Przetargi.pl
Wykonanie modernizacji budynku Noclegowni dla Bezdomnych Mężczyzn w Krakowie przy ul. Makuszyńskiego 19 w zakresie dostosowania obiektu do obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska 14/002
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6165420, 6165424 , fax. 012 6165428
  • Data zamieszczenia: 2009-10-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14/002 14/002
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6165420, 6165424, fax. 012 6165428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie modernizacji budynku Noclegowni dla Bezdomnych Mężczyzn w Krakowie przy ul. Makuszyńskiego 19 w zakresie dostosowania obiektu do obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja budynku Noclegowni dla Bezdomnych Mężczyzn w Krakowie przy ul. Makuszyńskiego 19 w zakresie dostosowania obiektu do obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej w następującym zakresie: I etap: 1) Instalacja systemu oddymiania klatek schodowych bez wydzieleń pożarowych klatki schodowej z montażem okien oddymiających, 2) Wykonanie systemu alarmu pożarowego z centralą i instalacją niskoprądową, II etap: 1) Wydzielenia klatek schodowych od korytarzy ściankami o odpowiedniej odporności ogniowej, 2) Montaż drzwi wewnętrznych z samozamykaczami o odpowiedniej odporności ogniowej, 3) Montaż drzwi zewnętrznych, 4) Uzupełnienie płytek uszkodzonych podczas robót budowlanych, 5) Naprawa i malowanie tynków uszkodzonych podczas robót związanych z niniejszym zamówieniem, 6) Likwidacja istniejących krat w główniej klatce schodowej, 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w projektach wykonawczych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót, stanowiących załączniki odpowiednio nr 1, 2 i 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Warunki płatności: 1) Podstawą do wypłaty wynagrodzenia częściowego dla Wykonawcy jest bezusterkowy protokół częściowego odbioru robót, w tym dla ostatniej raty, protokół bezusterkowego odbioru końcowego robót. 2) Zapłata nastąpi w dwóch częściach: za wykonanie I etapu robót oraz po wykonaniu całości robót. Płatność w terminie do 7 dni od daty przyjęcia faktury przez Zamawiającego z załączonym stosownym protokołem odbioru 4. Postanowienia dodatkowe: 1) Sposób rozliczenia wynagrodzenia: ryczałtowy, w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. 2) Zestawienie robót, w postaci przedmiaru robót sporządzi Wykonawca na podstawie szczegółowej analizy dokumentacji projektowej, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, po zapoznaniu się z miejscem wykonywania robót. 3) Przedmiar robót ma zawierać zestawienie wszystkich niezbędnych robót koniecznych dla prawidłowej realizacji przedmiotów zamówienia. 4) Kosztorys ofertowy ma uwzględniać wszystkie koszty jakie poniesie Wykonawca w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 5) Zamawiający zastrzega, że przedmiar załączony do specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie stanowi podstawy do określenia wysokości wynagrodzenia. 6) Wykonawca sporządzi kosztorys ofertowy, na podstawie opracowanego przez siebie przedmiaru, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określania metod i podstaw kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym. 7) Kosztorysy ofertowe i ceny ofertowe mają być podane w ofercie odrębnie dla poszczególnych etapów robot. 8) Kosztorys ofertowy na etapie składania ofert będzie sprawdzany jedynie pod względem poprawności rachunkowej. Kosztorys ofertowy ma być sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej. Kosztorys ofertowy służy do ustalenia wartości robót przy odbiorach końcowych dla danego etapu robót oraz do wypłaty wynagrodzenia dla Wykonawcy, jeżeli będzie ono należne, w przypadku odstąpienia od umowy przed zakończeniem wszystkich prac. 9) Wykonawca jest zobowiązany do należytego zabezpieczenia miejsca wykonywania prac i sprzątania po każdym dniu zakończenia robót. Nakłady z tym związane należy uwzględnić w ofercie. 10) Przed złożeniem oferty wykonawca ma obowiązek dokładnie przeanalizować dokumentację projektową oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, a także zapoznać się z miejscem wykonywania robót. Zamawiający ustala termin wizji lokalnej na dzień 10.11.2009 o godz. 12:00. 11) Nie wzięcie udziału w wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia nie stanowi okoliczności usprawiedliwiających dla niewłaściwej kalkulacji wynagrodzenia. 12) Zamawiający zastrzega możliwość zlecania zamówień uzupełniających i dodatkowych w zakresie, na jaki pozwala ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych. 13) Za dostawę energii elektrycznej oraz wodę zużytą do realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca rozliczy się z użytkownikiem budynku, tj. Polskim Komitetem Pomocy Społecznej, Małopolski Zarząd Wojewódzki, ul. Lenartowicza 14. 14) W razie rozwiązania umowy z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, wyraża on zgodę i zobowiązuje się umożliwić kontynuację prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia przez osobę trzecią. W takiej sytuacji Wykonawca zabezpieczy teren prowadzenia robót oraz wykonane przez niego prace, do 7 dni od daty rozwiązania umowy i udzieli rękojmi na wykonane roboty oraz gwarancji na wbudowane i zainstalowane materiały i urządzenia. 15) Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą, wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji. 16) Wykonawca w trakcie prowadzenia prac ma obowiązek każdorazowo i bez zwłoki zgłaszać Zamawiającemu wszelkie problemy z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować w zakresie ich rozwiązywania. 17) Warunki gwarancji na wbudowane materiały, urządzenia: nie mniej niż 24 miesiące od daty odbioru robót budowlanych bez wad. 18) Warunki rękojmi na wykonane prace: min 60 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych bez wad. 19) Kierownik budowy ma obowiązek być obecny przy wszystkich kontrolach dokonywanych przez organy administracji państwowej i samorządowej. 20) Jeżeli po zrealizowaniu przedmiotu zamówienia, w trakcie odbioru robót lub przeprowadzania kontroli przez organy, o których mowa w art. 56 ustawy Prawo budowlane, zostaną wykryte nieprawidłowości zawinione przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia, poniesie on pełną odpowiedzialność finansową za ich całkowite usunięcie. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia skutków tych nieprawidłowości. 21) Zamawiający dokona odbioru w terminie do 4 dni roboczych od daty wpływu do Zamawiającego zgłoszenia o zakończeniu robót. 22) Odbiór końcowy nastąpi po dostarczeniu i sprawdzeniu dokumentacji powykonawczej, dokumentów gwarancyjnych, atestów i protokołów badań wymaganych przepisami prawa oraz innych dokumentów niezbędnych do bezpiecznego korzystania z obiektu zgodnie z przeznaczeniem. 23) Wykonawca zobowiązany jest usunąć wady w okresie obowiązywania rękojmi w terminie do 7 dni od daty otrzymania wezwania, a w przypadku wad zagrażających zdrowiu i życiu niezwłocznie po wezwaniu. W przypadku gdy powyższe jest niemożliwe do zrealizowania z przyczyn technicznych Zamawiający może wyznaczyć Wykonawcy inny termin. 24) W każdym przypadku Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie usunąć powstałe z jego winy zagrożenie dla zdrowia lub życia zarówno w trakcie prowadzenia prac budowlanych jak również w okresie udzielonej rękojmi. 25) Zamawiający ma prawo zlecić wykonanie prac zastępczo na koszt Wykonawcy gdy wykonawca nie wywiązuje się z postanowień umowy, a w szczególności nie usunął wad lub nie zabezpieczył należycie wykonanych robót w wyznaczonym terminie. 26) Dopuszcza się podzlecanie całości lub części robót wchodzących w skład przedmiotu zamówienia. Wszyscy podwykonawcy muszą mieć stosowne uprawnienia do wykonywania podzlecanych robót. Zamawiający może żądać przedstawienia stosownych dokumentów poświadczających uprawnienia podwykonawców, przed przystąpieniem do podzleconych robót. 27) W przypadku, gdy część robot zostanie powierzona podwykonawcom, Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy w formie aktu notarialnego, w którym zgodnie z art. 777 kc podda się dobrowolnej egzekucji z tytułu roszczeń podwykonawców wobec Zamawiającego w przypadku, gdy Wykonawca nie rozliczy się z podwykonawcami. 28) Zobowiązania wynikające z tytułu udzielonej gwarancji i rękojmi ponosi Wykonawca w całym zakresie przedmiotu zamówienia, w tym również w zakresie zleconym podwykonawcom. 29) Okoliczności, których nie dało się przewidzieć przed podpisaniem umowy, a które uniemożliwiają lub utrudniają realizację przedmiotu zamówienia Wykonawca powinien zgłaszać w ciągu 2 dni od daty ich zaistnienia. W przeciwnym wypadku ponosi odpowiedzialność za niedotrzymanie terminów realizacji umowy. 30) Wszystkie wmontowane i dostarczone sprzęty urządzenia i wyposażenie muszą być fabrycznie nowe i po dostarczeniu i zainstalowaniu gotowe do użytku 31) Zamawiający informuje, że posiada prawomocne pozwolenie na budowę nr 2071/09 z dnia 21.09.2009 r. 32) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł umowę na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do specyfikacji, w terminie określonym przez Zamawiającego w wezwaniu do jej podpisania. 33) Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453430003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu, Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium do dnia 17.11.2009 r. do godz. 10:00 w kwocie 8500 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2. Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Wykonawca winien wykazać realizację w ciągu ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) minimum 1 roboty budowlanej w zakresie porównywalnym z opisem przedmiotu zamówienia, o którym mowa w rozdziale II specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o wartości minimum 250 000 zł. 3. Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4. Nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, określające pełna nazwę, status prawny i dokładny adres firmy, potwierdzające, że Wykonawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym. Zaświadczenie winno jednoznacznie wskazywać osobę/y upoważnioną/e do dokonywania czynności prawnych w imieniu Wykonawcy (należyta reprezentacja). Wykonawca posiadający siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast w/w dokumentu winien złożyć dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku: a) podmiotów posiadających osobowość prawną jak i spółek prawa handlowego nie posiadających osobowości prawnej - wyciąg z rejestru sądowego. b) osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą - zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. c) wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2. Pełnomocnictwo osoby/osób podpisującej/podpisujacych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, gdy nie wynika to z w/w dokumentów. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa, wymagana jest forma i rodzaj pełnomocnictwa właściwy do poszczególnych czynności. 3. Wykaz osób, które będą odpowiedzialne za wykonywane zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności. 4. Uprawnienia niezbędne do wykonania określonych robót lub czynności w zakresie określonym w przedmiocie zamówienia, tj. aktualne zaświadczenie z właściwej izby samorządu zawodowego oraz odpis uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: 1) konstrukcyjno budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 5. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) robót budowlanych porównywalnych z zamówieniem opisanym w rozdz. II siwz, zgodnie z wymaganiami określonymi w w/w warunkach udziału w postępowaniu, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu zamówienia, dat wykonania i nazwy kontrahenta. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie. UWAGA: Wymienione dokumenty muszą być aktualne na dzień składania ofert. W przypadku dokumentów wymienionych w ust 1za aktualne uważa się dokumenty wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć dokumenty zgodne ze stanem faktycznym. Wniosek o zmianę wpisu w dokumencie kierowany do stosownego urzędu nie stanowi dokumentu w rozumieniu Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane. Wykonawca zobowiązany jest złożyć oryginały lub kserokopie dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku pełnomocnictwa Wykonawca jest zobowiązany przedstawić oryginał, odpis notarialny lub kserokopię potwierdzoną przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.krakow.pl/?id=9652
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach