Przetargi.pl
Wykonanie nowego systemu sygnalizacji pożaru oraz oświetlenia awaryjnego w budynku Archiwum Państwowego we Wrocławiu

Archiwum Państwowe we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-215 Wrocław, Pomorska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3288101, 3288395, , fax. 71 3288045
  • Data zamieszczenia: 2020-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Archiwum Państwowe we Wrocławiu
    Pomorska 2
    50-215 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3288101, 3288395, , fax. 71 3288045
    REGON: 12060000000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Archiwum Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie nowego systemu sygnalizacji pożaru oraz oświetlenia awaryjnego w budynku Archiwum Państwowego we Wrocławiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nowego systemu sygnalizacji pożaru oraz oświetlenia awaryjnego w budynku Archiwum Państwowego we Wrocławiu, zlokalizowanym przy ul. Pomorskiej 2, 50-215 Wrocław w zakresie określonym w dokumentacji projektowej oraz SIWZ. Obiekt, w którym mają być wykonane prace instalacji elektrycznej jest budynkiem użyteczności publicznej, zlokalizowanym na działce nr 36 AM-24, obręb 5-Plac Grunwaldzki. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia powinien być wykonany na podstawie dokumentacji projektowej, a pomocnymi dokumentami są obmiary robót. Projektowane prace instalacyjne z branży elektrycznej mają na celu podniesienie stopnia bezpieczeństwa pożarowego obiektu dlatego prace powinny być wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami o ochronie przeciwpożarowej i normami, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.-Prawo budowlane, rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, a także z aktualnymi i obowiązującymi Polskimi i Europejskimi Normami, ustawą z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej, rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 kwietnia 1998 r. w sprawie wyrobów służących do ochrony przeciwpożarowej, które mogą być wprowadzone do obrotu i stosowane wyłącznie na podstawie certyfikatu zgodności i innymi przepisami wykonawczymi. Jeśli chodzi o wykonanie instalacji Systemu Sygnalizacji Pożaru to powinna ona objąć ochroną wszystkie przestrzenie budynku, dotyczy to także pomieszczeń nieużytkowych. tj. poddaszy. Przygotowana dla Wykonawcy dokumentacja projektowa „SSP” rozpatrywana była łącznie z innymi opracowaniami, tj. Scenariuszem Pożarowym, Ekspertyzą techniczną dot. stanu ochrony przeciwpożarowej. Zalecenia do wykonania instalacji oświetlenia awaryjnego przedstawia Projekt wykonawczy, w którym wypracowano rozwiązania zastępcze w trybie § 2 ust. 3a rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, rozwiązania zamienne w trybie § 1 ust. 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz w trybie § 13 ust. 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych. Zaprojektowaną dokumentację techniczną wykonawczą dot. instalacji oświetlenia awaryjnego dostosowano do wymagań zawartych w Polskiej Normie PN-EN 1838:2005 „Zastosowania oświetlenia–oświetlenie awaryjne”. Przewidziano wykonanie instalacji oświetlenia ewakuacyjnego, na które składa się: awaryjne oświetlenie dróg ewakuacyjnych, oświetlenie stref otwartych oraz podświetlane znaki wskazujące kierunki ewakuacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu Wykonawca jest obowiązany w terminie do dnia 18.09.2020 r. do godz. 10:00 wnieść wadium w wysokości 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w formie dopuszczonej ustawą Prawo zamówień publicznych (art. 45 ust. 6) Ustawy Pzp tj.: a) w pieniądzu: płatne przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 30 1010 1674 0034 0513 9120 0000 Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za wniesione skutecznie wówczas, gdy przed upływem terminu określonego w ust. 1 nastąpi uznanie rachunku Zamawiającego. b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm. ). 3. W innych formach dopuszczonych Ustawą (poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe) należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Archiwum Państwowe we Wrocławiu, 50-215 Wrocław, ul. Pomorska 2, Sekretariat (I piętro nr pokoju: 112). W/w poręczenia i gwarancje muszą być wystawione na Zamawiającego. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 4. Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 5. Wszystkie dokumenty, o których mowa w art. 46 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp, potwierdzające wniesienie wadium muszą zawierać znak i/lub nazwę postępowania, którego dotyczą oraz prawidłową nazwę Zamawiającego. 6. Do oferty należy załączyć: 1) kopię dokumentu, potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu oraz numer konta, na którym ma być dokonany zwrot wadium lub 2) oryginał dokumentu określonego w ust. 2 pkt. b-e i jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem 7. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 4a-5 ustawy. 9. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy. XXI WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie uznanej za najkorzystniejszą. 2. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy najpóźniej w dniu podpisania umowy, które nastąpi w terminie wskazanym przez Zamawiającego w odrębnym piśmie. 3. Forma zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 1) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: • pieniądzu, • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, • gwarancjach bankowych, • gwarancjach ubezpieczeniowych • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu winno być wniesione w PLN. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 5. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 6. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w postaci gwarancji lub poręczenia gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta i/lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego oraz datę ogłoszenia przetargu c) precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub poręczeniem, d) kwotę gwarancji i/lub poręczenia, e) zobowiązania gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, f) zapewnienia wykonalności na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, g) określenia miejsca rozstrzygania sporów w sądzie właściwym dla siedziby Zamawiającego 7. Do zmiany formy zabezpieczenia umowy w trakcie realizacji umowy stosuje się art. 149 ustawy Pzp. 8. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 1) Zamawiający zwraca 70 % zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane; 2) Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia; 3) Kwota, o której mowa w ust. 2, jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - w formie oryginału: Pełnomocnictwo, jeżeli upoważnienie do złożenia oferty nie wynika bezpośrednio z aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dowód wniesienia wadium - zgodnie z opisem w rozdz. XX SIWZ; Wykaz zrealizowanych zamówień- załącznik nr 6 Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego-załącznik nr 7 W przypadku oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym SIWZ, które pozostają do dyspozycji Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego stosownie do dyspozycji art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, skorzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale. VIII niniejszej SIWZ, w formie elektronicznej koniecznym jest jednoczesne wskazanie przez Wykonawcę określonych, aktualnych i ogólnodostępnych adresów internetowych, na których Zamawiający będzie miał możliwość bezpłatnego pobrania dokumentów. Zamawiający wymaga od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów w języku obcym. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.).. Zgodnie z art. 22a ustawy Pzp: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy Pzp – w zakresie określonym w niniejszej SIWZ. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1. Wykaz doświadczenia Kierownika Robót skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego- załącznik nr 8

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach