Przetargi.pl
Utrzymanie zieleni przy drogach, placach gminnych oraz w parku na terenie gminy Stare Babice.

Gmina Stare Babice ogłasza przetarg

  • Adres: 05082 Stare Babice, Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 722 95 36 , fax. 0-22 722 95 36
  • Data zamieszczenia: 2017-01-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Babice
    Rynek 32
    05082 Stare Babice, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 722 95 36, fax. 0-22 722 95 36
    REGON: 1327185500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie zieleni przy drogach, placach gminnych oraz w parku na terenie gminy Stare Babice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie zieleni przy drogach i placach gminnych oraz w parku na terenie gminy Stare Babice. 2. W związku ze zbieraniem i wywozem śmieci nagromadzonych podczas grabienia skoszonej trawy Wykonawca jest zobowiązany do gospodarowania powstałymi odpadami zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2016 poz. 1987). 3. UWAGA! Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zawartą i opłaconą polisę ubezpieczeniową OC, która swym zakresem obejmować będzie odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu wykonywanej działalności, tj. konserwacji zieleni. Polisa musi być zawarta na okres obowiązywania umowy tj. od dnia jej zawarcia do 31 grudnia 2017 r. Wysokość ubezpieczenia będzie równa wartości umowy. 4. Wyszczególnienie zakresu prac oraz zasady prowadzenia zamówienia związanego z utrzymaniem zieleni przy drogach i placach gminnych oraz w Parku na terenie Gminy Stare Babice: 1) Koszenie poboczy i rowów przydrożnych oraz placów gminnych: a) ręczne lub mechaniczne skoszenie i zagrabienie skoszonej trawy, b) załadunek skoszonej trawy oraz jej wywóz i utylizacja, c) uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach, d) zebranie i wywóz wszelkich śmieci (papiery, puszki, szkło, liście itp.) nagromadzonych podczas grabienia skoszonej trawy. UWAGA! W przypadku koszeń (maj, czerwiec) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dwóch ekip koszących trawę przy drogach gminnych natomiast dodatkowa ekipa – trzecia, będzie średnio co dwa tygodnie wykonywała koszenie skwerów. Dzienny limit koszenia trawy dla jednej ekipy koszącej trawę przy drogach wynosi 7000 m2, natomiast dla dodatkowej ekipy koszącej place i skwery ok. 9000 dziennie (ze względu na to, iż trawa jest koszona maksymalnie co dwa tygodnie) – przy określaniu terminów koszeń nie brano pod uwagę sobót. Wykonawca ustalając liczbę osób do wykonania dziennego limitu koszenia trawy powinien wziąć pod uwagę to, że przy niektórych ulicach znajdują się rowy odwadniające, które mogą spowolnić pracę ekipy (przed złożeniem oferty Wykonawca powinien przeprowadzić wizję w terenie, w szczególności dotyczy to dróg gminnych – wykaz dróg gminnych dostępny jest w postępowaniach przetargowych na ich konserwację i utrzymanie tj. m.in. pod następującymi linkami: http://bip.babice-stare.waw.pl/public/?id=161973; http://bip.babice-stare.waw.pl/public/?id=163913). 2) Prześwietlanie drzew do 60 cm w obwodzie i powyżej 60 cm w obwodzie: a) prześwietlenie koron drzew z zasmarowaniem ran smołą sadowniczą b) wycięcie suchych i połamanych gałęzi c) zebranie odpadów w stosy d) wywóz odpadów oraz ich utylizacja e) uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach 3) Wycinka drzew: a) odcięcie piłą mechaniczną gałęzi, konarów i części pnia oraz opuszczenie ich na linach b) odkopanie korzeni c) obcięcie i usunięcie korzeni lub frezowanie karp d) przewrócenie reszty pnia przy użyciu liny e) pocięcie pnia na odcinki dogodne do transportu f) ułożenie gałęzi i konarów w stosy g) zabranie gałęzi, konarów, pni i korzeni oraz ich utylizacja h) zasypanie dołu dostarczoną przez Wykonawcę ziemią i) ubicie i wyrównanie zasypanego dołu j) uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach k) zabezpieczenie terenu wraz z usunięciem wiatrołomów UWAGA! W ramach niniejszego zakresu Wykonawca będzie miał również obowiązek wykonać prace związane z zabezpieczeniem terenu oraz usunięciem z niego wiatrołomów (w przypadku upadku drzewa na drogę gminną lub zagrożenia upadkiem na nieruchomość itp.), a także w późniejszym okresie wykonanie prac jak dla wycinki drzew, w zakresie określonym powyżej w lit. a – j. W przypadku konieczności zabezpieczenia terenu i usunięcia wiatrołomów w dni wolne od pracy lub późnej pory dnia/nocy, prace w zakresie określonym powyżej w lit. a – j Wykonawca będzie mógł podjąć w następnym dniu roboczym. Z tytułu zabezpieczenia terenu i usunięcia z niego wiatrołomów, a także prac określonych w lit. a – j powyżej, Wykonawca nie otrzyma dodatkowego wynagrodzenia poza tym przewidzianym dla wycinki drzew wynikającym ceny jednostkowej z pozycji nr 4 Załącznika nr 1 do Oferty – Formularza cenowego. 4) Wycinka krzewów, zakrzaczeń wraz z drzewami (do obwodu 12 cm na wysokości pnia 1,3 m): a) odcięcie ręczne lub piłą mechaniczną krzaków b) odkopanie korzeni c) obcięcie i usunięcie korzeni d) ułożenie gałęzi w stosy e) wywóz gałęzi, pni i korzeni oraz ich utylizacja f) zasypanie dołu dostarczoną przez Wykonawcę ziemią g) ubicie i wyrównanie zasypanego dołu h) uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach 5) Grabienie liści: a) wygrabienie terenu b) wywóz liści 6) Usuwanie chwastów i trawy z rabat kwiatowych oraz z terenów pokrytych korą i chodników: a) ręczne lub chemiczne usuwanie trawy oraz chwastów b) wywóz usuniętej trawy i chwastów c) uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach UWAGA! W przypadku usuwania chwastów (od maja do września) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia średnio co dwa tygodnie ekipy do usuwania chwastów na skwerach i placach gminnych. Przewiduje się zlecanie jednorazowo pielenie na powierzchni około 2 600 m2 (szacowany dzienny limit usuwania chwastów ok. 650 m2). Przy określaniu terminów usuwania chwastów nie brano pod uwagę sobót. 7) Podlewanie trawników i rabat kwiatowych (zaopatrzenie w wodę – we własnym zakresie Wykonawcy) – min. 3 l wody/m2 trawnika lub rabaty 8) Podlewanie drzewek (zaopatrzenie w wodę – we własnym zakresie Wykonawcy) – min. 20 l wody/drzewko 9) Sadzenie drzew (rośliny dostarcza Zamawiający): a) wykonanie dołu b) zaprawa dołu mieszanką ziemi i nawozów mineralnych c) opalikowanie d) wykonanie mis sadzeniowych e) mulczowanie korą (5 cm) 10) Sadzenie krzewów (rośliny dostarcza Zamawiający): a) wykonanie dołu b) zaprawa dołu mieszanką ziemi i nawozów mineralnych c) mulczowanie korą (5cm) 11) Sadzenie bylin (rośliny dostarcza Zamawiający) wraz z zaprawieniem mieszanką ziemi urodzajnej 12) Usuwanie karp: a) odkopanie korzeni b) obcięcie i usunięcie korzeni lub frezowanie karp c) przewrócenie reszty pnia przy użyciu liny d) pocięcie pnia na odcinki dogodne do transportu e) wywóz pni i korzeni oraz ich utylizacja f) zasypanie dołu dostarczoną przez Wykonawcę ziemią g) ubicie i wyrównanie zasypanego dołu h) uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach 13) Zakładanie trawników (nasiona dostarcza Zamawiający): a) przygotowanie gleby b) wysianie nasion z uwałowaniem c) podlanie d) wykonanie pierwszego koszenia 14) Mulczowanie korą rabat kwiatowych wraz z pracami pielęgnacyjnymi: a) wycinanie przekwitłych kwiatostanów b) przycinanie krzewów i bylin przed końcem wegetacyjnym c) mulczowanie korą (5 cm) – korę dostarcza Zamawiający 15) Zrębkowanie gałęzi a) zrębkowanie gałęzi bezpośrednio na samochód dostawczy b) uprzątnięcie terenu c) wywóz zrębkowanych gałęzi 16) Przycinanie krzewów (wiosenne, jesienne, formowanie i przycinanie żywopłotów) a) przycięcie dostosowane do gatunku krzewu b) pozbieranie poprzycinanych krzewów c) uporządkowanie terenu po przeprowadzonych pracach 17) Pielęgnacja parku w Starych Babicach (za budynkiem Urzędu Gminy przy ul. Rynek 21) oraz zieleńców (terenu wokół budynku Urzędu Gminy przy ul. Rynek 21 i Rynek 32 wraz z parkingiem, zieleni na skrzyżowaniu ul. Sienkiewicza z ul. Rynek i zieleni na ul. Pocztowej) w miesiącach od marca do listopada 2017 roku od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 16.00 tj. m.in.: a) systematyczne utrzymanie porządku (sprzątanie ścieżek, trawników i rabat kwiatowych, uzupełnianie ubytków w ścieżkach) b) systematyczna pielęgnacja rabat kwiatowych, drzew i krzewów, trawników tj. m.in.:  koszenie trawy na zieleńcach wraz z zagrabieniem i usunięciem odpadów  wygrabianie opadłych liści z drzew oraz innych zanieczyszczeń z terenu zieleńców wraz z usunięciem odpadów  odchwaszczanie chemiczne lub mechaniczne ścieżek (po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym)  odchwaszczanie, podlewanie i nawożenie wg potrzeb i ilości zapobiegającej obumieraniu kwiatów, drzew i krzewów  cięcie sanitarno - pielęgnacyjne drzew i krzewów polegające na cięciu formującym części nadziemne dostosowane do gatunku krzewów, cięciu w obrębie koron drzew, obejmującym usuwanie gałęzi obumarłych, nadłamanych lub wchodzących w kolizję z urządzeniami technicznymi, usuwaniu odrostów z pni drzew zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej (tj. usuwanie posuszu, cięcia odmładzające, kształtujące, itp.)  usuwanie odrostów korzeniowych  uzupełnienie ziemi urodzajnej i kory  odchwaszczanie i usuwanie roślin przerastających krzewy  uprzątanie terenu oraz wywóz powstałych odpadów, odciętych pędów i gałęzi lub ziemi  uzupełnianie roślinności, sadzenie roślin jednorocznych w donice c) utrzymanie urządzeń parkowych i wykonywanie drobnych napraw elementów małej architektury parkowej typu malowanie, olejowanie, itp. d) utrzymanie amfiteatru w tym wykonywanie drobnych napraw e) wykonywanie innych niezbędnych prac ogrodniczych i konserwacyjnych wskazanych przez Zamawiającego UWAGA! f) Wykonawca do wykonywania prac wymienionych powyżej w pkt. 17 zapewni w okresie marzec – listopad od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 16.00 jednego stałego pracownika posiadającego wykształcenie min. średnie ogrodnicze g) Wykonawca będzie dysponował dodatkowym pracownikiem spełniającym powyższe wymaganie, oddelegowanym do powyższych prac na okres nieobecności wyznaczonego pracownika h) W przypadku, gdy Zamawiający dwukrotnie zgłosi zastrzeżenia, do jakości lub sposobu pracy pracownika, na żądanie Zamawiającego Wykonawca w terminie 5 dni roboczych od zgłoszenia żądania ma obowiązek zmienić na nowego pracownika posiadającego wykształcenie min. średnie ogrodnicze i) Zamawiający nie przewiduje pomieszczenia dla pracownika j) Do wykonywania wszystkich ww. prac Zamawiający dostarcza materiały eksploatacyjne, tzn. sadzonki, korę, środki ochrony roślin, farbę, gwoździe, itp. k) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku nieprawidłowej pielęgnacji parku i zobowiązany jest do usunięcia wynikłych szkód na własny koszt. 18) Wykonanie innych niż wymienione w pkt. od 1 do 17 prac związanych z utrzymaniem zieleni przy drogach i placach gminnych (np. ochronne zabiegi chemiczne, zasilanie nawozami rabat i trawników itp.) W ramach tych prac dopuszcza się również zakup materiału roślinnego i kory przez Wykonawcę; 19) Rozliczenie prac określonych w pkt. 18 a) podstawą do wykonania prac określonych w pkt. 18 jest zlecenie Zamawiającego b) rozliczanie prac odbywało się będzie na podstawie kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez pracownika Zamawiającego przed wykonaniem prac będących przedmiotem wyceny c) kosztorys będzie opracowany na podstawie KNR z zastosowaniem cen i wskaźników: roboczogodzina, zysk, koszty ogólne, podanych w ofercie Wykonawcy oraz cen materiałów, które nie mogą być wyższe niż średnie ceny rynkowe wg SEKOCENBUDU z uwzględnieniem współczynników regionalnych do cen materiałów ogrodniczych dla województwa mazowieckiego (koszty zakupu wliczone są w koszty materiałów) d) w przypadku podjęcia prac przez Wykonawcę przed zatwierdzeniem kosztorysu przez Zamawiającego i zakwestionowaniu przez niego którejś z pozycji wyceny wówczas Zamawiający nie zapłaci za taką pozycję, a Wykonawca skoryguje o przedmiotową wartość przedstawiony do sprawdzenia kosztorys e) Zamawiający sprawdzi przedstawiony do zatwierdzenia przez Wykonawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia dostarczenia f) Wykonawca rozpocznie wszelkie prace w terminie 1 dnia od dnia zatwierdzenia kosztorysu i przekazania zlecenia przez Zamawiającego i zakończy w terminie określonym w zleceniu UWAGA! Zamawiający informuje, że w okresie realizacji umowy w szczególności w porach intensywnego wzrostu roślinności (spowodowanego np. korzystnymi warunkami atmosferycznymi sprzyjającymi rozwojowi roślin) będzie zlecał równolegle prace z większości punktów lub z całego zakresu przewidzianego w opisie przedmiotu zamówienia tj. prace określone w pkt. 4.4.1 – 4.4.18 SIWZ. Wykonawca musi uwzględnić powyższe przy szacowaniu swojej oferty w szczególności w zakresie zabezpieczenia się odpowiednią ilością osób, które skieruje do realizacji przedmiotu zamówienia w okresach o nasilonej ilości prac.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77312000-0

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 9 000 PLN (słownie: dziewięć tysięcy zł) przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach