Przetargi.pl
Wykonanie kompleksowej usługi zimowego utrzymania newralgicznych dróg gminnych na terenie miasta Wojnicza - w zakresie odśnieżania, zwalczania i likwidowania śliskości zimowej przez stosowanie środków chemicznych lub materiałów niechemicznych (uszorstniających)

Gmina Wojnicz ogłasza przetarg

  • Adres: 32-830 Wojnicz, Rynek 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 014 6790108 , fax. 014 6790100
  • Data zamieszczenia: 2009-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wojnicz
    Rynek 1 1
    32-830 Wojnicz, woj. małopolskie
    tel. 014 6790108, fax. 014 6790100
    REGON: 85166097300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie kompleksowej usługi zimowego utrzymania newralgicznych dróg gminnych na terenie miasta Wojnicza - w zakresie odśnieżania, zwalczania i likwidowania śliskości zimowej przez stosowanie środków chemicznych lub materiałów niechemicznych (uszorstniających)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi zimowego utrzymania newralgicznych dróg gminnych na terenie miasta Wojnicza - w zakresie odśnieżania, zwalczania i likwidowania śliskości zimowej przez stosowanie środków chemicznych lub materiałów niechemicznych ( uszorstniających ), a) Zimowe utrzymanie ulic: Krakowskiej i Tarnowskiej w Wojniczu - ( droga stanowiąca łącznik pomiędzy zjazdem z obwodnicy w kierunku Krakowa, a zjazdem z obwodnicy w kierunku Tanowa ). Parametry ulic, które zostały objęta usługą zimowego utrzymania są następujące: długość jezdni: 2 200 mb, szerokość jezdni: 7 mb b) Zimowe utrzymanie drogi dojazdowej do Centrum Dystrybucyjnego JERONIMO MARTINS DYSTRYBUCJA S.A. w Wojniczu. Parametry drogi dojazdowej, która została objęta usługą zimowego utrzymania w ramach jest następująca: długość drogi: 2 500 mb, szerokość drogi: 6 mb. 2. Wykonawca będzie musiał utrzymywać ulice i drogę według następującego standardu: a) droga odśnieżona na całej długości i szerokości, b) droga posypana na całej długości i szerokości materiałem chemicznym, c) po stwierdzeniu możliwości wystąpienia zjawiska atmosferycznego ( gołoledź, szron, szadź, lodowica, śliskość pośniegowa ) - należy przystąpić niezwłocznie do posypywania zapobiegawczego poprzez posypywanie jezdni. W/w zjawiska do 2 godz. od wystąpienia muszą zostać usunięte, d) po rozpoczęciu opadów śniegu natychmiast należy przystąpić do odśnieżania. e) po ustaniu ciągłych opadów jezdnia ( na całej swojej szerokości i długości ) - musi być do 3 godzin odśnieżona i posypana materiałami chemicznymi. Wykonawca nie może dopuścić do powstania na jezdni zasp, jak i kolein śnieżnych, f) dopuszcza się na drodze do 5-ciu godzin błoto pośniegowe. g) przy temperaturach poniżej -10 stopni Celsjusza konieczne jest stosowanie mieszaniny środków chemicznych i uszarstniających. 3. Do zwalczania śliskości Wykonawca zastosuje materiały zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i pracach ( Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz.1960 ) 4. Zamawiający będzie informował wykonawcę o prognozach meteorologicznych i kontrolował wykonanie prac, natomiast organizacja i sposób prowadzenia prac należeć będzie do wybranego w drodze przetargu wykonawcy przy uwzględnieniu ewentualnych zaleceń Zamawiającego nie naruszających warunków przetargu i warunków umownych. 5. Zaleca się, aby Wykonawca w celu zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości usługi zimowego utrzymania dokonał wizji lokalnej tych dróg gminnych na których będzie ona prowadzona. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny usługi. Wizja lokalna przeprowadzona jest na koszt wykonawcy. Dokonana wizja winna być potwierdzona oświadczeniem wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tekst jednolity ( test jednolity Dz. U z 2007 r. Nr 223 poz.1655 ; zmiany: Dz. U. z 2008 r. Nr 171 poz. 1058 ),tj. a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1, 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego winien: a) posiadać uprawnienia do wykonania działalności gospodarczej w zakresie upoważniającym Wykonawcę do ubiegania się o udzielenie i realizację zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania; b) zrealizował ( rozpoczął i zakończył ) w okresie ostatnich trzech latach przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie o zakresie i złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego ( usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg w zakresie odśnieżania zwalczania i likwidacji śliskości zimowej ); c) dysponować lub będzie dysponował niezbędnym potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, aby zapewnić standard zadany na danej drodze. Minimalne wymagania sprzętowe: 1 piaskarka, solarka lub 1 ciągnik o mocy powyżej 50 KM z rozsypywaczem przeznaczonym do mechanicznego posypywania mieszanki + pług zawieszony z przodu. d) dysponować lub będzie dysponował odpowiednio wykwalifikowanym pracownikiem w celu obsadzenia stanowiska: kierowca sprzętu; e) dysponować odpowiednim miejscem ( placem ) do składowania materiałów w zakresie zwalczania śliskości. Miejsce to musi być odpowiednio zabezpieczone. Dane na temat miejsca do składowania materiałów należy wpisać do oferty; Materiały do zwalczania śliskości zapewnia Wykonawca. f) posiadać ważne ubezpieczenie OC dla każdej jednostki sprzętu; g) być ubezpieczany od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej; h) spełnia warunki dodatkowe: Wykonawca musi zapewnić stałą łączność z Zamawiającym poprzez posiadanie telefonu komórkowego, których numery należy wpisać do oferty. 3. Zasady wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ( konsorcjum) a) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, przepisy i wymogi dotyczące wykonawcy stosuje się również do wykonawców występujących wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy; b) oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub ustanowionego pełnomocnika; c) oferta winna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje określone w § 6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 4. Ocena spełniania przez wykonawców wymaganych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o dokumenty, oświadczenia przedstawione przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania tych warunków, i które zostaną załączone do złożonej oferty. Zamawiający przeprowadzając badanie złożonej oferty stwierdzi, czy załączone do niej dokumenty i oświadczenia są zgodne z wymogami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z wymaganych warunków. 6. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1, 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego winien: a) posiadać uprawnienia do wykonania działalności gospodarczej w zakresie upoważniającym Wykonawcę do ubiegania się o udzielenie i realizację zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania; b) zrealizował ( rozpoczął i zakończył ) w okresie ostatnich trzech latach przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie o zakresie i złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego ( usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg w zakresie odśnieżania zwalczania i likwidacji śliskości zimowej ); c) dysponować lub będzie dysponował niezbędnym potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, aby zapewnić standard zadany na danej drodze. Minimalne wymagania sprzętowe: 1 piaskarka, solarka lub 1 ciągnik o mocy powyżej 50 KM z rozsypywaczem przeznaczonym do mechanicznego posypywania mieszanki + pług zawieszony z przodu. d) dysponować lub będzie dysponował odpowiednio wykwalifikowanym pracownikiem w celu obsadzenia stanowiska: kierowca sprzętu; e) dysponować odpowiednim miejscem ( placem ) do składowania materiałów w zakresie zwalczania śliskości. Miejsce to musi być odpowiednio zabezpieczone. Dane na temat miejsca do składowania materiałów należy wpisać do oferty; Materiały do zwalczania śliskości zapewnia Wykonawca. f) posiadać ważne ubezpieczenie OC dla każdej jednostki sprzętu; g) być ubezpieczany od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej; h) spełnia warunki dodatkowe: Wykonawca musi zapewnić stałą łączność z Zamawiającym poprzez posiadanie telefonu komórkowego, których numery należy wpisać do oferty. 3. Zasady wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ( konsorcjum) a) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, przepisy i wymogi dotyczące wykonawcy stosuje się również do wykonawców występujących wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy; b) oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub ustanowionego pełnomocnika; c) oferta winna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje określone w § 6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 4. Ocena spełniania przez wykonawców wymaganych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o dokumenty, oświadczenia przedstawione przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania tych warunków, i które zostaną załączone do złożonej oferty. Zamawiający przeprowadzając badanie złożonej oferty stwierdzi, czy załączone do niej dokumenty i oświadczenia są zgodne z wymogami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z wymaganych warunków. 6. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia - Zamawiający, na podstawie art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych, żąda od Wykonawców złożenia wraz z ofertą następujące dokumenty i oświadczenia: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, które powinno być sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, 2. Aktualny odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej. Odpis powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania. Wykonawca, który wykonywał usługi poza terenem Gminy Wojnicz musi do wykazu dołączyć również dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie - Wykaz powinien być sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, 4. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Jeżeli w wykazie zostały wskazane osoby, którymi będzie dysponował Wykonawca- to musi zostać przez Wykonawcę przedstawione pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Wykaz powinien być sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, wraz kserokopią prawa jazdy kierowcy - operatora sprzętu. 5. Wykaz niezbędnego do wykonania zamówienia potencjału technicznego, którym dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca. Jeżeli w wykazie został wskazany potencjał techniczny, którym będzie dysponował - to musi zostać przez Wykonawcę przedstawiane pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnego do wykonania potencjału technicznego. Wykaz powinien być sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ, wraz z kserokopią dowodów rejestracyjnych i ubezpieczenia OC pojazdów. 6. Potencjalni Wykonawcy, którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, mogą składać dokumenty równoważne, odpowiadające polskim dokumentom, wymaganym przez zamawiającego, zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz. U. Nr 87 poz. 605 z 2006 r. oraz 2008 r. Nr 188 poz. 1155 ). 7. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być załączone do złożonej oferty. 8. Gdy oferta wykonawców, którzy wspólnie ubiegali się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego - będzie żądał przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 9. Pozostałe dokumenty, jakie musi zawierać oferta: 1) Wypełniony i podpisany Formularz oferty z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1do SIWZ. 2) Pełnomocnictwo (-a) do składania woli w imieniu Wykonawcy, tylko w tym przypadku, gdy upoważnienie do składania woli w imieniu Wykonawcy nie wynika z aktualnego opisu z właściwego rejestru, albo z aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Pełnomocnictwo takie musi być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 3) Zaakceptowany i podpisany przez Wykonawcę projekt umowy - załącznik nr 2 do SIWZ. 4) Wykaz dokumentów zastrzeżonych jako tajne jeżeli takie stanowią część oferty. Wykonawcy przygotowując oferty muszą zastrzec, które informacje w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz.1503 z późn. zm. ) stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Objęte powyższym zastrzeżeniem dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca zamieści w oddzielnej kopercie. Uwaga: Stosownie do art. 8 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Wykonawca może zastrzec nie później niż w terminie składania ofert, które ze złożonych informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i nie mogą być udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 cytowanej ustawy. 10. Opis dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu - zamawiający oceni spełnienie warunków w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie spełnia - nie spełnia. 11. Zamawiający zgodnie z treścią przepisu art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 13. Wykonawca składa wszystkie dokumenty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 14. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 15. Wykonawca składa wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie musi być sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wojnicz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach