Przetargi.pl
„Wykonanie modernizacji mostu na drodze powiatowej nr 1492D w miejscowości Niwki Kraszowskie”

Powiat Oleśnicki z siedzibą w Oleśnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 56-400 Oleśnica, ul. J. Słowackiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 140 107 , fax. 713 140 110
  • Data zamieszczenia: 2019-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Oleśnicki z siedzibą w Oleśnicy
    ul. J. Słowackiego 10
    56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. 713 140 107, fax. 713 140 110
    REGON: 93193469600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-olesnicki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie modernizacji mostu na drodze powiatowej nr 1492D w miejscowości Niwki Kraszowskie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiot zamówienia: „Wykonanie modernizacji mostu na drodze powiatowej nr 1492D w miejscowości Niwki Kraszowskie” Robota budowlana Kod CPV 45221111-3 roboty budowlane w zakresie mostów drogowych 45233140-2 roboty drogowe 45100000-8 przygotowanie terenu pod budowę 45233220-7 roboty w zakresie nawierzchni dróg 4500 0000-7 roboty budowlane Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji mostu w ciągu drogi powiatowej nr 1492D nad kanałem Młyńska Woda w km 0+450 kanału Młyńska Woda w miejscowości Niwki Kraszowskie. II. Stan istniejący: Opis obiektu: Most jest konstrukcją jednoprzęsłową o konstrukcji ramowej. Płyta żelbetowa gr. ok. 80 cm oparta na przyczółkach żelbetowych. Nawierzchnia jezdni wykonana jest z mieszanek mineralno – bitumicznych o gr. 10 cm. Odwodnienie mostu jest powierzchniowe. Most wyposażony jest w balustrady stalowe o wys. ok. 1,05 m. Dane techniczne istniejącego mostu • długość mostu – 7,00 m • szerokość całkowita – 9,13 m w tym: - chodnik – 1,52 m - jezdnia – 6,10 m - chodnik – 1,51 m • światło pionowe mostu – min. 1,14 m • światło poziome (prostopadle do rzeki) – 4,40 m • kąt skrzyżowania osi mostu i drogi – 49o III. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m.in.: 1. Wykonanie zabezpieczenia terenu cieku przed zanieczyszczeniami pochodzącymi z procesu budowlanego. 2. Wykonanie zabezpieczenia wykopów wraz z pompowaniem wody. 3. Wycięcie krzewów wokół obiektu. 4. Usunięcie warstwy ziemi o grubości 15 cm. 5. Wykonanie demontażu poręczy mostowych stalowych. 6. Rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych o grubości 10 cm na moście. 7. Usunięcie izolacji przeciwwilgociowej. 8. Rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych o grubości 12 cm na dojazdach. 9. Rozebranie podbudów o grubości 40 cm. 10. Wykonanie rozbiórki elementów żelbetowych i betonowych. 11. Wykonanie robót ziemnych z transportem urobku nieprzydatnego do wbudowania (ręcznie 20 % i mechanicznie 80 %). 12. Wykonanie czyszczenia strumieniowo – ściernego powierzchni betonowych. 13. Wykonanie wypełnienia betonem przerw i pustek w ścianach przyczółka. 14. Wykonanie wbicia ścianek szczelnych PVC i stalowych. 15. Wykonanie betonowania (przyczółki, oczepy, skrzydełka, płyty przejściowe) betonem C 30/37 . 16. Wykonanie zbrojenia konstrukcji prętami stalowymi okrągłymi żebrowanymi o śr. 12-20 mm. 17. Wykonanie izolacji przeciwwilgociowych i antykarbonatyzacyjnych powierzchni betonowych. 18. Wykonanie podbudowy betonowej o grubości 10 cm – beton C12/15. 19. Wykonanie warstwy ochronnej z betonu C20/25 grubości 5 cm, zbrojonej siatką o oczku 15x15 cm gr. 8 mm. 20. Wykonanie elementów odwodnienia. 21. Wykonanie montażu bariero-poręczy i barier na obiekcie i dojazdach. 22. Montaż krawężników kamiennych na moście. 23. Montaż krawężnika betonowego zanikającego 20x30x100 cm na ławie z oporem z betonu C12/15. 24. Oczyszczenie i skropienie izolacji i warstwy wiążącej. 25. Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego AC 16 W o grubości 5 cm (warstwa wiążąca) na moście. 26. Wykonanie nawierzchni z AC 11 o grubości po zagęszczeniu 5 cm (warstwa ścieralna) na obiekcie. 27. Wykonanie mechanicznie profilowanego i zagęszczonego podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi. 28. Wykonanie montażu reperów. 29. Wykonanie oczyszczenia rowów z namułu oraz wyprofilowanie skarp rowu 30. Wykonanie umocnienia skarp rowu kamieniem brukowym wtapianym w beton 31. Profilowanie koryta pod obiektem z oczyszczeniem po wykonaniu robót i z umocnieniem. IV. Pozostałe warunki: 1. Przy wycenie i realizacji zamówienia należy korzystać z dokumentacji: „Wykonanie modernizacji mostu na drodze powiatowej nr 1492D w miejscowości Niwki Kraszowskie”, sporządzonej przez FASYS MOSTY Sp. z o.o. z siedzibą w: ul. Jedności Narodowej 83, 50-262 Wrocław. 2. W związku z trwającą przebudową drogi powiatowej nr 1492 D w miejscowości Niwki Kraszowskie- etap 2, w km od 0+350 do km 3+661, z wyłączeniem nawierzchni na moście w km 3+465- 3+481, Wykonawca powinien skoordynować wykonanie modernizacji mostu z wykonawcą ww. inwestycji, w szczególności w miejscu realizacji remontu mostu, tj. w km 3+461,09 do 3+491,90 oraz dojazd do niego. 3. Harmonogram wykonawcy mostu musi być zaakceptowany i skoordynowany z kierownikiem budowy i inspektorem nadzoru przebudowywanej drogi. 4. W załączeniu harmonogram rzeczowo-finansowy Wykonawcy zadania pn: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1492 D w miejscowości Niwki Kraszowskie- etap 2” (załącznik nr 12 do siwz). 5. Wykonawca wykona oznakowanie zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i będzie je utrzymywał na całym odcinku prowadzonych robót przez cały okres ich trwania. Wprowadzona organizacja ruchu tymczasowego musi uwzględniać tymczasową organizację ruchu (TOR), wprowadzoną przez wykonawcę przebudowy drogi powiatowej nr 1492D w miejscowości Niwki Kraszowskie – etap 2. V. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: 1) Dokumentacja projektowa (PB i PW )– załącznik Nr 8 do SIWZ ze zmianami. 2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB)– załącznik Nr 9 do SIWZ. 3) Przedmiar Robót -druk pomocniczy – załącznik Nr 10 do SIWZ. VI. Termin wykonania zamówienia: od daty podpisania umowy do dnia 30 czerwca 2020 roku 2.1. Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za zgodność wykonania z dokumentacją dostarczoną przez Zamawiającego. Prace należy prowadzić zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumentacji i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i normami, zasadami sztuki budowlanej oraz warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót. 2.2. W czasie prowadzenia robót budowlanych Wykonawca, w ramach ceny ofertowej, zobowiązany będzie do: 1) urządzenia zaplecza w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym, zabezpieczenia terenu objętego robotami budowlanymi w tym przed dostępem osób postronnych, 2) prowadzenia robót zgodnie z zakresem przewidzianym w projekcie, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, obowiązującymi normami i przepisami oraz zasadami sztuki budowlanej, 3) wykonania przedmiotu umowy, przy użyciu własnych materiałów, zgodnie z umową, zasadami wiedzy technicznej i przepisami prawa, 4) przeprowadzenia robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych 5) postępowania z odpadami powstałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach i ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska . 6) zastosowania materiałów budowlanych oraz urządzeń posiadających: - certyfikaty na znak bezpieczeństwa, - aprobaty techniczne, - certyfikaty zgodności lub deklaracje zgodności, - atesty, Zgodnie z art. 30 ust 1 ustawy Pzp w stosunku co do wymagań dotyczących opisywania przedmiotu zamówienia (parametry, normy) należy stosować je z uwzględnieniem odrębnych przepisów technicznych przez odniesienie się w kolejności preferencji wskazanych w pkt 2 ww. art. 30 tj. a) Polskich Norm przenoszących normy europejskie, b) norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie, c) europejskich ocen technicznych, rozumianych jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.), d) wspólnych specyfikacji technicznych, rozumianych jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12), e) norm międzynarodowych, f) specyfikacji technicznych, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, g) innych systemów referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne, W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie, norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie oraz norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2, przy opisie przedmiotu zamówienia uwzględnia się w kolejności: a) Polskie Normy; b) polskie aprobaty techniczne; c) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw; d) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych protokolarnego przejęcia terenu budowy, 7) zorganizowania, zagospodarowania i zabezpieczenia terenu budowy z zachowaniem należytej staranności, w tym zachowania porządku na terenie budowy, 8) ochrony mienia znajdującego się na terenie budowy, 9) natychmiastowego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót, 10) przerwania robót na żądanie Zamawiającego i w związku z tym zabezpieczenia wykonania robót przed ich zniszczeniem, 11) zabezpieczenia obrębu prowadzenia robót w sposób zapewniający bezpieczeństwo użytkownikom obiektu, 12) poszanowania występujących w obszarze oddziaływania obiektu uzasadnionych interesów osób trzecich. 13) opracowania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnej oraz zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, 14) wykonania przed zgłoszeniem przedmiotu umowy do odbioru, wszystkich niezbędnych prób, odbiorów i badań z wynikiem pozytywnym, 15) uporządkowania terenu po zakończeniu robót oraz przekazanie go Zamawiającemu w terminie nie późniejszym niż termin odbioru końcowego robót, 16) uczestniczenia w czynnościach odbioru, usunięcia stwierdzonych wad, przekazania wymaganych atestów i zaświadczeń, 17) zgłoszenia w formie pisemnej gotowości do odbioru ostatecznego na piętnaście (15) dni przed upływem okresu gwarancji i rękojmi za wady, 3. Wizja lokalna Przed sporządzeniem oferty przez Wykonawcę zaleca się dokonania wizji lokalnej. Wykonawca winien zapoznać się z całością materiałów załączonych do SIWZ, które są konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy. 4. Informacje dodatkowe. 1. Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania zadania dostarcza Wykonawca. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy techniczne i jakościowe co najmniej takie, jakie zostały określone w STWiORB oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty i zgodnie z art. 30b Ustawy Pzp. 2. Dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych norm, aprobat. Gdziekolwiek w dokumentach powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w warunkach umowy nie postanowiono inaczej. W przypadku gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne „równoważne” odpowiednie normy zapewniające równy, lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez Projektanta. 3. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp i ww. zapisach, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4. Dokumentacja projektowa oraz STWiORB stanowi dokument wiodący. Przedmiary robót mają wyłącznie charakter pomocniczy. Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny sposób wykonania przedmiotu zamówienia niż określony w dokumentacji przetargowej. 5. Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazywałby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń „równoważnych” co do ich jakości, właściwości użytkowych i parametrów technicznych. 5.1. Zamawiający wymaga, by czynności bezpośrednio związane z realizacją robót, tj. : 1. Wykonanie zabezpieczenia terenu cieku przed zanieczyszczeniami pochodzącymi z procesu budowlanego. 2. Wykonanie zabezpieczenia wykopów wraz z pompowaniem wody. 3. Wycięcie krzewów wokół obiektu. 4. Usunięcie warstwy ziemi 5. Wykonanie demontażu poręczy mostowych stalowych. 6. Rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych na moście. 7. Usunięcie izolacji przeciwwilgociowej. 8. Rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych na dojazdach. 9. Rozebranie podbudów 10. Wykonanie rozbiórki elementów żelbetowych i betonowych. 11. Wykonanie robót ziemnych z transportem urobku nieprzydatnego do wbudowania (ręcznie 20 % i mechanicznie 80 %). 12. Wykonanie czyszczenia strumieniowo – ściernego powierzchni betonowych. 13. Wykonanie wypełnienia betonem przerw i pustek w ścianach przyczółka. 14. Wykonanie wbicia ścianek szczelnych. 15. Wykonanie betonowania (przyczółki, oczepy, skrzydełka, płyty przejściowe) 16. Wykonanie zbrojenia konstrukcji prętami stalowymi okrągłymi żebrowanymi 17. Wykonanie izolacji przeciwwilgociowych i antykarbonatyzacyjnych powierzchni betonowych. 18. Wykonanie podbudowy betonowej 19. Wykonanie warstwy ochronnej z betonu, zbrojonej siatką 20. Wykonanie elementów odwodnienia. 21. Wykonanie montażu bariero-poręczy i barier . 22. Montaż krawężników kamiennych na moście. 23. Montaż krawężnika betonowego zanikającego na ławie z oporem z betonu 24. Oczyszczenie i skropienie izolacji i warstwy wiążącej. 25. Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego na moście. 26. Wykonanie nawierzchni na obiekcie. 27. Wykonanie mechanicznie profilowanego i zagęszczonego podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi. 28. Wykonanie montażu reperów. 29. Wykonanie oczyszczenia rowów oraz wyprofilowanie skarp rowu 30. Wykonanie umocnienia skarp rowu kamieniem brukowym wtapianym w beton 31. Profilowanie koryta pod obiektem z oczyszczeniem po wykonaniu robót i z umocnieniem - były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, o ile nie są wykonywane przez dane osoby w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową. 5.2. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na umowę o pracę osobę/osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych w zakresie realizacji całego zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r. – Kodeks pracy. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę winno trwać przez cały czas realizacji umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu w terminie określonym zapisami umowy i aktualizowania na bieżąco, tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej, listy osób biorących udział przy realizacji zamówienia. 5.3. W celu weryfikacji zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego w pkt. 5.1. czynności w zakresie realizacji zamówienia umowa przewiduje możliwość żądania przez zamawiającego w szczególności: 1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, 2) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika, 3) innych dokumentów - zawierających informacje, w tym dane osobowe niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika. 5.4. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5.5. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu w terminie określonym zapisami umowy i aktualizowania na bieżąco, tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej, listy osób biorących udział w realizacji zamówienia. 5.6. Lista osób biorących udział w realizacji zamówienia musi zawierać pełny skład pracowników wraz z określeniem pełnionych przez nich funkcji i wskazaniem formy zatrudnienia a także okresu obowiązywania umowy. 5.7. Dla udokumentowania tego faktu Wykonawca, przedstawi zamawiającemu, w terminie 14 dni od daty podpisania umowy wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać – w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy. Wykonawca zobowiązany jest zgłaszać zmiany osób, o których mowa w pkt 1. 5.8. Obowiązek, o którym mowa w pkt. 5.5) i 5.10) dotyczy także podwykonawcy realizującego przedmiotowe zamówienie. 5.9. Zamawiający, w celu kontroli spełnienia wymagań, o których mowa w pkt 1, może poinformować Państwową Inspekcję Pracy. 5.10. Na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobligowany przedstawić wykaz i dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób na umowę o pracę przy realizacji zamówienia zgodnie z ww. pkt 5.3 5.11. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za pracowników i przestrzeganie przez nich warunków bhp, ppoż.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221111-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 10 000 zł (słownie złotych: dziesięc tysięcy zł i 00/100). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach lub formie: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach ubezpieczeniowych d. gwarancjach bankowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. W przypadku złożenia wadium w pieniądzu, wadium należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego nr 90 9584 0008 2001 0000 9999 0004, z dopiskiem: wadium w postępowaniu pn: „Wykonanie modernizacji mostu na drodze powiatowej nr 1492D w miejscowości Niwki Kraszowskie”, nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Dowód potwierdzenia złożenia wadium w formie pieniężnej zaleca się załączyć do oferty. W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji, poręczeń, oryginał należy złożyć w osobnej kopercie wraz z ofertą. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy PZP. 5. Na pisemny wniosek Wykonawcy, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ww. pkt. 5., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Zamawiający, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a. odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, oraz d. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty 2. Kosztorys ofertowy- jako element pomocniczy 3. Dowód wpłaty wadium 4. Informacja o przynależności do grupy kapitałowej 5. Pełnomocnictwo do podpisywania oferty przez osobę upoważniona lub pełnomocnictwo złożone zgodnie z art. 23 Ustawy PZP. 6. Pisemne zobowiązanie podmiotów ( w przypadku gdy, Wykonawca przy realizacji korzystał będzie z doświadczenia innych podmiotów) do oddania Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach