Przetargi.pl
Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie miasta Kwidzyna

Miasto Kwidzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 82-500 Kwidzyn, ul. Warszawska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 055 6464700, 6464777 , fax. 556 464 703
  • Data zamieszczenia: 2020-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Kwidzyn
    ul. Warszawska 19
    82-500 Kwidzyn, woj. pomorskie
    tel. 055 6464700, 6464777, fax. 556 464 703
    REGON: 52354800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kwidzyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie miasta Kwidzyna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn.: „Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie miasta Kwidzyna”. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ do pobrania ze strony Zamawiającego: www.bip.kwidzyn.pl zakładka: Zamówienia Publiczne >> O wartości przekraczającej 30 000 euro >> Nazwa zamówienia. 3. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem ich nazw o ile są mu znane. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne. 1.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa utworzenia oraz prowadzenia w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2022 r. Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (dalej PSZOK) poprzez przyjmowanie dostarczonych przez mieszkańców miasta Kwidzyna odpadów komunalnych oraz zagospodarowanie zebranych w PSZOK odpadów komunalnych. 1.2. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie zebranymi w PSZOK odpadami komunalnymi zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania zebranych w PSZOK odpadów komunalnych w sposób zgodny z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.). 2. Warunki funkcjonowania PSZOK 2.1. Warunki techniczne 2.1.1. Wykonawca zobowiązany jest posiadać odpowiedni tytuł prawny do terenu, na którym zostanie utworzony PSZOK (np. własność, użytkowanie wieczyste, umowy dzierżawy, najmu, użyczenia) na okres do 31 grudnia 2022 r. 2.1.2. Teren PSZOK musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. 2.1.3. Teren musi być utwardzony, oświetlony, wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, zgodnie z przepisami odrębnymi. 2.1.4. Miejsca magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych muszą być zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. 2.1.5. Przed wjazdem na teren PSZOK będzie umieszczona tablica informacyjna zawierająca nazwę „Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych”. 2.1.6. Na terenie PSZOK będzie umieszczona tablica zawierająca „Regulamin PSZOK”, określający sposób świadczenia usługi. 2.1.7. Wykonawca zobowiązany jest posiadać kontenery i/lub pojemniki, odpowiednio opisane (rodzaj gromadzonych odpadów), zapewniające ochronę zebranych odpadów przed wpływem warunków atmosferycznych. Ilość kontenerów i/lub pojemników winna być dostosowana do ilości zbieranej frakcji odpadów. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek utrzymania kontenerów i/lub pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym oraz dokonywanie bieżących napraw lub wymiany uszkodzonych. 2.1.8. Wykonawca zobowiązany jest posiadać miejsce magazynowe do przechowywania nowych pojemników do segregacji odpadów, zakupionych przez Zamawiającego oraz wyznaczony teren do przechowywania niesprawnych, zużytych pojemników do czasu przekazania ich do utylizacji przez Zamawiającego. 2.2. Rodzaje i ilości odpadów zbieranych w PSZOK 2.2.1. Rodzaje odpadów przyjmowanych: • przeterminowane leki • chemikalia z użytku gospodarczego • zużyte baterie i akumulatory • zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny • odpady budowlane, remontowe w ilości do 1 m3 w roku kalendarzowym od gospodarstwa domowego • zużyte opony samochodów osobowych w ilości do 4 szt. w roku kalendarzowym od gospodarstwa domowego • meble i inne odpady wielkogabarytowe • złom, metale • tworzywa sztuczne • odpady zielone i biodegradowalne • papier i tektura • szkło opakowaniowe i okienne (niezmieszane) • zużyte oleje silnikowe • popioły • odpady niebezpieczne (oleje silnikowe, opakowania z drewna, zanieczyszczone opakowania, lampy fluorescencyjne, urządzenia zawierające freony) • odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych, powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki • tekstylia i odzież 2.2.2. Prognozowana masa selektywnie zbieranych odpadów komunalnych w PSZOK Zamawiający informuje, iż w PSZOK zebrano łącznie w 2018 r. – 1577,133 Mg odpadów komunalnych, zaś w 2019 r. – 1959,09 Mg odpadów komunalnych. Szacunkowe wyliczenia dotyczą roku 2020, które zostały zaprognozowane na podstawie zebranych odpadów w pierwszym półroczu. Szczegółowe ilości masy odpadów podano w poniższej tabeli. Lp. Kod Nazwa 2018 2019 2020 1. 15 01 01 opakowania z tektury i papieru 34,15 40,46 63,34 2. 15 01 02 opakowania z tworzyw sztucznych 6,46 9,92 3,28 3. 15 01 04 opakowania z metali 6,08 8,3 13,28 4. 15 01 07 opakowania ze szkła 30,95 19,86 42,2 5. 16 01 03 zużyte opony 55,41 56,12 81,96 6. 17 01 01 odpady z betonu/ gruz 19,79 8,78 0 7. 17 01 02 gruz ceglany 5,56 3,46 21,16 8. 17 01 03 odpady innych materiałów ceramicznych 105,43 131,63 199,44 9. 17 01 07 zmieszane odpady beton/gruz 248,35 268,68 256 10. 17 01 80 usunięte tynki, tapety, okleiny 132,18 192,51 238 11. 17 01 82 inne niewymienione odpady 112,97 145,13 154,4 12. 17 09 04 zmieszane odpady z remontów 42,35 81,61 191,8 13. 20 01 08 odpady kuchenne 10,3 31,6 0 14. 21 01 32 leki 1,543 1,507 1,4 15. 20 01 34 baterie 1,06 0,02 0,04 16. 20 01 35* zużyte urządzenia 0,08 2,43 1,26 17. 20 01 36 zużyte urządzenia 34,14 23,69 64,64 18. 20 02 01 odpady ulegające biodegradacji 224,38 280,5 232,4 19. 20 03 07 odpady wielkogabarytowe 503,31 654,39 664 20. 20 03 99 ex popioły 2,64 0 2,64 SUMA 1577,133 Mg 1960,597 Mg 2231,24 Mg Ponadto przewiduje się pojawienie odpadów, które dotychczas nie były zbierane w PSZOK, o następujących kodach: Lp. Kod Nazwa Prognoza 1. 13 02 08* oleje silnikowe 200 l 2. 15 01 03 opakowania z drewna 0,50 Mg 3. 15 01 10* opakowania zanieczyszczone 2,00 Mg 4. 17 02 02 szkło 1,50 Mg 5. 20 01 21* lampy fluorescencyjne 1,50 Mg 6. 20 01 11 tekstylia 3,0 Mg 7. 20 01 99 ex inne medyczne 0,40 Mg 8. 20 01 23* urządzenia zwierające freony 2,0 Mg 2.3. Wymagania organizacyjne 2.3.1. PSZOK będzie czynny od poniedziałku do piątku w godz. 900 – 1700 od lutego do października i w godz. 800 – 1600 od listopada do stycznia oraz w pierwszą sobotę każdego miesiąca w godz. 800 – 1400. 2.3.2. W celu zapewnienia odpowiedniego funkcjonowania PSZOK-u wymagane jest zatrudnienie dwóch osób do obsługi. 2.3.3. PSZOK będzie przyjmował nieodpłatnie posegregowane odpady komunalne, powstające w gospodarstwach domowych mieszkańców Kwidzyna (nieruchomości zamieszkałe), pod następującymi warunkami: - sprawdzenie przed wjazdem na teren PSZOK-u dokumentu mieszkańca potwierdzającego jego zamieszkanie na terenie miasta Kwidzyna (np. prawa jazdy, dowodu osobistego, potwierdzenie opłacania rachunków, czy potwierdzenia dokonywania opłat na rzecz miasta Kwidzyna za odbiór odpadów komunalnych); - ustalenie adresu nieruchomości zamieszkałej, z której pochodzą odpady komunalne. Zamawiający dostarczy wykaz nieruchomości zamieszkałych, sporządzony na podstawie złożonych deklaracji; - zważenie lub w inny sposób określenie ilości przyjętych odpadów i odnotowaniu ich w rejestrze (ewidencji); - prowadzenie w formie elektronicznej rejestru (ewidencji) przyjętych odpadów, który zawiera następujące dane: adres nieruchomości, dane osoby przekazującej, nazwę rodzaju odpadu, masę odpadu, datę przyjęcia; - nadzorowanie ilości przyjętych odpadów, które podlegają ograniczeniom, tj.: odpady budowlane, remontowe w ilości do 1 m³ w roku kalendarzowym od gospodarstwa domowego oraz zużyte opony samochodów osobowych w ilości do 4 szt. w roku kalendarzowym od gospodarstwa domowego; - wydawanie mieszkańcom przywożącym odpady selektywne w workach (żółtym, niebieskim, zielonym, brązowym, szarym) worków w danym kolorze i ilości jaka została dostarczona przez właściciela nieruchomości. Worki dostarczy Zamawiający na zgłoszenie Wykonawcy; - wskazywanie mieszkańcom miejsca rozładunku odpadów; - nieprzyjmowanie odpadów w przypadku, gdy mieszkaniec odmówi okazania dokumentu potwierdzającego jego zamieszkanie na terenie miasta Kwidzyna; - nieprzyjmowanie odpadów w przypadku przekroczenia ilości odpadów podlegających ograniczeniom; - nieprzyjmowanie odpadów, gdy ilość lub rodzaj odpadów budzi wątpliwości, że pochodzą z gospodarstwa domowego. 2.3.4. Wyznaczone miejsce magazynowe Wykonawca będzie udostępniał wyłącznie Zamawiającemu lub firmie odbierającej odpady od mieszkańców w celu wstawienia lub zabrania nowych pojemników. 2.4. Kontrola i dokumentacja związana z działalnością objętą zamówieniem 2.4.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania kontroli PSZOK-u przed zawarciem i w czasie trwania umowy. 2.4.2. Wykonawca w terminie do 10-go każdego miesiąca przekaże Zamawiającemu w formie elektronicznej lub papierowej zestawienia za poprzedni miesiąc: - zestawienie zawierające masę odpadów według kodów odpadów i frakcji odpadów przyjętych od mieszkańców; - wyciąg z ewidencji właścicieli nieruchomości, którzy dostarczyli odpady wraz z adresem nieruchomości. 2.4.3. Wykonawca sporządzi i przedłoży właściwym organom i instytucjom inne wymagane prawem zestawienia i sprawozdania z zakresu gospodarowania odpadami zebranymi w PSZOK, o których mowa w ustawach szczególnych, w szczególności w ustawie o odpadach. 2.5. Wymagania formalno-prawne 2.5.1. Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: • Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 z późn. zm.); • Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.). • Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.); • Ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.); • Uchwałą Nr XVI/120/20 Rady Miejskiej w Kwidzynie z dnia 22 czerwca 2020 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Kwidzyna (Dz. Urz. Woj. Pom. poz. 3181 z dnia 16.07.2020 r.); • Uchwałą Nr XVI/167/20 Rady Miejskiej w Kwidzynie z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Pom. poz. 3182 z dnia 16.07.2020 r.); 2.5.2. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać i przedłożyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy wszelkie wymagane prawem decyzje, zezwolenia i wpisy, w szczególności: • zezwolenia na zbieranie odpadów, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz.797 ze zm.), obejmującego, co najmniej odpady selektywnie zbierane (kody odpadów), określone w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia; • zaświadczenia o nadaniu nr BDO, umożliwiającego weryfikację uzyskanego wpisu do rejestru transportujących odpady prowadzonego przez właściwego marszałka województwa, obejmującego, co najmniej odpady selektywnie zbierane (kody odpadów), określone w niniejszym opisie, lub/i przedłożenia stosownego oświadczenia o rodzajach poszczególnych odpadów (z uwzględnieniem ich kodów), które będą przekazywane do transportu uprawnionym podmiotom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium w niniejszym postępowaniu wynosi: 15.000,00 zł 2. Zamawiający żąda wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Powiślańskim Banku Spółdzielczym w Kwidzynie, nr: 11 8300 0009 0008 2107 2000 0040 – w tytule przelewu należy podać nazwę niniejszego zamówienia z dopiskiem „WADIUM”), 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty. 4. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 5. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli posiada: • zezwolenie na zbieranie odpadów, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, obejmującego, co najmniej odpady selektywnie zbierane (kody odpadów) określone w opisie przedmiotu zamówienia, • zaświadczenie o nadaniu numeru BDO (Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami), umożliwiającego weryfikację uzyskanego wpisu do rejestru transportujących odpady, prowadzonego przez właściwego marszałka województwa, obejmującego, co najmniej odpady selektywnie zbierane (kody odpadów), określone w opisie przedmiotu zamówienia lub/i przedłożenia stosownego oświadczenia o rodzajach poszczególnych odpadów (z uwzględnieniem ich kodów), które będą przekazywane do transportu uprawnionym podmiotom.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną