Przetargi.pl
„Wykonanie ciągu pieszo-jezdnego przy drodze powiatowej nr 1150E w gminie Nowosolna”

Powiat Łódzki Wschodni reprez. przez Zarząd Powiatu ogłasza przetarg

  • Adres: 90-113 Łódź, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 6337191, 42 2050307 , fax. 426 329 311
  • Data zamieszczenia: 2020-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Łódzki Wschodni reprez. przez Zarząd Powiatu
    ul. Sienkiewicza 3
    90-113 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 6337191, 42 2050307, fax. 426 329 311
    REGON: 47205764900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodzkiwschodni.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie ciągu pieszo-jezdnego przy drodze powiatowej nr 1150E w gminie Nowosolna”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi powiatowej nr 1150 E na odcinku łącznej długości 454 m poprzez budowę ciągu pieszo-jezdnego po wschodniej stronie drogi wraz z budową przepustu żelbetowego na rzece Moszczenica. 2. Opis stanu istniejącego. Droga powiatowa nr 1150E klasy technicznej „Z” na przewidzianym do przebudowy odcinku posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości ok. 5,5 m z obustronnymi poboczami gruntowymi i rowami przydrożnymi. Brak chodników i ścieżek rowerowych. W miejscowości Boginia na rzece Moszczenica jezdnia wraz z poboczami przebiega przez istniejący obiekt mostowy zabezpieczony murowanymi barierami ochronnymi. W pasie drogowym objętym przebudową zidentyfikowano uzbrojenie podziemne tj. wodociąg, sieć gazowa z przyłączami, kable energetyczne i teletechniczne. W otoczeniu obiektu mostowego w pasie drogowym występują drzewa przewidziane do wycinki. W 2018 r. na odcinku drogi 1150E od skrzyżowania z drogą do Grabiny do skrzyżowania z drogą do Skoszew, w ramach I etapu budowy ciągu pieszo-jezdnego, wykonano kompletną ścieżkę rowerową z wyłączeniem odcinka długości 454 m tj. od km 3+346,00 do km 3+800,00 m opracowania z uwagi na konieczność wykonania dokumentacji projektowej i uzyskania zgody budowlanej dot. rozbudowy obiektu mostowego na rzece Moszczenica celem przeprowadzenia ciągu pieszo-jezdnego. 3. Opis stanu projektowanego. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie, wyłączonego w 2018 r., odcinka ścieżki rowerowej oraz budowę przepustu na rzece Moszczenica: zamówienie obejmuje wykonanie 3.1. ciągu pieszo – jezdnego (ścieżki rowerowej), w tym: 1) wykonanie przyjezdniowego ciągu pieszo - jezdnego (ścieżki rowerowej) na odcinkach od km 3+346,00 do 3+484,59 i od 3+539,53 do 3+800,00 o szerokości 2,00 m i nawierzchni bitumicznej w kolorze czerwonym, oddzielonej od jezdni wystającym krawężnikiem betonowym 15 x 30 cm na ławie betonowej z oporem i od strony rowów obrzeżami betonowymi 30 x 8 na ławach betonowych. Konstrukcja ścieżki:  warstwa ścieralna nawierzchni z masy mineralno – bitumicznej AC8C 8S (50/70) barwiona pigmentem czerwonym w ilości 5% grubości 3 cm,  oczyszczenie i skropienie podbudowy emulsją asfaltową (0,5 kg/m2),  podbudowa ze stabilizacji kruszywa cementem Rm = 2,5MP, grub. 15 cm,  warstwa odcinająca z piasku, grubości 20 cm,  istniejące podłoże gruntowe G2 zagęszczone do wskaźnika Is= 1,0. 2) przebudowę istniejącego zjazdu indywidualnego z dostosowaniem do projektowanych rzędnych ścieżki wraz z wymianą istniejącego pod zjazdem przepustu ze ściankami czołowymi: Konstrukcja jezdni zjazdu w obszarze ścieżki rowerowej:  warstwa ścieralna nawierzchni z masy mineralno – bitumicznej AC8C 8S (50/70) barwionej pigmentem czerwonym w ilości 5% grubości 3 cm,  oczyszczenie i skropienie podbudowy emulsją asfaltową (0,7 kg/m2),  górna warstwa podbudowy z mieszanki kruszywa niezwiązanego (0÷31,5 mm) stabilizowanego mechanicznie, grubości 8 cm,  górna warstwa podbudowy z mieszanki kruszywa niezwiązanego (0÷31,5 mm) stabilizowanego mechanicznie, grubości 15 cm,  warstwa odcinająca z piasku, grubości 15 cm,  istniejące podłoże gruntowe G2 zagęszczone do wskaźnika Is= 1,0. 3) wykonanie odwodnienia: a. ścieków podchodnikowch z żeliwnym wpustem krawężnikowym z bocznym odpływem połączonym rurą PEHD Ø 160 i prefabrykowanymi ściekami betonowymi trapezowymi grubości 20 cm do istniejących rowów przydrożnych, b. betonowego ścieku z elementów korytkowych prefabrykowanych grubości 15 cm, na podsypce cementowo-piaskowej, 4) zabezpieczenie istniejącej sieci telekomunikacyjnej i elektroenergetycznej rurami dwudzielnymi, 5) formowanie skarp z humusowaniem i obsianiem, 6) zamontowanie barier ochronnych U – 12, 7) wprowadzenie organizacji ruchu drogowego (oznakowanie pionowe i poziome) - w zakresie zamówienia tj. od km od km 3+346,00 do km 3+800,00 m, 8) oczyszczenie rowów z namułu, według projektu budowlanego „Wykonanie ciągu pieszo – jezdnego przy drodze powiatowej nr 1150E, w gm. Nowosolna, (budowa ścieżki rowerowej) Etap II od km 3 + 346,0 do km 3 +800,0” ( zał. nr 9a do SIWZ), i według opracowania „Projekt docelowej organizacji ruchu” ( zał. nr 10 do SIWZ). 3.2. przepustu (wraz z ciągiem pieszo – jezdnym na przepuście) na rzece Moszczenicy w miejscowości Boginia 1) wykonanie żelbetowego przepustu skrzynkowego (zamkniętego) o wymiarach 300 x 200 cm i długości 6,34 m, ze ściankami czołowymi na fundamentach betonowych, 2) wykonanie muru oporowego typu „L” z prefabrykowanych elementów żelbetowych, 3) zabezpieczenie istniejącej linii teletechnicznej rurami dwudzielnymi, 4) wykonanie zasypki nasypów pod ciąg pieszo-rowerowy, 5) wykonanie ciągu pieszo - jezdnego na odcinku od km 3+484,59 do 3+539,53 o nawierzchni bitumicznej barwionej pigmentem czerwonym o szerokości zmiennej od 2,00 do 3,50 m, ograniczonej obustronnie obrzeżami: Konstrukcja ciągu pieszo-jezdnego  warstwa ścieralna – AC 8 S (50/70) barwiona pigmentem czerwonym w ilości 5% gr. 3 cm ze skropieniem podbudowy emulsją asfaltowa w ilości 0,5 kg/m2,  warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym o Rm=2,5 MPa, gr. 15 cm,  warstwa odcinająca z pospółki, gr. 20 cm, 6) wykonanie krawężnika betonowego 15 x 30 cm na ławie betonowej z oporem, wyniesionego o 12 cm nad jezdnię, wzdłuż wschodniej krawędzi jezdni od km 3+484,59 do 3+539,53, 7) uzupełnienie nawierzchni bitumicznej wzdłuż krawężnika, 8) wykonanie ścieku korytkowego z prefabrykowanych elementów betonowych 8 x 25 x 33 cm i ścieku skarpowego trapezowego 50 x 50 / 38 x 20/ 15 cm dla odprowadzenia wody z nawierzchni ciągu pieszo – jezdnego, 9) montaż barier typu U-11a (szczeblinkowe, żółte) obustronnie wzdłuż ciągu pieszo – jezdnego, 10) trwałego zabezpieczenia terenu, dna i skarp rzeki Moszczenica narzutem kamiennym gr. 30 cm z zaklinowaniem w obrębie przepustu oraz wykonanie skarp i terenów zielonych, 11) wycinki drzew i krzewów – 7 szt. według projektu wykonawczego „Wykonanie ciągu pieszo – jezdnego przy drodze powiatowej nr 1150E, w gminie Nowosolna, od km 3 + 346,0 do km 3 +800,0. Obiekt: Przepust wraz z ciągiem pieszo - jezdnym” (zał. nr 9b do SIWZ). 4. Materiały budowlane, sprzęt i maszyny. Wszystkie roboty budowlane należy wykonać z materiałów własnych przy pomocy własnego sprzętu i maszyn oraz zapewnić własnym staraniem transport materiałów i odpadów. Za własne materiały, sprzęt i maszyny uznaje się również materiały, sprzęt i maszyny podwykonawców i dalszych podwykonawców, z którymi zostały zawarte umowy o podwykonawstwo zgodnie z warunkami określonymi we wzorze umowy stanowiącym zał. nr 8 do SIWZ. 5. Prace związane z realizacją zadania. Dla prawidłowej i zgodnej z przepisami realizacji robót budowlanych Wykonawca winien uwzględnić niżej wymienione prace: 1) przygotowanie zaplecza budowy z doprowadzeniem mediów (w razie potrzeby), 2) zabezpieczenie placu budowy i jego oznakowanie, 3) opracowanie, zatwierdzenie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas wykonywania robót drogowych, 4) zawiadomienie OPL Orange Polska S.A. o zamiarze rozpoczęcia robót na sieciach telekomunikacyjnych i optotelekomunikacyjnych w terminach zgodnych z warunkami uzgodnień branżowych, 5) obsługę geodezyjną, 6) wykonanie przekopów kontrolnych dla potwierdzenia lokalizacji sieci uzbrojenia terenu, 7) opracowanie dokumentacji powykonawczej, 8) transport odpadów na składowisko odpadów z poniesieniem kosztów składowania. 6. Obowiązujące opracowania 1) Dokumentacja: a. Projekt budowlany. „Wykonanie ciągu pieszo – jezdnego przy drodze powiatowej nr 1150E, w gm. Nowosolna, (budowa ścieżki rowerowej) Etap II od km 3 + 346,0 do km 3 +800,0” ( zał. nr 9a do SIWZ), b. Projekt wykonawczy. „Wykonanie ciągu pieszo – jezdnego przy drodze powiatowej nr 1150E, w gminie Nowosolna, od km 3 + 346,0 do km 3 +800,0. Obiekt: Przepust wraz z ciągiem pieszo - jezdnym” (zał. nr 9b do SIWZ). 2) Projekt docelowej organizacji ruchu (zał. nr 10 do SIWZ). 3) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB): a. do projektu „Wykonanie ciągu pieszo – jezdnego przy drodze powiatowej nr 1150E, w gm. Nowosolna, (budowa ścieżki rowerowej) Etap II od km 3 + 346,0 do km 3 +800” (zał. nr 11a do SIWZ), b. do projektu „Wykonanie ciągu pieszo – jezdnego przy drodze powiatowej nr 1150E, w gminie Nowosolna, od km 3 + 346,0 do km 3 +800,0. Obiekt: Przepust wraz z ciągiem pieszo - jezdnym” (zał. nr 11b do SIWZ). Załączone przedmiary robót (załączniki nr 12a i 12b do SIWZ) mają charakter pomocniczy, dla ułatwienia identyfikacji podstawowych robót oraz ich wielkości. Wszystkie roboty budowlane należy wykonać zgodnie z wymienionymi opracowaniami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej z zachowaniem kolejności technologicznej realizacji robót. 7. Zalecenia dla wykonawców. Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej terenu inwestycji celem uzyskania informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy z wynagrodzeniem ryczałtowym. Zakłada się, że Wykonawca uwzględni w ofercie również inne warunki lokalne rozpoznane we własnym zakresie. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. Każdy Wykonawca ponosi również wyłączną odpowiedzialność za treść uzyskanej informacji oraz za wszelkie straty lub szkody powstałe, jako następstwo wizji lokalnej terenu inwestycji. 8. Obowiązek zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia, przez Wykonawcę i Podwykonawców, na podstawie umowy o pracę, wszystkich osób wykonujących roboty ziemne, konstrukcyjne i bitumiczne. 2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1. czynności. 3) Przed przystąpieniem do wykonania czynności, o których mowa w ust. 1 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu, za pośrednictwem Inspektora nadzoru inwestorskiego, oświadczenie stwierdzające zatrudnienie osób przewidzianych do wykonania tych czynności na podstawie umowy o pracę; oświadczenie (Wykonawcy podwykonawców), podpisane przez osobę uprawnioną do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy winno zawierać dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz wskazanie, że czynności wymienione w ust. 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 4) Zamawiający może wezwać Wykonawcę do przedstawienia kopii umów o pracę potwierdzających zatrudnienie pracowników wykonujących czynności określone w ust. 1, gdy złożone oświadczenie o którym mowa w ust. 3 budzi wątpliwości Zamawiającego, (kopie umów winny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych). 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przedłożonych przez Wykonawcę lub Podwykonawców dokumentów, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Zapisy ustępów 1 ÷ 4 nie dotyczą osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Zamawiający określa w przedmiotowym postępowaniu wysokość wadium w kwocie: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 2. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Zamawiającego prowadzony przez: PEKAO S.A. III Oddział w Łodzi nr 71 1240 3060 1111 0010 0515 4916 a do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 3) W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie, decydować będzie data i godzina uznania środków na rachunku bankowym Zamawiającego. 4) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w kasie Starostwa Powiatowego w Łodzi, Łódź ul. H. Sienkiewicza 3, VII piętro, pokój 704 albo załączyć do oferty w osobnej kopercie, a kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 5) Wadium wnoszone w formach wskazanych w ust. 2 pkt 2-4 musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta, która nie będzie zabezpieczona przez cały okres związania ofertą nie będzie rozpatrywana, a oferta Wykonawca zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b. Z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 6) W przypadku każdej z ww. form wniesienia wadium Wykonawca musi jednoznacznie wskazać postępowanie, którego dotyczy wnoszone przez Niego wadium (znak/numer sprawy). 4. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy. 5. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach