Przetargi.pl
Utrzymanie i bieżąca konserwacja oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Białegostoku – Rejon Północ

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, Słonimska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2020-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    Słonimska 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
    REGON: 05065864000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bialystok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie i bieżąca konserwacja oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Białegostoku – Rejon Północ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie i konserwacja oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją projektów organizacji ruchu na terenie miasta Białegostoku – Rejon Północ. 1.1. Bieżąca konserwacja oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu rozliczana będzie miesięcznym wynagrodzeniem ryczałtowym. Prace ryczałtowe dotyczą znaków, tablic, luster, słupków do znaków, słupków przeszkodowych (pylony), blokujących, łańcuchowych, słupków ozdobnych każdego typu, stojaków rowerowych, elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w jej zakres wchodzi: 1) Bieżąca kontrola stanu technicznego oznakowania pionowego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz stojaków rowerowych, 2) Usuwanie nielegalnych informacji reklamowych, ogłoszeń, plakatów, napisów, plakietek, graffiti itp. w ciągu 3 dni od stwierdzenia przez Wykonawcę lub zgłoszenia przez Zamawiającego. 3) Utrzymanie odpowiedniej czytelności poprzez mycie (włącznie z użyciem odpowiednich płynów typu anty-grafitti) lub odśnieżanie, prostowanie i obracanie (włącznie z dokręcaniem śrub, montażem śrub kontrujących, uzupełnianiem lub wymianą uchwytów – wszelkiego typu), zakuwanie zerwanych łańcuchów, uzupełnianie brakujących zatyczek do słupków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu (w tym barier typu olsztyńskiego, szczeblinkowych, przęseł wygrodzeniowych), uzupełnianie, wymiana, poprawa mocowań progów zwalniających, azyli, separatorów ruchu, prostowanie stojaków rowerowych, ustawianie przewróconych, przesuniętych separatorów ruchu U-25c (barier U-14e). 4) Demontaż obcych elementów (np. nielegalnych plansz reklamowych, nieaktualnego i nielegalnego oznakowania niezgodnego z przepisami, plakatów, taśm itp.) 5) Pionowanie słupków odbiegających od pionu (odchylenie większe niż 1 cm na 1 m), włącznie z zabetonowaniem słupka po wyprostowaniu. 6) Zasłanianie elementów oznakowania pionowego (w sposób estetyczny czarną folią, czarnym miękkim materiałem lub w inny sposób uzgodniony z Zarządcą drogi, uniemożliwiający ich identyfikację) oraz wykonywanie tymczasowych zabezpieczeń z zastosowaniem urządzeń bezpieczeństwa ruchu (zapory drogowe, tablice prowadzące, tablice kierujące, taśmy ostrzegawcze, separatory ruchu, słupki podznakowe na stabilnych podstawach lub konstrukcjach wsporczych w celu umieszczenia oznakowania pionowego bez ingerencji w nawierzchnię np. jezdni, chodnika), w przypadku okazjonalnych zmian organizacji ruchu (uroczystości państwowe, lokalne, święta i inne) - wg potrzeb Zamawiającego. W przypadku niezgodnego z przekazaną dokumentacją wprowadzania czasowych zmian w organizacji ruchu, ustnymi ustaleniami w terenie, braku zachowania estetyki, wprowadzania własnych niezaakceptowanych pisemnie przez Zamawiającego zmian i rozwiązań, Zamawiający może zlecić wykonanie prac osobom trzecim, a kosztami za ich wykonanie obciążyć Wykonawcę, z którym posiada podpisaną Umowę. 7) Przy wprowadzaniu czasowej organizacji ruchu, znaki stałej organizacji ruchu, które przestają obowiązywać (sprzeczne oznakowanie) mają być zasłonięte w sposób estetyczny czarną folią, czarnym miękkim materiałem lub w inny sposób uzgodniony z Zarządcą drogi, uniemożliwiający ich identyfikację. 8) W przypadku znaków, urządzeń brd, których brak lub uszkodzenie powoduje szczególne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także w przypadku konieczności zabezpieczenia miejsc dotkniętych klęskami żywiołowymi lub w przypadku wystąpienia w ruchu drogowym miejsc (sytuacji) niebezpiecznych wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dokonać naprawy (uzupełnienia, ustawienia) oznakowania niezwłocznie, lecz nie później niż do 2 godzin od chwili otrzymania informacji (w każdej formie) od Zamawiającego. 9) Awaryjne oznakowanie pojawiających się uszkodzeń jezdni i chodników niosących bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu na każdorazowe zlecenie Zamawiającego, 10) Wykonawca jest zobowiązany dokonać zabezpieczenia awarii w pasie drogowym niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 2 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego 11) Zgłaszane przez Zamawiającego elementy do poprawy w ramach ryczałtu należy wykonać w ciągu 48 godzin. 12) Przeprowadzenie kontroli oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu na ulicach wskazanych przez Zamawiającego, po przejeździe pojazdu nienormatywnego, z wpisem do książki bieżącej kontroli oznakowania. 13) Poprawa widoczności znaków poprzez przycinkę drobnych gałęzi drzew, krzewów. Usuwanie chwastów i odrostów zieleni wokół słupków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. 14) Odbudowa zieleńców wokół montowanych słupków (uzupełnienie lub wymiana warstwy ziemi urodzajnej, odsianie trawy, zawałowanie). 15) Uzupełnianie, wymiana wyeksploatowanych lub uszkodzonych elementów odblaskowych (np. na pylonach, słupkach blokujących, słupkach łańcuchowych). 16) Wykonawca raz w roku (miesiąc od podpisania umowy, a następnie w terminie ustalonym wspólnie z Zamawiającym, jednakże nie później niż w kwietniu danego roku) dokona objazdu ulic Rejonu Północ (spis ulic przekaże Zamawiający) i sporządzi dokumentację z kontroli stanu oznakowania pionowego i elementów bezpieczeństwa ruchu. Protokół z objazdu ma zawierać następujące informacje: wykaz ulic skontrolowanych wraz z datą wykonania kontroli oraz wykaz stwierdzonych usterek w oznakowaniu na danej ulicy. Przez „usterkę” Zamawiający rozumie znak, urządzenie bezpieczeństwa ruchu, uszkodzone mechanicznie, nieczytelne, brudne, itp. 17) Prowadzenie książki bieżącej kontroli oznakowania ulic w mieście, potwierdzanej wpisami Zamawiającego. Prowadzenie książki bieżącej kontroli oznakowania ulic w mieście polega na wpisywaniu daty objazdu, dokładnej trasy przejazdu (nazw ulic zarówno, na których stwierdzono lub dokonano konserwacji, jak i tych bez uwag w terenie), wpisanie dokładnej lokalizacji wykonywanych robót i ich rodzaju. 18) Zapewnienie ubezpieczonego zaplecza magazynowego w odległości nie większej niż 5km od granic administracyjnych miasta Białegostoku. Magazynowanie (składowanie w sposób zapobiegający zniszczeniu) oznakowania, słupków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu pochodzących z odzysku oraz będących własnością Zamawiającego wraz z prowadzeniem ich ewidencji oraz przekazywaniem raportów ze stanu magazynowego raz na miesiąc. Zamawiający jest uprawniony do kontroli ważności polisy potwierdzającej, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, 19) Złomowane demontowane elementy stalowe nie nadające się do dalszej eksploatacji należy przekazać, w imieniu Zamawiającego do punktu skupu złomu, a pokwitowanie przekazać Zamawiającemu. Utylizacja zniszczonych elementów urządzeń bezpieczeństwa ruchu odbywa się na koszt Wykonawcy, z przekazaniem potwierdzenia Zamawiającemu. 20) Zapewnienie w ciągłym posiadaniu znaków: : A-7, B-2, B-20, D-1, D-6, D-6b, C-9, U-5a w ilości po 5 szt. każdego rodzaju oraz po 10 szt. znaku B-36 (średni), T-24, tabliczki „Obowiązuje w dniu… w celu nagłej potrzeby do wykorzystania ich w terenie. 1.2. Następujący zakres robót będzie zlecany protokołami konieczności i rozliczany cenami jednostkowymi brutto: A. Oznakowanie pionowe 1) Wykonanie średnich znaków drogowych na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary, krawędzie gięte na całym obwodzie, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 2 2) Wykonanie średnich znaków drogowych na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary, krawędzie gięte na całym obwodzie, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 1 3) Wykonanie dużych znaków drogowych na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary, krawędzie gięte na całym obwodzie, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 2 4) Wykonanie małych znaków drogowych na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary, krawędzie gięte na całym obwodzie, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 2 5) Wykonanie małych znaków drogowych na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary, krawędzie gięte na całym obwodzie, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 1 6) Wykonanie znaków drogowych z grupy mini na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary, krawędzie gięte na całym obwodzie, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 2 7) Wykonanie tabliczek podznakowych o symbolach G,T,U na podkładzie z blachy stalowej ocynkowanej malowanej na kolor szary, krawędzie gięte na całym obwodzie, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 2, o powierzchni do 0,3 m2 8) Wykonanie tabliczek podznakowych o symbolach G,T,U na podkładzie z blachy stalowej ocynkowanej malowanej na kolor szary, krawędzie gięte na całym obwodzie, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 2, o powierzchni powyżej 0,3 m2 9) Wykonanie tabliczek podznakowych o symbolach G,T,U na podkładzie z blachy stalowej ocynkowanej malowanej na kolor szary, krawędzie gięte na całym obwodzie, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 1 10) Wykonanie nietłukącego lustra drogowego U-18a o śr. 800 mm 11) Wykonanie nietłukącego lustra drogowego U-18b o wym. 800 mm x 1000mm 12) Montaż znaku drogowego, tabliczki podznakowej, lustra drogowego w sposób trwały, uniemożliwiający obrócenie /np. nitowanie/ na słupku, wysięgniku lub innym nośniku (np. latarnia) 13) Demontaż znaku drogowego, tabliczki podznakowej, lustra drogowego 14) Wykonanie słupków podznakowych z rury stalowej ocynkowanej, o średniej wys. 4,0 m śr. 60 mm, posiadających elementy mocujące w gruncie lub na wysięgniku sygnalizacyjnym, podstawę mocowaną do konstrukcji nawierzchni lub kontrukcji betonowej obiektu 15) Wykonanie słupków podznakowych z rury stalowej ocynkowanej, o średniej wys. 6,0 m śr. 60 mm, z wygięciem i elementem usztywniającym wygięcie, posiadających elementy mocujące w gruncie lub podstawę mocowaną do konstrukcji nawierzchni lub kontrukcji betonowej obiektu 16) Wykonanie słupków ogrodzenia łańcuchowego o wys. 1,10 m z rury stalowej śr. 60 mm (ocynkowanej) malowanej proszkowo z elementami odblaskowymi w kolorze czerwonym 17) Wykonanie słupków blokujących o wys. 0,80 m z rury stalowej śr. 120 mm, (ocynkowanej) malowanej proszkowo z elementami odblaskowymi w kolorze czerwonym 18) Montaż słupków podznakowych, łańcuchowych, blokujacych i ozdobnych w sposób trwały - betonowanie 19) Demontaż słupków podznakowych, łańcuchowych, blokujacych i ozdobnych 20) Wykonanie łańcuchów ocynkowanych do ogrodzenia łańcuchowego o dł. 1,5-2,0 m i grubości 4 mm 21) Montaż łańcuchów do ogrodzenia łańcuchowego 22) Demontaż łańcuchów ogrodzenia łańcuchowego 23) Wykonanie 1 m² znaków o symbolu E, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 2 24) Montaż znaków o symbolu E 25) Demontaż znaków o symbolu E 26) Wykonanie 1 m² znaków na tle folii III generacji (odblaskowo-fluorescencyjnej żółto-zielonej lub pomarańczowej) 27) Montaż znaku wykonanego na tle folii odblaskowo-fluorescencyjnej 28) Demontaż znaku wykonanego na tle folii odblaskowo-fluorescencyjnej 29) Wykonanie 1 m² znaku o symbolu F (znaki uzupełniające), na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary, krawędzie gięte na całym obwodzie, z wykorzystaniem folii odblaskowej typu 2 30) Montaż znaków o symbolu F 31) Demontaż znaków o symbolu F 32) Wykonanie ozdobnych słupków podznakowych zgodnie ze wzorem istniejącym w terenie (żeliwne lub stalowo-żeliwne) 33) Wykonanie ozdobnych słupków wygrodzeniowych zgodnie ze wzorem istniejącym w terenie (żeliwne lub stalowo-żeliwne) 34) Wykonanie łańcuchów do słupka ozdobnego zgodnie ze wzorem istniejącym w terenie (żeliwne lub stalowe ocynkowane, malowane proszkowo) 35) Oczyszczenie i malowanie łańcuchów 36) Oczyszczenie i malowanie ozdobnych słupków wygrodzeniowych 37) Oczyszczenie i malowanie ozdobnych słupków podznakowych 38) Montaż łańcucha ozdobnego 39) Demontaż łańcucha ozdobnego 40) Wykonanie stojaka rowerowego ze stali nierdzewnej 41) Montaż stojaka rowerowego 42) Demontaż stojaka rowerowego 43) Wykonanie i instalacja gniazd pod słupki podznakowe (gniazdo RS76 + beton +montaż) 44) Montaż słupka w gniazdo 45) Demontaż słupka z gniazda 46) Uzupełnienie/zmiana na znakach pionowych poprzez wykonanie "naklejek" z folii odblaskowej typu 1 lub typu 2 B. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu (pylony, progi zwalniające, azyle dla pieszych, krawężniki najazdowe gumowe, tablice kierujące, osłony energochłonne) 1) Wykonanie pylonu oklejonego folią typu 2 2) Montaż pylonu 3) Demontaż pylonu 4) Wykonanie słupka do pylonu, wys. do 2,5 m 5) Wykonanie elementu środkowego progu zwalniającego (90x50x7cm) montowanego do podłoża śrubami śr. 8 mm, dł.12cm, pod kołek rozporowy śr. 12 mm 6) Wykonanie elementu zakończenia progu zwalniającego (90x48x7cm) montowanego do podłoża śrubami śr. 8 mm, dł.12cm, pod kołek rozporowy śr. 12 mm 7) Montaż elementu progu zwalniającego z tworzywa sztucznego 8) Demontaż elementu progu zwalniającego z tworzywa sztucznego 9) Wykonanie elementów azylu dla pieszych (0,5x0,5x0,1 m) 10) Montaż elementów azylu dla pieszych śrubami śr.10 mm dł. 16 cm pod kołek rozporowy śr.14 mm 11) Demontaż elementów azylu dla pieszych z tworzywa sztucznego 12) Wykonanie gumowego krawężnika najazdowego dł.1,0 m montowanego do podłoża 13) Montaż krawężnika najazdowego 14) Demontaż krawężnika najazdowego 15) Wykonanie separatora ciągłego dł. 1,0 m kolor żółty, biały, czarny - U-25a 16) Wykonanie separatora punktowego kolor żółty, biały, czarny - U-25b 17) Montaż separatorów drogowych punktowych i ciągłych 18) Demontaż separatorów drogowych 19) Wykonanie punktowych elementów odblaskowych "kocie oczko" 20) Montaż punktowych elementów odblaskowych (PEO) 21) Wykonanie elementów progu wyspowego Quartet (150x90x6,5 cm) 22) Montaż progu zwalniającego wyspowego z tworzywa sztucznego 23) Demontaż progu zwalniającego wyspowego z tworzywa sztucznego 24) Wykonanie tablic kierujących (ogranicznik skrajni) U 21-a/b (folia typu 2) wraz z podstawami 25 kg 25) Wykonanie i montaż fali świetlnej złożonej z 5 lamp montowanych do tablic U-21a/b wraz z zestawem 2 akumulatorów i skrzynką zabezpieczającą akumulator 26) Wymiana lampy do fali świetlnej montowanej do tablic U-21a/b 27) Wykonanie lampy zmierzchowej do tablic U-21a/b 28) Montaż/demontaż lampy zmierzchowej do tablic U-21a/b 29) Konserwacja fali świetlnej (ładowanie akumulatorów, utrzymanie ciągłości i poprawności pracy) 1.3. Zakres robót określony w pkt 1.2. A i B wraz z planowaną ilością poszczególnych pozycji do realizacji określa formularz cenowy stanowiący załącznik do SIWZ . 1.4. Każdorazowy zakres oraz termin realizacji robót wymienionych w pkt. 1.2, Zamawiający określi protokołem konieczności przekazanym faxem, drogą elektroniczną lub osobiście. Do odbioru prac oraz do ich przekazania i objazdu miasta transport zapewnia Wykonawca. 1.5. Materiały stosowane do oznakowania pionowego powinny spełniać następujące warunki: Folie odblaskowe używane do wykonania lica znaku muszą wykazywać pełne związanie z tarczą znaku przez cały okres trwałości znaku. Niedopuszczalne są niedoklejenia, odklejenia, złuszczenia lub odstawanie folii na krawędziach tarczy znaku lub jego powierzchni. Sposób połączenia folii z powierzchnią tarczy znaku powinien uniemożliwiać jej odłączenie bez zniszczenia. Lica znaków muszą być wykonywane techniką sitodruku lub metodą cyfrową z zastosowaniem materiałów uzgodnionych z producentem folii. Wyklejanie lica znaku może być dopuszczone w przypadku tabliczek podznakowych po akceptacji inspektora nadzorującego. Tarcza znaku winna być wykonana z blachy stalowej ocynkowanej grubości min. 1,25 mm z podwójnie zagiętą krawędzią na całym obwodzie znaku. Tylna strona tarczy znaków, tablic musi być pomalowana proszkowo barwy ciemno szarej. 1.6. W okresie trwałości znaku materiały, z których wykonane są tarcze i lico, a także sposób wykończenia znaku muszą wykazywać pełną odporność na oddziaływanie wszelkich czynników atmosferycznych i występujących w normalnych warunkach czynników chemicznych (w tym korozję elektrochemiczną). 1.7 Każdy znak musi mieć tabliczkę znamionową określającą: producenta lub dostawcę, datę produkcji (rok, miesiąc), materiał lica znaku, datę ustawienia znaku (rok, miesiąc); tabliczkę należy wykonać w sposób umożliwiający czytelność znaku przez cały okres jego użytkowania, a materiały użyte do mocowania znaków muszą być wykonane ze stali ocynkowanej. 1.8. Wymagania technologiczne w zakresie słupków przeszkodowych (pylonów): Słupki przeszkodowe powinny być wykonane z PCV lub laminatu poliestrowego oklejonego folią typu 2 (II generacji) - mają kształt walca, graniastosłupa lub ostrosłupa ściętego o wys. od 0,9 do 1,2 m i szerokości przy wierzchołku od 0,20 m do 0,30 m - mają barwę żółtą i podłużne pasy z żółtej folii odblaskowej typu 2 (II generacji) 1.9. Wymagania dotyczące urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego tj. progów zwalniających, azyli dla pieszych, zostały określone w szczegółowych specyfikacjach technicznych (zał. do SIWZ) 1.10. Po zakończeniu okresu obowiązywania umowy Wykonawca, w obecności Zamawiającego, przekaże w ciągu 2 tygodni stan magazynowy wyłonionemu nowemu Wykonawcy. Za okres przekazywania przedmiotu zamówienia Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. 1.11 Wykonawca na terenie miasta zapewni wykonywanie robót w systemie wielozmianowym oraz w dni wolne od pracy, będzie dysponował służbami technicznymi wyposażonymi w specjalistyczny sprzęt, gotowymi do realizacji zadań umowy związanych z zamknięciami ruchu na ulicach miasta objętych imprezami miejskimi lub wygrodzeniem miejsc związanych z awariami w pasie drogowym. Wykonawca będzie posiadał zaplecze techniczno – warsztatowo – magazynowe, zapewniające właściwe przechowywanie materiałów i sprzętu niezbędnego do realizacji zamówienia, znajdujące się w odległości nie większej niż 5 km od granic administracyjnych miasta Białegostoku. 1.12. Wykonawca zobowiązany jest wykonać prace stanowiące przedmiot zamówienia zgodnie zobowiązującą Ustawą Prawo o Ruchu Drogowym z dn. 20 czerwca 1997 r. (Dz.U. 2020 poz. 110 ze zm.) i rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2311 j. t.) - Załącznik nr 1 i 4 do rozporządzenia. 1.13. Należy zastosować materiały spełniające wymagania Wyrobu Budowlanego dopuszczonego do stosowania przy wykonywaniu prac budowlanych, na podstawie Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2020 r. poz. 215 j. t.). Znaki drogowe i urządzenia bezpieczeństwa ruchu muszą posiadać Certyfikaty Stałości Właściwości Użytkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016 r. w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1966 ze zm.) 2. Warunki realizacji zamówienia (dotyczy prac wymienionych w pkt. 1.2) 2.1. Realizacja przedmiotu umowy następować będzie etapami (sukcesywnie), na podstawie pisemnych zleceń Zamawiającego tj. protokołów konieczności (przekazanych faksem, drogą elektroniczną lub osobiście) określających miejsce i zakres robót. 2.2. Zakończenie robót Wykonawca zgłasza Zamawiającemu pisemnie do godz. 10:00 w następnym dniu roboczym, następującym po terminie zakończenia robót, określonym w protokole konieczności. Po zgłoszeniu wykonania prac, Wykonawca przedkłada Zamawiającemu obmiar robót, dokumentację fotograficzną oraz kosztorys. Zamawiający dokona odbioru robót przy udziale Wykonawcy, po sprawdzeniu obmiaru, jakości prac i kosztorysu powykonawczego, w terminie 7 dni roboczych od daty dostarczenia pełnej dokumentacji. 2.3. Zmiana, ustalonego protokołami konieczności, terminu realizacji robót może nastąpić jedynie na podstawie pisemnej zgody Zamawiającego. 2.4. Podpisany przez Zamawiającego i Wykonawcę protokół odbioru robót jest podstawą do wystawienia faktury za wykonane roboty. 2.5. Zamawiający jest uprawniony do kontroli realizacji zadań objętych umową. 2.6. Podstawą do stwierdzenia niewykonania lub nienależytego wykonania zadań objętych umową, stanowić będą protokoły z kontroli, sporządzone przez Zamawiającego z jednoczesnym powiadomieniem Wykonawcy o wynikach kontroli (faxem lub e- mailem). 2.7. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia przy realizacji prac odpowiedniego nadzoru technicznego oraz pracowników o kwalifikacjach niezbędnych do odpowiedniego i terminowego wykonania robót. 2.8. Wykonawca winien dysponować zapleczem magazynowym zamkniętym o powierzchni minimum 50 m2 w odległości nie większej niż 5 km od granic administracyjnych miasta Białegostoku. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości robót w poszczególnych asortymentach lub zmniejszenia zakresu robót objętych Umową. Uwaga: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości robót w poszczególnych asortymentach (nie więcej niż 15% ilości określonych w ramach danego rodzaju) w ramach wynagrodzenia umownego. Zmiana nie powoduje dla Zamawiającego żadnych konsekwencji prawno-finansowych i nie będzie stanowiła zmiany umowy. 4. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. 5. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 6. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na: 1) elementy oznakowania pionowego oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu – min. 3 lata, Uwaga: Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty za wydłużenie terminu gwarancji zgodnie z rozdz. XIX SIWZ „Opis kryteriów i sposobu oceny ofert”. 2) lico znaku z folii odblaskowej typu I – 7 lat gwarancji, 3) lico znaku z folii odblaskowej typ II – 10 lat gwarancji, 4) Montaż poszczególnych elementów oznakowania pionowego – 1 rok, 5) Malowanie powierzchni elementów oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu - 2 lata. Termin gwarancji będzie liczony od daty odbioru robót. 7. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający, w zakresie wszystkich prac (czynności) dotyczących robót budowlanych objętych zamówieniem wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, za wyjątkiem czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane. 8. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, zamawiający pozostawia w gestii wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy. Obowiązki Wykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy, stanowiącym załącznik do SIWZ. 9. Ww. wymagania dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do podwykonawców i dalszych podwykonawców. 10. W przypadku, gdy w SST zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów, czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje, czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w SST. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 11. Zamawiający ma prawo do zlecenia robót w ostatnim dniu obowiązywania umowy, z terminem realizacji prac określonym w protokole konieczności. 12. Rejon Północ wskazany zgodnie z załączoną mapką – stanowiącą zał. nr 10 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233290-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu składa: 1) oświadczenie, o którym mowa w rozdz. VII pkt 1 SIWZ, czyli oświadczenie wstępne (załącznik nr 2 do SIWZ) - składa każdy z wykonawców - do oferty, 2) dokument, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 1 SIWZ - składa każdy z wykonawców - na wezwanie Zamawiającego (oferta oceniona najwyżej); 3) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w Rozdz. IX SIWZ - składa odpowiednio wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w Rozdz. V pkt 3) SIWZ - na wezwanie Zamawiającego (oferta oceniona najwyżej). 2. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest: 1) zamieścić informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w załączniku nr 2 do SIWZ, 2) złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w załączniku nr 2 do SIWZ, 3) złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg. załącznika nr 5 do SIWZ), które określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy - nie dotyczy tego postępowania. 4. Wykonawca (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - każdy z wykonawców), w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu – zał. nr 4 do SIWZ. 5. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty, bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach