Przetargi.pl
Wspólny zakup energii elektrycznej na potrzeby Miasta i jednostek organizacyjnych w Leżajsku

Miasto Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37300 Leżajsk, ul. Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2427333, , fax. 17 2427333
  • Data zamieszczenia: 2017-08-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leżajsk
    ul. Rynek 1
    37300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 17 2427333, , fax. 17 2427333
    REGON: 69058170300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastolezajsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wspólny zakup energii elektrycznej na potrzeby Miasta i jednostek organizacyjnych w Leżajsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych w imieniu własnym i jednostek organizacyjnych Miasto Leżajsk wszczyna postępowanie na wspólny zakup energii elektrycznej na potrzeby Miasta w zakresie zadań realizowanych przez Urząd Miejski w Leżajsku (budynek urzędu miejskiego, targowiska, garaż, scena, oświetlenie uliczne, sygnalizacja świetlna) i niżej wymienionych jednostek organizacyjnych: 1. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Leżajsku, ul. Grunwaldzka 1, 2. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Leżajsku, , ul. Mickiewicza 51, 3. Szkoła Podstawowa Nr 3 w Leżajsku, ul. 11 Listopada 8, 4. Przedszkole Miejskie Nr 3 w Leżajsku, ul. Braci Śniadeckich 8, 5. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Leżajsku, ul. Plac Jaszowskiego 6, 6. Miejski Ośrodek Sporu i Rekreacji w Leżajsku, ul. Wł. Jagiełły 2, 7. Miejskie Centrum Kultury w Leżajsku, ul. Mickiewicza 65, Jednostki organizacyjne wymienione powyżej w pozycjach 1 i 2 rozpoczną swoją działalność w miejsce dotychczasowych od dnia 1.09.2017 r. na podstawie uchwał będących aktami założycielskimi wraz z nadaniem statutów przez Radę Miejską w Leżajsku (dołączonych do SIWZ jako załączniki 9.1 i 9.2): 1) Uchwała nr XXX/189/17 z dnia 27 marca 2017 r. 2) Uchwała nr XXX/190/17 z dnia 27 marca 2017 r. Miasto Leżajsk zobowiązane jest do zawarcia umowy generalnej w imieniu ww. jednostek organizacyjnych miasta, która będzie wyłączną podstawą do zawarcia odrębnych umów sprzedaży energii elektrycznej przez wyłonionego Dostawcę ze wszystkimi jednostkami jak wymieniono powyżej - dla wykazanych obiektów wg specyfikacji w załączniku nr 1 do SIWZ. Użyta w dalszej treści nazwa: Wykonawca odnosi się równoważnie do nazwy: Dostawca. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U.2015.2164 ze zm.) w dalszej treści zwanej: ustawą Pzp., w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej zużywanej na potrzeby funkcjonowania gminnych budynków i obiektów użyteczności oraz na potrzeby oświetlenia ulicznego na zasadach określonych w ustawie Prawo energetyczne z dnia 10.04.1997 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 220 z późniejszymi zmianami) i wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych oraz zgodnie z zasadami określonymi we wzorze umowy. W zakres zamówienia wchodzi również przeprowadzenie procedury zmiany Dostawcy energii elektrycznej. Procedura zmiany dostawcy energii prowadzona będzie po raz trzeci. Zamawiający posiada aktualne umowy sprzedaży energii elektrycznej na czas określony, tj. do dnia 30.09.2017 r. z dotychczasowym dostawcą: PGE Obrót S.A., u. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów (w tym nie ma zawartych umów promocyjnych ani lojalnościowych na dostawę energii elektrycznej). Dostawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości sprzedaży energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego. Zobowiązany jest również do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla sprzedanej energii elektrycznej w ramach tego zamówienia. Dostawca dokonywać będzie bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia o mocy umownej określonej w załączniku nr 1 do SIWZ. Koszty wynikające z dokonywania bilansowania winny zostać uwzględnione przez Dostawcę w cenie energii elektrycznej podanej w formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. Kupowana energia elektryczna przez Zamawiającego i poszczególne jednostki organizacyjne zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego. Dostawca energii zobowiązany jest posiadać umowę dystrybucyjną zawartą z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) właściwym dla obiektów Zamawiającego – PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów oraz PKP Energetyka S.A. Oddział w Warszawie – Dystrybucja Energii Elektrycznej (jeden PPE dotyczący oświetlenia obwodnicy Leżajska). Za wyjątkiem procedury zmiany Dostawcy zamówienie nie obejmuje spraw związanych z dystrybucją energii elektrycznej, wchodzących w zakres odrębnych umów o świadczenie usług dystrybucyjnych zawartych na czas nieokreślony przez Odbiorcę/Odbiorców z ww. Operatorami Systemów Dystrybucyjnych. Szacunkowe roczne zużycie energii w poszczególnych grupach taryfowych wynosi : C 11 – 146 020 kWh, C 21 – 148 161 kWh, C 12 B – strefa dzienna – 245 270 kWh, strefa nocna – 372 750 kWh, B 21 – 678 800 kWh. Szacunkowe zużycie energii w poszczególnych grupach taryfowych w okresie obowiązywania umowy (29 miesięcy) wynosi : C 11 – 352 882 kWh, C 21 – 358 056 kWh, C 12 B – strefa dzienna – 592 736 kWh, strefa nocna – 900 813 kWh, B 21 – 1 640 433 kWh. Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz w załączniku nr 1 do SIWZ stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania umowy może ulec zmianie w stosunku do prognoz dotyczących poszczególnych odbiorców. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od prognozy zużycia energii wskazanej dla obiektów Zamawiającego w załączniku nr 1 do SIWZ) uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb poszczególnych odbiorców, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Dostawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny energii. Dostawca nie może dochodzić od Zamawiającego ani odbiorców końcowych żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy poszczególni odbiorcy końcowi zakupią od Dostawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości punktów poboru energii (w skrócie: PPE) dla poszczególnych odbiorców końcowych, zmianą grup taryfowych w obrębie istniejących, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE. Na potrzeby niniejszego zamówienia Zamawiający zawrze z Dostawcą umowę generalną na cały zakres przetargu. Dostawa energii będzie się odbywała na podstawie umów zawieranych odrębnie przez poszczególne jednostki. Energia dostarczana będzie do 57 punktów poboru energii (w tym 56 opomiarowane i jeden pulsator sygnalizacji ulicznej rozliczany ryczałtowo – źródło światła o mocy 60W). Moc umowna na wszystkich punktach pomiarowych wynosi 920,1 kW. Układy są dostosowane do zasad TPA. 2. Określenie standardów jakościowych odnoszących się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia: 2.1 Standardy (parametry) jakościowe energii elektrycznej dostarczanej do odbiorcy końcowego (Zamawiającego) Dostarczana do Odbiorców końcowych (Zamawiającego) energia elektryczna będzie spełniała standardy (parametry jakościowe) określone w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w przepisach: 1) ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 220 z późn. zm.); 2) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623 z późn. zm.); 3) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (tj. Dz.U. z 2013 r., poz. 1200). 2.2 Standardy jakościowe obsługi odbiorcy końcowego (Zamawiającego): Dostawca (Wykonawca) będzie dostarczał energię elektryczną z zachowaniem standardów obsługi odbiorców uregulowanych w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w przepisach: 1) ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 220 z późn. zm.); 2) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623 z późn. zm.); 3) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1200) oraz zgodnie z regulacjami zawartymi w: 4) umowie sprzedaży energii elektrycznej zawartej z odbiorcą końcowym (Zamawiającym); 5) Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) poszczególnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki; 6) Taryfy OSD zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki; 7) Generalnej Umowie Dystrybucyjnej zawieranej przez Dostawcę (Wykonawcę) z danym OSD. Powyżej określone standardy (parametry) jakościowe energii elektrycznej dostarczanej do odbiorcy końcowego (Zamawiającego) oraz standardy jakościowe obsługi Odbiorców końcowych (Zamawiającego) są jednakowe dla każdego Dostawcy prowadzącego działalność w zakresie dostawy energii elektrycznej do odbiorcy końcowego (Zamawiającego) na obszarze danego Operatora Systemu Dystrybucyjnego. 3. W zakresie opisu przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie przepisów dotyczących określenia jego standardów jakościowych dopuszcza się równoważność w określonych tam granicach - w przypadkach jak niżej. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, a jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia, ponieważ nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Jeżeli przedmiot zamówienia opisany jest przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zgodnie z art. 30 ust 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza również rozwiązania równoważne opisywanym, jeżeli odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4. Wymaganie dostosowania przedmiotu zamówienia w zakresie potrzeb wszystkich użytkowników, w tym dostępności dla osób niepełnosprawnych jest spełnione ze względu na powszechny dostęp do korzystania z energii elektrycznej, w tym dla realizacji celów publicznych w zakresie zadań gminy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto 53 2030 0045 1110 0000 0251 4070 w Banku BGŻ BNP Paribas Spółka Akcyjna. Do oferty należy dołączyć dowód przelewu wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu przelewem powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego w terminie składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp). Wadium wnoszone w innej, dopuszczonej w ustawie formie, (poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości) należy dołączyć do oferty. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku, oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: posiadanie koncesji na obrót energią elektryczną
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (przykładowy wzór zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby stanowi załącznik nr 4 do SIWZ). Wykonawcy, którzy złożyli oferty w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji jw., przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - sporządzone wg wzoru zgodnie z załącznikiem Nr 8 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach