Przetargi.pl
Wykonanie kompleksowych interdyscyplinarnych wykopaliskowych badań archeologicznych w ramach zadania pn. „Badania archeologiczne w strefie Zamku Piskiego na dz. o nr geod. 375/5 i 375/6 obręb Pisz 2”

Gmina Pisz ogłasza przetarg

  • Adres: 12-200 Pisz, Gustawa Gizewiusza 5
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 874241226 , fax. 874241238
  • Data zamieszczenia: 2023-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pisz
    Gustawa Gizewiusza 5
    12-200 Pisz, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 874241226, fax. 874241238
    REGON: 790671538
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie kompleksowych interdyscyplinarnych wykopaliskowych badań archeologicznych w ramach zadania pn. „Badania archeologiczne w strefie Zamku Piskiego na dz. o nr geod. 375/5 i 375/6 obręb Pisz 2”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa, polegająca na wykonaniu kompleksowych wykopaliskowych badań archeologicznych w ramach zadania pn. „Badania archeologiczne w strefie Zamku Piskiego na dz. o nr geod. 375/5 i 375/6 obręb Pisz 2” w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Zagospodarowanie strefy zamku Piskiego”, a w szczególności:1) uzyskanie wszelkich koniecznych decyzji i pozwoleń, w tym pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.) oraz § 9 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2021 r. poz. 81) wraz z przygotowaniem wymaganych załączników;2) wykonanie interdyscyplinarnych wykopaliskowych badań archeologicznych na dz. o nr geod. 375/5, 375/6 obręb Pisz 2, zgodnie z decyzją WKZ z dnia 12.12.2022 r., nr pisma 10461/2022 – strefa wokół budynku szaletu miejskiego w Piszu, o powierzchni ok. 453 m2;3) wykonanie dokumentacji terenowej w formie dokumentacji opisowej, rysunkowej i fotograficznej, w trakcie prowadzonych prac ziemnych;4) zabezpieczenie i opracowanie materiałów zabytkowych, pozyskanych w trakcie badań oraz przekazanie ich do Muzeum Ziemi Piskiej w Piszu;5) zapewnienie możliwości aktywnego uczestnictwa w wykonywaniu przedmiotowych badań, a także zaangażowania lokalnej społeczności w proces badawczy, w ramach tzw. archeologii publicznej, poprzez udział w pracach wykopaliskowych, bieżące udostępnianie informacji o wynikach badań w lokalnych mediach czy przeprowadzenie wydarzeń towarzyszących np. w formie warsztatów archeologicznych dla uczniów pobliskich szkół;6) przygotowanie do zasypania wykopów i zabezpieczenie odsłoniętych reliktów architektury po ich zadokumentowaniu;7) zasypanie wykopów i uporządkowanie terenu badań;8) opracowanie wyników badań po zakończeniu analiz interdyscyplinarnych z uwzględnieniem rezultatów wszystkich dotychczas wykonanych badań archeologicznych (inwazyjnych i nieinwazyjnych) obiektu;9) wykonanie sprawozdania z przeprowadzonych badań zgodnie z obowiązującymi standardami i zaleceniami Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i przekazanie go Zamawiającemu w terminie 21 dni do dnia zakończenia prac w terenie. Sporządzenie sprawozdania z przeprowadzonych badań wraz z weryfikacyjną kartą KEZAL; Dokumentację (2 egz. w wersji drukowanej – 1 egz. dla Zamawiającego i 1 egz. dla WKZ, 2 egz. w wersji cyfrowej dla Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i Zamawiającego) należy sporządzić według standardów określonych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków oraz badań archeologicznych oraz wg „Standardów prowadzenia badań archeologicznych cz. 1. Badania nieinwazyjne lądowe” oprac. Z. Misiuk, J. Wrzosek, A. Oniszczuk, M. Sekuła, M. Sabaciński, K. Czajkowski, Narodowy Instytut Dziedzictwa, Warszawa 2019 r.;10) opracowanie sposobu postępowania z zabytkiem (wnioski konserwatorskie wynikające ze wszystkich badań, w tym archiwalnych i dotyczące dalszych działań przy zabytku archeologicznym) po zakończeniu badań.2. Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany jest do uzyskania w szczególności:1) pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz § 9 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków, wraz z przygotowaniem wymaganych załączników;2) zezwoleń na usunięcie drzew i krzaków w przypadku takiej konieczności.3. Obszar badań archeologicznych, objętych przedmiotem zamówienia określa załącznik graficzny – Mapa poglądowa stref badań stanowiąca załącznik do SWZ. Szacowana powierzchnia badań wynosi ok. 453 m2, a głębokość badań wynosi 2 m od poziomu gruntu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71351914-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach