Przetargi.pl
Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych na terenie Gminy Choceń

Gmina Choceń ogłasza przetarg

  • Adres: 87-850 Choceń, Sikorskiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 846 617 , fax. 542 846 740
  • Data zamieszczenia: 2018-07-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Choceń
    Sikorskiego 12
    87-850 Choceń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 846 617, fax. 542 846 740
    REGON: 91086682100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.chocen.pl, www.chocen.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych na terenie Gminy Choceń
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Określenie przedmiotu zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji fotowoltaicznych i kolektora słonecznego na terenie Gminy Choceń w ramach inwestycji: „Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej z odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Choceń”. Inwestycja polega na budowie 75 szt. instalacji fotowoltaicznych i 1 kolektora słonecznego zgodnie z dokumentacją techniczną. Prace polegają m.in. na: a) budowie zgodnie z posiadaną dokumentacją techniczną 74 szt. instalacji fotowoltaicznych o mocy 3 kWp, 1 instalacji fotowoltaicznej o mocy 3,9 kWp oraz 1 kolektora słonecznego o mocy 2,4 kWt zgodnie z przedstawioną lokalizacją i przedmiarze robót. b) uruchomienie instalacji c) przeszkolenie Użytkowników, sporządzenie instrukcji obsługi i przekazanie jej Użytkownikom, d) uzupełnienie ubytków ścian, stropów, uszczelnienie pokrycia dachowego po przejęciach przewodów, mocowanie systemów montażowych powinno być rekomendowane przez producenta paneli fotowoltaicznych i kolektora słonecznego oraz nie powinno powodować nieszczelności nawierzchni np. w dachu budynku mieszkalnego, gospodarczego. Wszystkie elementy łączenia z dachem muszą być odpowiednio zabezpieczone i uszczelnione. e) inne elementy ujęte w załącznikach do przedmiotowej SIWZ (dokumentacja techniczna) i wzorze umowy, f) wykonawca zobowiązany jest do dokonania zgłoszenia każdej mikroinstalacji do Operatora Systemu Dystrybucyjnego. 1.2. Zamawiający wymaga, aby moduły pochodziły od jednego producenta, były tego samego typu. Panel fotowoltaiczny monokrystaliczny w technologii PERC nie więcej niż 60 ogniw, o wymiarze ogniwa nie mniejszej niż (156,50 x 156,50) i mocy nie mniejszej niż 300 Wp każdy z tolerancją dodatnią nie mniejsza niż + 4 Wp. Moduły powinny mieć sprawność energetyczną (STC) nie mniej niż 18,3%, a w przypadku spadku naświetlenia (STC) z 1000 W/m2 do 200 W/m2, moduł powinien nadal produkować energię elektryczną, przy czym spadek sprawności nie może być większy niż 2%. Moduł powinien posiadać system diod redukujących straty mocy, szkło hartowane o grubości nie mniejszej niż 3.2 mm (ESG) z warstwą samoczyszczącą. Panele monokrystaliczne powinny mieć uzysk energii elektrycznej w pierwszym roku z zainstalowanej wartości nominalnej 1 kWp – co najmniej 1000 kWh. Parametry modułów oraz ich komponenty powinny posiadać odpowiednie certyfikaty i atesty jakości dla urządzeń fotowoltaicznych, np. TUV, VDE. PN, IEC/EN. Zamawiający wymaga zastosowanie beztransformatorowych inwerterów (falowników) DC/AC producenta z Unii Europejskiej. Na parametry i dopuszczenie falownika do pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wymagane są odpowiednie certyfikaty według TUV, VDE. PN, IEC/EN, karta produktu. Inwerter musi posiadać dynamiczną redukcję mocy o wartości mocy wyjściowej nie mniejszej niż moc znamionowa każdej wybudowanej instalacji. Przewody solarne i złącza DC (prądu stałego) według norm minimum EN 50618:2015. Zakres napięcia DC do 1000V. Przekrój przewodów solarnych powinien wynosić nie mniej niż 4 mm2 przy instalacjach z falownikami jednofazowymi wolnymi od halogenu. System montażowy należy dobrać zgodnie z obliczeniami obciążeń statycznych dla poszczególnych stref obciążenia wiatrem i śniegiem dla danej lokalizacji montażu. Należy dokonać wyrównania potencjału między poszczególnymi elementami konstrukcji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Należy zachować odpowiedni odstęp wynoszący min. 5 cm między powierzchnią obłożenia a modułem dla zachowania wentylacji. Wymagania w zakresie materiału konstrukcji wsporczych. Do wykonania konstrukcji wsporczych na dachach budynków lub wolnostojących możliwe jest stosowanie jedynie materiałów odpornych na korozję – aluminium, stal nierdzewna zgodnie z normą EC. Deklaracja zgodności CE. Zgodność z normą co najmniej PN-EN 1090-1:2009. Zamawiający wymaga budowę kolektora próżniowego (30 rur) z biwalentnym pojemnościowym podgrzewaczem wody wraz z pozostałymi elementami zestawu solarnego zgodnie z załączona dokumentacją. Kolektor słoneczny musi być odporny na wszystkie oddziaływania mogące wystąpić w trakcie eksploatacji, a jednocześnie po wystąpieniu takiego oddziaływania powinien być nadal zdolne do działania. Kolektor musi spełniać normę PN-EN 12975-1:2004, jak również normę PN-EN 12975-2:2006. Obudowa musi być wodoszczelna. Wewnątrz kolektora nie może zbierać się skraplająca się woda. Kolektor powinien mieć obudowę umożliwiającą przewiew powietrza. Wszystkie elementy kolektora muszą być zaprojektowane i wykonane tak, by wytrzymały maksymalną temperaturę oraz naprężenia, które mogą wystąpić podczas stagnacji oraz szoku termicznego. Zaleca się, aby materiały, z których wykonany jest kolektor, były odporne na działanie promieniowania UV. Jeśli nie można tego zalecenia spełnić, materiały te muszą być zabezpieczone przed działaniem promieniowania. Wszelkie przewody znajdujące się wewnątrz kolektora muszą być tak skonstruowane, aby nie dochodziło do przecieków na skutek rozszerzalności cieplnej. Absorbery kolektorów słonecznych muszą być wykonane z materiałów, które są odporne na czynniki mechaniczne, cieplne oraz chemiczne. 1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekty wykonawcze oraz przedmiar robót. 1.4. Zastosowane w dokumentacji określenie przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia ma na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych opisywanym, pod warunkiem, że zaproponowane materiały i urządzenia będą posiadały materiały nie gorsze niż te, które są przedstawione w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać w swojej ofercie, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez zamawiającego. W przypadku złożenia ofert równoważnych należy dołączyć foldery, dane techniczne i aprobaty techniczne dla materiałów i urządzeń równoważnych, zawierające ich parametry techniczne. Każdy rodzaj robót, w którym znajdują się niezbadane i niezaakceptowane materiały, wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z ich nie przyjęciem i nie zapłaceniem. 2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane 3. Kody we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV: 09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne 45310000-3 Roboty instalacji elektrycznych 09331100-9 Kolektory do produkcji ciepła 4. Zamawiający nie przewiduje wymagań o których mowa w art. 29 ust. 4. Ustawy Pzp. 5. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6. 6. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm (nazw) podwykonawców (o ile są już znane). 7. Wykonawca udzieli minimalnych okresów gwarancji na przedmiot niniejszego zamówienia, chyba, że zaproponuje dłuższy okres gwarancji w formularzu ofertowym. 7.1. Wymagany minimalny okres gwarancji: a) moduły fotowoltaiczne: minimum 15 lat (180 miesięcy) gwarancji na produkt określony przez producenta, b) falownik (inwerter): minimum 7 lat (84 miesiące), c) wykonane roboty: 5 lat (60 miesięcy). 7.2. Wykonawca dodatkowo udzieli gwarancji na: a) uzysk mocy: 10 lat na min. 90% uzysku mocy, 25 lat (300 miesięcy) na min. 80% uzysku mocy, b) pozostałe urządzenia: minimum 5 lat (60 miesięcy), 7.3. Gwarancje określone na wszystkie zastosowane urządzenia i materiały wymagane są jako pochodzące od producenta. 8. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę 8.1. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zmawiający określa, iż roboty budowlane wskazane w ust. 1 przedmiotu zamówienia powinny być wykonane przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 i 962) 8.2.W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 8.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 8.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w umowie w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 8.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 2. Kwota wadium wynosi: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy 00/100 zł.) 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. przed dniem 19.07.2018 r. godzina 10.00 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 4.1) pieniądzu; sposób przekazania: na konto zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Kowalu nr 12 9557 0006 0011 8239 2000 0007. W tytule przelewu należy wpisać: wadium w przetargu sygn. ZP.271.8.2018 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych na terenie Gminy Choceń. Wniesienie wadium jest skuteczne z chwilą uznania rachunku bankowego zamawiającego należną kwotą wadium. Oznacza to, że wymagana kwota wadium musi być zaksięgowana na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 4.2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 4.3) gwarancjach bankowych; 4.4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4.5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 poz.110 t.j.). 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadkach, gdy wadium wnoszone jest w formach innych niż pieniądz, wykonawca składa wadium wraz z ofertą w siedzibie zamawiającego w terminie do dnia 19.07.2018 r. 7. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi zawierać w szczególności: 7.1) zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierającego oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a, lub ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych 7.2) termin obowiązywania gwarancji – nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 7.3) miejsce i termin zwrotu gwarancji, 7.4) wysokość wadium zgodną z określoną w SIWZ 7.5) wadium nie może mieć zapisów ograniczających możliwość ściągnięcia wadium, 7.6) dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, zawierający informację o udzieleniu poręczenia w wypadku udzielenia poręczenia, lub że udzielona gwarancja w wypadku udzielenia gwarancji, stanowi zabezpieczenie wadium na rzecz Gminy Choceń w przetargu nieograniczonym w postępowaniu numer ZP.271.8.2018 o udzielenie zamówienia na Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej z odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Choceń. 8. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 14.1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 14.2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 14.3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy. 2. Dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium. 3. Pisemne zobowiązanie - jeżeli dotyczy 4. Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach