Przetargi.pl
Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego wraz z konserwacją bieżącą oraz wykonanie oznakowania miejskiego systemu informacji na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Zgierza

Gmina Miasto Zgierz ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, Plac Jana Pawła II 16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 0427162854 w. 200, 7143200 , fax. 042 7143203
  • Data zamieszczenia: 2014-04-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Zgierz
    Plac Jana Pawła II 16 16
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. 0427162854 w. 200, 7143200, fax. 042 7143203
    REGON: 47205772100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.zgierz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego wraz z konserwacją bieżącą oraz wykonanie oznakowania miejskiego systemu informacji na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Zgierza
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    WSTĘP: Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181 i 2182 z dnia 23 grudnia 2003 roku), na drogach gminnych na terenie miasta Zgierza stosuje się: 1) oznakowanie poziome w postaci linii, napisów i symboli umieszczonych na nawierzchni drogi (np. przejścia dla pieszych, linie postojowe, linie środkowe itp.); 2) oznakowanie pionowe w postaci tarcz, tablic z napisami lub symbolami; 3) urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. progi zwalniające, słupki oporowe, barierki itp.). OPIS PRZEDMIOTU I WARUNKÓW WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie oznakowania poziomego i pionowego wraz z konserwacją bieżącą oraz wykonanie oznakowania miejskiego systemu informacji (MSI) na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Zgierza zgodnie z podanym poniżej zakresem rzeczowym zamówienia, przedmiarem robót - wykazem ilościowym planowanych prac i materiałów (załącznik nr 1), specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik nr 2) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w okresie od dnia podpisania umowy do 31.12.2015r. Zamówienie obejmuje około 163 km dróg gminnych. Oznakowanie poziome i pionowe winno być utrzymane w takim stanie, aby nie stwarzało zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. 1. ZAKRES RZECZOWY ZAMÓWIENIA: Zamówienie obejmuje wykonanie: 1) oznakowania pionowego w zakresie demontażu, montażu oraz naprawy słupków i tarcz znaków drogowych, a także urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) z wyłączeniem sygnalizacji świetlnej, 2) oznakowania poziomego, w zakresie malowania farbami rozpuszczalnikowymi lub oznakowania masami termoplastycznymi bądź chemoutwardzalnymi lub taśmami najezdniowymi, linii ciągłych i przerywanych, symboli i przejść dla pieszych, 3) oznakowania miejskiego systemu informacji w zakresie demontażu, montażu oraz naprawy słupków, tablic z nazwami ulic i tablic kierujących do miejsc wyjątkowych. 1.1. OZNAKOWANIE PIONOWE: Zakres zamówienia obejmuje wykonanie oznakowania pionowego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Zgierza: 1) Konserwacja istniejącego oznakowania pionowego, obejmująca: a) objazdy ulic w celu bieżącej kontroli istniejącego oznakowania pionowego dokonywane: - raz w tygodniu - drogi gminne leżące w centrum miasta, bądź poza nim, ale o wzmożonym natężeniu ruchu - około 25 km (zgodnie z wykazem ulic do objazdu cotygodniowego wraz z mapą - stanowiącym załącznik nr 3), - raz w miesiącu - pozostałe ulice gminne, b) udokumentowanie objazdów i poczynionych spostrzeżeń w Dzienniku Objazdów, c) regulację słupków do znaków w pionie i kąta ustawienia tarcz, prawidłowe zorientowanie kierunku tarcz znaków przekręconych w wyniku wypadków drogowych lub aktów wandalizmu wraz z dokręcaniem śrub mocujących, właściwe zamocowanie słupków oraz opuszczonych tarcz i uzupełnianie brakujących uchwytów wraz ze śrubami, d) drobne naprawy lic znaków polegające na uzupełnieniu części emblematów i napisów, e) mycie pionowych znaków drogowych oraz separatorów drogowych U-25 i tablic kierujących U-21 w zależności od potrzeb; zamiar wykonania mycia wymaga każdorazowo zgłaszania Zamawiającemu (wpis do Dziennika Objazdów), f) usuwanie wskazanych przez Zamawiającego znaków lub słupków, ewidencjonowanie zdemontowanych tarcz i słupków oraz magazynowanie ich w celu rozliczenia, g) montaż tarcz znaków i słupków z odzysku, h) usuwanie elementów konstrukcji i reklam, dla których nie ustalono właścicieli, i) zmianę lokalizacji istniejących znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu (według wskazań Zamawiającego), j) naprawę nawierzchni (uzupełnienie i zagęszczenie) uszkodzonej w wyniku montażu lub demontażu znaków pionowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, k) mocowanie zerwanych łańcuchów przy barierach łańcuchowych, l) spawanie ustrojów słupków do znaków. 2) wymianę tarcz znaków z powodu ich zużycia, wyznaczonych w wyniku objazdów dokonanych przez Zamawiającego lub na podstawie spostrzeżeń wykonawcy zawartych w Dzienniku Objazdów, 3) ustawienie lub wbudowanie nowych znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu zleconych wpisem do Dziennika Objazdów na podstawie projektów organizacji ruchu lub na polecenie pracownika nadzorującego ze strony Zamawiającego w przypadku konieczności uzupełnianiu brakujących (w wyniku kradzieży) lub zniszczonych (w wyniku wypadków drogowych lub aktów wandalizmu) tarcz znaków, 4) montaż i demontaż oznakowania pionowego wynikający z wprowadzenia tymczasowych organizacji ruchu na czas trwania świąt, imprez okolicznościowych itp., 5) wymianę (montaż i demontaż) słupków do znaków stabilizowanych gruzem oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu, 6) montaż nietypowych słupków do znaków drogowych (wygiętych - umieszczanych w chodniku i wysięgników na sygnalizatorach) 7) malowanie (dwukrotne) wcześniej ustawionych urządzeń bezpieczeństwa ruchu wymagających odnowienia lub ograniczeń skrajni drogowej, 8) montaż progów zwalniających i luster drogowych, 9) montaż stalowych barier ochronnych w pasach drogowych (z wyłączeniem montażu na mostach, wiaduktach i przepustach) jak również naprawa uszkodzonych elementów, 10) montaż słupków blokujących, słupków blokujących z łańcuchami pomalowanych na kolor biało-czerwony oraz ozdobnych słupków żeliwnych typu S6, 11) montaż tablic z nazwami ulic, 12) montaż tablic z nazwami miejsc wyjątkowych, 13) montaż tablic kierunkowych do miejsc wyjątkowych, 14) montaż tarcz znaków nietypowych. Zakres zamówienia obejmuje także wszystkie czynności pomocnicze niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia depozytu materiałów z demontażu i odzysku. Po zakończeniu realizacji zamówienia Wykonawca przekaże protokolarnie zmagazynowane wcześniej elementy z demontażu (zgodnie z prowadzoną ewidencją) Zamawiającemu lub wskazanemu przez Zamawiającego kolejnemu Wykonawcy. Powyższe prace będą wykonywane na podstawie wpisu pracownika nadzorującego ze strony Zamawiającego do Dziennika Objazdów, określającego ich zakres i termin wykonania. 1.2. OZNAKOWANIE POZIOME: Zakres zamówienia obejmuje wykonanie oznakowania poziomego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Zgierza (orientacyjna wielkość: 5 400 m2): 1) malowanie linii ciągłych i przerywanych, symboli i przejść dla pieszych farbami rozpuszczalnikowymi, masami termoplastycznymi lub chemoutwardzalnymi, 2) likwidację zbędnych wymalowań, związanych ze zmianami w organizacji ruchu, poprzez frezowanie bądź wykonanie zamalowań, 3) naklejanie taśm najezdniowych zastępujących oznakowanie malowane. Powyższe prace będą wykonywane na podstawie wpisu pracownika nadzorującego ze strony Zamawiającego do Dziennika Objazdów, określającego ich zakres i termin wykonania. Oznakowanie poziome będzie wykonywane w danym roku, bezzwłocznie po zaistnieniu odpowiednich warunków atmosferycznych i na każde zlecenie Zamawiającego w okresie od kwietnia do listopada przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Zarówno odświeżenie oznakowania po śladach poprzedniego, jak i wykonywanie nowego, na podstawie dostarczonego projektu organizacji ruchu, będzie prowadzone przez Wykonawcę na podstawie przekazanych przez Zamawiającego harmonogramów określających kolejność oznakowywanych ulic. 2. TRYBY REALIZACJI ROBÓT: Wymienione powyżej rodzaje robót będą realizowane w trzech trybach (z określeniem czasu reakcji): 1) tryb awaryjny (1 godzina) - obejmuje montaż znaków zniszczonych lub skradzionych, które mają istotne znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, np.: A-7, B-2, B-20, D-6, D-6a, D-6b, 2) tryb podstawowy (6 godzin) - obejmuje montaż pozostałych znaków z grupy ostrzegawczych, zakazu, nakazu i informacyjnych, 3) tryb normalny (10 dni) - obejmuje planowane wymiany i montaż innych znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. 3. MATERIAŁY: 1) Oznakowanie pionowe: a) lica tarcz znaków wyklejane z folii odblaskowych I i II generacji, przy czym z folii II generacji znaki typu A-7, B-2, B-20, D-6, D-6a, D-6b, b) tarcze znaków typu średniego - na wszystkich ulicach, c) wszelkie urządzenia bezpieczeństwa ruchu (w tym również bariery ochronne) i słupki do znaków (z ocynkowanej rury stalowej o średnicy ?60) wykonane zgodnie ze Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami ich umieszczania na drodze. 2) Oznakowanie poziome: a) farba rozpuszczalnikowa, b) masa termoplastyczna lub chemoutwardzalna, c) taśma drogowa najezdniowa, wykonane z elementów odblaskowych o współczynniku załamania światła powyżej 1,5 podawanymi pneumatycznie
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332908
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości: 5.000,00 PLN. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Zgierzu 74 8783 0004 0017 2303 2000 0108. Wadium wnoszone w innej formie należy złożyć w kasie, pokój nr 014, Urząd Miasta Zgierza, Plac Jana Pawła II 16, 95-100 Zgierz

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.umz.zgierz.pl/przetargi

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach