Przetargi.pl
Utylizacja azbestu w Gminie Morąg - 2012

Urząd Miejski w Morągu ogłasza przetarg

  • Adres: 14-300 Morąg, ul. 11 Listopada 9
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 7572231 , fax. 089 7572120
  • Data zamieszczenia: 2012-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Morągu
    ul. 11 Listopada 9 9
    14-300 Morąg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 7572231, fax. 089 7572120
    REGON: 00068778700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.morag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utylizacja azbestu w Gminie Morąg - 2012
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na demontażu, zbieraniu, załadunku, transporcie oraz utylizacji wyrobów zawierających azbest z budynków mieszkalnych i gospodarczych bezpośrednio od osób fizycznych z terenu Gminy Morąg. Wykaz miejsc znajdowania się i przybliżonej ilości azbestu przeznaczonego do utylizacji (zgodnie z wykonaną w 2011 roku inwentaryzacją) stanowi załącznik nr 10 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Zgodnie ze złożonymi wnioskami właścicieli nieruchomości na rok 2012 przez poszczególne osoby łączna ilość wyrobów azbestowych przewidywanych do: 1) USŁUGA KOMPLEKSOWA (demontaż płyt azbestowych z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych, załadunek, transport, rozładunek i utylizacja płyt azbestowych) - przewidywana powierzchnia dachów do zdjęcia 4731m2, tj. (70,97Mg). 2) USŁUGA NIEPEŁNA (załadunek, transport, rozładunek i utylizacja płyt azbestowych) - przewidywalna ilość płyt luzem 1011,40m2, tj. (15,17Mg). 3) Reasumując łączna ilość wyrobów azbestowych planowanych do utylizacji wynosi ok. 5742,40m2, co w przeliczeniu na przyjętą w programie wagę 1m2 wyrobu zawierającego azbest wynosi 86,14Mg. 3. Podane w wykazie (załącznik nr 10) powierzchnie pokryć dachowych wynikają z pomiaru geometrycznego i nie uwzględniają zakładów płyt i nie podlegają zwiększeniu w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia. 1) Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z przedmiotem zamówienia określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ, stanem faktycznym obiektów budowlanych i nie wnosi zastrzeżeń co do zakresu usług oraz uznaje je za wystarczającą podstawę do realizacji przedmiotu zamówienia. 2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość realizacji zadania bez wykonania demontażu elementów budynku zawierających azbest. 3) Podane ilości pokryć dachowych objętych przedmiotem zamówienia, określone zostały na podstawie wykonanej w 2011 roku inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Morąg oraz deklaracji właścicieli nieruchomości, którzy zdecydowali podjąć inicjatywę w 2012 roku - wartości te w czasie trwania przedmiotu zamówienia nie mogą ulec zwiększeniu, natomiast mogą ulec zmniejszeniu. 4) W celu zdobycia niezbędnych informacji do przygotowania oferty, Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsc realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ. 5) Załatwienie wszystkich formalności i pokrycie wszelkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót. 6) Ponadto Wykonawca w ramach ceny ryczałtowej zapewnia również: organizację i zabezpieczenie placu robót, uporządkowanie terenu po wykonanych pracach, naprawę na własny koszt wszelkich szkód powstałych w wyniku jego prac lub prac Podwykonawcy. 4. Wykonawca w terminie do 5 dni przed przystąpieniem do prac na podstawie wykazu miejsc znajdowania się i przybliżonej ilości azbestu przeznaczonego do utylizacji (stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ poszerzony o dane osobowe poszczególnych podmiotów), przed przystąpieniem do prac, sporządza harmonogram rzeczowo-finansowy w porozumieniu z właścicielami nieruchomości objętych zamówieniem w formie i w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, w celu zatwierdzenia przez Zamawiającego. a) Harmonogram rzeczowo-finansowy musi zawierać opis podziału przedmiotu zamówienia na etapy, kolejność wykonywania usług, czas ich trwania i wartość każdego etapu przedmiotu zamówienia. b) W przypadku nie wykonania przez Wykonawcę, w tym terminie, sporządzenia i złożenia u zamawiającego harmonogramu rzeczowo-finansowego lub w przypadku braku jego zatwierdzenia przez zamawiającego, za obowiązujący strony uznają harmonogram rzeczowo-finansowy, który sporządzi Zamawiający. c) Harmonogram rzeczowo-finansowy powinien być aktualizowany przez Wykonawcę w zależności od faktycznego postępu w wykonywaniu przedmiotu zamówienia oraz wpływu tego postępu na powiązania z innymi usługami, a także na każde żądanie Zamawiającego. W uaktualnionym harmonogramie rzeczowo-finansowym należy również uwzględnić zmiany kolejności wykonywania usług. 7) Ważenie zdemontowanych i odbieranych odpadów zawierających azbest powinno odbywać się w obecności właściciela nieruchomości oraz upoważnionego pracownika Urzędu Miejskiego przez Burmistrza po uprzednim potwierdzeniu dnia i godziny odbioru lub demontażu eternitu. Wykonawca dokonuje ważenia przy użyciu odpowiednich urządzeń i z tej czynności sporządza protokół zawierający co najmniej następujące informacje: imię i nazwisko właściciela nieruchomości, od którego odbierane są odpady zawierające azbest, miejsce odbioru odpadów, datę odbioru, ilość odebranych odpadów w Mg, potwierdzenie prawidłowości wykonania usługi. Jeden egzemplarz protokołu Wykonawca przekaże Zamawiającemu. 8) Po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca ma obowiązek dostarczyć właścicielowi lub zarządcy nieruchomości oraz zamawiającemu pisemne oświadczenie o prawidłowości wykonania robót i oczyszczenia z azbestu nie później niż do dnia zakończenia realizacji zadania tj. do dnia 16.11.2012 roku. 9) Potwierdzeniem unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych zawierających azbest będzie dostarczenie Zamawiającemu oryginału karty przekazania odpadów zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673). 10) Upoważniony przez Burmistrza Morąga, pracownik Urzędu Miejskiego w ramach bieżącego monitoringu może przeprowadzić czynności pośrednio lub bezpośrednio na terenie danego składowiska azbestu, którego wskazał Wykonawca i który ma z nim podpisaną i aktualną umowę na gotowość przyjęcia odpadów od danego Wykonawcy. 11) Wykonawca powinien w ramach prac demontażowych zgłosić je do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Państwowej Inspekcji Pracy oraz do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. 3. Wykonawca zobowiązany jest: 1) wykonać przedmiot zamówienia zgodnie wymaganiami stawianymi przez Zmawiającego, programem usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Morąg stanowiącym załącznik do SIWZ oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w tym zakresie przy zachowaniu należytej staranności, 2) ponieść odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie robót, bezpieczeństwa ruchu, oznakowanie oraz ewentualne szkody wyrządzone osobom trzecim z tego tytułu, oraz za powstałe wypadki z tytułu niezachowania warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 3) ponieść wszelkie koszty wynikłe ze: a) szkód i następstw nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników wykonawcy i osób trzecich przebywających w zasięgu prowadzenia robót, b) zniszczeń oraz innych zdarzeń losowych w odniesieniu do robót, obiektów, materiałów, sprzętu i innego mienia ruchomego związanego z prowadzeniem robót, c) zniszczeń własności prywatnej spowodowanej działaniem lub niedopatrzeniem Wykonawcy. 4) wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami BHP, PPOŻ, sanitarnymi, ochrony środowiska. 5) uporządkować teren wykonania usługi po zakończeniu demontażu płyt azbestowych z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz ich załadunku do transportu. 4. Wykonawca nie może udostępniać nikomu wiadomości i informacji powziętych przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia oraz informacji technicznych, technologicznych, ekonomicznych, finansowych, handlowych, prawnych i organizacyjnych dotyczących drugiej strony, niezależnie od formy przekazania tych informacji i ich źródła, o ile bezwzględnie obowiązujące przepisy nie stanowią inaczej. Informacje te stanowią informacje poufne. 5. Wymagania techniczne i jakościowe: 1) Urządzenia wykorzystywane do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być dopuszczone do stosowania na terenie RP oraz spełniać warunki określone w odrębnych przepisach. 2) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie robót, bezpieczeństwa ruchu, oznakowanie oraz ewentualne szkody wyrządzone osobom trzecim z tego tytułu, oraz za powstałe wypadki z tytułu niezachowania warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. Wykonanie przedmiotu zamówienia musi odbywać się zgodnie z przepisami BHP, PPOŻ, sanitarnymi, ochrony środowiska. 6. Wszystkie roboty muszą być wykonane zgodnie z przepisami prawnymi: a) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2010r., Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.), b) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.), c) ustawą z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (tj. Dz. U. z 2004r., Nr 3, poz. 20 z późn. zm.), d) rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005r., Nr 216, poz. 1824), e) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U z 2004r., Nr 71, poz. 649), f) ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), g) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczani instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r., Nr 8, poz. 31), h) ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 227, poz. 1367 ze zm.). 7. Dyrektywy unijne, których wypełnienie wiąże się z realizacją zadania: 1) Dyrektywa Rady z dnia 19 marca 1987 r. w sprawie ograniczania zanieczyszczenia środowiska azbestem i zapobiegania temu zanieczyszczeniu (87/217/EWG) (Dz.U.L 85 z 28.3.1987 r.); 2) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 września 1996 r. dotycząca zintegrowanego zapobiegania zanieczyszczeniom i ich kontroli (Dz.U.L257 z 10.10.1996 r.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906500008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie jest przewidziane składanie wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/morag_gmina_miejska/zamowienia_publiczne/110/status/rodzaj/wzp/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach