Przetargi.pl
Utrzymanie zieleni przy drogach i placach gminnych na terenie gminy Stare Babice

Gmina Stare Babice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-082 Stare Babice, Rynek 32
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 722 95 36 , fax. 0-22 722 95 36
  • Data zamieszczenia: 2015-02-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Babice
    Rynek 32 32
    05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 722 95 36, fax. 0-22 722 95 36
    REGON: 01327185500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.stare-babice.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie zieleni przy drogach i placach gminnych na terenie gminy Stare Babice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie zieleni przy drogach i placach gminnych na terenie Gminy Stare Babice tj. 1)Koszenie poboczy i rowów przydrożnych oraz placów gminnych: a)ręczne lub mechaniczne skoszenie i zagrabienie skoszonej trawy, b)załadunek skoszonej trawy oraz jej wywóz i utylizacja, c)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach, d)zebranie i wywóz wszelkich śmieci (papiery, puszki, szkło, liście itp.) nagromadzonych podczas grabienia skoszonej trawy. 2)Prześwietlanie drzew do 60cm w obwodzie i powyżej 60 cm w obwodzie: a)prześwietlenie koron drzew z zasmarowaniem ran smołą sadowniczą, b)wycięcie suchych i połamanych gałęzi, c)zebranie odpadów w stosy, d)wywóz odpadów oraz ich utylizacja, e)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 3)Wycinka drzew: a)odcięcie piłą mechaniczną gałęzi, konarów i części pnia oraz opuszczenie ich na linach, b)odkopanie korzeni, c)obcięcie i usunięcie korzeni lub frezowanie karp, d)przewrócenie reszty pnia przy użyciu liny, e)pocięcie pnia na odcinki dogodne do transportu, f)ułożenie gałęzi i konarów w stosy, g)zabranie gałęzi, konarów, pni i korzeni oraz ich utylizacja, h)zasypanie dołu dostarczoną przez Wykonawcę ziemią, i)ubicie i wyrównanie zasypanego dołu, j)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 4)Wycinka krzewów, zakrzaczeń: a)odcięcie ręczne lub piłą mechaniczną krzaków, b)odkopanie korzeni, c)obcięcie i usunięcie korzeni, d)ułożenie gałęzi w stosy, e)wywóz gałęzi, pni i korzeni oraz ich utylizacja, f)zasypanie dołu dostarczoną ziemią, g)ubicie i wyrównanie zasypanego dołu, h)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 5)Wykonanie rowków przy obrzeżach chodników: a)wykonanie rowków przy obrzeżach chodników o głębokości ok. 5 cm i szerokości 10 cm. b)wywóz trawy i ziemi. c)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 6)Usuwanie chwastów i trawy z rabat kwiatowych oraz z terenów pokrytych korą i chodników: a)ręczne lub chemiczne usuwanie trawy oraz chwastów, b)wywóz usuniętej trawy i chwastów, c)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 7)Podlewanie trawników i rabat kwiatowych (zaopatrzenie w wodę - we własnym zakresie Wykonawcy) - min. 3l wody/m2 trawnika lub rabaty. 8)Podlewanie drzewek (zaopatrzenie w wodę - we własnym zakresie wykonawcy) - min. 20l wody/drzewko 9)Sadzenie drzew (rośliny dostarcza Zamawiający): a)wykonanie dołu, b)zaprawa dołu mieszanką ziemi i nawozów mineralnych, c)opalikowanie, d)wykonanie mis sadzeniowych, e)mulczowanie korą (5cm). 10)Sadzenie krzewów (rośliny dostarcza Zamawiający): a)wykonanie dołu, b)zaprawa dołu mieszanką ziemi i nawozów mineralnych, c)mulczowanie korą (5cm). 11)Sadzenie bylin (rośliny dostarcza Zamawiający): a)zaprawienie mieszanką ziemi urodzajnej. 12)Usuwanie karp: a)odkopanie korzeni, b)obcięcie i usunięcie korzeni lub frezowanie karp, c)przewrócenie reszty pnia przy użyciu liny, d)pocięcie pnia na odcinki dogodne do transportu, e)wywóz pni i korzeni oraz ich utylizacja, f)zasypanie dołu dostarczoną przez Wykonawcę ziemią, g)ubicie i wyrównanie zasypanego dołu, h)uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach. 13)Zakładanie trawników (nasiona dostarcza Zamawiająca): a)przygotowanie gleby, b)wysianie nasion z uwałowaniem, c)podlanie, d)wykonanie pierwszego koszenia. 14)mulczowanie korą rabat kwiatowych wraz z pracami pielęgnacyjnymi a)wycinanie przekwitłych kwiatostanów, b)przycinanie krzewów i bylin przed końcem wegetacyjnym, c)mulczowanie korą (5cm) - (korę dostarcza Zamawiająca) 15)Wykonanie innych niż wymienione w pkt. od 1 do 14 prac związanych z utrzymaniem zieleni przy drogach i placach gminnych (np. zrębkowanie gałęzi, ochronne zabiegi chemiczne, zasilanie nawozami rabat i trawników itp.). W ramach tych prac dopuszcza się również zakup materiału roślinnego i kory przez Wykonawcę. a)podstawą do wykonania prac określonych w pkt. 15 jest protokół konieczności zaakceptowany przez Zamawiającego, b)rozliczanie prac, które będą podlegały wycenie wg stawek jednostkowych podanych w ofercie, odbywało się będzie na podstawie kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez pracownika Zamawiającego przed wykonaniem prac będących przedmiotem wyceny. Kosztorys będzie opracowany na podstawie KNR, sporządzony w oparciu składniki cenotwórcze takie jak: roboczogodzina, zysk, koszty ogólne, koszty zakupu (podane w ofercie) oraz ceny materiałów, które nie mogą być wyższe niż średnie ceny rynkowe wg SEKOCENBUDU z uwzględnieniem współczynników regionalnych do cen prac ogrodniczych dla województwa mazowieckiego. W przypadku podjęcia prac przez Wykonawcę przed sprawdzeniem kosztorysu przez pracownika Zamawiającego i zakwestionowaniu przez niego którejś z pozycji wyceny wówczas Zamawiający nie zapłaci za taką pozycję, a Wykonawca skoryguje o przedmiotową wartość przedstawiony do sprawdzenia kosztorys, c)Zamawiający sprawdzi przedstawiony do zatwierdzenia przez Wykonawcę kosztorys na prace podlegające wycenie wg stawek określonych w ofercie w ciągu 3 dni roboczych od momentu jego dostarczenia, d)wszelkie prace podlegające wycenie wg stawek podanych w ofercie Wykonawca podejmie w ciągu 1dnia od momentu zatwierdzenia kosztorysu przez pracownika Zamawiającego oraz przekazania przez niego wiadomości o jego zatwierdzeniu i wyrażeniu zgody na podjęcie prac oraz zakończy w terminie określonym w zleceniu. 2.Warunki prowadzenia prac i obowiązki Wykonawcy: 1)Z tytułu wykonywania czynności opisanych pkt. 4.1 SIWZ Wykonawca na zlecenie Zamawiającego zobowiązany będzie do zapewnienia inspektora nadzoru terenów zieleni, który będzie kontrolował powyższe prace oraz w razie potrzeby sporządzał dokumentację wskazującą na konieczność przeprowadzenia zabiegów stanowiących przedmiot zamówienia. Wykonawca z tytułu zatrudnienia inspektora nadzoru terenów zieleni nie otrzyma dodatkowego wynagrodzenia i musi jego pracę w powyższym zakresie wliczyć do ceny ofertowej brutto za wykonanie poszczególnych czynności wymienionych w pkt. 4.1 SIWZ. 2)Wykonawca wykonując specjalistyczny zabieg (z zakresu przedmiotu zamówienia) mający na celu przywrócenie statyki drzewa zobowiązany będzie do sporządzenia dokumentacji wskazującej na konieczność przeprowadzenia tego zabiegu, w szczególności do wykonania dokumentacji fotograficznej i przekazania jej Zamawiającemu. 3)Wykonawca będzie realizował usługi, będące przedmiotem umowy na podstawie zleceń Zamawiającego według cen podanych w ofercie lub wycenionych na podstawie kosztorysu - prace dodatkowe. 4)Przez zlecenie rozumie się każdorazowe zawiadomienie Wykonawcy przez Zamawiającego o konieczności wykonania prac z zakresu przedmiotu zamówienia wraz z podaniem jego zakresu i terminu wykonania telefonicznie lub mailowo. 5)Wykonawca udostępni Zamawiającemu numer telefonu i adres poczty e-mail, na który ten będzie mógł kierować zgłoszenia. Zgłoszenie uznaje się za przyjęte, gdy Wykonawca potwierdzi otrzymanie zlecenia drogą mailową lub w trakcie rozmowy telefonicznej potwierdzi jego akceptację. 6)Do wykonania zamówienia Wykonawca powinien użyć odpowiedniego sprzętu, zapewniającego dobrą jakość wykonanych robót oraz bezpieczeństwo ich wykonywania. Sposób postępowania z odpadami powstałymi w wyniku prowadzonych prac musi być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. 7)Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych prac odpowiedzialny jest Wykonawca. 8)Wykonawca ponosi ryzyko wynikające z prowadzenia prac bez zamykania ruchu. Wszelkie roszczenia: użytkowników dróg, właścicieli urządzeń infrastruktury technicznej, mieszkańców bądź innych osób, które ucierpiały lub naruszono ich dobra w trakcie wykonywania prac będących przedmiotem zamówienia; jakie wpłyną do Zamawiającego będą kierowane do Wykonawcy w celu ustosunkowania się i ich załatwienia. W przypadku wpłynięcia do Gminy roszczenia i uznania go za zasadne oraz przekazaniu go Wykonawcy, wówczas deklaruje się on w terminie 7 dni od otrzymania takiego pisma podjąć działania, w celu załatwienia sprawy ze zgłaszającym uszkodzenie. W momencie, kiedy Wykonawca nie podejmie działań, w celu załatwienia w/w sprawy wówczas Zamawiający pokryje koszty zgłoszonego roszczenia i potrąci Wykonawcy z wynagrodzenia za wykonane roboty. 9)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie oznakowania i zabezpieczenie terenu w trakcie w/w prac będących przedmiotem zamówienia. Pojazdy wykonujące prace muszą być prawidłowo oznakowane oraz muszą być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, widoczny ze wszystkich stron z dużej odległości. 10)Wykonawca przy wycenie prac będących przedmiotem zamówienia powinien uwzględnić fakt, że większość robót związanych z konserwacją zieleni odbywała się będzie na terenie zabudowanym pośród zabudowy mieszkaniowej, przy liniach elektroenergetycznych lub telefonicznych, przy drogach o wzmożonym ruchu pojazdów i z tego tytułu nie będą stosowane współczynniki zwiększające ceny jednostkowe z powodu większego stopnia trudności. 11)W przypadku, gdy zaistnieje konieczność wyłączenia prądu w linii energetycznej z powodu braku bezpiecznego dostępu do konserwowanej zieleni to Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić chwilowe wyłączenia prądu w linii energetycznej we właściwym zakładzie energetycznym we własnym zakresie oraz ponieść koszty tego wyłączenia. 12)W przypadku zniszczenia urządzeń infrastruktury technicznej w trakcie prowadzenia prac związanych z konserwacją zieleni Wykonawca jest zobowiązany natychmiast powiadomić w sposób skuteczny właściciela urządzenia o jego uszkodzeniu oraz ponieść wszelkie koszty związane z jego naprawą. 13)W dokumentach odbiorowych wykonawca wskaże miejsce wykonywania prac oraz ich ilość podaną w jednostce, w której dany rodzaj prac został wyceniony w Formularzu cenowym. 14)Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych usług. Kontroli Zamawiającego będą poddane w szczególności sposób wykonania robót w aspekcie zgodności ich wykonania z SIWZ i umową. 15)W przypadku nie podjęcia obowiązków ciążących na Wykonawcy lub w przypadku nie wywiązywania się w sposób zgodny z warunkami określonymi przez Zamawiającego, Zamawiający w trybie awaryjnym zleci wykonanie prac innej firmie, a kosztami obciąży Wykonawcę. 16)Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kosztów zapewnienia wykonania prac w trybie awaryjnym przez inną firmę z następnej faktury. 17)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Wykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 18)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną, w tym płatność ewentualnych należności za szkody i następstwa spowodowane zawinionym przez siebie niewłaściwym wykonywaniem prac objętych niniejszą umowa oraz wypełnianiem obowiązków wynikających z niniejszej umowy. 19)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za usługi wykonywane przez podwykonawców. 20)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Podwykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania podwykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 21)Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: a)Zabezpieczenia interesów osób trzecich b)Ochrony środowiska c)Warunków bezpieczeństwa i higieny pracy d)Organizacji i utrzymywania zaplecza prac związanych z utrzymaniem zieleni e)Bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego w otoczeniu budowy f)Ochrony mienia związanego z prowadzeniem prac drogowych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 773120000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 8 000 zł (słownie: osiem tysięcy zł)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Najniższa stawka roboczogodziny
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.stare-babice.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach