Przetargi.pl
Wykonanie instalacji automatycznego gaszenia i sterowania, chroniącej pomieszczenia nr 1,5,6,7,8 oraz wykonanie wydzieleń pożarowych dla części pomieszczeń w budynku o nr inw. A-25, na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau - ETAP II w ramach projektu współfinansowanego z grantu bezpośredniego z Komisji Europejskiej pn. Auschwitz - Zachowanie Autentyzmu, dziewięć zadań na lata 2012-2015

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-603 Oświęcim, ul. Więźniów Oświęcimia 20
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8432022 , fax. 033 8431934
  • Data zamieszczenia: 2012-04-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
    ul. Więźniów Oświęcimia 20 20
    32-603 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 033 8432022, fax. 033 8431934
    REGON: 00027601500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.auschwitz.org
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie instalacji automatycznego gaszenia i sterowania, chroniącej pomieszczenia nr 1,5,6,7,8 oraz wykonanie wydzieleń pożarowych dla części pomieszczeń w budynku o nr inw. A-25, na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau - ETAP II w ramach projektu współfinansowanego z grantu bezpośredniego z Komisji Europejskiej pn. Auschwitz - Zachowanie Autentyzmu, dziewięć zadań na lata 2012-2015
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje: Wykonanie instalacji automatycznego gaszenia i sterowania, chroniącej pomieszczenia nr 1,5,6,7,8 oraz wykonanie wydzieleń pożarowych dla części pomieszczeń w budynku o nr inw. A-25, na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau - ETAP II. Szczegółowe dane dot. wykonania w/w instalacji zawiera: Projekt budowlano-wykonawczy (w ofercie nie należy ujmować części dotyczącej instalacji bardzo wczesnej detekcji dymu VESDA, ponieważ przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania tej instalacji), Przedmiar robót, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, Poglądowy szkic z oznaczeniem numeracji pomieszczeń oraz wydzieleń pożarowych do zamontowania. Dokumenty te w formie elektronicznej są dostępne w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej Zamawiającego jako załączniki do niniejszej SIWZ, stanowiąc jej integralną część. Dokumentacja techniczna stanowi integralną część SIWZ z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Prawo zamówień publicznych, na wskazane z nazwy materiały i wyroby Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów), nie gorszej jakości niż opisane w projektach, przedmiarach robót i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Wykonanie instalacji automatycznego gaszenia ETAP II ma zapewnić ochronę przeciwpożarową pomieszczeń w/w budynku oznaczonych nr 1,5,6,7,8 zgodnie z dołączonym szkicem oraz zapewnić ochronę przeciwpożarową budynku sąsiedniego. Instalacja ma za zadanie zabezpieczyć cenne, historyczne obiekty pochodzące z okresu funkcjonowania obozu przechowywane w bloku o nr inw. A-25. Wszystkie zastosowane podzespoły urządzeń gaśniczych, sterowania gaszeniem i sygnalizacji pożarowej muszą spełniać wymagania ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2004 r. Nr 92, poz. 881), wdrażającej postanowienia Dyrektywy Budowlanej 89/106/EWG, Dyrektywy Niskonapięciowej 73/23/EWG oraz Dyrektywy Ciśnieniowej 97/23/EWG. SUG po wybudowaniu muszą zostać oznaczone deklaracją zgodności z certyfikatem lub aprobatą techniczną wydaną przez CNBOP lub inną notyfikowaną jednostkę certyfikującą dla SUG zgodnie z ustawą o systemie oceny zgodności (Dz.U. z 2002 r. Nr 166, poz. 1360 z późniejszymi zmianami). Wykonawca przeprowadzi w ramach oferty test szczelności poszczególnych pomieszczeń (celem weryfikacji poprawności działania systemu), objętych przedmiotem zamówienia przed oddaniem instalacji SUG do użytkowania (odbiorem końcowym). 2. Prace mogą być wykonywane od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). 3. Prace w budynku będą prowadzone w oparciu o prawomocne pozwolenie na budowę nr 667/09 Znak: WAB. 7351-1-127/09 z dn. 29.09.2009 r. oraz pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 501/09 z dn. 20.07.2009 r. Przed przystąpieniem do wykonywania robót budowanych w budynku o nr inw. A-25 dokonać należy protokolarnego przejęcia obowiązków kierownika budowy z wpisem do dziennika budowy nr WAB. 7351-1-127/09 przez osobę wskazaną przez Wykonawcę i spełniającą warunki, o których mowa w dziale VII pkt 2 ppkt 3. 4. Ze względu na zabytkowy charakter budynku wpisanego do rejestru zabytków (A-714/95 z dn. 02.08.1995r.) należy stosować się bezwzględnie do poniższych wytycznych: a) Wszystkie planowane prace muszą być podporządkowane zabytkowemu charakterowi obiektu (budynku) i wykonane z poszanowaniem substancji zabytkowej. b) Wykonywane prace nie mogą wpływać niekorzystnie na wartość historyczną i autentyzm obiektu. c) Przed przystąpieniem do robót budowlanych, instalacyjnych Wykonawca wykona dokładną dokumentację fotograficzną i opisową stanu zachowania poszczególnych pomieszczeń, w którym będzie wykonywana instalacja. d) Wszystkie ingerencje w substancję zabytkową budynku związane z prowadzonymi pracami powinny zostać ograniczone do minimum. e) Nie dopuszcza się zmian w wyglądzie zewnętrznym budynku. f) Wszystkie wykonywane prace związane z ingerencją w pomieszczeniach (przebicia, przewierty w ścianach lub stropach) muszą być konsultowane ze służbami konserwatorskimi Muzeum. g) Użyte materiały powinny być bezpieczne dla budynku oraz oryginalnych, historycznych obiektów przechowywanych w pomieszczeniach, magazynach gdzie będzie wykonywany system gaszenia. h) Montaż instalacji SUG prowadzony będzie w pomieszczeniach mieszczących zbiory muzealne, które na czas prowadzenia prac nie mogą być usunięte, dlatego prace muszą być prowadzone pod nadzorem pracownika Muzeum, który będzie odpowiedzialny za bezpieczeństwo zbiorów. Zamawiający zobowiązuje się udostępnić jedną osobę do w/w czynności w godzinach 7:00-15:00, co należy uwzględnić w harmonogramie prac. W związku z powyższym prace mogą być prowadzone tylko w jednym pomieszczeniu w którym znajdują się zbiory muzealne. i) Do wykonywania prac budowlanych należy używać sprzętu eliminującego narażenie zbiorów na zniszczenie, uszkodzenie, zabrudzenie, zapylenie. j) Numeracja pomieszczeń opisana w projekcie ulegnie zmianie celem dostosowania jej do materiałów archiwalnych, co należy mieć na względzie podczas opracowywania dokumentacji powykonawczej oraz oznakowaniu systemu. Oznaczenie pomieszczeń zostanie ustalone po analizie wewnętrznej dokumentacji archiwalnej przez pracownika Muzeum. k) W ramach wykonania wydzieleń pożarowych (drzwi i okiennice) Wykonawca zamontuje do zamków wkładki umożliwiające otwieranie i zamykanie drzwi i okiennic - w obrębie każdego pomieszczenia z osobna - jednym kluczem (tzw. system Master key). l) Z uwagi na skomplikowany i niestandardowy charakter zamówienia związany ze szczególnymi warunkami panującymi na miejscu jego wykonania oraz w jego otoczeniu, Zamawiający zamierza zwołać zebranie wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacja o terminie zebrania zostanie zamieszczona na stronie internetowej. Zebranie Wykonawców będzie połączone z wizją lokalną obiektu i oględzinami pomieszczeń, w których ma zostać wykonana instalacja automatycznego gaszenia i sterowania. Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy dokładnie i szczegółowo zapoznali się z warunkami związanymi z realizacją zamówienia, w szczególności dokonali wizji lokalnej na obiekcie i oględzin pomieszczeń, w których zostanie wykonana instalacja automatycznego gaszenia i sterowania. Dokonanie wizji lokalnej ma na celu zapoznanie Wykonawców z nietypowymi warunkami miejsca realizacji zamówienia, potencjalnymi trudnościami i ryzykiem towarzyszącymi realizacji przedmiotowego zamówienia, bezwzględnie wpływającymi na prawidłowe oszacowanie kosztów Wykonawcy. Istnieje możliwość dokonania wizji lokalnej w dogodnym dla Wykonawcy terminie. W tej sprawie należy się skontaktować z p. Danielem Guzierowiczem tel. 33/844-80-29, 696-823-454 lub z p. Zbigniewem Mojżesz tel. 33/844-80-29. Koszty przeprowadzenia wizji lokalnej pokrywa Wykonawca m) Wykonawca przeprowadzi szkolenie z obsługi zamontowanych urządzeń dla minimum 7 pracowników Zamawiającego nie później niż w dniu odbioru końcowego robót. . Koszty związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem szkolenia w całości pokrywa Wykonawca. Zakres szkolenia obejmować musi w szczególności symulację pożaru. Na szkoleniu każdy z przeszkalanych pracowników Muzeum musi przejść procedurę postępowania w przypadku m.in. alarmu pierwszego i drugiego stopnia oraz uszkodzenia instalacji. Szkolenie zakończone zostanie sporządzeniem protokołu podpisanym przez przeszkalanego. 5. Z uwagi na fakt, że instalacja będzie montowana w obiekcie zabytkowym, mogą się pojawić niestandardowe wymiary stolarki okiennej i drzwiowej. Należy mieć to na względzie podczas opracowania oferty. Zaleca się podczas przeprowadzenia wizji lokalnej dokonać stosownych pomiarów. 6. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi za wady na wykonany przedmiot umowy na okres 60 miesięcy liczony od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. W ramach gwarancji Wykonawca będzie przeprowadzał obowiązkowe serwisowanie (opiekę eksploatacyjną, konserwacje, przeglądy i serwis techniczny) instalacji i urządzeń na warunkach określonych w umowie stanowiącej Załącznik nr 7 do SIWZ. W okresie gwarancji i rękojmi za wady Wykonawca usunie wszystkie zgłoszone wady, awarie, usterki, uszkodzenia na własny koszt. Wykonawca zapewni stany magazynowe wszystkich części zamiennych, koniecznych do usunięcia ewentualnych wad, usterek, awarii uszkodzeń w celu usunięcia każdej zgłoszonej przez Zamawiającego wady, awarii, usterki, uszkodzenia nie później niż w ciągu 48 godzin od zgłoszenia. W ramach niniejszego zamówienia do zadań oraz czynności Wykonawcy należeć będzie ponoszenie wobec Zamawiającego pełnej odpowiedzialności za realizację przedmiotu umowy, a także ponoszenie skutków prawnych oraz finansowych za istotne zmiany wprowadzone z własnej inicjatywy w trakcie realizacji zamówienia bez akceptacji Zamawiającego i/lub z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa oraz wynikających z naruszenia praw osób trzecich
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453430003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 126 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu. 4. Termin wniesienia wadium upływa 17.05.2012 r. o godz. 12:00. Wadium w pieniądzu zostanie skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu. 5. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 6.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu: Bank Pekao S.A. I Śląskie Centrum Korporacyjne w Katowicach nr rachunku 90 1240 2975 1111 0010 4464 0881 z dopiskiem: wadium w postępowaniu Wykonanie instalacji automatycznego gaszenia i sterowania, Znak postępowania. 8. Wadium wnoszone w formie lub w formach innych niż w pieniądzu, powinno być złożone w oryginale oraz powinno zawierać przesłanki utraty wadium na rzecz Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu wskazane w art. 46 ust 4a) i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ponadto, w przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być co najmniej gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 9. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). 10. Zamawiający zatrzymuje wadium w wyniku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5ustawy Prawo zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.auschwitz.org
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach