Przetargi.pl
Wybór rzeczoznawcy majątkowego do wykonania operatów szacunkowych

Gmina Święciechowa ogłasza przetarg

  • Adres: 64-115 Święciechowa, ul. Ułańska 4
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5333510 , fax. 065 5299548
  • Data zamieszczenia: 2013-03-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Święciechowa
    ul. Ułańska 4 4
    64-115 Święciechowa, woj. wielkopolskie
    tel. 065 5333510, fax. 065 5299548
    REGON: 41105071200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swieciechowa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wybór rzeczoznawcy majątkowego do wykonania operatów szacunkowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wybór rzeczoznawcy majątkowego do wykonania operatów szacunkowych określających: Zadanie nr 1 wartości nieruchomości niezabudowanych nabywanych oraz zbywanych przez Gminę Święciechowa - przewidywana maksymalna ilość operatów szacunkowych - 10 nieruchomości; Zadanie nr 2 wartości lokali mieszkalnych sprzedawanych przez Gminę Święciechowa - przewidywana maksymalna ilość operatów szacunkowych - 2 nieruchomości; Zadanie nr 3 wzrost wartości nieruchomości dla celów naliczania opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego budową urządzeń infrastruktury technicznej (ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami) - przewidywana maksymalna ilość operatów szacunkowych - 230 nieruchomości; Zadanie nr 4 wzrost wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w celu ustalenia opłaty (planistycznej) o której mowa w art. 36 ust.4 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2012 r., poz. 647 - z późniejszymi zmianami) - przewidywana maksymalna ilość operatów szacunkowych - 15 nieruchomości . Zamawiający zastrzega sobie prawo nieudzielenia zamówienia w przewidywanej ilości. Wielkość zamówienia uzależniona będzie od aktualnych potrzeb Zamawiającego. Wymagany termin wykonania wyceny - 21 dni od daty otrzymania zlecenia. Odbiór zlecenia odbywać się będzie w siedzibie Zamawiającego w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego telefonicznie lub drogą elektroniczną, lub za pomocą innych środków łączności. Zmiana terminu odbioru zlecenia może nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego. Materiały i informacje niezbędne do sporządzenia operatu szacunkowego rzeczoznawca majątkowy będzie zobowiązany zebrać we własnym zakresie. W przypadku zadania nr 4 Zamawiający przekaże rzeczoznawcy kserokopię aktu notarialnego dotyczącego przedmiotowej nieruchomości. Operat szacunkowy powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r., Nr 102, poz. 651 - z późniejszymi zmianami), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzenia operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004r., Nr 207, poz. 2109 - z późniejszymi zmianami) oraz z Powszechnymi Krajowymi Standardami Wyceny, obejmującymi Standardy Zawodowe i Noty Interpretacyjne. W zakresie zadań nr 1, 2, 3 i 4 jako załączniki do operatu szacunkowego powinny być załączone m.in. odpis z księgi wieczystej bądź protokół z badania księgi wieczystej, wypis z ewidencji gruntów i budynków oraz zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. W przypadku zadania nr 2 jako załącznik należy załączyć kolorowe zdjęcia wycenianej nieruchomości, w przypadku zadania nr 2 i 3 oględziny nieruchomości powinny się odbyć z udziałem strony postępowania, a protokół z oględzin nieruchomości powinien zawierać podpisy uczestników wizji. W przypadku wszystkich zadań wymagane jest wykonanie operatów w dwóch egzemplarzach. Operaty szacunkowe sporządzane w celu naliczenia opłaty adiacenckiej (zadanie nr 3) oraz określające wzrost wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (zadanie nr 4), powinny zawierać szczegółowe i obszerne uzasadnienie zaistniałego wzrostu wartości nieruchomości lub jej braku. Wykonawca zobowiązany jest do czynnego udziału w postępowaniu administracyjnym, w sprawie ustalenia jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu, udzielania stronom wyjaśnień odnośnie sporządzonej wyceny oraz do każdorazowego stawiania się na wezwania Zamawiającego oraz organów odwoławczych na swój koszt. W przypadku zakwestionowania prawidłowości wykonania operatu szacunkowego przez Zamawiającego lub organ odwoławczy oraz rozbieżności pomiędzy stanowiskiem rzeczoznawcy majątkowego a stanowiskiem Zamawiającego lub organu odwoławczego, kwestie sporne mogą być kierowane do rozstrzygnięcia przez działającą w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 stycznia 2008 r. w sprawie postępowania z tytułu odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości (Dz. U. z 2008 r. nr 11, poz. 66), Komisję Odpowiedzialności Zawodowej. W przypadku stwierdzenia przez Komisję Odpowiedzialności Zawodowej nieprawidłowości w sporządzonym operacie szacunkowym, Zamawiający obciąży Wykonawcę kosztami poniesionymi w związku ze zleceniem wykonania oceny, wystawiając notę obciążającą. W przypadku uchylenia decyzji wydanej w oparciu o zakwestionowany przez organ odwoławczy operat szacunkowy i przekazania sprawy do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji, wykonawca jest zobowiązany do ponownego opracowania operatu szacunkowego w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa , na własny koszt, w terminie 14 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego pisma wraz z kserokopią ostatecznej decyzji organu odwoławczego. Pozostałe wymagania: Wykonawca zobowiązany jest do czynnego udziału w prowadzonym postępowaniu administracyjnym, w sprawach związanych z wykonanym przez siebie operatem szacunkowym, a także udzielania stronom wyjaśnień odnośnie sporządzonej wyceny oraz do każdorazowego stawiania się na wezwania Zamawiającego oraz organów odwoławczych na swój koszt. Wspólny Słownik Zamówień Publicznych (CPV): 70.00.00.00-1 Usługi w zakresie nieruchomości
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 700000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie będzie żądał od wykonawców wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.swieciechowa.pl/dokumenty
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach