Przetargi.pl
"Wczesne wykrywanie wad rozwojowych w zakresie zaburzeń słuchu i wad wymowy u dzieci w wieku szkolnym w gminie Zielonki"

Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Zielonkach ogłasza przetarg

  • Adres: 32-087 Zielonki, ul. Galicyjska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 285 04 90 , fax. 012 285 04 90 wew.102
  • Data zamieszczenia: 2019-09-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Zielonkach
    ul. Galicyjska 17
    32-087 Zielonki, woj. małopolskie
    tel. 012 285 04 90, fax. 012 285 04 90 wew.102
    REGON: 35794681200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gzeas.zielonki.org

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Wczesne wykrywanie wad rozwojowych w zakresie zaburzeń słuchu i wad wymowy u dzieci w wieku szkolnym w gminie Zielonki"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu badań przesiewowych dzieci w kierunku wczesnego wykrycia zaburzeń słuchu i wad wymowy, przeprowadzeniu terapii logopedycznej, przeprowadzeniu szkolenia pielęgniarek/higienistek szkolnych, przeprowadzeniu zajęć edukacyjnych dla uczniów oraz przeprowadzeniu spotkań edukacyjno-informacyjnych dla rodziców/opiekunów prawnych dzieci oraz wychowawców a także sporządzeniu pisemnego sprawozdania z uwzględnieniem uzyskanych wyników z przeprowadzonych badań – w podziale na etapy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. I etap - badanie przesiewowe słuchu. Przedmiotem ww. etapu jest: 1. opracowanie przez oferenta ankiety dotyczącej reakcji słuchowych dziecka, potencjalnych przyczyn niedosłuchu oraz zauważalnych nieprawidłowości w mowie dziecka oraz przeprowadzenie ww ankiety wśród rodziców/opiekunów prawnych dzieci, 2. badanie otoskopowe uszu wraz z wywiadem prowadzone przez lekarza specjalistę (otolaryngologa) - na podstawie wywiadu i przeprowadzonego badania lekarz oceni możliwość udziału dziecka w badaniu audiometrycznym, 3. badanie słuchu audiometrem – Wykonawca wykona badanie dla obydwu uszu, dla tonów o częstotliwości 1 000, 2 000, 4 000 Hz przy 20 dB, 4. opracowanie i przygotowanie sprawozdania po każdym działaniu (badanie przesiewowe słuchu, szkolenie pielęgniarek/higienistek szkolnych, zajęcia edukacyjne dla uczniów, spotkania edukacyjno-informacyjne dla rodziców/opiekunów prawnych i wychowawców), 5. przygotowanie przez oferenta informacji dla rodziców/opiekunów prawnych o wynikach badań słuchu oraz na temat dalszego postępowania leczniczego w sytuacji wykrycia zaburzeń słuchu. W przypadku nieprawidłowych wyników przekazanie rodzicom pisemnej informacji dla lekarza POZ (na wzorze formularza dostarczonym przez Zamawiającego), 6. prowadzenie przez oferenta podczas realizacji projektu elektronicznej bazy audiogramów, danych ankietowych oraz danych dzieci z przebadanej populacji, 7. inskrypcja badań i zbiorcze opracowanie wyników dla potrzeb statystycznych, 8. przeprowadzanie szkolenia pielęgniarek/higienistek szkolnych – 1 szkolenie na cały okres trwania projektu dla 2 -3 pielęgniarek/higienistek szkolnych. Uczestnikom szkolenia zostaną przekazane przygotowane przez oferenta materiały szkoleniowe (do 50 stron z dziurkowaniem, złożone w segregatorze – wydruk materiałów i dostępność segregatorów zapewnia Zamawiający), 9. przeprowadzenie przez cały okres trwania projektu zajęć edukacyjnych dla uczniów w formie zabawy edukacyjnej, w łącznej liczbie ok. 28 spotkań w grupach ok. 25 osobowych, trwające po 45 min. W trakcie zajęć edukacyjnych Wykonawca zapozna dzieci z tematyką dotyczącą konieczności higieny słuchu i zasadami profilaktyki audiologicznej, higieny narządu słuchu i dużej wrażliwości na hałas. Po zakończeniu części edukacyjnej Wykonawca przeprowadzi wśród uczniów test wiedzy dotyczący prawidłowej dbałości o słuch (na wzorze formularza dostarczonym przez Zamawiającego). Wykonawca opracuje i przygotuje materiały z zajęć, które przekaże szkołom uczestniczącym w projekcie w celu wykorzystania ich przez nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów do dalszej pracy z uczniami. Materiały mają mieć 8 spiętych stron i zawierać informacje w zakresie profilaktyki słuchu, higieny pracy w szkole oraz zachęcać do rozwoju kompetencji komunikacyjnej, 10. przeprowadzenie przez cały okres trwania projektu spotkań edukacyjno-informacyjnych dla rodziców/opiekunów prawnych oraz wychowawców, w łącznej liczbie ok. 16 spotkań w grupach ok. 25 osobowych trwających po 60 minut. Wykonawca jest zobowiązany do rozpoczęcia spotkania od przeprowadzenia testu wiedzy – ankiety sprawdzającej poziom wiedzy na temat wad słuchu i mowy, części informacyjnej obejmującej przedstawienie organizacji zasad i planowanych działań w ramach projektu, zapewnienie o bezpieczeństwie planowanych interwencji, części edukacyjnej obejmującej m. in. przekazanie informacji o sposobach rozpoznawania informacji o zachowaniach mogących świadczyć o zaburzeniach słuchu i trudnościach w komunikacji, profilaktyce zaburzeń słuchu i mowy, omówieniu czynników wpływających na rozwój mowy, metod leczenia i rehabilitacji zaburzeń słuchu i mowy, informacje o miejscach diagnostyki oraz leczenia w ramach środków publicznych. Na zakończenie spotkania Wykonawca ma obowiązek ponownie przeprowadzić test wiedzy – badanie ankietowe sprawdzające poziom wzrostu wiedzy na ww tematy. Dopełnieniem prawidłowo przeprowadzonych spotkań edukacyjnych będzie przekazanie uczestnikom spotkania materiałów informacyjnych opracowanych przez Wykonawcę w formie ulotek informacyjnych na temat organizacji programu i harmonogramu realizacji oraz krótkich broszur zawierających streszczenie zagadnień omawianych w ramach części edukacyjnej. Ulotka ma być kolorowa, składana na pół, czterostronna z formatu A4. II etap - Badanie przesiewowe mowy. Przedmiotem zamówienia w zakresie ww. etapu jest: 1. wykonanie testu - narzędziem do wykonania przesiewowego badania logopedycznego będzie Logopedyczny Test Przesiewowy dla dzieci w wieku szkolnym S. Grabiasa, Z. M. Kurkowskiego i T. Woźniaka, 2. na podstawie uzyskanych wyników ww. testu zakwalifikowanie przez logopedę, do dalszych badań uczniów, którzy uzyskali wynik poniżej przeciętnej lub bardzo niski, ewentualnie do terapii logopedycznej, 3. przygotowanie przez logopedę informacji dla rodziców/opiekunów prawnych i wychowawców o wynikach badań (na wzorze formularza dostarczonym przez Zamawiającego), 4. przeprowadzenie działań terapeutyczno-rehabilitacyjnych – terapia logopedyczna - skierowana do uczniów, którzy uzyskali negatywny wynik w badaniu przesiewowym mowy. Terapia logopedyczna to cykl 12 spotkań odbywających się minimum raz w tygodniu, trwających po 30 min. W trakcie trwania projektu, terapii zostanie poddanych ok. 71 uczniów. Wykonawca rozpoczyna terapię logopedyczną od konsultacji logopedycznej uwzględniającej wyniki badań skriningowych słuchu i mowy. W ramach konsultacji zostanie przeprowadzony wywiad z rodzicem/opiekunem dziecka, a logopeda zapozna rodziców/opiekunów z planem postępowania rehabilitacyjnego, przedstawi ćwiczenia usprawniające rozwój mowy dziecka jakie należy wykonywać. Następnie rozpocznie się indywidualny program postępowania rehabilitacyjnego. Do prawidłowo przeprowadzonej terapii logopedycznej konieczne jest przeprowadzenie przez Wykonawcę jednej konsultacji z psychologiem. Na zakończenie terapii logopedycznej Wykonawca ponownie przeprowadza konsultację logopedyczną z udziałem rodzica/opiekuna prawnego dziecka podczas której logopeda przedstawi rodzicom/opiekunom prawnym dzieci w formie pisemnej informację (na formularzu dostarczonym przez Zamawiającego) na temat dalszego postępowania (logopeda wskaże jak należy samodzielnie pracować z dzieckiem oraz przekaże informację w formie pisemnej dla lekarza POZ – na formularzu dostarczonym przez Zamawiającego). W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w programie w trakcie trwania terapii, wolne godziny zajęć logopedycznych można wykorzystać dla innych uczestników, 5. opracowanie i przygotowanie sprawozdania po każdym działaniu (badanie przesiewowe mowy, działania terapeutyczno-rehabilitacyjne, zajęcia edukacyjne dla uczniów, spotkania edukacyjno-informacyjne dla rodziców/opiekunów prawnych i wychowawców), 6. prowadzenie przez logopedę w trakcie realizacji projektu elektronicznej bazy wyników testu, danych ankietowych oraz danych dzieci z przebadanej populacji, 7. inskrypcja badań i zbiorcze opracowanie przez logopedę wyników dla potrzeb statystycznych, 8. przeprowadzenie przez cały okres trwania projektu zajęć edukacyjnych dla uczniów w formie zabawy edukacyjnej, w łącznej liczbie ok. 28 spotkań w grupach ok. 25 osobowych, trwające po 45 min. W trakcie zajęć edukacyjnych Wykonawca zapozna dzieci z tematyką dotyczącą konieczności higieny słuchu i zasadami profilaktyki audiologicznej, higieny narządu słuchu i dużej wrażliwości na hałas. Po zakończeniu części edukacyjnej Wykonawca przeprowadzi wśród uczniów test wiedzy dotyczący prawidłowej dbałości o słuch (na formularzu dostarczonym przez Zamawiającego). Wykonawca opracuje i przygotuje materiały z zajęć, które przekaże szkołom uczestniczącym w projekcie w celu wykorzystania ich przez nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów do dalszej pracy z uczniami. Materiały mają mieć 8 spiętych stron i zwierać informacje w zakresie profilaktyki słuchu, higieny pracy w szkole oraz zachęcać do rozwoju kompetencji komunikacyjnej, 9. przeprowadzenie przez cały okres trwania projektu spotkań edukacyjno-informacyjnych dla rodziców/opiekunów prawnych oraz wychowawców, w łącznej liczbie ok. 16 spotkań w grupach ok. 25 osobowych trwających po 60 minut. Wykonawca jest zobowiązany do rozpoczęcia spotkania od przeprowadzenia testu wiedzy – ankiety sprawdzającej poziom wiedzy na temat wad słuchu i mowy, części informacyjnej obejmującej przedstawienie organizacji zasad i planowanych działań w ramach projektu, zapewnienie o bezpieczeństwie planowanych interwencji, części edukacyjnej obejmującej m. in. przekazanie informacji o sposobach rozpoznawania informacji o zachowaniach mogących świadczyć o zaburzeniach słuchu i trudnościach w komunikacji, profilaktyce zaburzeń słuchu i mowy, omówieniu czynników wpływających na rozwój mowy, metod leczenia i rehabilitacji zaburzeń słuchu i mowy, informacje o miejscach diagnostyki oraz leczenia w ramach środków publicznych. Na zakończenie spotkania Wykonawca ma obowiązek ponownie przeprowadzić test wiedzy – badanie ankietowe sprawdzające poziom wzrostu wiedzy na ww tematy. Dopełnieniem prawidłowo przeprowadzonych spotkań edukacyjnych będzie przekazanie uczestnikom spotkania materiałów informacyjnych opracowanych przez Wykonawcę w formie ulotek informacyjnych na temat organizacji programu i harmonogramu realizacji oraz krótkich broszur zawierających streszczenie zagadnień omawianych w ramach części edukacyjnej. Ulotka ma być kolorowa, składana na pół, czterostronna z formatu A4. Badaniom zostaną poddane dzieci urodzone w latach 2011-2013 i uczęszczające do klas pierwszych szkół podstawowych z terenu gminy Zielonki, które biorą udział w projekcie: 1. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zielonkach, ul. Ks. Jana Michalika 2, 32-087 Zielonki, 2. Szkoła Podstawowa im. Stanisława Wyspiańskiego w Bibicach, ul. T. Kościuszki 56A; 32-087 Zielonki, 3. Szkoła Podstawowa im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Owczarach, ul. Długa 72, 32-088 Owczary, 4. Szkoła Podstawowa im. Jerzego Kukuczki w Korzkwi, ul. Podzamcze 11, 32-088 Korzkiew, 5. Szkoła Podstawowa im. Józefa Piłsudskiego w Woli Zachariaszowskiej, ul. Św. Floriana 1, 32-087 Wola Zachariaszowska 6. Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. S. Lema w Bibicach, ul. Graniczna 111, 32-087 Bibice. Szacunkowa liczba uczniów zakwalifikowanych do przeprowadzenia ww usług wyniesie ok. 695 osób. Projekt będzie realizowany w latach 2019-2021 w 5 powiązanych ze sobą etapach: a) badania przesiewowe w kierunku wykrywania wad słuchu i wad wymowy ok. 695 osób, b) indywidualne działania terapeutyczno-rehabilitacyjne (terapia logopedyczna, 2 spotkania z uczniem i rodzicem oraz  konsultacje psychologiczne dla ok. 71 os.), c) działania edukacyjne dla rodziców/opiekunów prawnych i wychowawców będą przeprowadzone wśród około 385 os. (16 zajęć w grupach ok 25 osobowych), d) zajęcia edukacyjne dla dzieci ok. 695 os. (28 zajęć w grupach ok. 25 osobowych), e) szkolenia dla pielęgniarek/higienistek szkolnych (2 – 3 osoby).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Aktualnie obowiązującego (nie starszego niż 1 miesiąc) zaświadczenia o wpisie do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty wykonawca dołączyć ma aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu udziału w postępowaniu oraz oświadczenie dotyczące podstaw do wykluczenia - wzory oświadczeń stanowią odpowiednio załączniki nr 2 oraz nr 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniach o których mowa wyżej. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy p.z.p. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach