Przetargi.pl
Wspomaganie podgrzewu ciepłej wody użytkowej przy pomocy instalacji solarnej budynków należących do Spółdzielni Mieszkaniowej "Metalowiec " w Mrągowie

Spółdzielnia Mieszkaniowa "Metalowiec" w Mrągowie ogłasza przetarg

  • Adres: 11-700 Mrągowo, os.Metalowców
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897415281
  • Data zamieszczenia: 2017-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Spółdzielnia Mieszkaniowa "Metalowiec" w Mrągowie
    os.Metalowców 15
    11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897415281
    REGON: 001057723
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wspomaganie podgrzewu ciepłej wody użytkowej przy pomocy instalacji solarnej budynków należących do Spółdzielni Mieszkaniowej "Metalowiec " w Mrągowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z realizacją inwestycji polegającej na wybudowaniu (przebudowa, budowa), uruchomienie i serwisowaniu instalacji ciepłej wody użytkowej przy zastosowaniu instalacji solarnej umieszczonej na połaciach dachowych budynku dla wspomagania podgrzewu ciepłej wody użytkowej w budynkach mieszkalnych Spółdzielni Mieszkaniowej "Metalowiec" w Mrągowie zlokalizowanych na os.Metalowców 1-14 oraz os.Mazurskie 29-31 w Mrągowie. 2. Przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentacje przetargową tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcy przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności specyfikację istotnych warunków zamówienia, zwaną dalej "SIWZ" wraz z załącznikami do niej, tj. dokumentacją techniczną oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami oraz uwagami Zamawiającego wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną cześć "SIWZ" , wyszczególnionych we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej https://bazakonkurencyjności.funduszeeuropejskie.gov.pl pismach. 3. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej w miejscu prowadzenia robót. 4. Zamawiający informuje, że otrzymał dofinansowanie zadania ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Oś. Priorytetowa 4 - "Efektywność Energetyczna" Działania 4.1 - "Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych" 5. Stosownie do treści art. 30 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że wymagania o których mowa w przywołanym przepisie, określają Polskie Normy przenoszące normy europejskie a w przypadku ich braku Normy Polskie. 1. Zakres zamówienia obejmuje pełne procesy robót budowlanych łącznie z zakupem, dostarczeniem na plac budowy, wbudowaniem nowych fabrycznie materiałów i urządzeń, usunięciem z placu budowy i utylizacji materiałów z rozbiórki i odpadów a w szczególności : a) dostawa i montaż fabrycznie nowych urządzeń i wyposażenia wchodzącego w skład instalacji solarnej, b) wykonanie robót budowlanych w poszczególnych istniejących węzłach cieplnych oraz budynkach na których będą montowane solary termiczne wraz z instalacją, zgodnie z dokumentacją techniczną. c) przeprowadzenie rozruchu instalacji c.w.u. wraz z instalacją solarną, d) kontrole, próby uruchomienia oraz regulacja instalacji ciepłej wody, e) demontaż i montaż nowych ław kominiarskich, f) wzmocnienie konstrukcji dachowych pod montaż paneli solarnych, g) zabezpieczenie antykorozyjne i izolacja połaci dachowych w trakcie montażu paneli solarnych dotyczy budynków os.Metalowców nr 5 i 15, ( pokrycie blachą fałdową) h) wykonanie i montaż konstrukcji stelażowych pod montaż paneli solarnych wraz z zabezpieczeniem izolacyjnym dachu dotyczy os.Mazurskie budynek Nr 29, pokrycie papą, żelbetowe płyty korytkowe, i) roboty instalacyjne elektryczne celem zasilenia zamontowanych urządzeń, j) wykonanie instalacji uziemienia, instalacji odgromowej i wyrównawczej k)przeszkolenia pracowników Zamawiającego co do zasad prawidłowej eksploatacji wykonanych instalacji, wraz z protokółem przeszkolenia i przekazania instrukcji obsługi l) wykonania i dostarczenia dokumentacji powykonawczej kompletnej instalacji c.w.u m) wykonanie robót zabezpieczających i odtworzeniowych, zgodnie z projektem n) wykonanie wszystkich robót, zgodnie z technologią wykonywania robót, o) serwisowania przez cały okres gwarancji wraz z ewentualnym uzupełnieniem płynów w okresie gwarancji obowiązuje Wykonawcę bezpłatny serwis oraz bezpłatny przegląd instalacji co najmniej 1 raz w roku. 5.2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 5.3. przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 6. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 6.1. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 6.2. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 6.3. zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 6.4. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 7. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w powyższych punktach czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 4 czynności. 8. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy 9. Powyższy wymóg określony w punkcie 4 dotyczy również podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp). 2. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (rodzaj, masa, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje). 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjności cieplnej, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemu spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Montowane urządzenia i sprzęt musi być fabrycznie nowy i musi posiadać instrukcję obsługi w języku polskim, oraz certyfikaty lub inne dokumenty dopuszczające sprzęt do użytku oraz być z bieżącej produkcji nie starszy niż 12 miesięcy od daty produkcji. 2. Wykonawca zobowiązany jest dokonać we własnym zakresie i na własny koszt wizji w terenie oraz dokonać pomiarów i oględzin obiektów niezbędnych do realizacji zadania przed złożeniem oferty cenowej. 3. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: Roboty budowlane związane z realizacją inwestycji polegającej na wybudowaniu, uruchomieniu i serwisowaniu instalacji ciepłej wody użytkowej przy zastosowaniu instalacji solarnej umieszczonej na połaciach dachowych budynków dla wspomagania podgrzewu ciepłej wody użytkowej w budynkach mieszkalnych Spółdzielni Mieszkaniowej "Metalowiec" w Mrągowie. 5. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 5.1. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:18000,00 złotych. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. najpóźniej do dnia i godziny określonej w punkcie 5 Rozdziału XIV SIWZ (dotyczy to każdej formy wadium, w przypadku formy pieniężnej przelew musi być wykonany w takim terminie aby wadium było zaksięgowane na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert). Wadium może by wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu; 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj.: 45 1020 3639 0000 8502 0005 1235. Za termin wniesienia wadium uznaje się zaksięgowanie wpłaty na rachunku Zamawiającego. Na dowodzie wpłaty należy zaznaczyć, jakiego zadania wadium dotyczy. Do oferty należy dołączyć kopię dowodu wpłaty wadium. 4. Wadium w formie poręczeń, gwarancji, należy załączyć w oryginale do oferty. Wykonawca winien uzyskać potwierdzenie złożenia wadium. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń, gwarancji bankowych, ubezpieczeniowych, w ich treści musi być określone, że: „gwarant zobowiązuje się nieodwołalnie i bezwarunkowo wypłacić beneficjentowi całą kwotę zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie” i musi obejmować okres związania ofertą – art. 85 ustawy Pzp). 6. Dokonanie wypłaty zabezpieczonej kwoty nie może być uzależnione od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12.1. W przypadku niewskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 13.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 13.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 13.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach