Przetargi.pl
Wspomaganie zarządzania kryzysowego zasobem mapowym miasta

Miasto Bytom reprezentowane przez Prezydenta Miasta ogłasza przetarg

  • Adres: 41-902 Bytom, ul. Parkowa 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2836301 , fax. 032 2836344
  • Data zamieszczenia: 2009-03-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Bytom reprezentowane przez Prezydenta Miasta
    ul. Parkowa 2 2
    41-902 Bytom, woj. śląskie
    tel. 032 2836301, fax. 032 2836344
    REGON: 00051568400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.bytom.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wspomaganie zarządzania kryzysowego zasobem mapowym miasta
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie nadzoru technicznego dla Zamawiającego Miasta Bytom przy realizacji Projektu pn. Wspomaganie zarządzania kryzysowego zasobem mapowym miasta współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Wykonawca będzie świadczył kompleksowe usługi Inżyniera Projektu we wszystkich fazach realizacji Projektu, począwszy od analizy dostarczonych materiałów źródłowych i będzie brał udział w przygotowaniu Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na wybór Wykonawcy Projektu Wspomaganie zarządzania kryzysowego zasobem mapowym miasta, przez wsparcie podczas postępowania zmierzającego do wyłonienia Wykonawcy oraz później po zawarciu umowy o udzielenie zamówienia publicznego, podczas kontroli procesów projektowania i realizacji rozwiązań w/w Projektu, aż do odbioru końcowego i rozliczenia Projektu. Sposób wykonania niniejszego zamówienia musi zapewnić Zamawiającemu kompleksowe wsparcie w zakresie wdrażanych rozwiązań systemowych, które doprowadzi do stworzenia środowiska systemowego, zgodnie z przyjętym zakresem Projektu. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi doradztwa technologicznego oraz nadzoru technicznego nad wdrożeniem i realizacją projektu: Wspomaganie zarządzania kryzysowego zasobem mapowym miasta współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Zakres obowiązków Inżyniera projektu obejmuje w szczególności: W zakresie organizacji projektu i sposobu jego funkcjonowania: - W uzgodnieniu z Zamawiającym doradztwo w zakresie określania procedur związanych z monitoringiem projektu i raportowaniem dla Zamawiającego, którymi związany zostanie Wykonawca projektu; - Przeglądu oraz uszczegółowienie przewidywanego zakresu prac dla osiągnięcia zakładanych celów i rezultatów projektu oraz, opracowanie ankiety na podstawie, których mierzone będą wskaźniki oddziaływania; - Opracowanie projektu określającego niezbędne procesy decyzyjne, zakres zaangażowania kierownictwa i pracowników Urzędu w realizację projektu. Doradztwo w zakresie budowy struktur organizacyjnych projektu w perspektywie utrzymania i rozwoju wskaźników oddziaływania i trwałości projektu; - Monitoring i modyfikacja harmonogramu rzeczowo - finansowego projektu w postaci Wykresu Gantt a w odniesieniu do uwarunkowań wynikających z bieżącego rozwoju realizacji projektu; - Przegląd i ocena zaproponowanego przez Wykonawcę sposobu organizacji technicznej realizacji prac, opisu kompetencji, podziału ról w projekcie, sposobu komunikacji; - Ocena procedur i sposobów zapewnienia jakości przedstawionych przez Wykonawcę. W zakresie wyboru wykonawców: -Udział w postępowaniach przetargowych jako członek komisji przetargowej, celem wyłonienia wykonawców na realizację w/w Projektu. w zakresie wymogów związanych z wdrożeniem Projektu: - Bieżąca weryfikacja spełniania przez Wykonawców wymogów formalnych i merytorycznych zamówień; -Nadzór nad prawidłową realizacją harmonogramu rzeczowo - finansowego w postaci comiesięcznych raportów o wykonanych pracach, które po akceptacji Zamawiającego będą podstawą do wystawienia faktury; -Prowadzenie rozmów z wykonawcami w celu doprecyzowania rozwiązań technicznych i sposobu realizacji wszystkich etapów Projektu; -Uczestnictwo w rozwiązywaniu kwestii spornych natury technicznej i organizacyjnej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami; -Ocena i weryfikacja propozycji zmian w projekcie w trakcie realizacji prac przedstawionych przez Wykonawców; -Ocena ewentualnych roszczeń oraz ewentualnych problemów Wykonawcy, mogących pojawić się podczas prac instalacyjno-wdrożeniowych; -Ocena programu szkoleń, wdrożeń pilotażowych oraz wdrożeń w pełnej skali. -Zarządzenie, jakością w ramach projektu: Udział w planowaniu i wdrażaniu procedur zapewnienia, jakości; Nadzór nad realizacją opracowanych przez Wykonawcę procedur zapewnienia, jakości. W zakresie zarządzania ryzykiem: - Identyfikacja możliwych do wystąpienia zagrożeń projektu; - Monitoring stopnia wystąpienia poszczególnych elementów ryzyka oraz przedstawienie propozycji środków zaradczych; -Informowanie Zamawiającego o ryzyku zagrażającym osiągnięciu celów projektu; W zakresie kontroli zgodności z założeniami, dokumentacją techniczną i harmonogramem: -Nadzór nad realizacją harmonogramu rzeczowo - finansowego projektu; -Przegląd i opiniowanie opracowanych przez wykonawcę projektów instrukcji i dokumentacji eksploatacyjnej; -Nadzór merytoryczny nad prawidłową realizacją dostaw i usług w projekcie; -Organizacja uruchomienia poszczególnych etapów realizacji projektu; -Nadzór nad instalacją i terminową konfiguracją wdrażanych modułów/podsystemów; -Sporządzenie protokołu końcowego oraz protokołów z poszczególnych etapów prac zgodnych z Harmonogramem finansowo - rzeczowym oraz udział w odbiorze pod względem zgodności produktów projektu z założeniami merytorycznymi i formalnymi, zweryfikowanie gotowości do odbioru produktów projektu (odbiory częściowe, końcowe); -Sprawdzenie i potwierdzenie wykonania określonych w umowie etapów realizacji zadań lub ich części nie stanowiących odrębnych przedmiotów oraz weryfikacja osiągniętych wskaźników; -Sprawdzanie osiągniętych wskaźników docelowych zgodnie ze złożonym wnioskiem i podpisaną umową; -Udział i czynne wyjaśnianie ewentualnych wątpliwości w kontrolach przeprowadzanych przez Instytucje uprawnione do kontroli w czasie trwania umowy; -Przygotowanie materiałów i dokumentów dla potrzeb planowanych lub prowadzonych kontroli; -Przegląd i opiniowanie oraz końcowa ocena kompletności sporządzonej dokumentacji powykonawczej; -Przygotowanie wniosków o płatność, danych do aneksów do umowy, oraz sprawozdań okresowych do Urzędu Marszałkowskiego. Obowiązki Inżyniera Projektu: Wykonawca - Inżynier Projektu jest zobowiązany do wykonania swoich obowiązków zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem, w szczególności z aktami prawnymi związanymi z elektroniczną administracją, istotnymi dla działań zaplanowanych w ramach Projektu, w szczególności: - ustawą o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1198. z późn. zm.), -ustawą o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2001 r. Nr 130, poz. 1450. z późn. zm.), -ustawą o ochronie danych osobowych ( t.j. Dz.U. z 2002 roku Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) -ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r. Nr 144 poz. 1204 z późn.zm.), -ustawą o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U z 2005r. Nr 64, poz. 565 z późn. zm.), -ustawą z dnia 22.01.1999r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 196, poz. 1631 z późn. zm.), -ustawą z dnia 17.05.1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług z należytą starannością, zgodnie z najlepszymi praktykami stosowanymi przy doradztwie projektów informatycznych. Wykonawca nie jest uprawniony do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego. Wykonawca będzie współpracował z osobami wskazanymi przez Zamawiającego w czasie realizacji Projektu. Każdorazowa zmiana osoby pełniącej funkcje Inżyniera Projektu wymaga zgody Zamawiającego, który sprawdzi kwalifikacje nowo proponowanych/ej osób/y pod kątem spełnienia wymogów zgodnie z niniejszą specyfikacją. Wykonawca zapewni wykonywanie zamówień przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje. 2. Wykonawca winien udzielić Zamawiającemu co najmniej 12 -miesięcznej rękojmi za wady, liczonej od dnia końcowego odbioru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 794211002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od żądania wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), tj. że: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Warunki szczegółowe stawiane przystępującym do przetargu. Wykonawca winien: 1) wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na: a) pełnieniu funkcji inżyniera projektu w ramach projektów społeczeństwa informacyjnego, b) uczestniczył w rozliczaniu projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, jako podmiot zarządzający, nadzorujący lub kontrolujący w zakresie co najmniej 1 projektu na łączną kwotę dotacji nie mniejszą niż 1 mln. zł., potwierdzoną dokumentem stwierdzającym należyte wykonanie (realizacja mogła wynikać z jednej lub dwóch umów) 2) wykazać, że w wykonywaniu zamówienia uczestniczyć będą co najmniej 2 osoby (którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca), które posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie: a) kierowania wdrożeniem/wdrożeniami systemów typu GIS w urzędach administracji publicznej funkcjonującego w oparciu o udostępnianie danych za pomocą dedykowanych portali; b) kierowania wdrożeniem/wdrożeniami systemów typu GIS w urzędach administracji publicznej operujących danymi i funkcjami, co najmniej trzech dziedzin z zakresu: internetowej mapy miasta, wsparcia procesów inwestowania, infrastruktury technicznej, infrastruktury bezpieczeństwa, zdalnej edukacji, metadanych; c) kierowania procesami odbioru technicznego w zakresie budowy i zasilania baz danych, inwentaryzacji i digitalizacji zasobów na potrzeby systemów informacji przestrzennej; d) nadzorów technicznych nad pracami geodezyjno - kartograficznymi, w tym ewidencji gruntów i budynków oraz fotogrametrii i teledetekcji, Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony jeżeli dla każdego z ww. zakresów zostaną wskazane co najmniej dwie osoby (mogą to być te same osoby dla wszystkich lub wybranych zakresów). 3) wykazać, iż osoba(y), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w zakresie geodezji i kartografii oznaczone 1 i 2 oraz w zakresie fotogrametrii oznaczone 7.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. oświadczenie potwierdzające, że wykonawca spełnia warunki określone w art.22 ust.1 pkt 1,2,3 ustawy Prawo zamówień publicznych; 2. oświadczenie potwierdzające, że wykonawca spełnia warunki określone w art.22 ust.1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3. aktualny - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej; 4. wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie, 5. wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, 6. dokumenty stwierdzające, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, oraz - jeżeli dotyczy (tj. jeżeli Wykonawca przy realizacji zamówienia będzie wykorzystywał potencjał techniczny i/lub osoby zdolne do wykonania zamówienia innych podmiotów) 7. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i/lub osób zdolnych do wykonania zamówienia. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 87 poz. 605). Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.bytom.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach