Przetargi.pl
"Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica poprzez odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych".

Gmina Łukowica ogłasza przetarg

  • Adres: 34-606 Łukowica, Łukowica
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 3301521 , fax. 183301521
  • Data zamieszczenia: 2019-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łukowica
    Łukowica 334
    34-606 Łukowica, woj. małopolskie
    tel. 18 3301521, fax. 183301521
    REGON: 49189245200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.malopolska.pl/uglukowica

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica poprzez odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych".
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie całej masy odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych, punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, przystanków, cmentarzy i miejsc publicznych z terenu gminy Łukowica w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020r. 2. Przedmiot zamówienia wg CPV: 90000000-7 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, oczyszczania/sprzątania i usługi ekologiczne, 90500000-2 Usługi związane z odpadami, 90511000-2 Usługi wywozu odpadów, 90511200-4 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 90511300-5 Usługi zbierania śmieci, 90512000-9 Usługi transportu odpadów, 90513000-6 Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne, 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami, 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów, 90000000-9 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, oczyszczania/sprzątania i usługi ekologiczne. 3. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych a w szczególności: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 ze zm.); - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 701 ze zm.); - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r., Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1396 ze zm); - ustawy z dnia 11 września 2015 r., o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz.1466 ze zm.); - ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r., o bateriach i akumulatorach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz.521); - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz.122); - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz.2167); - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U z 20127 r., poz. 2412); - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r., w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r., poz.19 ze zm); - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r., w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r., poz.819); - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r., w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz.1923); - uchwały Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego zmienionej uchwałą Nr XXXIV/509/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie zmiany w jak również wraz z przyjętymi aktualizacjami. - obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wzorów sprawozdań wydanych na podstawie art. 9t ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; - uchwały Nr III/12/18 z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica" ( Dz. U. Woj. Małop. z 2019 r., poz. 1027); - uchwały Nr III/13/18 Rady Gminy Łukowica z dnia 19 grudnia 2018 r., w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2019 r., poz. 1028); - ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r., Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1145); - ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz.1986 ze zm.). 4. Zamówienie obejmuje usługę polegającą na odbieraniu odpadów komunalnych z każdej nieruchomości zamieszkałej, położnej na terenie Gminy Łukowica oraz z nieruchomości niezamieszkałych w tym domków letniskowych i nieruchomości, na których świadczone są usługi hotelarskie i ich zagospodarowanie (odzysk, unieszkodliwianie), zgodnie z obowiązującym, w czasie świadczenia usługi, Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica. Wykaz nieruchomości z podziałem na sołectwa wraz z ilością osób zamieszkałych stanowi załącznik nr 8 do SIWZ natomiast wykaz nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza oraz wykaz obiektów użyteczności publicznej stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 5. W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązany jest do: 1) odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w pojemnikach i/lub workach wytworzonych na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, 2) odbioru wytworzonych na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, odpadów zbieranych w sposób selektywny obejmujących: a) papier i tekturę (opakowaniowe i nie opakowaniowe) o kodach: 20 01 01 i 15 01 01, b) odpady ze szkła (opakowaniowe i nie opakowaniowe) o kodach 20 01 02 i 15 01 07, c) odpady z tworzyw sztucznych (opakowaniowe i nie opakowaniowe) o kodach: 20 01 39 i 15 01 02, odpadów metalu o kodach 15 01 04, 20 01 40 (opakowaniowe i nie opakowaniowe), opakowania wielomateriałowe o kodzie 15 01 05 zbierane łącznie, w jednym pojemniku lub worku, d) odpady budowlane i rozbiórkowe o kodach: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 07, 17 08 02, 17 09 04, 20 03 99, e) zużyte opony o kodzie 16 01 03, f) odpady wielkogabarytowe, w tym meble o kodzie 20 03 07, g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodzie 20 01 35*, 20 01 36, h) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych (tj. chemikalia, zużyte baterie i akumulatory i inne) o kodach: 20 01 13*, 20 01 14*, 2001 15*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 33*, i) przeterminowane leki o kodach 20 01 32, j) odpady ulegające biodegradacji o kodach 20 01 08 i 20 02 01, k) popiół z palenisk domowych o kodzie 20 01 99, l) odpady z czyszczenia ulic i placów o kodzie 20 03 03, m) inne odpady nieulegające biodegradacji o kodzie 20 02 03, 3) odbioru odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych obejmujących w szczególności: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady zielone oraz odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, a także odpady komunalne określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów. 4) dostarczania worków do selektywnej zbiorki odpadów komunalnych o odpowiednich parametrach, odpowiedniej kolorystyce i w odpowiedniej ilości, właścicielom poszczególnych nieruchomości, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów oraz z wymogami obowiązującego w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminach, przy uwzględnieniu ewentualnych zmian jakie mogą w tym zakresie wystąpić, 5) dostarczania worków przeznaczonych do zbierania odpadów zmieszanych, popiołu oraz budowlano- remontowych, 6) porządkowania terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia z powodu czynników atmosferycznych np. wiatr, ingerencji zwierząt lub z winy wykonawcy (np. podczas załadunku), 7) ewidencjonowania za pomocą odpowiednich czytników ilości i rodzajów odebranych odpadów. 6. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany workowo/pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. 7. Na terenie nieruchomości obiektów użyteczności publicznej oraz zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. Pojemniki zapewnia właściciel/zarządca nieruchomości i ustawia je w miejscach przeznaczonych do gromadzenia odpadów. 8. Na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych warunkiem odbioru odpadów jest gromadzenie ich w sposób określony w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów oraz z wymogami obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica tj. w pojemnikach i/lub workach opatrzonych prawidłowym kodem kreskowym obowiązującym dla wszystkich frakcji. 9. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji komunalnej, określonej na liście, o której mowa w art. 38b ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz.701 ze zm.), 10. Wykonawca obowiązany jest przekazywać niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zgodnie z art. 29a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) 11. Zgodnie z zapisami art. 6d ust. 4 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie instalacje, w szczególności instalacje komunalne do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będzie przekazywać odebrane odpady. 12. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady, do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz.701 ze zm.). 13.Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia (na obszarze objętym przedmiotem zamówienia) poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a także rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) oraz zgodnie z uchwałą Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego zmienionej uchwałą Nr XXXIV/509/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie zmiany w jak również wraz z przyjętymi aktualizacjami. 14. Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych i selektywnie zbieranych w poszczególnych posesjach zapewniają właściciele/zarządcy nieruchomości, natomiast worki na odpady zapewnia Wykonawca. W razie zaistnienia potrzeby, na wniosek właściciela nieruchomości, Wykonawca umożliwi dzierżawę lub zakup pojemników do gromadzenia odpadów. 15. Do zbierania odpadów będą stosowane pojemniki określone w rozdziale III regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica oraz worki o pojemności 120 l, o odpowiedniej kolorystyce i dużej wytrzymałości, przeznaczone do zbierania poszczególnych frakcji odpadów. 16. Wykonawca na własny koszt będzie dostarczał właścicielom nieruchomości worki do gromadzenia opadów z zastrzeżeniem, że Wykonawca worki te dostarczy zapewniając właścicielom dogodny ich odbiór i zabezpieczy je przed ewentualnym rozwiewaniem, zniszczeniem lub kradzieżą (worków nie należy zostawiać przy drogach dojazdowych, najlepiej pozostawić na terenie nieruchomości lub bezpośrednio przy budynku mieszkalnym). 17. Ilość dostarczanych worków dostosowana będzie do rzeczywistych potrzeb mieszkańców. W razie zaistnienia potrzeby, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć worki, na wniosek właściciela nieruchomości. 18. Realizując odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych z każdego punktu odbioru w zabudowie jednorodzinnej, Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków danego rodzaju. Za każdy odebrany i napełniony worek Wykonawca pozostawia na posesji pusty worek wg zasady „worek za worek”. 19. Do selektywnej zbiórki odpadów przyjęto następującą kolorystykę worków, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów oraz przyjętym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica: -worki koloru niebieskiego przeznaczone na odpady z papieru, w tym odpady opakowaniowe z papieru, odpady opakowaniowe z tektury; -worki koloru żółtego przeznaczone na odpady tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, metali i odpady opakowaniowe wielomateriałowe gromadzone łącznie; -worki koloru zielonego przeznaczone na odpady szklane białe i kolorowe, w tym odpady opakowaniowe ze szkła; -worki koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone. 20. Odpady zmieszane oraz budowlano – rozbiórkowe gromadzimy w workach koloru czarnego. 21. Popiół z palenisk domowych należy gromadzić w workach koloru szarego lub w pojemnikach. 22. Charakterystyka worków do zbiórki odpadów komunalnych - materiał folia polietylenowa LDPE; - pojemność 120 L; - grubość, co najmniej 60 mikronów; - nadruk jednostronny zgodny z przeznaczeniem worka na daną frakcję wraz z opisem zawierającym wskazanie które odpady można do nich wrzucać a które nie; -powierzchnia nadruku około 1500 cm². 23. W okresie przejściowym obowiązywania nowej umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykorzystania przez właścicieli nieruchomości worków dostarczonych przez poprzedniego Wykonawcę świadczącego usługi w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów. Zatem Wykonawca wybrany w niniejszym przetargu zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne w workach będących w posiadaniu mieszkańców przekazanych przez Wykonawcę odbierającego odpady w okresie od 1.01.2019 r. do 31.12.2019 r. 24. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych wyłącznie w pojemnikach i workach, które posiadają stosowny kod kreskowy umożliwiający identyfikację posesji, do której pojemnik/worek jest przypisany. Wykonawca odbiera każdą ilość odpadów komunalnych wystawionych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z pojemników, które zostały wskazane w złożonej deklaracji. Dodatkowa masa odpadów wytworzonych na danej nieruchomości niezamieszkałej będzie odebrana przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, że kosztami wywozu dodatkowej ilości odpadów będzie obciążony ich wytwórca, na podstawie nowej deklaracji złożonej przez właściciela lub stosownej decyzji wydanej przez Wójta Gminy Łukowica, po uzyskaniu wymaganych informacji przekazanych przez Wykonawcę. Wykonawca za każdym razem gdy ilość odpadów jest większa od zadeklarowanej jest obowiązany zgłosić to Zamawiającemu. 25. Częstotliwość odbioru odpadów: 1) co dwa tygodnie – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz odpady ulegające biodegradacji; 2) raz w miesiącu - odpady papieru, szkła, tworzyw sztucznych, metali, odpady opakowaniowe wielomateriałowe oraz popiół; 3) dwa razy w roku – meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 4) raz na kwartał – opony, odpady budowlano – remontowe, odpady niebezpieczne, w tym przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory; 5) na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego – odpady z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 26. Zbiórka odpadów budowlanych i rozbiórkowych, opon, odpadów niebezpiecznych, przeterminowanych leków, zużytych baterii i akumulatorów odbywać się będzie z każdej nieruchomości w terminach ustalonych w harmonogramie. 27. Odpady budowlane i rozbiórkowe będą zbierane przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych w workach lub pojemnikach. W przypadku gdy masa odpadów jest duża, a właściciel nieruchomości nie dysponuje pojemnikiem odpowiedniej wielkości może go zamówić u przedsiębiorcy za pośrednictwem Urzędu Gminy na 7 dni przed wskazanym w harmonogramie terminie odbioru odpadów budowlanych i rozbiórkowych. W przypadku zgłoszenia, Wykonawca ma obowiązek podstawić pojemnik o odpowiedniej pojemności na wskazaną nieruchomość w terminie 72 godzin, a usługa odbioru i transportu odpadów będzie wykonana w terminie określonym w harmonogramie. 28. Harmonogram odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości zostanie ustalony w porozumieniu z Wykonawcą. Powinien zostać udostępniony na stronie internetowej zarówno Zamawiającego jak i Wykonawcy. 29. Opracowany harmonogram ogłoszony zostanie przez Zamawiającego w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości oraz dostarczony zostanie mieszkańcom w formie papierowej przez Wykonawcę. 30. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie, wystawionych do drogi publicznej: powiatowej, gminnej oraz do drogi wewnętrznej przed każdą nieruchomością, a także z miejsc zwyczajowo przyjętych do składowania. 31. Wykonawca zapewnia właścicielom nieruchomości możliwość zakupu lub dzierżawy pojemników na odpady niesegregowane i segregowane, za opłatą uiszczaną do firmy odbierającej odpady. Stan techniczny pojemników musi umożliwiać gromadzenie i odbiór oraz gospodarowanie odpadami w sposób zgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów oraz z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica, umową i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 32. Wykonawca w trakcie wykonywania zamówienia zobowiązany będzie realizować postanowienia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica z uwzględnieniem ewentualnych późniejszych jego zmian wprowadzonych w trakcie realizacji umowy. 33. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania, podmiot odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) i w terminie 7 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji zobowiązany jest do pisemnego (listem poleconym, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i właściciela nieruchomości. Zamawiającemu do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiającą właściwą identyfikację nieruchomości oraz protokół z kontroli. Z dokumentu musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i jakie odpady znajdowały się w workach lub pojemnikach niezgodnie z przeznaczeniem. 34. Zamawiający zaleca zapoznanie się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia oraz wymaga aby na drogach będących w zarządzie Zamawiającego i dojazdach do posesji był użyty właściwy tabor transportowy, niepowodujący niszczenia dróg. 35. Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Informacje zamieszczane będą na tablicach ogłoszeń, u sołtysów oraz stronie internetowej www.lukowica.pl. Wykonawca obowiązany jest w ramach umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym do dystrybucji dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami w Łukowicy o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru tj. ulotki informacyjne kierowane do właścicieli nieruchomości, harmonogram odbioru odpadów komunalnych. 36. Wykonawca ma obowiązek utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz.122) oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r., w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r., poz. 868) i postanowieniami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łukowica. 37. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to miedzy innymi ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odebraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwienia odpadów komunalnych. 38. Wykonawca zapewni odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w sposób zapewniający właściwy stan sanitarno-porządkowy na terenie nieruchomości, w szczególności poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków, a także poprzez uprzątniecie miejsc ich zbierania. Wykonawca jest obowiązany również do odebrania i usunięcia odpadów w przypadku, gdy ich wysypanie wystąpiło w trakcie ich odbioru. 39. W przypadku odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego Wykonawca zobowiązany będzie przekazać go prowadzącemu zakład przetwarzania, wpisanemu do rejestru zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz.1466 ze zm.). 40. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w sposób ciągły, w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z zastrzeżeniem, że odbiór odpadów nie może następować w dniu wolnym od pracy. W przypadku, gdy w ustalony dzień tygodnia lub miesiąca przypada dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór w następnym dniu niebędącym dniem ustawowo wolnym od pracy. 41. Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze najazdowej oraz zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. 42. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli odbioru i zagospodarowania odpadów, szczególnie w zakresie ważenia odpadów, na wskazanej przez Zamawiającego wadze a także właściwego zaczytywania kodów kreskowych. 43. Wykonawca jest obowiązany do odbioru w terminach ustalonych w harmonogramie odpadów komunalnych wystawionych przed każdą nieruchomością. Wykonawca ma obowiązek odbierać zgromadzone odpady bez względu na warunki pogodowe. W sezonie zimowym, gdy ze względu na nieprzejezdność dróg niemożliwy będzie odbiór zgodnie z ustalonym harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia, w którym droga stała się przejezdna. 44. Wykonawca zobowiązany jest do elektronicznego ewidencjonowania realizacji każdego odbioru odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach i/lub w workach poprzez wykorzystanie kodów kreskowych stosowanych do identyfikacji nieruchomości, na których wytworzone zostały odpady komunalne. 45. Odczyt kodów kreskowych nalepionych na workach i/lub pojemnikach, przy pomocy urządzeń do odczytu danych zapewnia Wykonawca, natomiast kody kreskowe dla mieszkańców zapewni Zamawiający. 46. Pliki z odczytów Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia w którym realizowany był odbiór odpadów komunalnych. 47. Wykonawca zapewni, aby wszystkie pojazdy realizujące odbiór odpadów komunalnych były wyposażone w urządzenia monitorujące, które umożliwiają automatyczne zapisywanie czasu pracy, aktualnej lokalizacji i przebytej drogi pojazdów. Wykonawca zapewni Zamawiającemu ciągły dostęp do systemu monitorowania pracy pojazdów. 48. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji w zakresie odbioru lub dostarczenia worków na odpady komunalne w przeciągu 24 godzin od otrzymania e-mailem lub telefonicznie zawiadomienia od Zamawiającego. 49. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego potwierdzania e-mailem lub telefonicznie o wykonanej reklamacji. 50. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do zbierania odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 51. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich wyrządzone w trakcie odbioru i transportu odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 52. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu wymaganych sprawozdań, o których mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 53. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzaniu Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów. 54. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu: a) dziennego raportu wagowego dla zebranych odpadów komunalnych; b) miesięcznego wykazu zawierającego informację o ilości i rodzaju wydanych worków; c) miesięcznego zestawienia dotyczącego masy odebranych odpadów komunalnych oraz informacji o sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane; d) wykazu nieruchomości, których właściciele zbierają odpady w sposób niezgodny ze złożoną deklaracją i obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Łukowica wraz z protokołem kontroli i materiałem zdjęciowym; e) zestawienia o odczytanych kodach kreskowych. 55. Dla celów szacunkowych, Zamawiający informuje, że ilość odpadów komunalnych odebranych z terenu Gmina Łukowica w poprzednim roku wyniosła: Kod odpadu Rodzaj Ilość w [t] 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 79,760 150101 Opakowania z papieru i tektury 15,410 150104 Opakowania z metali 0,700 15 01 07 Opakowania ze szkła 61,600 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 10,700 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady opakowaniowe 1140,889 16 01 03 Zużyte opony 20,92 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 0,720 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 70,200 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 0,320 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 1,380 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 8,000 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 0,020 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 50,660 17 02 03 Tworzywa sztuczne 0,560 170904 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02, 17 09 03 3,220 56. Podane ilości odpadów komunalnych wynikają ze sprawozdań podmiotów odbierających odpady oraz sprawozdań Wójta Gminy Łukowica z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 56. Ilość wytworzonych odpadów na terenie Gminy Łukowica nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy, w zależności od potrzeb zgłaszanych przez właścicieli nieruchomości. Podane przez Zamawiającego wielkości należy traktować wyłącznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w postępowaniu przetargowym. 57. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odbioru i zagospodarowania w roku 2020 wynosi:1 500 Mg/rok.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł, przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca : - posiadają wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Łukowica, w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, - jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Marszałka Województwa właściwego ze względu na adres miejsca zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy, - posiadają wpis do rejestru Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, - posiadają zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów, o którym mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t. j. Dz.U. z 201 r., poz. 701 ze zm.), w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić odzysk lub unieszkodliwianie odpadów we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SIWZ), 2) oświadczenia wykonawcy (zredagowane samodzielnie) a) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, b) o braku podstaw do wykluczenia, 3) w sytuacji wykonawców działających przez pełnomocnika – pełnomocnictwo,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach