Przetargi.pl
Uudzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 700.000,00 zł

Powiat Namysłowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu ogłasza przetarg

  • Adres: 46-100 Namysłów, Pl. Wolności
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. (077) 410 36 95 , fax. 774 103 922
  • Data zamieszczenia: 2019-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Namysłowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu
    Pl. Wolności
    46-100 Namysłów, woj. opolskie
    tel. (077) 410 36 95, fax. 774 103 922
    REGON: 53142196300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.namyslow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Uudzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 700.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysoko-ści 700.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu po-wiatu i wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów (Uchwała Nr XI/94/2019 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 30 października 2019 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego i projekt Uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/94/2019 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 30 października 2019 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego – uchwała zostanie udostępniona niezwłocznie po jej podjęciu na sesji Rady Powiatu, która odbędzie się 27 listopada br.). 2. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Główny kod CPV: 66113000-5 Usługi udzielenia kredytu. 3. Zamawiający ustala następujące warunki dotyczące zamówienia niezbędne do sporządze-nia „Harmonogramu spłaty kredytu”, a co za tym idzie obliczenia ceny oferty:  kwota kredytu wynosi 700.000,00 zł PLN,  okres kredytowania: grudzień 2019 r. do 31 grudzień 2029 r. uruchomienie kredytu na-stąpi na podstawie wniosku zamawiającego, planowany termin uruchomienia kredytu – do 23.12.2019 r.,  spłata kapitału w okresach kwartalnych (ostatni dzień kwartału) począwszy od 31 marca 2020 roku do 31 grudnia 2029 roku, wszystkie raty w wysokości 17.500,00 zł, (17.500,00 x 40 = 700.000,00 zł),  spłata odsetek w okresach kwartalnych (ostatni dzień kwartału) począwszy od 31 grud-nia 2019 roku do 31 grudnia 2029 roku,  odsetki w okresie karencji nie podlegają kapitalizacji,  oprocentowanie kapitału określa się na stawce bazowej WIBOR 1 M (jednomiesięczny) dla depozytów międzybankowych wyliczonej jako średnia arytmetyczna wszystkich no-towań poprzedniego miesiąca w stosunku do miesiąca, za który oprocentowanie jest na-liczone, powiększone o marżę banku liczoną w stosunku rocznym,  jednorazowa prowizja bankowa (prowizja przygotowawcza) wynosi 0%. 4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych:  od kwoty zaciągniętego kredytu - jednorazowej prowizji bankowej (prowizji przygoto-wawczej),  za wcześniejszą spłatę zadłużenia,  od salda niewykorzystanej części kredytu pozostawionej do jego dyspozycji,  od sporządzanych aneksów i prolongat. 5. Na każde żądanie Zamawiającego zmianie może ulec Harmonogram spłaty kredytu. 6. Proponowana forma zabezpieczenia: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 7. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Bankiem będą dokonywane w PLN (złotych polskich). 8. Z uwagi na przedmiot umowy strony nie będą naliczały kar umownych z tytułu niewyko-nania lub nienależytego wykonania umowy. 9. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiający do SIWZ załą-czy stosowne dokumenty. 10. Powiat Namysłowski prowadzi działalność finansową opartą na przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 869 z późn. zmiana-mi). 11. Informacje o powiecie dostępne są na stronie internetowej: www.namyslow.pl 12. Zamawiający informuje, że wystąpił do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu o wy-danie opini o możliwości spłaty kredytu będącego tematem niniejszego zamówienia. Za-mawiający udostępni wspomniany dokument Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postepowaniu przed podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia publicznego. 13. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej zamawiający do SIWZ załączył dokumenty: 1) Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, 2) Zaświadczenie o NIP, 3) Uchwała Nr 11/34/2019 Zarządu Powiatu Namysłowskiego z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie przedstawienia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu powiatu za 2018 rok oraz informacji o stanie mienia powiatu. 4) Uchwała Nr 88/2019 z dnia 15 kwietnia 2019 r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie w opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Namysłowskiego za 2018 r. 5) Uchwała Nr 18/56/2019 Zarządu Powiatu Namysłowskiego z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przedstawienia sprawozdania finansowego Powiatu Namysłowskiego za 2018 rok. 6) Uchwała Nr III/14/2018 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Namysłowskiego na lata 2019 – 2025. 7) Uchwała Nr 590/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 12 grudnia 2018 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały o wielo-letniej prognozie finansowej Powiatu Namysłowskiego. 8) Uchwała Nr X/80/2019 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 02 października 2019 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Namysłowskiego na lata 2019 – 2029. 9) Uchwała Nr XI/90/2019 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 30 października 2019 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr X/80/2019 Rady Powiatu Namysłowskiego w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Namysłowskiego na lata 2019 – 2029. 10) Uchwała Nr III/15/2018 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2019 rok. 11) Uchwała Nr 589/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 12 grudnia 2018 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały budże-towej Powiatu Namysłowskiego na 2019 r. 12) Uchwała Nr 55/2019 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 23 stycznia 2019 r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Powiatu Namysłowskiego. 13) Uchwała Nr XI/91/2019 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 30 października 2019 r. w sprawie zmiany uchwały Nr III/15/2018 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2019 rok. 14) Uchwała Nr 29/94/2019 Zarządu Powiatu Namysłowskiego z dnia 30 sierpnia 2019 r. w sprawie przedstawienia informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu za pierwsze półrocze 2019 roku. 15) Uchwała Nr 368/2019 z dnia 23 września 2019 r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2019 roku. 16) Uchwała Nr XI/94/2019 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 30 października 2019 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 17) Projekt Uchwały Rady Powiatu Namysłowskiego w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/94/2019 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 30 października 2019 r. w spra-wie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 18) Rb-28S – roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych za 2017 r. 19) Rb-28S – roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych za 2018 r. 20) Rb-28S – miesięczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych na dzień 30.09.2019 r. 21) Rb-27S – roczne sprawozdanie z wykonanie planu dochodów budżetowych za 2017 r. 22) Rb-27S – roczne sprawozdanie z wykonanie planu dochodów budżetowych za 2018 r. 23) Rb-27S – miesięczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych na dzień 30.09.2019 r. 24) Rb-NDS - kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie na dzień 31.12.2017 r. 25) Rb-NDS - kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie na dzień 31.12.2018 r. 26) Rb-NDS - kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie na dzień 30.09.2019 r. 27) Rb-N - kwartalne sprawozdanie o stanie należności na dzień 31.12.2017 r. 28) Rb-N - kwartalne sprawozdanie o stanie należności na dzień 31.12.2018 r. 29) Rb-N - kwartalne sprawozdanie o stanie należności na dzień 30.09.2019 r. 30) Rb-Z - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwa-rancji i poręczeń na dzień 31.12.2017 r. 31) Rb-Z - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwa-rancji i poręczeń na dzień 31.12.2018 r. 32) Rb-Z - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwa-rancji i poręczeń na dzień 30.09.2019 r. 14. Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami pra-wa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z przetargiem i w następ-stwie podpisania umowy. 15. Wykonawcy są odpowiedzialni za staranne zaznajomienie się ze SIWZ wraz z jej dodat-kami, wszelkimi zmianami do SIWZ sporządzonymi w okresie przetargowym oraz za uzy-skanie wiarygodnych informacji dotyczących poszczególnych warunków i obowiązków, które mogą w jakikolwiek sposób oddziaływać na sumę czy istotę oferty lub na wykonanie usług. 16. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisa-nych w SIWZ i ofercie. 17. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Oferty, które nie będą obejmowały wszystkich elementów składowych przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 18. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 19. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6/7 ustawy. 20. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wykonanie części zamówienia, co nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należy-te wykonanie tego zamówienia. 21. Zamawiający zgodnie z art. 36b ustawy żąda podania przez Wykonawcę w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i po-dania ich nazw (firm). Powierzenie wykonania części przedmiotu zamówienia Podwyko-nawcy lub Podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo, przez którą należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są dostawy lub usługi stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą pomiędzy wy-branym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (Podwykonawcą). 22. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale pod-wykonawców, należy wpisać w formularzu „nie dotyczy” lub inne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt formularza nie wypełniony Zamawiający uzna, iż zamó-wienie zostanie wykonane siłami własnymi, bez udziału podwykonawcy. 23. Informacja o możliwości udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia na podsta-wie art. 151a ustawy: Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczki na po-czet wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3.000,00 zł. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno zostać przelane lub wpłacone na konto Staro-stwa Powiatowego w Namysłowie w Banku Spółdzielczym w Namysłowie Numer konta: 36 8890 0001 0026 5917 2000 0004 z adnotacją „Wadium – nr sprawy: IZM.I.272.30.2019.MA.”.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli posiada aktu-alną licencję bankową rozumianą jako aktualne stosowne zezwolenia uprawniające do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, w tym realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zmiana-mi), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe – sto-sowne uprawnienie do prowadzenia działalności bankowej na obszarze Rzeczypo-spolitej Polskiej, w tym realizację usług objętych przedmiotem zamówienia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy składają-cego ofertę 1. Wypełniony i podpisany formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SIWZ. 2. Wypełnione i podpisane oświadczenie/oświadczenia* wykonawcy wg załącznika Nr 1.1 do SIWZ. 3. Sporządzony i podpisany harmonogram spłaty kredytu. 4. Dowód wniesienia wadium. 5. Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, posiadające zakres i podpisane przez osoby reprezentujące wykonawcę. 6. Dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na je-go zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego*. UWAGA: 1. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.1. SIWZ – składają wraz z ofertą wszy-scy Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu - dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień złożenia oferty. 2. Oświadczenie wykonawcy wskazane w formularzu oferty musi być aktualne na dzień składania ofert. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdze-nie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowa-niu. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa wyżej w pkt. 2, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowa-niu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępo-waniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa wyżej w pkt. 2. 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa wyżej w pkt. 2, oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlegała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach lub w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, po-legać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekono-micznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi sto-sunków prawnych. W tym przypadku, Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie, o którym mowa w pkt. 7.1 ppkt. 2 SIWZ, dotyczące tego podmiotu. 7.2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wymagane od Wykonawców, którzy zło-żyli oferty, po otwarciu ofert 1. Oświadczenie wymagane od Wykonawcy, który złożył ofertę – przekazane Zamawiają-cemu bez wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.namyslow.pl informacji z sesji otwarcia ofert. 2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r., poz. 369 z późn. zmianami) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniej-szym postępowaniu wg załącznika nr 34 do SIWZ oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z in-nym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu. UWAGA: Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.2. SIWZ – składają, w terminie 3 dni od za-mieszczenia na stronie www.namyslow.pl informacji z sesji otwarcia ofert, wszyscy Wyko-nawcy, którzy złożyli oferty, z wyjątkiem przypadku, gdy w postępowaniu złożono tylko jed-ną ofertę lub złożono tylko jedną ofertę częściową na daną część zamówienia. 7.3. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwy-żej oceniona: Nie dotyczy. UWAGA: 1. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7.3. SIWZ – składa Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, w terminie wyznaczonym w wezwaniu – dokumenty i oświadczenia muszą być aktualne na dzień ich złożenia. 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktual-nych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów wymienionych w pkt 7.3. SIWZ. 3. Z treści dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż postawione przez Za-mawiającego wymagania zostały spełnione. 4. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub innych dokumentów niezbędnych do prze-prowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błę-dy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wy-jaśnień oferta Wykonawcy podlegała odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie po-stępowania. 7.4. Dokumenty i oświadczenia składane przez podmioty lub osoby spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do wymaganych dokumentów, stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zmianami). 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada następujące dokumenty: 1) Zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.3 ppkt. 5 i 6 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, po-twierdzające, odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym or-ganem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywna-mi, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłoże-nie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właści-wego organu. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2) Zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.3 ppkt. 7 SIWZ składa dokument lub do-kumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, po-twierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składa-nia ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w pkt 2.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświad-czenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospo-darczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty i oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.5. Forma dokumentów i oświadczeń 1. Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w po-stępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U poz. 1126 z późn. zmianami) dokumenty na-leży złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2. Zgodnie z § 14 ust. 2b obowiązującego rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zmianami) dokumenty lub oświadczenia, mogą być składane za pośrednictwem operatora pocztowe-go w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 z późn. zmianami), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. 3. Formularz oferty, oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 4. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 5. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 6. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. Pełnomocnictwo, zgodnie z § 99 ust. 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywil-ny (Dz. U. z 2019 r., poz. 1145 z późn. zmianami) w związku z art. 82 ust. 2 i 14 ustawy, musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – Wykonawcy zo-bowiązani są złożyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo dla podmiotów występu-jących wspólnie musi być wystawione przez wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia i przedstawione zgodnie z pkt. 7.5 ppkt. 8 SIWZ. 10. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia obowiązu-ją następujące zasady składania dokumentów: 1) oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 7.1 SIWZ powinny zostać złożone w taki sposób, aby wykazać, że warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy spełniają łącz-nie (przez jednego lub kilku Wykonawców łącznie, z zastrzeżeniem zapisów zawartych w SIWZ), 2) każdy z uczestników wchodzący w skład podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzie-lenie zamówienia musi wraz z ofertą złożyć oświadczenie o którym mowa wyżej w pkt. 7.1.2, 3) każdy z uczestników wchodzący w skład podmiotu wspólnie ubiegającego się o udzie-lenie zamówienia musi złożyć oświadczenia wymienione w pkt 7.2 oraz 7.3 SIWZ, 4) wszystkie dokumenty Wykonawców mogących wspólnie ubiegać się o udzielenie za-mówienia muszą wchodzić w skład danej oferty i być złożone łącznie, 5) jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zosta-nie wybrana, taki Wykonawca będzie zobowiązany przed zawarciem umowy w spra-wie zamówienia publicznego do złożenia Zamawiającemu umowy regulującej współ-pracę tych Wykonawców, 11. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone powyżej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach