Przetargi.pl
Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez zmiany mobilności miejskiej w centrum miasta Piły w rejonie Placu Staszica - opracowanie wizualizacji, projektów budowlanych, projektów wykonawczych, dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, decyzji i pozwoleń na realizację.

Gmina Piła ogłasza przetarg

  • Adres: 64-920 Piła, Pl. Staszica 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2126210 , fax. 067 2123566
  • Data zamieszczenia: 2016-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piła
    Pl. Staszica 10 10
    64-920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. 067 2126210, fax. 067 2123566
    REGON: 00063833000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.pila.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez zmiany mobilności miejskiej w centrum miasta Piły w rejonie Placu Staszica - opracowanie wizualizacji, projektów budowlanych, projektów wykonawczych, dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, decyzji i pozwoleń na realizację.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedsięwzięcie rekomendowane do objęcia Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym 2014+ w ramach mandatu terytorialnego dla Pilskiego Obszaru Strategicznej Interwencji, priorytet inwestycyjny 4e_2. I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez zmiany mobilności miejskiej w centrum miasta Piły w rejonie Placu Staszica - opracowanie wizualizacji, projektów budowlanych, projektów wykonawczych, dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, decyzji i pozwoleń na realizację następujących zakresów: 1) Ulicy Konopnickiej od ulicy 11 Listopada do ulicy Zygmunta Starego wraz z przebudową skrzyżowania ulic 11 Listopada - Konopnickiej i wprowadzeniem na nim sygnalizacji świetlnej z preferencją dla autobusów, wprowadzeniem korekt na skrzyżowaniu ulicy Konopnickiej z ulicą Zygmunta Starego ( przy galerii VIVO ), oświetlenie, odwodnienie w dwóch etapach: A) etap I - budowa od ulicy Zygmunta Starego do placu Stanisława Staszica wraz z wprowadzeniem korekt na skrzyżowaniu ulicy Konopnickiej z ulicą Zygmunta Starego ( przy galerii VIVO ), odwodnienie i oświetlenie, B) etap II - kontynuacja etapu I, przebudowa od placu Stanisława Staszica do ulicy 11 Listopada wraz z przebudową skrzyżowania ulic 11 Listopada - Konopnickiej i wprowadzeniem na nim sygnalizacji świetlnej z preferencją dla autobusów, odwodnienie, oświetlenie. 2) Budowa miejsc postojowych wzdłuż lewej strony ulicy Teatralnej w rejonie Pomnika Ofiar Stalinizmu wraz z ewentualną korektą jezdni, oświetlenie i odwodnienie. 3) Przebudowa placu Stanisława Staszica na powierzchni około 8000 m2 wraz z odcinkiem ulicy wzdłuż Urzędu Miasta Piły i odcinkiem ulicy wzdłuż Regionalnego Centrum Kultury - Fabryka Emocji, oświetlenie i odwodnienie. 4) Budowa parkingu przy terenie PKS na działce nr 693 z wjazdem i wyjazdem do ulicy 14 Lutego oraz odwodnienie i oświetlenie. 5) Przebudowa ulicy 14-go Lutego na długości około 190 m od części działki nr 336 (miejsce zakończenia inwestycji w 2015 roku) do skrzyżowania z ulicą Zygmunta Starego wraz z przeorganizowaniem sygnalizacji świetlnej pod potrzeby opracowanego w ramach niniejszego zamówienia projektu organizacji ruchu oraz wprowadzeniem na skrzyżowaniu niezbędnych poprawek sytuacyjnych, oświetlenie i odwodnienie. oraz 6) Opracowanie kompleksowego projektu organizacji ruchu dla kwartału ograniczonego ulicami Piłsudskiego, 11 Listopada, Konopnickiej, Zygmunta Starego, 14-go Lutego. 7) Przygotowanie karty informacyjnej przedsięwzięcia wraz z kompletem załączników niezbędnych do złożenia wniosku w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn: Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile. 2. Opis przedmiotu zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie wizualizacji, projektów budowlanych, projektów wykonawczych, dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót odcinków ulic wymienionych w przedmiocie zamówienia oraz opracowanie kompleksowego projektu organizacji ruchu dla kwartału ograniczonego ulicami Piłsudskiego, Konopnickiej, Zygmunta Starego, 14-go Lutego wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, decyzji i pozwoleń na realizację oraz przygotowanie karty informacyjnej przedsięwzięcia w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn: Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile a także uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację ww przedsięwzięcia. Wyżej opisany zakres opracowania dokumentacji projektowej zostaje schematycznie określony na szkicu nr 1, stanowiącym załącznik do SIWZ. Ad. 1. Odcinek ulicy Konopnickiej: Odcinek ulicy Konopnickiej o długości około 450 m od ulicy 11 Listopada do ulicy Zygmunta Starego realizowany w dwóch etapach: A) etap I - budowa od podstaw ulicy na odcinku od ulicy Zygmunta Starego do placu Stanisława Staszica wraz z wprowadzeniem korekt na skrzyżowaniu ulicy Konopnickiej z ulicą Zygmunta Starego ( przy galerii VIVO ) polegających na zmianie wielkości ronda lub utrzymaniu istniejących parametrów, budowa odwodnienia i oświetlenia, Zakres projektowy: a) opracowanie wizualizacji w zakresie niezbędnym dla całości zadania, b) opracowanie projektu budowlanego branży drogowej, elektroenergetycznej, sanitarnej, c) opracowanie projektu wykonawczego, d) opracowanie dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, Budowa zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego a w szczególności: zakaz lokowania miejsc postojowych, zapewnienia obsługi komunikacyjnej dla terenu usług oznaczonego w mpzp jako U6, B) etap II - przebudowa ulicy, kontynuacja odcinka z etapu I od placu Stanisława Staszica do ulicy 11 Listopada wraz z przebudową skrzyżowania ulic 11 Listopada - Konopnickiej i wprowadzeniem na nim sygnalizacji świetlnej z preferencją dla autobusów, przebudowa oświetlenia i odwodnienia. Zakres projektowy: a) opracowanie wizualizacji w zakresie niezbędnym dla całości zadania, b) opracowanie projektu budowlanego branży elektroenergetycznej, c) opracowanie dokumentacji na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Konopnickiej z ulicą 11 Listopada, d) opracowanie kompletu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia budowy lub robót budowlanych właściwemu organowi, e) opracowanie projektu wykonawczego, f) opracowanie dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, W ramach tego odcinka przewiduje się: przebudowę skrzyżowania ulicy 11-go Listopada z ulicą Konopnickiej, jego uczytelnienie, uporządkowanie, poprawienie płynności ruchu, zwiększenie przepustowości w szczególności dla transportu publicznego. Wprowadzenie na ww. skrzyżowaniu sygnalizacji świetlnej z funkcją uprzywilejowania ruchu autobusów komunikacji miejskiej tak aby nie zakłócać im płynności jazdy na danym kierunku. Przebudowa ulicy według schematu: w części środkowej ulicy jezdnia z odwodnieniem ( nawierzchnia jezdni wzdłuż placu St. Staszica z odzyskanej kostki brukowej, jej cięcie i ponowne wbudowanie ), po jednej stronie ciąg parkingów przyulicznych z wyznaczonymi w wymaganej ilości miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Pozostawienie istniejącego parkingu przyulicznego. Przed głównym wejściem do budynku Przedszkola nr 5 oraz budynku Szkoły Policji wyodrębnić na jezdni kolorystycznie lub materiałowo zatokę do zatrzymywania pojazdów w szczególnych sytuacjach. Należy również wkomponować możliwość lokalizacji dwóch zatok autobusowych dla kierunku do galerii VIVO i centrum miasta. Na ciągach pieszych winno się zaprojektować nawierzchnię wykorzystującą ścinki z odzyskanej kostki brukowej ułożone zgodnie z zaprojektowanym wzorem (przedstawienie propozycji wzorów), dopuszcza się również połączenie ścinek kamiennych z innym rodzajem materiału nawierzchniowego. Wymaga się rozwiązania wszelkich kwestii odwodnienia, oświetlenia, organizacji ruchu, zieleni i małej architektury. Organizacja ruchu winna być ściśle powiązana z układem drogowym kwartału ograniczonego ulicami Piłsudskiego, Konopnickiej, Zygmunta Starego, 14-go Lutego przy zachowaniu wprowadzonej na ulicy 11 Listopada i 14 Lutego strefy zamieszkania. Należy uwzględnić maksymalny odzysk materiałów z rozbiórek istniejących nawierzchni. W ramach przedmiotu zamówienia należy rozwiązać projektowo kolizje z istniejącymi mediami, w szczególności regulacje wysokościowe wejść, wjazdów, schodów, wcześniej należy uzyskać wszelkie niezbędne warunki techniczne i uzgodnienia. Ad. 2. Budowa miejsc postojowych wzdłuż lewej strony ulicy Teatralnej w rejonie Pomnika Ofiar Stalinizmu; Zakres projektowy: a) opracowanie wizualizacji w zakresie niezbędnym dla całości zadania, b) opracowanie projektu budowlanego branży drogowej, elektroenergetycznej, sanitarnej, c) opracowanie projektu wykonawczego, d) opracowanie dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót Budowa od podstaw miejsc parkingowych na powierzchni około 150m2 ze stanowiskami umieszczonymi pod kątem do osi jezdni, dopuszcza się możliwość zwężenia jezdni ulicy Teatralnej z uwagi na wprowadzenie ruchu na jednym kierunku jazdy w stronę ulicy 14 Lutego, uwzględnienie miejsc dla osób niepełnosprawnych, w razie potrzeby przesadzenie istniejących drzew, oznakowanie pionowe i poziome, rozwiązanie ewentualnych kolizji podziemnych, przebudowanie oświetlenia, parkomaty (propozycja lokalizacji, modelu, montażu i zasilania), Ad. 3. Przebudowa Placu Stanisława Staszica wraz z odcinkiem ulicy wzdłuż Urzędu Miasta Piły i odcinkiem ulicy wzdłuż budynku Regionalnego Centrum Kultury - Fabryka Emocji. Plac Stanisława Staszica na powierzchni około 8000 m2 realizowany w trzech etapach: A) Etap I - Odcinek ulicy wzdłuż Regionalnego Centrum Kultury - Fabryka Emocji, przebudowa przy uwzględnieniu następujących warunków: wzdłuż jezdni parking przyuliczny z wyznaczonymi miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych, parkomaty (propozycja lokalizacji, modelu, montażu i zasilania), nawierzchnia jezdni zaprojektowana z istniejącej, odzyskanej kostki brukowej, odpowiednio na wysokość ciętej i ponownie wbudowanej. Na ciągach pieszych winno się zaprojektować nawierzchnię wykorzystującą ścinki z odzyskanej kostki brukowej ułożone zgodnie z zaprojektowanym wzorem (przedstawienie propozycji wzorów), dopuszcza się również połączenie ścinek kamiennych z innym rodzajem materiału nawierzchniowego. Zakres projektowy: a) opracowanie wizualizacji w zakresie niezbędnym dla całości zadania, b) opracowanie projektu budowlanego branży elektroenergetycznej, c) opracowanie kompletu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia budowy lub robót budowlanych właściwemu organowi, d) opracowanie projektu wykonawczego, e) opracowanie dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. B) Etap II - Odcinek ulicy wzdłuż Urzędu Miasta Piły, przebudowa przy uwzględnieniu następujących warunków: wzdłuż jezdni parking przyuliczny z wyznaczonymi miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych, parkomaty (propozycja lokalizacji, modelu, montażu i zasilania), nawierzchnia jezdni zaprojektowana z odzyskanej kostki brukowej, odpowiednio na wysokość ciętej i ponownie wbudowanej. Na ciągach pieszych winno się zaprojektować nawierzchnię wykorzystującą ścinki z odzyskanej kostki brukowej ułożone zgodnie z zaprojektowanym wzorem (przedstawienie propozycji wzorów), dopuszcza się również połączenie ścinek kamiennych z innym rodzajem materiału nawierzchniowego. Zakres projektowy: a) opracowanie wizualizacji w zakresie niezbędnym dla całości zadania, b) opracowanie projektu budowlanego branży elektroenergetycznej, c) opracowanie kompletu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia budowy lub robót budowlanych właściwemu organowi, d) opracowanie projektu wykonawczego, e) opracowanie dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. C) Etap III - Plac Stanisława Staszica, przebudowa przy uwzględnieniu następujących warunków: przeorganizowanie placu na parking buforowy przy jednoczesnym pełnieniu przez niego funkcji estradowych, wyznaczenie maksymalnej ilości miejsc postojowych z wyznaczeniem przebiegu dróg dojazdowych przy uwzględnieniu załączonego szkicu nr 2, zachowanie jednolitego poziomu wysokości nawierzchni, zastosowanie różnorodnych, różnokolorowych materiałów do wyznaczania funkcji - miejsc postojowych, maksymalne zachowanie istniejącej zieleni. Zakres projektowy: a) opracowanie wizualizacji w zakresie niezbędnym dla całości zadania, b) opracowanie projektu budowlanego branży drogowej, elektroenergetycznej, sanitarnej, c) opracowanie projektu wykonawczego, d) opracowanie dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót Na ciągach pieszych winno się zaprojektować nawierzchnię wykorzystującą ścinki z odzyskanej kostki brukowej ułożone zgodnie z zaprojektowanym wzorem (przedstawienie propozycji wzorów), dopuszcza się również połączenie ścinek kamiennych z innym rodzajem materiału nawierzchniowego. Przy budynkach z istniejącymi tarasami ich przebudowa z likwidacją barier dla osób niepełnosprawnych. Wymaga się rozwiązania kwestii odwodnienia, oświetlenia, organizacji ruchu, zieleni i małej architektury. Należy uwzględnić maksymalny odzysk materiałów z rozbiórek istniejących nawierzchni. Ad.4. Parking przy terenie PKS na działce nr 693 z wjazdem i wyjazdem do ulicy 14 Lutego Zakres projektowy: a) opracowanie archeologicznej dokumentacji techniczno - kosztorysowej, b) opracowanie wizualizacji w zakresie niezbędnym dla całości zadania, c) opracowanie projektu budowlanego branży drogowej, elektroenergetycznej, sanitarnej, d) opracowanie projektu wykonawczego, e) opracowanie dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót Budowa od podstaw parkingu na powierzchni około 2500m2, uwzględnienie miejsc dla osób niepełnosprawnych, przesadzenie lub usunięcie istniejącej zieleni, oznakowanie pionowe i poziome, rozwiązanie ewentualnych kolizji podziemnych, dobudowanie oświetlenia, parkomaty (propozycja lokalizacji, modelu, montażu i zasilania), ewentualne wykorzystanie części parkingu na zorganizowany parking dla rowerów z zadaszeniem, zaprojektowanie zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dróg dojazdowych - wjazd i wyjazd - do ulicy 14 Lutego przy uwzglednieniu organizacji ruchu według szkicu nr 3, stanowiacego załącznik do SIWZ. Ad. 5. Odcinek ulicy 14 Lutego: Zakres projektowy: a) opracowanie archeologicznej dokumentacji techniczno - kosztorysowej, b) opracowanie wizualizacji w zakresie niezbędnym dla całości zadania, c) opracowanie projektu budowlanego branży elektroenergetycznej, d) opracowanie kompletu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia budowy lub robót budowlanych właściwemu organowi, e) opracowanie projektu wykonawczego, f) opracowanie dokumentacji kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót Przebudowa odcinka ulicy 14 Lutego o długości około 190 m od części działki nr 336 (miejsce zakończenia inwestycji w 2015 roku) do skrzyżowania z ulicą Zygmunta Starego na podstawie Koncepcji zagospodarowania terenu ulic 14-go Lutego z odcinkiem 11-go Listopada i części Placu Konstytucji 3-go Maja w zakresie integracji starej zabudowy z nowymi rozwiązaniami urbanistycznymi opracowanej przez Studio Architektoniczne ARCHECON, ul. Rogatka 3 m 8, 31-425 Kraków. Przedmiotowy odcinek będzie kontynuacją już przebudowanego w roku 2015, według następującego schematu: w części środkowej ciąg jezdny z odwodnieniem, po obu stronach ciągu jezdnego, liniowo dwa pasy piesze: - pas pierwszy rozróżniony kolorystycznie z elementami małej architektury, oświetleniem, zielenią i akcentami dla osób niepełnosprawnych (w tym osób niewidomych lub niedowidzących), - pas drugi, obustronny, na zewnątrz ciąg pieszy nie zawierający żadnych przeszkód w postaci elementów małej architektury. Wymaga się rozwiązania wszelkich kwestii odwodnienia, oświetlenia, organizacji ruchu, zieleni i małej architektury. Organizacja ruchu winna być ściśle powiązana z układem drogowym kwartału ograniczonego ulicami Piłsudskiego, Konopnickiej, Zygmunta Starego, 14-go Lutego przy zachowaniu wprowadzonej strefy zamieszkania i rozważeniem możliwości wprowadzenia ruchu jenokierunkowego w stronę budynku dworca PKP wraz z przeorganizowaniem sygnalizacji świetlnej pod potrzeby opracowanego w ramach niniejszego zamówienia projektu organizacji ruchu oraz wprowadzeniem na skrzyżowaniu ulicy 14 Lutego z ulicą Zygmunta Starego niezbędnych poprawek sytuacyjnych. Przebudowa winna ujednolicić wysokościowo nawierzchnię jezdną i pieszą. Należy uwzględnić maksymalny odzysk materiałów z rozbiórek istniejących nawierzchni. W ramach przedmiotu zamówienia należy rozwiązać projektowo kolizje z istniejącymi mediami, w szczególności regulacje wysokościowe wejść, wjazdów, schodów, wcześniej należy uzyskać wszelkie niezbędne warunki techniczne i uzgodnienia. Szczegółowe wytyczne do projektu budowlano - wykonawczego zawiera Koncepcja zagospodarowania terenu ulic 14-go Lutego z odcinkiem 11-go Listopada i części Placu Konstytucji 3-go Maja w zakresie integracji starej zabudowy z nowymi rozwiązaniami urbanistycznymi, która zostanie udostępniona Wykonawcy po podpisaniu Umowy. Zamawiający posiada autorskie prawa majątkowe do tego dzieła. Zamawiający dopuszcza łączenie poszczególnych zakresów projektowych w mniejszą ilość opracowań projektowych celem uzyskania decyzji pozwolenia na budowę. Projekty wykonawcze winny zawierać opracowania rysunków szczegółowych rozwiązań wszystkich niezbędnych, zaprojektowanych detali, w szczególności w zakresie rysunków układu nawierzchni, ich połączeń, wyliczenia i zestawienia asortymentowo niezbędnych materiałów. Niezbędne jest opracowanie rysunków detali małej architektury, połączeń okładzin elementów małej architektury, oświetlenia itp. Dokumentacja kosztorysowa przy ww. elementach projektowych winna być przygotowana jako uproszczona na połączoną całość zakresu przedmiotu zamówienia oraz jako dokumentacja kosztorysowa szczegółowa z podziałem i podsumowaniami na poszczególne ulice w granicach ich pasów drogowych, z podziałem na asortymenty robót oraz przewidywanym podziałem i podsumowaniami umożliwiającymi podział na środki trwałe a więc przygotowanie dowodów OT i PT po zakończeniu realizacji zadania. STWiOR-y należy opracować oddzielnie dla poszczególnych zakresów projektowych. Ad. 6. Projekt organizacji ruchu Opracowany w ramach przedmiotu zamówienia Projekt organizacji ruchu winien obejmować kwartał ograniczony ulicami Piłsudskiego, 11 Listopada, Konopnickiej, Zygmunta Starego, 14-go Lutego. Winien rozwiązać komunikację w ww. obszarze kompleksowo. Należy zachować wprowadzoną w ramach przedsięwzięcia realizowanego w latach 2014-2015 strefę zamieszkania oraz uwzględnić propozycje rozwiązań zgodnie z załączonym do SIWZ szkicem nr 3. Nowe rozwiązania powiązać z istniejącym układem drogowym, uprządkować odcinki jednokierunkowe i dwukierunkowe z zachowaniem logicznych, płynnych ciągów komunikacyjnych. Wprowadzić rozwiązania organizacyjne służące uspokojeniu ruchu np poprzez zmniejszenie prędkości jazdy, wprowadzenie jednego kierunku ruchu, wyeliminowanie na odcinkach ruchu autobusów, skierowanie ruchu komunikacji autobusowej poza strefę mieszkaniową, zastosować elementy umożliwiające bezpieczne poruszanie się osobom niepełnosprawnym, niedowidzącym i niewidomym. Uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień (m.in. z Zarządem Dróg i Zieleni w Pile, Powiatowym Zarządem Dróg, Komendą Powiatową Policji ) Projekt docelowej organizacji ruchu winien obejmować całość przedmiotu zamówienia jako jedno opracowanie. Ad. 7. Przygotowanie karty informacyjnej przedsięwzięcia wraz z kompletem załączników niezbędnych do złożenia wniosku w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn: Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile obejmującego: przebudowę ul. 14-go Lutego na odcinku od Placu Konstytucji 3 Maja do ulicy Zygmunta Starego (odcinek zrealizowany w 2015 roku i odcinek będący przedmiotem niniejszego zamówienia), ul. 11-go Listopada (odcinek zrealizowany w 2014 roku), Plac Konstytucji 3 Maja (odcinek zrealizowany w 2014 roku), modernizację południowej części obwodnicy śródmiejskiej (odcinek zrealizowany w 2015 roku) oraz odcinki będące przedmiotem niniejszego zamówienia wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację ww. przedsięwzięcia. 3. W ramach powyższego zadania do obowiazków projektanta należy także w szczególności: a) uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn: Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile, obejmującego: przebudowę ul. 14-go Lutego na odcinku od Placu Konstytucji 3 Maja do ulicy Zygmunta Stearego (odcinek zrealizowany i odcinek będący przedmiotem zamówienia), ul. 11-go Listopada (odcinek zrealizowany), Plac Konstytucji 3 Maja (odcinek zrealizowany), modernizację południowej części obwodnicy śródmiejskiej (odcinek zrealizowany), odcinki będące przedmiotem zamówienia, b) uzyskanie podkładu geodezyjnego pozwalającego na realizację zamówienia, c) wykonanie przedmiotowego zamówienia zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; (treść wypisu i wyrysu stanowi załącznik do SIWZ), d) uzyskanie oraz przekazanie Zamawiającemu 1 egz. mapy własnościowej oraz wypisów z rejestru gruntów, z których wynikać będzie własność działek, na których prowadzone będą roboty jak również zakres niezbędny do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn: Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile, e) dokonanie inwentaryzacji stanu istniejącego, w tym istniejących drzew i krzewów, zjazdów do nieruchomości, istniejących ogrodzeń, schodów i innych przeszkód. (Wycinkę istniejących drzew ograniczyć tylko do przypadków uniemożliwiających realizację inwestycji). f) dostarczenie Zamawiającemu dokumentacji fotograficznej stanu istniejącego w formie wydruku i na nośniku cyfrowym np. płyta CD, g) uzyskanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych z Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przed pozwoleniem na budowę (wniosek bezpośrednio podpisuje Zamawiający), wykonanie projektu badań archeologicznych tj określenie w uzgodnieniu z archeologiem z uprawnieniami stanowisk badawczych, celem przeprowadzenia badań archeologicznych., h) zaprojektowanie dojazdów do sąsiadujących z inwestycją nieruchomości, i) uzyskanie wszelkich wymaganych warunków technicznych oraz uzgodnień (w szczególności: Powiatowy Zarząd Dróg, Komenda Powiatowa Policji - projekt organizacji ruchu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Miejskie Wodociągi i Kanalizacja, elektryczne oraz teletechniczne ), j) uzyskanie pozytywnego uzgodnienia projektu między innymi z Zarządem Dróg i Zieleni w Pile, wydziałami Urzędu Miasta Piły, k) pisemne informowanie Zamawiającego o postępach prac - wymaga się raportu co 2 tygodnie, informowanie o zaistniałych problemach oraz w razie potrzeby dokonywanie stosownych uzgodnień i weryfikacji. Brak przedłożenia stosownego raportu o postępach prac lub brak postępów w pracach projektowych może być przesłanką do wypowiedzenia umowy Wykonawcy, l) wyjaśnianie wszelkich wątpliwości dotyczących projektu. W trakcie procedury przetargowej na wybór wykonawcy robót projektant zobowiązany jest dostarczyć odpowiedź na zgłoszone pytania w czasie do 3 dni od terminu zgłoszenia. W czasie wykonywania robót projektant zobowiązany jest do przygotowania odpowiedzi na zgłoszone problemy techniczne w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia problemu, m) opracowanie rysunków szczegółowych rozwiązań wszystkich niezbędnych detali, w szczególności w zakresie rysunków układu nawierzchni, ich połączenia, wyliczenia i zestawienia asortymentowo niezbędnych materiałów, n) uwzględnienie w projekcie, w formie wytycznych, kwestii związanych z bezpieczeństwem i ochroną zdrowia na etapie wykonawstwa robót budowlanych, o) uzyskanie wszelkich niezbędnych zgód lub dokonanie stosownych, wymaganych prawem zgłoszeń,. p) uwzględnienie w cenie oferty koniecznej obecnosci projektantów wymaganej specjalności w trakcie prowadzenia robót budowlanych w częstotliwości co najmniej 1x na miesiac na planowanych radach budowy, q) Wykonawca zobowiązuje się do podpisania odrębnego  zamówienia na sprawowanie nadzoru autorskiego przy realizacji robót budowlanych objętych dokumentacją projektową. Wykonawca do oferty na prace projektowe winien dołączyć wycenę tej usługi z zastrzeżeniem, ze ryczałtowa wartość nadzoru autorskiego nie może przekroczyć 15% wartości  całej dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot zamówienia w niniejszej SIWZ. Przy wycenie nadzoru autorskiego należy założyć, że wykonywanie robót budowlanych  całego przedsięwzięcia będzie trwać nie dłużej niż 21 miesięcy. W ramach umowy na sprawowanie nadzoru autorskiego Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do: a) pełnienia nadzoru autorskiego w zakresie określonym ustawą Prawo Budowlane, b) wyjaśniania wątpliwości  Zamawiającego oraz Wykonawcy robót powstałych podczas realizacji robót budowlanych poprzez dodatkowe informacje i opracowania w tym rysunki robocze i uszczegóławiające, nanoszenie poprawek lub uzupełnień w dokumentacji projektowej -  w terminie nie dłuższym niż 3  dni robocze od daty zgłoszenia. c) uzgadnianie z Wykonawcą i Zamawiającym możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych jednak o jakości i standardzie nie gorszym niż założone w dokumentacji projektowej - w terminie nie dłuższym niż 3  dni robocze  od daty zgłoszenia przez Zamawiającego, d) opiniowanie przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych  lub Zamawiającego propozycji rozwiązań  zamiennych ( z zastrzeżeniem, ze każde rozwiązanie musi być zaakceptowane przez Zamawiającego) - w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od daty zgłoszenia, e) udział w naradach i komisjach technicznych na wezwanie Zamawiającego oraz udział w końcowym  odbiorze robót budowlanych . Dokumentacja techniczno-kosztorysowa winna być opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej z uwzględnieniem wytycznych zawartych w niniejszej Specyfikacji. 4. Przedmiot zamówienia należy dostarczyć wraz ze spisem zawartości w następujących ilościach egzemplarzy: Wizualizacja Przygotowanie prezentacji statycznych modelu wizualizacji w liczbie niezbędnej dla całości zadania (co najmniej 1 egzemplarz na wymieniony w przedmiocie zamówienia odcinek ulicy ), wybrane ujęcia w formacie A3 (297x420) przekazane w ilości 2 sztuk opisanych teczek z wydrukowanymi wizualizacjami; 1 sztuki wizualizacji w wysokiej rozdzielczości w formacie A0 (841x1189 mm) przekazanej w formie pojedynczego wydruku oraz wizualizacje przekazane na nośniku elektronicznym (pendrive) w liczbie 1 sztuka w postaci zapisu w formacie jpg i pdf. Dokumentacja 1. Projekt budowlany - 6 egz. 2. Projekt wykonawczy - po 6 egz. 3. Przedmiary robót - po 2 egz. 4. Kosztorysy nakładcze - 1 egz. 5. Kosztorysy inwestorskie - 1 egz. 6. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - 3 egz. 7. Całość dokumentacji w wersji elektronicznej na nośnikach elektronicznych, np. na płytach CD/DVD - po 2 komplety. Całość dokumentacji stanowią trzy ww odcinki. Dla każdego z nich, oddzielnie, należy przygotować po 2 komplety. Jeden komplet to trzy nośniki elektroniczne: jeden nośnik winien zawierać SST oraz przedmiary i kosztorysy ofertowe, drugi nośnik winien zawierać przedmiary i kosztorysy inwestorskie, trzeci nośnik winien zawierać dokumentację techniczną (część rysunkowa i opisowa) wraz z warunkami technicznymi i uzgodnieniami. Całość dokumentacji na nośnikach elektronicznych winna być zapisana w powszechnie znanych programach m.in. graficznych, skompensowana do możliwie najmniejszych rozmiarów pojemnościowych. 8. Projekt docelowej organizacji ruchu - 6 egz. 9. Karta informacyjna przedsięwzięcia - 2 komplety 10. Archeologiczna dokumentacja techniczno - kosztorysowa - 1 komplet dla Zamawiającego oraz w ilości koniecznej do zgłoszeń i pozwoleń Projekt docelowej organizacji ruchu winien obejmować całość przedmiotu zamówienia jako jedno opracowanie. Projekty budowlane i wykonawcze winny stanowić całość architektoniczną, powiązaną technicznie i użytkowo. Zamawiający dopuszcza łączenie poszczególnych zakresów projektowych w mniejszą ilość opracowań projektowych celem uzyskania decyzji pozwolenia na budowę. Wizualizacje, projekty wykonawcze, przedmiary, kosztorysy specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych winny obejmować poszczególne odcinki, etapy wymienione w przedmiocie zamówienia. Wykonawca winien dołożyć najwyższej staranności w celu prawidłowego sporządzenia oferty, a zwłaszcza rzetelnego wyliczenia ceny oferty adekwatnej dla realizacji kompletnego przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 7 000,00 zł ( słownie: siedem tysięcy złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach