Przetargi.pl
"Utrzymanie dróg na terenie Nadleśnictwa Świętoszów w 2016 roku"

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Świętoszów ogłasza przetarg

  • Adres: 59-726 Świętoszów, Brzozowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. (75) 731 12 59 , fax. (75) 731 76 06
  • Data zamieszczenia: 2016-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Świętoszów
    Brzozowa 17
    59-726 Świętoszów, woj. dolnośląskie
    tel. (75) 731 12 59, fax. (75) 731 76 06
    REGON: 230182187
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Utrzymanie dróg na terenie Nadleśnictwa Świętoszów w 2016 roku"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą "Utrzymanie dróg na terenie Nadleśnictwa Świętoszów w 2016 roku", polegające na miejscowej, lokalnej naprawie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Świętoszów w 2016 roku. Roboty swym zakresem obejmują naprawę wskazanych fragmentów dróg przy użyciu materiału zakupionego i dostarczonego przez Wykonawcę. Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje: zakup i dostawę kruszywa, oczyszczenie, oskardowanie ubytku miejscowego ręcznie lub korytowanie mechanicznie ubytku odcinkowego, rozplantowanie na poboczu materiału z oczyszczania lub korytowania ubytków, wyrównanie i zagęszczenie podłoża, uzupełnienie nawierzchni dróg dowiezionym materiałem warstwą o gr. średnio ok. 15cm po zagęszczeniu. Miejsce naprawy musi być dostosowane i zachowywać profil poprzeczny i podłużny oraz byc zagęszczone walcem wibracyjnym. Roboty dotyczą uzupełniania ubytków miejscowych i odcinkowych na drogach gospodarczych i polegają na wbudowaniu kruszywa niesortowanego o frakcji 0 – 31,5mm. 2) Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia wraz z określeniem lokalizacji miejsc napraw dróg : • Pakiety od I do III - naprawa dróg Pakiet I - Leśnictwo Przejęsław - Lokalizacja (oddziały leśne) - 297d, 298d, 298c, 299d, 245a, 292a, 302i - Pow. napraw [m2] 1312, Ilości kruszywa [ton] 413 - Leśnictwo Głębokie - Lokalizacja (oddziały leśne) - 107a, 92h, 92f, 92c, 107j/160i/123a, 92b, d - Pow. napraw [m2]- 2170, Ilości kruszywa [ton] – 684 Razem Pakiet I - Pow. napraw [m2]- 3482, Ilości kruszywa [ton] – 1097. Pakiet II - Leśnictwo Ławszowa - Lokalizacja (oddziały leśne) -68c, 69/68/52/53, Pow. napraw [m2] 1085,Ilości kruszywa [ton] 342 - Leśnictwo Jeziornik - Lokalizacja (oddziały leśne) - 72a/d/57c, 64a/64b/65a,c,b/66a,, Pow. napraw [m2] 800 , Ilości kruszywa [ton] 252 Razem Pakiet II - Pow. napraw [m2]- 1885, Ilości kruszywa [ton] – 594. Pakiet III - Leśnictwo Strachów - Lokalizacja (oddziały leśne) - 225k, 233a, 209d, 203kx , Pow. napraw [m2]1022, Ilości kruszywa [ton] 322 - Leśnictwo Lubiechów - Lokalizacja (oddziały leśne) 29a, 46b, 77b, 71c, 70c, 75f, 74d, 73d, 72d, 72a, 85c, 84a, 114c, 147c, 61b, 61c, 61d, 70g, 70f, Pow. napraw [m2] 6150, Ilości kruszywa [ton] 1937 Razem Pakiet III Pow. napraw [m2] 7172, Ilości kruszywa [ton] 2259. Pakiet IV – dostawa kruszywa w ilości 144 ton. Sumaryczne zestawienie pakietów Pakiet I - Łączna powierzchnia naprawy [m2] 3 482 , Łączna ilość kruszywa [ton] 1097, Pakiet II - Łączna powierzchnia naprawy [m2] 1885 , Łączna ilość kruszywa [ton] 594, Pakiet III - Łączna powierzchnia naprawy [m2] 7172 , Łączna ilość kruszywa [ton] 2259, Pakiet V - Łączna powierzchnia naprawy [m2]Nie dotyczy , Łączna ilość kruszywa [ton] 144, Razem - Łączna powierzchnia naprawy [m2] 12 539, Łączna ilość kruszywa [ton] 4094. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku Nr 4 do SIWZ oraz załączniki graficzne (załącznik nr 5). 3) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z wyżej opisanym zakresem rzeczowym oraz szczegółowym opisem technologii wykonywania poszczególnych prac. Opis technologii dla Pakietów od I do III. Ubytek należy oczyścić z błota i części organicznych, oskardować miejscowo a ubytki odcinkowe wykorytować, wyrównać i zagęścić podłoże przy użyciu zagęszczarki a następnie uzupełnić dowiezionym materiałem – kruszywem niesortowanym o frakcji 0 - 31.5mm i uziarnieniu ciągłym warstwą o grubości średnio ok 15cm po zagęszczeniu. Miejsce po naprawie musi być dostosowane i zachowywać profil drogi podłużny i poprzeczny oraz zostać zagęszczone walcem wibracyjnym. Materiał pochodzący z oczyszczania i oskardowania ubytków należy rozplantować pasem o szerokości ok. 0,5m na poboczu drogi. Opis technologii dla Pakietu IV. Dostawa materiału – kruszywa niesortowanego o frakcji 0 - 31.5mm i uziarnieniu ciągłym w ilości 144 ton z rozładunkiem w dwóch wskazanych miejscach, tj. Leśnictwo Lubiechów oddział 70g oraz Leśnictwo Jeziornik oddział 46d. 4) Opisy kodów czynności opisujących prace wchodzące w skald przedmiotu zamówienia zgodnie z CPV. 14210000-6 Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa, 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg, 14212200-2 Kruszywo 45233141-9 Roboty w zakresie konserwacji dróg 45233140-2 Roboty drogowe 60000000-8 Transport 5) Przedmiot zamówienia został podzielony na zadania (dalej „Pakiety”) a. Pakiet I obejmuje naprawę dróg w Leśnictwach: Przejęsław i Głębokie, b. Pakiet II obejmuje naprawę dróg w Leśnictwach: Ławszowa i Jeziornik, c. Pakiet III obejmuje naprawę dróg w Leśnictwach: Strachów i Lubiechów, d. Pakiet IV obejmuje dostawę materiału w Leśnictwach: Lubiechów i Jeziornik Wykonawca może złożyć ofertę na jeden lub większą ilość Pakietów. Oferta złożona na dany Pakiet musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SIWZ dla tego pakietu. 6) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Świętoszów. Realizacja poszczególnych Pakietów będzie odbywała się na obszarze leśnictw właściwych dla danego Pakietu. 7) Lokalizacje, na których wstępnie zaplanowano realizację napraw i dostawy zostały opisane w załączniku Nr 4 do SIWZ i maja charakter wstępny i mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia z zastrzeżeniem, że zawsze będą odbywać się na obszarze danego Pakietu. 8) Ilość prac (m3 kruszywa) w danych lokalizacjach, na których planowana jest realizacja danego Pakietu ma charakter wstępny i może ulec zmianie (zarówno zwiększeniu jak i zmniejszeniu) w trakcie realizacji zamówienia. 3.2 Unormowania, których Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać w szczególności przy realizacji zamówienia: 1) Podstawowe akty prawne: a) Ustawa z dn. 28 września 1991r. o lasach ( tekst jednolity Dz.U z 2015r. poz. 2100 z późn. zmianami); b) Ustawa z dn. 16 kwietnia 2004 o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz.U z 2015r., poz. 1651 z późn. Zmianami); c) Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dn. 29 października 2003r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz.U nr 193, poz. 1890); d) Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dn. 30 października 2002r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez [pracowników podczas pracy (Dz. U nr 191, poz. 1596 z późn. Zmianami); e) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dn. 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz.U z 2003r. nr 169, poz. 1650 z późn. Zmianami); f) Rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dn. 6 stycznia 1998r. w sprawie określenia wzoru znaku zakazu wstępu do lasu oraz zasad jego umieszczania (Dz.U z 1998r. nr 11, poz. 39); g) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dn. 24 sierpnia 2006r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz.U nr 161, poz. 1141); h) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dn. 22 marca 2006r. w sprawie szczególnych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz.U nr 58, poz.405 z późn. Zmianami); i) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 7 czerwca 2010r., w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U nr 109, poz. 719 z późn,. Zmianami). 2) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, oprócz przepisów prawa obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca będzie obowiązany do stosowania i przestrzegania obowiązków i zasad wynikających z niżej wymienionych dokumentów – „Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu” – wprowadzona zarządzeniem nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dn. 21 listopada 2011r.; 3) Wykonawca obowiązany będzie przestrzegać przy realizacji przedmiotu zamówienia następujących norm: PN-EN 13242:2004, PN-EN 13043:2004 lub norm równoważnych. 4) Zamawiający nie dopuszcza margli, kredy i wapienia. Dostarczane kruszywo będzie posiadało wymagane przepisami prawa atesty, certyfikaty, świadectwa jakości odpowiadające normie PN-EN 13242, PN-EN 13043:2004 lub równoważne. Kruszywo powinno być czyste, bez domieszek materiałów niepożądanych typu: odpady metalowe, plastikowe, drewniane, gliny: w przypadku ujawnienia w zawartości kruszywa wspomnianych zanieczyszczeń Zamawiający odmówi przyjęcia dostawy. 5) Wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. oraz zgodnie z zaleceniami Zamawiającego, zgodnie z wymogami i wytycznymi niniejszej Specyfikacji wraz z załącznikami. 6) Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach dojazdowych powstałych w związku z wykonywaniem zleconych prac w tym transportu materiału. Po wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku tj. co najmniej do istniejącego przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia robót, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieruchomości, urządzenia i inne obiekty, które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, oraz naprawi ewentualne szkody związane z prowadzeniem robót wyrządzone zamawiającemu i osobom trzecim. 7) Zamówienie nie będzie realizowane etapami. Rozpoczęcie nastąpi w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2016r. w zależności od warunków atmosferycznych. 8) Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu deklarację zgodności z kopalni kruszyw na każdorazową dostawę wraz z dokumentem potwierdzającym ilość przywiezionego materiału samochodami dostawczymi w wyznaczone miejsce przez Zamawiającego. Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklaracje zgodności lub certyfikat zgodności z polską norma lub aprobata techniczną w przypadku braku polskich norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu zobowiązany będzie dostarczyć w/w dokumenty w trakcie realizacji na każde zadanie Zamawiającego oraz przy odbiorze ostatecznym zadania. 9) Dostawa materiału odbywać się będzie samochodami samowyładowczymi dopuszczonymi do ruchu. Dostawa moze odbywać się będzie sukcesywnie w ciągu określonego w umowie okresu, w godzinach 7:00- 15:00. 10) Załatwienie wszelkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót. 11) Zamawiający informuje, że w celu zapewnienia bezkolizyjnego dojazdu do miejsc robót, zostaną ustalone drogi dojazdowe, którymi wykonawca będzie mógł dojeżdżać, w celu realizacji zamówienia. 3.3 Informacje dodatkowe dotyczące realizacji zamówienia 1. wymagania dotyczące robót – wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. wytycznymi niniejszej SIWZ a także jej pozostałymi załącznikami. 2. szczegółowe warunki dotyczące realizacji zamówienia, a które zostały uwzględnione w cenie ofertowej (ryczałtowej) tj. koszty: a) w przypadku korzystania z podwykonawców koszty należne podwykonawcom oraz związane z koordynowaniem robót podwykonawców ponosząc za nich pełną odpowiedzialność, b) doprowadzenia do należytego stanu i porządku miejsca prowadzenia robót, a w szczególności dróg dojazdowych, które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, c) naprawy ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonych osobom trzecim lub uszkodzeniem mienia d) utylizacji odpadów wraz z obowiązkiem przedstawienia kart odpadów, e) zorganizowania zaplecza socjalno-biurowego, wszelkich mediów f) oznakowanie terenu prowadzenia robót, g) uzyskania dokumentacji (aprobat, certyfikatów) użytych materiałów, h) inne koszty związane z realizacją przedmiotu umowy wynikające z załączonej do SIWZ dokumentacji technicznej. 3. Warunki rękojmi i gwarancji: a) Na wykonany cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji minimum 12 miesięcy oraz rękojmi zgodnie z przepisami K.C. b) Wzór karty gwarancyjnej stanowi załącznik do niniejszej SIWZ, który jest jednocześnie załącznikiem do umowy. c) Termin gwarancji liczony będzie od daty dokonania odbioru końcowego robót budowlanych. d) Okres gwarancji udzielany przez Podwykonawców musi odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę i liczony będzie od daty dokonania odbioru końcowego robót. 4. Zamawiający wymaga, aby wykonawca zagwarantował okres rękojmi wynikający z przepisów Kodeksu cywilnego tj. 5 lat 5. Wymagania dotyczące obowiązku zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały określone w punkcie 26 SIWZ. 6. Rozwiązania równoważne. W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach do SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. W przypadku, gdy wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 Ustawy PZP należy rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy PZP dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233141-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: • dla Pakietu I – w wysokości 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100), • dla Pakietu II – w wysokości 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100), • dla Pakietu III – w wysokości 3 800,00 zł (słownie: trzy tysiące osiemset złotych 00/100), • dla Pakietu IV – w wysokości 150,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt złotych 00/100). 9.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275 z późniejszymi zmianami). 9.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: PKO BP S.A. O/Żagań. Nr 37 1020 5460 0000 5002 0003 7192. z dopiskiem: „Wadium przetargowe na "Utrzymanie dróg na terenie Nadleśnictwa Świętoszów w 2016 roku – Pakiet ….”. 9.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 9.5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone w oryginale najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w kasie Zamawiającego (Kasa Zamawiającego czynna jest w dni robocze od godziny 07: 00 do godziny 15:00). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na każde pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 9.7 Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w kasie nadleśnictwa , a jego kopia w ofercie. 9.8. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach