i pod względem kompletności nastąpi w przeciągu 7 dni od daty jej złożenia. Po zakończeniu prac zasadniczych należy wykonać wszelkie niezbędne prace wykończeniowo-budowlane w celu przywrócenia normalnego użytkowania w budynku objętym inwestycją (magazyn). Rozwiązania materiałowe powinny spełniać wszystkie wymagania wynikające z przepisów (posiadać aprobaty, atesty, deklaracje zgodności, certyfikaty), a rozwiązania techniczne powinny odpowiadać aktualnym przepisom oraz być zgodne z aktualnymi standardami i poziomem wiedzy. 5). Szczegółowy opis: 5.1. Roboty demontażowe i rozbiórkowe • demontaż istniejących drzwi wejściowych stalowych - 1 szt. • demontaż schodów stalowych - 1 szt. • skucie nierówności posadzki betonowej - ok. 50 m2 • rozbiórka naświetla z luksferów - ok. 7,0 m2 • rozbiórka ściany wewnętrznej od strony magazynu (ściana gr 1,5 c z cegły pełnej) o wymiarach ok. 9,0 m na 4,6 m - ok. 42,0 m2 5.2. Roboty budowlane i instalacyjne 5.2.1. Zakłada się zaprojektowanie i wykonanie wydzielonego pomieszczenia archiwum zakładowego o wymiarach ok. 8,0 m x 5, 5 m ( powierzchnia ok. 44 m2 ) do przechowywania archiwaliów na regałach przesuwnych w ilości 750 mb dokumentów formatu A-4. 5.2.2. Wymurowanie ściany od strony magazynu wraz z tynkami, wykonanie sufitów podwieszanych (z materiałów niepalnych). Przegrody muszą spełniać wymogi ochrony przeciwpożarowej. 5.2.3. Wykonanie wejścia (schodów) wraz z zadaszeniem 5.2.4. Wykonanie naświetla w miejsce rozebranych luksferów 5.2.5. Wykonanie posadzki z żywicy epoksydowej (materiał o odpowiedniej odporności ogniowej), po przygotowaniu podłoża, wraz z systemem jezdnym regałów 5.2.6. Wyremontowanie pozostałych ścian i położenie gładzi gipsowych od wewnątrz oraz pomalowanie ścian archiwum. Wykonanie remontu pokrycia dachowego nad pomieszczeniem archiwum i nowej wymiennikowni. 5.2.7. Montaż drzwi zewnętrznych do pomieszczenia archiwum ( antywłamaniowych i o odpowiedniej odporności ogniowej) 5.2.8. Wykonanie instalacji elektrycznej dla potrzeb oświetlenia (ogólnego i awaryjnego) wraz z montażem źródeł światła- wewnątrz i na zewnątrz. 5.2.9. Wykonanie instalacji elektrycznej gniazd wtykowych. 5.2.10. Montaż w pomieszczeniu archiwum systemu wentylacji i klimatyzacji z możliwością grzania oraz utrzymywania zadanej wilgotności, krotności wymiany i filtracji powietrza. 5.2.11. Wykonanie instalacji związanych z ochroną przeciwpożarową (wykrycie pożaru, alarmowanie o pożarze itp...) wraz z wyposażeniem w niezbędny sprzęt p.pożarowy. 5.2.12. Wykonanie system kontroli dostępu z określonymi poziomami dostępu, wejścia/wyjścia, czasu pracy, monitoringu otwarcia drzwi. 5.3. Wyposażenie archiwum • System regałów przesuwnych i stacjonarnych do przechowywania archiwaliów w ilości 750 mb dokumentów formatu A4 – napęd ręczny wraz z niezbędnymi elementami ułatwiającymi dostęp (drabinki, podesty itp...). • Dodatkowe wyposażenie według poniższej tabeli: Lp. Nazwa przedmiotu wyposażenia Kolor Liczba Jednostka miary Określenie przedmiotu wyposażenia 1. Biurko pracownicze z 3 szufladami dąb palermo jasny 1 szt. 130 cm dł. ,70 cm szer. ,75 cm wys. 2. Krzesło obrotowe szary 1 szt. - siedzisko wykonane z sklejki, zalewane w formie pianką poliuretanową o gęstości nie mniejszej niż 80 kg/m3, tapicerowana tkaniną; - oparcie wykonane ze sklejki, zalewanej w formie w technologii wtryskowej, pianką gęstości nie mniejszej niż 75kg/m3, tapicerowana tkaniną, regulowane na wysokość w zakresie nie mniejszym niż 100 mm; - podłokietnik regulowany góra-dół (zakres regulacji nie mniej niż 70 mm), nakładka poliuretanowa; - regulacja wysokości siedziska, regulacja synchronicznego odchylania oparcia / siedziska z możliwością dostosowania sprężystości odchylenia oparcia do ciężaru siedzącego, z dodatkową funkcją wysuwu siedziska; - baza pięcioramienna czarna (z tworzywa). 3. Lampka biurowa LED szary/srebrny 1 szt. - moc (W) – 10; - klasa energooszczędności EEI – A. Przepisy prawne i normy związane z projektowaniem i wykonaniem przedmiotu zamówienia: 1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. 2019. poz. 1065), 2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t. j. Dz. U. 2018, poz. 1935). 3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 z późniejszymi zmianami). 4. Obwieszczenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 roku w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t. j. Dz. U. 2013, poz. 1129 z późniejszymi zmianami). 5. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 roku- Prawo ochrony środowiska. (tekst jednolity: Dz. U. 2019. poz.1396 z późniejszymi zmianami). 6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 roku w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz.1126). 7. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn. zm.) 8. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 6 lutego 2003 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 Nr 47 poz. 401). 9. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity: Dz. U. 2003 nr 169 poz. 1650), 10. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. nr 109 poz. 719), 11. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. Nr 14 poz. 67). 12. Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. (tekst jednolity: Dz. U. 2020 poz. 164 z późn. zm.). 13. Materiał pomocniczy: Budynek Archiwum. Wskazówki dla uczestników budowlanego procesu inwestycyjnego. Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych. Warszawa 2016. Dodatkowe wytyczne inwestorskie dotyczące przedmiotu zamówienia: • w trakcie prowadzenia robót wykonawczych wszystkie przełączenia i wyłączenia instalacji z eksploatacji należy wcześniej uzgadniać z upoważnionym przedstawicielem inwestora w celu zminimalizowania niedogodności wynikających z prowadzonych prac. • Złom z demontażu pozostaje do dyspozycji zamawiającego. • Ze względu na fakt , iż prace prowadzone będą w budynku eksploatowanym ( czynny magazyn), w trakcie prowadzonych robót należy zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenia BHP oraz zabezpieczenie przed zniszczeniem znajdujących się tam przechowywanych materiałów i elementów wyposażenia. • Po zakończeniu robót wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania i przywrócenia terenu do stanu pierwotnego. • Wszelkie odpady i pozostałości budowlane należy wywieźć z terenu zamawiającego i utylizować zgodnie z przepisami dotyczącym zagospodarowania odpadów. • Wykonawca zobowiązany jest uruchomić wszystkie instalacje w zakresie przedmiotu zamówienia i dokonać ich regulacji. • Po zrealizowaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć inwestorowi w 2 egz. niezbędne dokumenty, w tym : a) dokumentację powykonawczą b) dokumentację techniczno- ruchową zamontowanych urządzeń, c) atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne na zastosowane materiały i urządzenia, karty gwarancyjne producenta na zastosowane urządzenia, d) protokoły z dokonywanych prób i pomiarów, e) instrukcję bezpieczeństwa pożarowego w związku ze zmianą funkcji części dotychczasowego pomieszczenia wymiennikowni na archiwum zakładowego. - Załącznikiem do opisu przedmiotu jest: - Program Funkcjonalno Użytkowy, - Lokalizacja archiwum na mapie zasadniczej, - Mapa zasadnicza, - Rzut przyziemia z nowo wybudowaną wymiennikownią Wymagania zatrudnienia przy realizacji zmówienia przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób na podstawie umowy o pracę. 1) Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności niezbędne do realizacji zamówienia zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy zgodnym z zakresem powierzonych im zadań 2) Zamawiający nie określa wymiaru etatu zatrudnienia z tym, że każda godzina wykonywanej pracy przez każdego pracownika Wykonawcy /podwykonawcy/ musi być realizowana w ramach umowy o pracę. 3) Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia trwało w całym okresie wykonywania zamówienia, a zatrudnione osoby zobowiązane będą do osobistego wykonywania pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli spełniania warunków określonych w SIWZ przez wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 5) Wykonawca/podwykonawca w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu oświadczenie o ilości osób zatrudnionych na umowę o pracę zaangażowanych w realizację przedmiotowego zamówienia. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 6) Wykonawca/podwykonawca jest zobowiązany do okazania Zamawiającemu, na każdorazowe wezwanie Zamawiającego, oryginału oświadczenia potwierdzającego fakt zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, w odniesieniu do których Zamawiający zastrzegł obowiązek zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę w terminie 3 dni od daty otrzymania wezwania. 7) Wykonawca w przypadku niezatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę przy realizacji zamówienia na umowę o pracę osób, w odniesieniu do których zamawiający postawił ten wymóg, w terminie określonym w ust. 4 pkt. 5 i 6, będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej na zasadach określonych we wzorze umowy – zał. do SIWZ. 8) Zamawiający przewiduje także możliwość przeprowadzania kontroli przez przedstawicieli zamawiającego lub upoważnione osoby trzecie na miejscu wykonania przedmiotu zamówienia. 9) W uzasadnionych przypadkach, nie leżących po stronie Wykonawcy oraz w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez Wykonawcę (podwykonawcę) przed zakończeniem trwania umowy, Wykonawca (podwykonawca) będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania, co do sposobu zatrudnienia na cały okres realizacji zamówienia, 10) zmiana osób, o których mowa w pkt. 9) nie wymaga aneksu do umowy (Wykonawca przedstawi korektę oświadczenia dotyczącego osób wykonujących zamówienie do wiadomości Zamawiającego). 11) Wykonawca zobowiązany będzie do dokonania zmiany pracowników na wniosek Zamawiającego, w przypadku zaistnienia uzasadnionych zarzutów Zamawiającego, co do osoby pracownika Wykonawcy, obowiązek określony powyżej dotyczy także podwykonawców - Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w SIWZ. 12) Zamawiający nie dopuszcza naruszenia postanowienia art. 22 §12 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.), tj. zastąpienia umowy o pracę - wynikającą wprost z treści art. 22 § 1* tejże ustawy, umowami cywilnoprawnymi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku: zostanie uznany za spełniony, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, po złożeniu oświadczenia o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy UPzp
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Stosowne pełnomocnictwa jeśli dotyczą Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną