Przetargi.pl
Utworzenie i prowadzenie na terenie Gminy Zawiercie dwóch Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) wraz z ich zagospodarowaniem”.

Gmina Zawiercie ogłasza przetarg

  • Adres: 42400 Zawiercie, ul. Leśna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 49 41 267 , fax. 32 67 22 684
  • Data zamieszczenia: 2017-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zawiercie
    ul. Leśna 2
    42400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 32 49 41 267, fax. 32 67 22 684
    REGON: 51596800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zawiercie.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utworzenie i prowadzenie na terenie Gminy Zawiercie dwóch Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) wraz z ich zagospodarowaniem”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest „Utworzenie i prowadzenie na terenie Gminy Zawiercie dwóch Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK-i) wraz z zagospodarowaniem odpadów”. Przedmiot zamówienia obejmuje przyjmowanie odpadów selektywnie zebranych od właścicieli (mieszkańców) nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zawiercie. Wykaz nieruchomości wraz z zamieszkującymi je mieszkańcami określone zostały w załączniku nr 4 (nieruchomości jednorodzinne) i 4a (nieruchomości wielorodzinne) do wzoru umowy. I. Obowiązki Wykonawcy 1. Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) Utworzenia, utrzymania i obsługi dwóch Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zwanych dalej PSZOK-ami oraz zagospodarowania odpadów w nich zebranych. Wykonawca ma obowiązek w terminie do 3 miesięcy od dnia podpisania umowy ( jednak nie wcześniej niż od 1 stycznia 2018) zorganizować i udostępnić mieszkańcom dwa PSZOK-i. PSZOK-i muszą być zlokalizowane na nieruchomościach w granicach administracyjnych Gminy Zawiercie, do których Wykonawcy przysługuje tytuł prawny. 2) Posiadania stosownego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów, w tym prowadzenia PSZOK, zgodnie z ustawą o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1954 z późn. zm); 3) Posiadania wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny wydanego przez właściwy organ; 4) Posiadania wszelkich innych zezwoleń niezbędnych dla prawidłowego wykonania zadań określonych w umowie. 5) Pisemnego poinformowania Zamawiającego w terminie 7 dni przed uruchomieniem PSZOK-ów o dokładnej dacie udostępnienia PSZOK-ów mieszkańcom oraz ich lokalizacji. Udostępnienie dla mieszkańców obydwóch PSZOK-ów musi nastąpić w tym samym terminie. 6) PSZOK-i powinny spełniać następujące warunki: a) lokalizacja musi być zgodna z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego oraz musi zapewniać dogodny dojazd dla mieszkańców Gminy Zawiercie, lokalizacja PSZOK-ów musi być różna, tzn. każdy PSZOK zlokalizowany będzie w innych osiedlach/sołectwach Gminy Zawiercie. b) na terenie każdego PSZOK-a nie mogą znajdować się bariery architektoniczne, które mogłyby utrudniać poruszanie się osób niepełnosprawnych, np. na wózkach inwalidzkich. W przypadku barier architektonicznych, które uniemożliwiałyby poruszanie się osób niepełnosprawnych, PSZOK musi posiadać podjazdy umożliwiające poruszanie się takich osób; c) tereny, na których będą zorganizowane PSZOK-i muszą być utwardzone, ogrodzone, oświetlone, dozorowane oraz zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu PSZOK-a zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo wodne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz.1121); d) w Punktach przyjmowane będą bez limitu następujące frakcje odpadów: - odpady ulegające biodegradacji (trawa, liście, rozdrobnione gałęzie) – należy przez to rozumieć odpady zielone, - papier i tektura, - tworzywa sztuczne, - opakowania wielomateriałowe, - metale, - szkło, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - przeterminowane leki i chemikalia, - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - zużyte baterie i akumulatory, - inne odpady niebezpieczne, w tym oleje odpadowe, rozpuszczalniki, farby, tusze, kleje, detergenty zawierające odpady niebezpieczne, świetlówki; e) w PSZOK-u Wykonawca odbierze również od mieszkańców Gminy Zawiercie odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zawiercie w ilości do 50 kg/mieszkańca/miesiąc (600 kg rocznie). Wykonawca zobowiązany jest do realizacji odpłatnego odbierania odpadów budowlanych, które mieszkaniec Gminy Zawiercie odda poza limitem do PSZOK-u; f) w PSZOK-u Wykonawca odbierze również od mieszkańców Gminy Zawiercie styropian budowlany, wełnę mineralną pochodzące z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zawiercie w ilości do 10 kg/mieszkańca/rok; g) w PSZOK-u Wykonawca odbierze również od mieszkańców Gminy Zawiercie papę odpadową pochodzącą z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zawiercie w ilości do 20 kg/mieszkańca/rok; h) Odpady wymienione w ust. 1 pkt.2 lit. f-g przyjmowane będą przynajmniej w jednym Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; i) minimalne wyposażenie każdego punktu to:  17 pojemników/kontenerów do oddzielnego gromadzenia wyselekcjonowanych frakcji odpadów. Pojemniki/kontenery powinny być oznakowane w sposób niebudzący wątpliwości, jakie odpady należy w nich umieszczać;  monitoring wizyjny (z rejestracją obrazu);  legalizowana waga umożliwiająca ważenie odpadów przy ich przyjmowaniu. Zamawiający dopuszcza możliwość ważenia przyjmowanych od mieszkańców odpadów na terenie innym niż zlokalizowany jest PSZOK pod warunkiem, że teren ten będzie w bezpośrednim sąsiedztwie PSZOK – a. j) Wykonawca ma obowiązek przyjąć wymienione w ust. 1 pkt. 6, litera d-g odpady dostarczone przez mieszkańca Gminy Zawiercie na podstawie dokumentu potwierdzającego zamieszkanie na terenie Gminy Zawiercie (np. potwierdzenie zapłaty na rachunek Gminy Zawiercie za odpady komunalne, kopia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi złożona do Urzędu Miejskiego w Zawierciu, potwierdzenie złożenia w/w deklaracji, w przypadku nieruchomości wielorodzinnych potwierdzenie naliczenia w czynszu za mieszkanie opłaty za odpady komunalne, inny dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie Gminy Zawiercie). W przypadku odpadów, które zgodnie z obowiązującym regulaminem przyjmowane są w ilościach limitowanych Wykonawca ma obowiązek rejestrować ilości przekazanych odpadów w ciągu roku dla każdego mieszkańca tak, aby nie zostały przekroczone następujące limity: - dla odpadów budowlanych i rozbiórkowych limit 600 kg/mieszkańca/rok, - dla styropianu budowlanego, wełny mineralnej limit 10 kg/mieszkańca/ rok, - dla papy odpadowej limit 20 kg/mieszkańca/rok. k) Dopuszcza się dostarczanie odpadów ulegających biodegradacji (trawa, liście, rozdrobnione gałęzie) z terenów przylegających do bloków, kamienic przez zarządcę budynku mieszkalnego lub przez podmiot przez niego upoważniony. 7) zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.), osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności związanych z obsługą dwóch Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych polegających na: - przyjmowaniu odpadów od właścicieli nieruchomości - prowadzeniu ewidencji przekazanych odpadów - utrzymania czystości i porządku na terenie PSZOK - przekazywanie odpadów zgromadzonych w PSZOK do zagospodarowania - sporządzanie tygodniowych raportów z ilości zebranych odpadów lub informacji. 8) W przypadku zadeklarowania zatrudnienia osób niepełnosprawnych do wykonania przedmiotu umowy Wykonawca zatrudni w pełnym wymiarze czasu pracy osoby niepełnosprawne tj. osoby spełniające przesłanki statusu niepełnosprawności określone ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2016 poz. 2046 z późn. zm). Status niepełnosprawnego, określony jest posiadanym orzeczeniem niepełnosprawności orzeczonym przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności, lub orzeczeniem o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy przez lekarza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pracownika niepełnosprawnego– zagraniczne uwarunkowania prawne, co oznacza osoby w rozumieniu Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 800.2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. uznająca niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L. 214 s. 3 z 9 sierpnia 2008 r). 9) usługa będąca przedmiotem umowy będzie świadczona przez osoby wymienione w „Wykazie Pracowników świadczących Usługi”, które zostaną wskazane przez Wykonawcę najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi, zwane dalej „Pracownikami świadczącymi Usługi”. 10) wśród osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, o których mowa w ust.1 pkt.7 mogą znaleźć się osoby niepełnosprawne, zgodnie z deklaracją Wykonawcy złożoną w formularzu ofertowym. 11) Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby wskazane w ust. 1 pkt 7 (a w przypadku zadeklarowania zatrudnienia osób niepełnosprawnych również wskazane w ust. 1 pkt 8) w okresie świadczenia usługi, a w przypadku rozwiązania umowy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do zatrudniania na to miejsce innej osoby. a) zmiana Pracownika świadczącego Usługę skutkuje zmianą Wykazu Pracowników świadczących Usługi. Wykonawca zobowiązany jest złożyć zaktualizowany wykaz pracowników. b) Wykonawca zobowiązuje się, przed rozpoczęciem wykonywania umowy do przeszkolenia pracowników w zakresie przepisów BHP, przepisów przeciwpożarowych, przepisów o ochronie danych osobowych oraz gospodarki odpadami komunalnymi. c) Pracownicy świadczący Usługi powinni być w czasie wykonywania przedmiotu Umowy jednolicie ubrani i posiadać identyfikatory umieszczone w widocznym miejscu. d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wyposażenie Pracowników świadczących Usługi oraz za ich bezpieczeństwo w trakcie wykonywania przedmiotu Umowy. e) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 pkt.7 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. f) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wskazanych w ust. 1 pkt.7 następujące dowody:  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez , adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega animizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. g) Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia osób niepełnosprawnych, o których mowa w ust.1 pkt. 8, wraz z dokumentami potwierdzającymi niepełnosprawność tych osób natomiast Wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu. h) Zamawiający ma prawo w każdym momencie realizacji zamówienia do kontroli sposobu wykonywania zamówienia. Kontrola odbywa się w miejscach realizacji zamówienia i ma na celu weryfikację rzeczywistych warunków jego wykonywania, w szczególności weryfikację udziału wskazanych przez Wykonawcę osób przy wykonywaniu zamówienia. 12) przyjmowania odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz wskazywania miejsc przeznaczonych do ich gromadzenia; 13) prowadzenia ewidencji osób przekazujących odpady, w której Wykonawca zobowiązany będzie uzupełniać masę, rodzaj, kod odpadu i datę dostarczenia; 14) Każdorazowego zważenia odpadów, które zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie są przyjmowane w ilościach limitowanych i odnotowania ich ilości w prowadzonej ewidencji, o której mowa powyżej; 15) utrzymywania czystości i porządku na terenie PSZOK, poprzez bieżące sprzątanie terenu oraz w przypadku wystąpienia opadów śniegu – odśnieżania, w przypadku wystąpienia śliskości – usuwanie jej; 16) zapewnienia kontaktu telefonicznego z obsługą PSZOK w godzinach otwarcia – dla wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi oraz dla Zamawiającego; 17) przekazywania odpadów zgromadzonych w PSZOK do zagospodarowania z minimalną częstotliwością wskazaną w części II ust.3 pkt. 3 i 4; 18) sporządzania tygodniowych raportów z ilości zebranych odpadów według załącznika nr 5 do umowy; w przypadku braku dostarczenia przez mieszkańców jakichkolwiek odpadów w danym tygodniu Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia stosownej informacji. Raporty Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w dniu następującym po tygodniu, w którym zebrano odpady. W przypadku nie dostarczenia przez mieszkańców w danym tygodniu odpadów Wykonawca sporządzi informację o braku zebrania w danym tygodniu odpadów. Raporty muszą być sporządzane osobno dla każdego PSZOK-a; 19) sporządzania comiesięcznych sprawozdań dotyczących ilości i rodzaju odpadów (nazwa i kod odpadu) odebranych w punkcie odpadów i przekazywania ww. sprawozdań wraz z fakturą za miesiąc poprzedni. Sprawozdania muszą być zgodne z kartami przekazania odpadów; 20) posiadania w miejscu ogólnie dostępnym tablicy informacyjnej zawierającej dane Wykonawcy (pełna nazwa, adres, nr telefonu), wykaz rodzajów i ilości przyjmowanych odpadów komunalnych, dni i godziny pracy PSZOK-a; 21) opracowania regulaminu PSZOK-a. Po uzgodnieniu treści regulaminu z Zamawiającym Wykonawca poda go do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń punktu oraz przekaże go Zamawiającemu do umieszczenia na stronie internetowej urzędu – przed uruchomieniem PSZOK-a. 22) w przypadku zaoferowania przez Wykonawcę przeprowadzenia kampanii promocyjno-informacyjnej - (kryteria, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty) Wykonawca zobowiązany będzie do jednorazowego wydruku ulotek w ilości 15 000,00 sztuk oraz dostarczenie ich właścicielom nieruchomości jednorodzinnych oraz zarządcom nieruchomości wielorodzinnych w terminie do 60 dni od dnia podpisania umowy. Ulotka musi zawierać informacje dotyczące lokalizacji PSZOK-ów, godzin ich otwarcia oraz rodzajów przyjmowanych w nich odpadów. W ulotce tej należy również podać, które odpady są przyjmowane w ilościach limitowanych. Przy rodzajach odpadów limitowanych należy podać wielkość limitów. Przed wydrukiem Zamawiający zaakceptuje treść opracowanej ulotki oraz wskaże, jakie ilości należy dostarczyć poszczególnym zarządcom. Ulotka musi odpowiadać poniższym parametrom:  Format – A4 składana na 2,  Kolorystyka 4 + 4,  Papier kreda błysk, gramatura 150g/m2 Potwierdzeniem wykonania obowiązku określonego powyżej będzie: pisemne zaakceptowanie przez Zamawiającego treści ulotki, potwierdzenie wydruku 15 000,00 sztuk ulotek oraz dystrybucja ulotek, którą Zamawiający skontroluje wśród 100 losowo wybranych właścicieli (zarządców) nieruchomości czy ulotka została dostarczona. Jeżeli więcej niż 70 oświadczy, że nie otrzymało od Wykonawcy ulotki, to wówczas Zamawiający przed naliczeniem kary umownej przekaże Wykonawcy listę adresów nieruchomości wraz z imieniem i nazwiskiem osoby składającej deklarację bądź dane zarządcy, którym nie zostały dostarczone ulotki, aby Wykonawca mógł odnieść się do przedstawianego zarzutu. W przypadku nieudowodnienia przez Wykonawcę dostarczenia na nieruchomości ulotki, Zamawiający będzie miał podstawę naliczenia określonej kary umownej. II. Sposoby postępowania z odpadami zgromadzonymi w PSZOK 1. Odpady należy gromadzić selektywnie w przygotowanych do tego celu pojemnikach/kontenerach w odpowiednio przygotowanych miejscach z uwzględnieniem wszystkich przepisów stanowiących o sposobie magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów. 2. Miejsca, w których magazynowany jest zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny muszą być przygotowane zgodnie z art. 43 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. 2015 r., poz. 1688 z póżn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Przekazywania odpadów zebranych w PSZOK – ach do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm). 2) Przekazywania przyjętych odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych. 3) Przekazania odpadów zgromadzonych w pojemnikach/kontenerach w takim czasie, aby nie doprowadzić do przepełnienia tych pojemników/kontenerów. 4) Gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji (zielonych) nie terenie PSZOK nie dłużej niż 7 dni, aby nie powodować uciążliwości zapachowych. III. Godziny funkcjonowania PSZOK-ów: Punkty powinny funkcjonować przez okres 12 miesięcy od daty udostępnienia punktów dla mieszkańców (jednak nie wcześniej niż od dnia 1 stycznia 2018 r.). Jeden PSZOK powinien być czynny od poniedziałku do soboty minimum 8 godzin, natomiast drugi PSZOK powinien być czynny od poniedziałku do piątku 8 godzin i przynajmniej jedną sobotę w miesiącu minimum 4 godziny. Godziny otwarcia PSZOK-ów Wykonawca zaproponuje w formularzu ofertowym. IV. Ilość odpadów zebranych od mieszkańców Gminy Zawiercie w PSZOK w 2014 r., w 2015 r., w 2016 r. oraz od 1 stycznia do 30 września 2017 r.: Kod Nazwa odpadu ilość odpadów w 2014 r. (Mg) ilość odpadów w 2015 r. (Mg) ilość odpadów w 2016 r. (Mg) ilość odpadów od 1 stycznia do 30 września2017 r. (9 miesięcy) (Mg) 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 368 199 90,8 35 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 27 55 34,5 14,241 20 01 01 Papier i tektura 1 1 1,62 0,967 20 01 02 Szkło 6 2 1,58 1,437 20 01 39 Tworzywa sztuczne 2 2 0,8 0,344 20 01 32 Leki 0,045 17 01 01 Odpady z betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 109 164 139,03 22,7 17 01 02 Gruz ceglany 134,32 15 01 04 Opakowania z metali 0,175 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 0,67 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 0,181 15 01 07 Opakowania ze szkła 1,41 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 17 i 17 06 03 0,01 17 03 80 Papa 3,216 17 06 04 Wełna, styropian 16 01 03 Opony 4 6 9,5 6,442 16 02 14 Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13 2,5 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 12,648 6,737 517 429 292,978 227,895 W ilościach odpadów zebranych od mieszkańców Gminy Zawiercie w PSZOK w 2014 r., 2015 r. i 2016 r. oraz w okresie od stycznia do września 2017 r. podane są odpady ulegające biodegradacji, które pochodziły z terenów nieruchomości jednorodzinnych oraz z terenów nieruchomości wielorodzinnych. V. Przewidywana ilość zebranych odpadów w dwóch PSZOK-ach w okresie 12 miesięcy: Kod Nazwa odpadu Przewidywana ilość odpadów w ciągu roku na dwóch PSZOK-ach (Mg) 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 150 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 40 20 01 01 Papier i tektura 2 20 01 02 Szkło 2 20 01 39 Tworzywa sztuczne 2 20 01 32 Leki 0,1 17 01 01 Odpady z betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 109 17 01 02 Gruz ceglany 180 15 01 04 Opakowania z metali 0,3 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 1 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 0,3 15 01 07 Opakowania ze szkła 2 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 17 i 17 06 03 1,5 17 03 80 Papa 8 17 06 04 Wełna, styropian 1,5 16 01 03 Opony 10 16 02 14 Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13 0 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 13 RAZEM 522,7 Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia we wskazanych ilościach odpadów. Rzeczywista ilość zebranych odpadów w trakcie realizacji usługi może ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu. Zmiany te nie będą wpływały na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiający wyjaśnia, że do chwili obecnej mieszkańcy dostarczali na PSZOK odpady o kodach wymienionych powyżej. Zamawiający zwraca uwagę, że niektóre odpady takie jak: świetlówki, oleje odpadowe, rozpuszczalniki, farby, tusze, kleje, detergenty zawierające odpady niebezpieczne do tej pory nie były dostarczane do PSZOK – a, jednak nie wyklucza się dostarczenia tych odpadów przez mieszkańców. Styropian, wełna mineralna oraz papa będą odebrane od mieszkańców Gminy Zawiercie, którzy faktycznie zamieszkują na terenie gminy a nie tylko posiadają meldunek. Zwracamy uwagę, że większość osób zamieszkuje w zabudowie wielorodzinnej, z której odpady typu: styropian budowlany, wełna mineralna, papa mogą pojawić się sporadycznie. Odpady takie częściej będą występowały w zabudowie jednorodzinnej. Zamawiający przewiduje, że ok 2-3 % mieszkańców z zabudowy jednorodzinnej będzie posiadało papę odpadową, natomiast styropian budowlany oraz wełna mineralna może wystąpić w ok.10 -15 % nieruchomości jednorodzinnych. VI. Ogólna charakterystyka Gminy Zawiercie w kontekście prowadzenia PSZOK-ów: 1) Ilość osób posiadających meldunek na terenie Gminy Zawiercie (dane na dzień 30.09.2017 r.): a) liczba mieszkańców posiadających meldunek stały 48678 b) liczba mieszkańców posiadających meldunek czasowy 724 2) Ilość osób zamieszkałych (według zebranych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi) na dzień 30.09.2017 r. wynosi 44 017 (17708 mieszkańców w zabudowie jednorodzinnej oraz 26309 w zabudowie wielorodzinnej). Na dzień 31.12.2016 r. liczba mieszkańców, którzy objęci byli systemem gospodarowania odpadami komunalnymi wynosiła 44185, na dzień 31.12.2015 r wyniosła 44770, na dzień 31.12.2014 r. wynosiła 45352, natomiast na dzień 31.12.2013 r. wynosiła 45851. 3) Ilość gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej oraz w kilku kamienicach z zabudowy wielorodzinnej na dzień 30.09.2017 r. wynosi w sumie 6356, natomiast na dzień 31.12.2016 r. wynosiła 6291. Wykaz nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, liczbę mieszkańców i liczbę gospodarstw domowych, stanowi załącznik nr 4 dla nieruchomości jednorodzinnych i załącznik 4a dla nieruchomości wielorodzinnych. Załączniki nr 4 i 4a zawierają aktualne dane na dzień 30 września 2017 r. Zaktualizowane załączniki Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Aktualizacja załączników będzie polegała na uzupełnieniu dotychczasowego załącznika o imię i nazwisko lub nazwę podmiotu władającego nieruchomością, zmianę liczby osób zamieszkujących niektóre nieruchomości zamieszkałe oraz uzupełnienie wykazu o nowe nieruchomości, na które zostały złożone pierwsze deklaracje. Zmiany liczby osób ewidencjonowane są na bieżąco na podstawie przyjmowanych od właścicieli nieruchomości zmian deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć ilu mieszkańców na dzień podpisania umowy będzie objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi ze względu na zgony, urodzenia oraz migrację osób. Zamawiający nie może zagwarantować niezmienności liczby mieszkańców przez cały okres trwania umowy. VII. Ochrona danych osobowych: 1) Ze względu na ochronę danych osobowych Zamawiający załącza wzór umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych, w której opisano zakres przetwarzania danych osobowych powierzonych przez Urząd Miejski w Zawierciu. 2) W okresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca do ewidencjonowania ilości limitowanych odpadów przyjmowanych w PSZOK-ach będzie opierał się na danych Referatu Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Zawierciu aktualizowanych, co miesiąc, aktualizowana będzie liczba mieszkańców oraz wykaz nowopowstałych nieruchomości zamieszkałych. Aktualizacja będzie przesyłana drogą elektroniczną na adres Wykonawcy do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy. VIII. Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności: 1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), 2) Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.), 3) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.), 4) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289), 5) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm.), 6) Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r. poz.1688 z późn. zm. ), 7) Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1803 z póżn. zm.), 8) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922), 9) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014 r. poz. 1923), 10) Uchwała nr XVI/143/15 Rady Miejskiej w Zawierciu z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie (Dz. Urz. Województwa Śląskiego z dnia 8 grudnia 2015 r., poz. 6479) oraz uchwała XLV/410/17 Rady Miejskiej w Zawierciu z dnia 27 września 2017 r. w sprawie: zmiany uchwały Nr XVI/143/15 Rady Miejskiej w Zawierciu z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie (Dz. Urz. Województwa Śląskiego z dnia 4 października 2017 r., poz. 5221) 11) Uchwała nr XVI/144/15 Rady Miejskiej w Zawierciu z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Województwa Śląskiego z dnia 8 grudnia 2015 r., poz. 6480) oraz uchwała nr XXII/201/16 Rady Miejskiej w Zawierciu w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/144/15 Rady Miejskiej w Zawierciu z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Województwa Śląskiego z dnia 10 maja 2016 r., poz. 2628).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych). 1.1. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016, poz. 359 z późn. zm.). 1.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank PEKAO S.A. nr: 74 1240 2975 1111 0010 4312 6805 z dopiskiem: „Utworzenie i prowadzenia na terenie Gminy Zawiercie dwóch Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) wraz z zagospodarowaniem odpadów”. Uwaga : Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 2.1. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 2.2. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 2.7. lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ. 2.3. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2.4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.5. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 2.2. niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 2.6. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2.7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa wyżej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do koga miałby składać przedmiotowe oświadczenie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach