Przetargi.pl
Wykonanie budowy nawierzchni ul. Bukowej i ul. Sosnowej w Skarszewach wraz z zapewnieniem finansowania wykonywanych robót do 2023 r.

Gmina Skarszewy ogłasza przetarg

  • Adres: 83-250 Skarszewy, Pl. Gen. J. Hallera 18
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 5882201 w. 23 , fax. 058 5882651
  • Data zamieszczenia: 2016-05-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skarszewy
    Pl. Gen. J. Hallera 18 18
    83-250 Skarszewy, woj. pomorskie
    tel. 058 5882201 w. 23, fax. 058 5882651
    REGON: 00052895900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.skarszewy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie budowy nawierzchni ul. Bukowej i ul. Sosnowej w Skarszewach wraz z zapewnieniem finansowania wykonywanych robót do 2023 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Roboty budowlane: budowa ulicy Bukowej i Sosnowej w Skarszewach. 2. Usługa finansowania ww. inwestycji polegająca na wykupie wierzytelności pieniężnych przez Bank finansujący Wykonawcę i rozterminowanie spłaty dla Zamawiającego, określona w niniejszym SIWZ, w tym w załączniku nr 12 do SIWZ - Istotne Postanowienia Umowy Spłaty Wierzytelności. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W ZAKRESIE ROBÓT BUDOWLANYCH Roboty budowlane, będące przedmiotem niniejszego postępowania o zamówienie publiczne, muszą być wykonane w sposób zgodny z załączoną Dokumentacją projektową, ze Specyfikacjami Technicznymi, Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.), innymi powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a także zasadami wiedzy technicznej i normami, z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć. Szczegółowy zakres robót opisany został w Dokumentacji projektowej i Specyfikacjach technicznych. W zakresie objętym przedmiotem zamówienia przewiduje się wykonanie m.in. następujących prac: 1) Budowa ulicy Bukowej w kilometrze od 0+002 do 0+272,20 oraz od 0+300,82 do 0+520,35; 2) Budowa ul. Sosnowej w km 0+000 do km 0+312,10; 3) Budowa zjazdów do posesji w ciągu obu ulic - do granicy pasa drogowego drogi gminnej. W zakresie opisanym w punkcie 1 należy wykonać: a) branża drogowa: -prace rozbiórkowe oraz utylizacja wyznaczonych materiałów (zgodnie wymaganiami, dotyczącymi wykonywania rozbiórek nawierzchni drogowych), - roboty ziemne, - budowa nowej konstrukcji drogowej - nawierzchnia z masy bitumicznej, - budowa ścieku obniżonego z kostki betonowej koloru czerwonego, - budowa zjazdów w granicy pasa drogowego drogi gminnej, - wykonanie oznakowania drogowego, zgodnie z projektem docelowej organizacji ruchu, b) branża sanitarna: - budowa sieci kanalizacji deszczowej wraz ze studniami i wpustami ulicznymi, - dwa przejście pod drogą powiatową siecią kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową z umieszczeniem przewodu w rurze ochronnej, - regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych, - regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i hydrantów, c) branża telekomunikacyjna: - przebudowa i zabezpieczenie istniejącej sieci telekomunikacyjnej - podziemnej i napowietrznej, d) usunięcie wszystkich kolizji w sposób narzucony przez uzgodnienia z gestorami sieci. UWAGA! Zamawiający wprowadza n/w zmiany i/lub uzupełnienia w stosunku do przekazanej Wykonawcy dokumentacji projektowej: Zamawiający dopuszcza składanie ofert wariantowych. Oferty wariantowe dotyczyć będą zmiany sposobu wykonania nawierzchni obu ulic. WARIANT I Wykonanie nawierzchni ulicy Sosnowej i Bukowej jak w dokumentacji projektowej (masa bitumiczna) WARIANT II Wykonanie nawierzchni ulicy Sosnowej i Bukowej przy założeniu wykonania konstrukcji drogi jak niżej: - kostka betonowa wibroprasowana szara, typ TT, gr. 8 cm. - podsypka cementowo-piaskowa gr.3 cm. - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie, gr. 20 cm - stabilizacja gruntu cementem RM = 1,5 Mpa, gr. 10 cm. Zaleca się, aby Wykonawca przeprowadził wizję lokalną oraz zapoznał się z załączoną dokumentacją projektową i pozostałymi materiałami przetargowymi dla prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu umowy. Okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę dla wykonanego przedmiotu zamówienia wyniesie 36 miesięcy oraz 36 miesięcy rękojmi licząc od dnia odbioru ostatecznego przedmiotu zamówienia. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W ZAKRESIE USŁUGI FINANSOWANIA INWESTYCJI 1. Roboty budowlane określone w SIWZ będą rozliczone na podstawie faktur przejściowych i faktury końcowej wystawionych zgodnie ze wzorem umowy załącznik nr 8 do SIWZ. 2. W zakresie obejmującym zapewnienie finansowania do roku 2023 Wykonawca winien zapewnić możliwość zapłaty przez Zamawiającego kwoty wynikającej z zaakceptowanych przez Zamawiającego faktur przejściowych i faktury końcowej, obejmujących wartość przedmiotu zamówienia wraz z należnym podatkiem VAT, w następujący sposób: a) pierwsze płatności w roku 2016 - na podstawie faktur przejściowych bezpośrednio na rachunek Wykonawcy, w terminie 30 dni od dnia ich doręczenia Zamawiającemu, łącznie w kwocie 250.000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) - ze środków Zamawiającego, b) kolejne płatności w ratach rocznych, płatnych 31 sierpnia w latach 2017-2023 - na podstawie cesji wierzytelności na rzecz banku lub innej instytucji finansowej (działającej na podstawie ustawy prawo bankowe) zwanej dalej Bankiem, na zasadach określonych w pkt. 3-9. 3. Usługa finansowania inwestycji przez obowiązkowe zbycie swojej należności z tytułu wykonania robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia (poza fakturami wystawionymi do wysokości łącznie 250.000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto). W celu wykonania tej części zamówienia Wykonawca wskaże w ofercie Bank - nabywcę wierzytelności, a następnie doprowadzi do zawarcia pomiędzy Wykonawcą a Bankiem umowy wykupu wierzytelności wynikających z wystawionych przez Wykonawcę zgodnie z umową faktur przejściowych, w szczególności po podpisaniu świadectwa wykonania zakończonych elementów robót, oraz faktury końcowej za wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia, według zasad określonych w niniejszym SIWZ. Zamawiający wyraża zgodę na zbycie należności przysługującej Wykonawcy, z którym zawrze umowę na wykonanie przedmiotu zamówienia pod warunkiem ustalenia warunków wykupienia tej wierzytelności i jej rozterminowanie zgodnie z postanowieniami niniejszej SIWZ. 4. Usługa finansowania inwestycji realizowana będzie w oparciu o postanowienia umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą, na podstawie której Zamawiający zawrze z Bankiem wskazanym w ofercie Wykonawcy umowę Spłaty Wierzytelności na warunkach określonych w niniejszej SIWZ oraz w załączniku nr 12 do SIWZ Istotne Postanowienia Umowy Spłaty Wierzytelności. 5. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do zbycia wierzytelności przysługującej mu wobec Zamawiającego z tytułu zapłaty za realizację przedmiotu zamówienia - w oparciu o faktury przejściowe wystawione za zakończone elementy robót zgodnie z umową (poza fakturami wystawionymi do wysokości łącznie 250.000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) oraz fakturę końcową, wystawioną po odbiorze końcowym przedmiotu zamówienia - wskazanemu w ofercie Wykonawcy Bankowi. Do oferty Wykonawca załączy oświadczenie Banku (podpisane przez upełnomocnionych przedstawicieli Banku) o zobowiązaniu do wykupienia wierzytelności Wykonawcy przysługującej mu wobec Zamawiającego na warunkach określonych w SIWZ oraz zawarciu z Zamawiającym Umowy Spłaty Wierzytelności na zasadach określonych w SIWZ oraz załącznikach. 6. Umowa wykupu wierzytelności z odroczonym terminem spłaty musi być zawarta pomiędzy Wykonawcą a Bankiem (określonym w pkt 4) niezwłocznie po zawarciu umowy na wykonanie robót budowlanych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty zawarcia tej umowy, pod rygorem odstąpienia przez Zamawiającego od umowy na roboty budowlane z winy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że wykup wierzytelności nastąpi każdorazowo (poza fakturami wystawionymi do wysokości łącznie 250.000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) pod warunkiem podpisania przez Zamawiającego świadectwa wykonania zakończonych elementów robót w przypadku faktur przejściowych lub protokołu odbioru końcowego dla faktury końcowej bez uwag, co oznaczać będzie prawidłowe wykonanie przez Wykonawcę odpowiednio części lub całości zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania oraz, gdy Zamawiający zaakceptuje właściwą fakturę przejściową lub fakturę końcową potwierdzając tym samym istnienie wierzytelności Wykonawcy wobec Zamawiającego i jej wysokość. 7. Nie zawarcie z Bankiem umowy wykupu wierzytelności, określonej w pkt 6, w terminie określonym w pkt 6 stanowi podstawę do odstąpienia przez Zamawiającego od umowy na roboty budowlane zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej z Wykonawcą, na skutek okoliczności określonych w zdaniu pierwszym niniejszego punktu uznaje się, że odstąpienie nastąpiło z winy Wykonawcy. 8. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą i który zawrze z Zamawiającym umowę może zawrzeć umowę wykupu wierzytelności na warunkach wskazanych w ofercie lub na warunkach nie gorszych niż wskazanych w ofercie tego Wykonawcy oraz zgodnie z warunkami określonymi w załączniku nr 12 do SIWZ (Istotne Postanowienia Umowy Spłaty Wierzytelności). 9. Obowiązki Wykonawcy w zakresie finansowania inwestycji: a) wykonawca przeniesie wierzytelność przysługującą mu wobec Zamawiającego z tytułu wystawionych faktur przejściowych (poza fakturami wystawionymi do wysokości łącznie 250.000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) oraz faktury końcowej, o których mowa w pkt 1 i 6 na Bank wskazany w swojej ofercie, b) przesłanie zlecenia finansowania wierzytelności, o których mowa w pkt. 9 lit. c, nastąpi najpóźniej w 5 dniu od dnia wystawienia faktur przejściowych oraz faktury końcowej, c) Bank który wykupi wierzytelność wobec Zamawiającego dokona zapłaty należności wynikającej z faktur przejściowych (poza fakturami wystawionymi do wysokości łącznie 250.000,00 zł brutto /słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) oraz faktury końcowej na rachunek bankowy Wykonawcy w wysokości i terminie określonym w umowie zawartej między Wykonawcą a Bankiem. W przypadku opóźnienia w akceptacji faktury, Zamawiający, jeżeli potwierdzi, że wierzytelność nie jest przeterminowana, zgodzi się na wypłatę przez Bank wierzytelności po terminie zapłaty faktury. 10. Do oferty winno być dołączone oświadczenie Banku w formie oryginału (podpisane przez upełnomocnionych przedstawicieli Banku - pełnomocnictwo winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie) o zobowiązaniu do wykupienia wierzytelności Wykonawcy przysługującej mu wobec Zamawiającego na warunkach określonych w SIWZ oraz zawarciu z Zamawiającym Umowy Spłaty Wierzytelności na zasadach określonych w SIWZ oraz załącznikach wraz z aktualnym odpisem z właściwego rejestru banku składającego oświadczenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451112000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: tak
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 30.000 PLN

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.skarszewy.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach