Przetargi.pl
Wsparcie doradczo-psychologiczne uczniów w Zespole Szkól im. Stanisława Staszica w Gąbinie w ramach projektu Moja wiedza - mój sukces zawodowy

Starostwo Powiatowe w Płocku ogłasza przetarg

  • Adres: 09-400 Płock, ul. Bielska 59
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 024 2676777 , fax. 024 2676848
  • Data zamieszczenia: 2014-09-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Płocku
    ul. Bielska 59 59
    09-400 Płock, woj. mazowieckie
    tel. 024 2676777, fax. 024 2676848
    REGON: 61101533600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiat.plock.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wsparcie doradczo-psychologiczne uczniów w Zespole Szkól im. Stanisława Staszica w Gąbinie w ramach projektu Moja wiedza - mój sukces zawodowy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wsparcie doradczo-psychologiczne uczniów w Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Gąbinie w ramach projektu Moja wiedza - mój sukces zawodowy współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Część 1 - doradztwo zawodowe świadczone przez doradcę zawodowego. Część 2 - doradztwo psychologiczne świadczone przez psychologa. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Część 1 - doradztwo zawodowe świadczone przez doradcę zawodowego. Doradztwo zawodowe: indywidualne rozmowy z doradcą zawodowym stwarzające możliwości lepszej analizy sytuacji rozwoju ścieżki zawodowej. Doradztwo zawodowe ma na celu: - ukierunkować ucznia/ uczestnika na rozwój zawodowy, przygotowanie do trafnego wyboru zawodu i drogi dalszego kształcenia oraz opracowania indywidualnego planu kariery edukacyjnej i zawodowej (indywidualnego programu rozwoju zawodowego), - przygotowanie ucznia/ uczestnika do radzenia sobie w sytuacjach trudnych, takich jak: bezrobocie, problemy zdrowotne, adaptacja do nowych warunków pracy i mobilności zawodowej, - przygotowanie ucznia/ uczestnika do roli pracownika, - kształtowanie świadomości siebie, swoich mocnych i słabych stron, - wspieranie w wyborze i kształtowaniu kariery zawodowej, - wspieranie działań szkoły mających na celu optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy ucznia/ uczestnika. Zakres pracy doradcy zawodowego: 1.diagnoza zdolności i predyspozycji zawodowych ucznia/ uczestnika, 2.diagnozowanie zapotrzebowania uczniów/ uczestników na informacje, 3.gromadzenie i udostępnianie uczniom/ uczestnikom informacji - o zawodach, rynku pracy, możliwościach kształcenia i zatrudnienia, planach rekrutacyjnych lokalnych uczelni - w postaci prasy, informatorów i innych; 4.zachęcanie do samodzielnego pozyskiwania informacji, korzystania z portali dotyczących rynku pracy (informatorów, ulotek, broszur itp.) 5.przedstawienie uczniom/ uczestnikom możliwości nabywania kwalifikacji zawodowych w trakcie nauki w szkole oraz poza nią, - wskazywanie uczniom/uczestnikom źródeł dodatkowej, rzetelnej informacji na poziomie regionalnym, ogólnokrajowym, europejskim i światowym na temat: rynku pracy, trendów rozwojowych w świecie zawodów i zatrudnienia, możliwości wykorzystania posiadanych uzdolnień i talentów w różnych obszarach świata pracy, instytucji i organizacji wspierających funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w życiu codziennym i zawodowym, alternatywnych możliwości kształcenia dla młodzieży z problemami emocjonalnymi i niedostosowaniem społecznym, programów edukacyjnych Unii Europejskiej, porównywalności dyplomów i certyfikatów zawodowych, 6.udzielanie indywidualnych porad edukacyjnych i zawodowych uczniom/ uczestnikom, pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej, 7.udzielanie informacji o instytucjach wspierających doradztwo zawodowe: centra informacji i planowania kariery zawodowej, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, powiatowe urzędy pracy, zakłady doskonalenia zawodowego, izby rzemieślnicze i małej przedsiębiorczości, organizacje zrzeszające pracodawców itp. 8.przygotować uczniów/uczennic/ uczestników do pełnienia ról społecznych i zawodowych, osłabienie istniejących barier równości płci przez osłabianie stereotypów płci i podejmowanie dodatkowych równościowych działań, 9.zajęcia mają poruszać problem dyskryminacji, wykluczenia społecznego, stereotypów, zróżnicowania społecznego, równości kobiet i mężczyzn. 10.Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i prowadzenia dokumentacji wykonywanych usług na zasadach i w formie wskazanej przez Zamawiającego. Po zakończeniu realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu między innymi dokumentów: - oryginał listy obecności uczestników konsultacji, 11.Wykonawca zobowiązuje się do: - Umieszczenia logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia. - Oznaczenia pomieszczeń w których będą odbywały się indywidualne porady psychologiczne lub doradztwo zawodowe poprzez umieszczenie logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej. Realizacja: 10 godzin w miesiącu przez okres 10 miesięcy, średnio 3-4 godziny tygodniowo; Miejsce realizacji usługi: Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Gąbinie ul. St. Staszica 1. 09-530 Gąbin Terminy spotkań i godziny realizacji zostaną ustalone po wyborze oferty pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i będą uzależnione od zaangażowania uczniów w inne programy w projekcie. Termin realizacji: wrzesień 2014r - czerwiec 2015r Łączna ilość godzin nie może przekroczyć -100. Każdy uczestnik (60 uczniów) będzie miał możliwość skorzystania z indywidualnej porady (średnio 2 godz. na ucznia). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Część 2 - doradztwo psychologiczne świadczone przez psychologa. Wsparcie psychologiczne: rozmowy z psychologiem pozwolą wyzwolić pozytywne emocje, wpływając na wzrost samooceny uczniów i przełamanie barier osobowościowych. Cel wsparcia pedagogiczno - psychologicznego: - efektem indywidualnych spotkań z psychologiem będzie opracowanie IPD dla każdego ucznia/uczestnika (m.in. identyfikacja własnych zasobów: mocnych i słabych stron, ograniczeń i możliwości - poznanie siebie, nabycie nowych kompetencji); - wsparcie psychologiczne polegające na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia/uczestnika, wynikających w szczególności z niedostosowania i zagrożenia niedostosowaniem społecznym, zaniedbań środowiskowych, trudności adaptacyjnych, specyficznych trudności w uczeniu się i niepowodzeń edukacyjnych, sytuacji kryzysowych i traumatycznych oraz szczególnych uzdolnień, - wspieranie mocnych stron ucznia/uczestnika, aby jak najpełniej rozwinął i wykorzystał swoje możliwości, - kompensowanie słabych stron ucznia/uczestnika, aby nie blokowały prawidłowego rozwoju, - kształtowanie kompetencji społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem empatii i współdziałania pozwalających na budowanie i wykorzystywanie dobrego kontaktu emocjonalnego z rówieśnikami; - kształtowanie świadomości siebie, swoich mocnych i słabych stron, pewności i zaufania do siebie oraz postaw odpowiedzialności za siebie i innych, - przygotowanie emocjonalne, wzmocnienie odporności psychicznej, umiejętności radzenia sobie ze stresem, pracy pod presją - do jak najlepszego funkcjonowania podczas egzaminów maturalnych, co zwiększa szansę na wysokie wyniki i możliwość rekrutacji na uczelnię wyższą - wspieranie w wyborze i kształtowaniu kariery szkolno-zawodowej - przygotowanie uczniów/uczennic/uczestników do pełnienia ról społecznych i zawodowych, osłabienie istniejących barier równości płci przez osłabianie stereotypów płci i podejmowanie dodatkowych równościowych działań - zajęcia poruszające problem dyskryminacji, wykluczenia społecznego, stereotypów, zróżnicowania społecznego, równości szans kobiet i mężczyzn. Zakres pracy psychologa: 1.Diagnoza indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych ucznia/uczestnika - test, kwestionariusz, rozmowa indywidualna 2.Pomoc psychologiczna uczniom z problemami wychowawczymi - osobom niedostosowanym bądź zagrożonym niedostosowaniem społecznym (uczniowie agresywni, mający trudności w kontroli złości, wagarujący, kłamiący, mający problemy z uzależnieniem, negatywnie odnoszący się do nauczycieli i rówieśników) - rozmowa indywidualna, kształtowanie postaw odpowiedzialności i obowiązkowości, kontroli negatywnych emocji, radzenia sobie z napięciami i konfliktami wewnętrznymi, 3.Wsparcie psychologiczne dla uczniów/uczestników przeżywających trudne sytuacje emocjonalne, osobiste, rodzinne lub wynikające z sytuacji traumatycznych lub kryzysowych - rozmowa indywidualna, 4.Pomoc psychologiczna dla uczniów/ uczestników mających trudności w kontaktach interpersonalnych z rówieśnikami (uczniowie nadmiernie wycofani, nieśmiali, niepewni siebie, z niską samooceną, odrzucani przez grupę)- indywidualna rozmowa, porady psychologiczne dla uczniów z trudnościami interpersonalnymi, 5.Wspieranie uczniów/uczestników w radzeniu sobie ze stresem przed odpowiedziami ustnymi, klasówkami i egzaminami - indywidualne rozmowy, konsultacja. 6.Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i prowadzenia dokumentacji wykonywanych usług na zasadach i w formie wskazanej przez Zamawiającego. Po zakończeniu realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu między innymi dokumentów: - oryginał listy obecności uczestników konsultacji, 7.Wykonawca zobowiązuje się do: - Umieszczenia logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia. - Oznaczenia pomieszczeń w których będą odbywały się indywidualne porady psychologiczne lub doradztwo zawodowe poprzez umieszczenie logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej. Realizacja: 10 godzin w miesiącu przez okres 10 miesięcy, średnio 3-4 godziny tygodniowo; Miejsce realizacji usługi: Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Gąbinie ul. St. Staszica 1. 09-530 Gąbin Terminy spotkań i godziny realizacji zostaną ustalone po wyborze oferty pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i będą uzależnione od zaangażowania uczniów w inne programy w projekcie. Termin realizacji: wrzesień 2014r - czerwiec 2015r Łączna ilość godzin nie może przekroczyć -100 godz. Każdy uczestnik (60 uczniów) będzie miał możliwość skorzystania z indywidualnej porady (średnio 2 godz. na ucznia).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853123208
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: BIP : http://www.bip.powiat-plock.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach