Przetargi.pl
Wybudowanie windy dla osób niepełnosprawnych oraz dostosowanie łazienki dla potrzeb osób niepełnosprawnych w Zespole Szkół nr 1 w Działdowie.

Zespół Szkół Nr 1 w Działdowie ogłasza przetarg

  • Adres: 13-200 Działdowo, ul. Grunwaldzka
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 23 697 20 00 , fax. 23 697 22 41
  • Data zamieszczenia: 2020-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Nr 1 w Działdowie
    ul. Grunwaldzka 4
    13-200 Działdowo, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 23 697 20 00, fax. 23 697 22 41
    REGON: 51945562900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zsnr1.com/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wybudowanie windy dla osób niepełnosprawnych oraz dostosowanie łazienki dla potrzeb osób niepełnosprawnych w Zespole Szkół nr 1 w Działdowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wybudowanie windy dla osób niepełnosprawnych, dostosowanie łazienki dla potrzeb osób niepełnosprawnych w Zespole Szkół nr 1 w Działdowie oraz wybudowanie miejsca postojowego wraz z podjazdem dla osób niepełnosprawnych. W cenie oferty należy również uwzględnić przeniesienie przyłącza instalacji gazowej, które nie zostało uwzględnione w dokumentacji projektowej. Wykonawca jest zobowiązany wykonać wszelkie prace związane z przeniesieniem wskazanego przyłącza w ramach niniejszego zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót wraz z przedmiarem został określony w TOMIE III SIWZ. Szczegółowy zakres robót określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarach robót (stanowiących część pomocniczą do sporządzenia oferty).Wykonawca powinien oszacować wszelkie ewentualne ryzyka związane z jakością i kompletnością dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) a także nieprzewidzianymi na etapie opracowania dokumentacji, koniecznymi do wykonania w trakcie realizacji inwestycji opracowaniami i pracami. Wykonawca zobowiązany jest do: a) przeprowadzenie prób odbiorowych i rozruchu windy z udziałem wymaganych instytucji, w tym Urzędu Dozoru Technicznego i uzyskania wymaganego certyfikatu, b) dokonania rejestracji windy i platformy dla niepełnosprawnych w Urzędzie Dozoru Technicznego, na koszt Wykonawcy, c) przeszkolenia wskazanych przez Zamawiającego osób w zakresie ogólnej obsługi i użytkowania windy i platformy dla niepełnosprawnych oraz przedstawienia wykazu czynności konserwacyjnych – w siedzibie Zamawiającego, d) sporządzenia pełnej dokumentacji techniczno–odbiorowej, w tym dokumentacji powykonawczej instalacji windy i platformy dla niepełnosprawnych oraz protokołów z pomiarów ochronnych instalacji, podającej szczegółowo w języku polskim opisy techniczne i schematy elektryczne, mechaniczne z podaniem parametrów poszczególnych elementów wszystkich montowanych urządzeń, e) przygotowania dla Zamawiającego szczegółowej instrukcji obsługi oraz skróconej instrukcji obsługi dźwigu i platformy dla niepełnosprawnych w języku polskim. 5.4 Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia lecz określają wyłącznie minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 5.5 Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5.6 Wymagania dotyczące robót: 1) wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. oraz zgodnie z zaleceniami Zamawiającego i osób przez niego wyznaczonych, 2) roboty należy prowadzić zgodnie z wymogami dokumentacji określającej przedmiot zamówienia, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wymogami niniejszej SIWZ, 3) użyte materiały i urządzenia powinny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, mieć odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniających sprawność eksploatacyjną, 4) w przypadku konieczności prowadzenia robót w czynnym obiekcie (zajęcia lekcyjne), wszystkie prace należy wykonywać tak, aby w miarę możliwości nie zakłócać funkcjonowania pracy szkoły, przy jednoczesnym zachowaniu szczególnej ostrożności przy organizacji placu budowy jak i w trakcie wykonywania prac, 5) Wykonawca zorganizuje teren robót tak, by pomieszczenia zabezpieczyć przed uciążliwymi czynnikami wynikającymi z prowadzonych robót oraz zminimalizować rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń i skutecznie zabezpieczyć rejon robót przed zakurzeniem obiektu. 6) Wykonanie najbardziej uciążliwych czynności Wykonawca dostosuje do funkcjonowania Szkoły i uzgadniać będzie na bieżąco z Użytkownikiem tj. Dyrektorem Szkoły. 7) Wykonawca jest zobowiązany na czas realizacji zadania do zabezpieczenia drzwi na wszystkich przystankach szczelną obudową wykluczającą możliwość wpadnięcia do szybu. 5.7 Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia, 2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, 3) sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 4) spełnienie innych wymagań określonych we wzorze umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa, 5) Wykonawca przeprowadzi próby odbiorowe i rozruch windy z udziałem wymaganych instytucji w tym Urzędem Dozoru Technicznego i uzyska wymagany certyfikat. 6) Wykonawca sporządzi dokumentację niezbędną do rejestracji windy w Urzędzie Dozoru Technicznego oraz uzyska decyzję na eksploatację dźwigu. 7) Wykonawca dokona rejestracji windy w Urzędzie Dozoru Technicznego, koszty rejestracji windy należy doliczyć do ceny oferty. 8) Wykonawca przeszkoli wskazanych pracowników Użytkownika w zakresie ogólnej obsługi i użytkowania windy oraz przedstawi wykaz zakresu czynności konserwacyjnych - w siedzibie Użytkownika. 9) Wykonawca sporządzi pełną dokumentację techniczno – odbiorową w tym dokumentację powykonawczą instalacji windy i protokoły z pomiarów ochronnych instalacji - podającą szczegółowo w języku polskim opisy techniczne i schematy elektryczne, mechaniczne z podaniem parametrów poszczególnych elementów wszystkich montowanych urządzeń. 10) Wykonawca przygotuje dla Użytkownika: a) szczegółową instrukcję obsługi, b) skróconą instrukcję obsługi dźwigu w języku polskim. 11) Wykonawca w okresie objętym gwarancją w ramach świadczonego serwisu gwarancyjnego wykonywać będzie nieodpłatnie wszelkie niezbędne dla zachowania uprawnień gwarancyjnych czynności przewidziane przez producenta w tym: przeglądy okresowe, konserwacje itp. 12) Wykonawca w okresie gwarancji zapewni bezpłatny serwis i dojazd serwisanta do siedziby Użytkownika. 13) Ewentualne naprawy przedmiotu niniejszej umowy w okresie gwarancji będą dokonywane przez upoważnionych specjalistów Wykonawcy – w siedzibie Zespołu Szkół nr 1, ul. Grunwaldzka 4. Wszystkie koszty naprawy obciążają Wykonawcę. 14) Spełnienie innych wymagań określonych we wzorze umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 5.8 Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. 5.9 Wymienione w 8.2.3 niniejszej SIWZ osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne wymagania Zamawiającego. Wykonawca powinien zapewnić swoim specjalistom niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. dodatkowi kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, radca prawny, ekspert ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator, itp.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy. 5.10 Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5.11 Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 5.11.1 Sposób zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia i okres wymaganego zatrudnienia. Zamawiający wymaga, aby czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych związanych z wykonaniem całego zamówienia były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę, podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. 5.11.2 Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia: - prace instalacyjne oraz ogólnobudowlane (montażowe, roboty elektryczne i instalacyjne, prace ziemne i porządkowe itp.). - operatorzy maszyn sprzętu i urządzeń (obsługa sprzętu, maszyn i urządzeń). 5.11.3 Sposób dokumentowania zatrudnienia osób. Zamawiający wymaga: 1) aby wykonawca przedłożył oświadczenie wraz z imiennym wykazem osób, okresem zatrudnienia oraz stanowiskiem i zakresem obowiązków, iż osoby skierowane do realizacji zamówienia, o których mowa w pkt 5.11.2, są zatrudnione na umowę o pracę. Oświadczenie powinno być złożone najpóźniej w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. 5.11.4 Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SIWZ projekcie umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, umową cywilnoprawną. Powyższy wymóg dotyczy również podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45313100-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium na cały okres związania ofertą. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). Wadium ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku formach podanych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 02 1020 3541 0000 5502 0319 1491 Bank PKO BP S.A. w Działdowie z tytułem Wadium ZP.01/05/2020 Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert, zaś dowód wniesienia wadium może być dołączony do oferty. Kasa Urzędu wadium nie przyjmuje. W przypadku wniesienia wadium w poręczeniach lub gwarancjach, oryginał dokumentu należy załączyć do oferty w oddzielnej kopercie. Koperta ta powinna być oznakowana w następujący sposób: WADIUM W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA „Wybudowanie windy dla osób niepełnosprawnych oraz dostosowanie łazienki dla potrzeb osób niepełnosprawnych w Zespole Szkół nr 1 w Działdowie” Poręczenie lub gwarancja ma zawierać zapis uwzględniający wszystkie warunki zatrzymania wadium, określone w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Gwarancja(-e) ma(-ją) być, co najmniej gwarancją(-ami) bezwarunkową(-ymi), nieprzenoszalną (-ymi) oraz zawierać oświadczenie o nieodwołalnym i bezwarunkowym zobowiązaniu do zapłaty wskazanej kwoty na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zwrot lub ponowne wniesienie lub zatrzymanie wadium następuje w przypadkach i na zasadach określonych w art. 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie dokonuje w tym zakresie szczegółowego opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnictwo takie może wynikać z dołączonej do oferty umowy konsorcjum lub umowy spółki cywilnej, 2) Wykonawca, który polegać będzie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach