Przetargi.pl
Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Iwkowa

Gmina Iwkowa ogłasza przetarg

  • Adres: 32-861 Iwkowa, Iwkowa 468
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 014 68-44-010, 68-44-020 , fax. 014 6844060
  • Data zamieszczenia: 2013-05-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Iwkowa
    Iwkowa 468 468
    32-861 Iwkowa, woj. małopolskie
    tel. 014 68-44-010, 68-44-020, fax. 014 6844060
    REGON: 85166072000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.iwkowa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Iwkowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, zamieszkałych i położonych w granicach administracyjnych Gminy Iwkowa . 2. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej oraz budynków użyteczności publicznej. 3. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odbioru odpadów budowlanych. 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie odpadów do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 5. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych musi być zgodne z hierarchią postępowania z odpadami określoną w art. 4 ust. 1 Dyrektywy Ramowej UE w sprawie odpadów 2008/98/WE. 6. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywał będzie system workowy lub pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. 7. Zmieszane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) gromadzone będą w pojemnikach lub workach w kolorze czarnym o poj. 120 l. Worki do gromadzenia odpadów zmieszanych zapewnia Wykonawca. Wykonawca w ramach umowy z Zamawiającym dostarczy worki do gospodarstw w ilościach niezbędnych do odbioru opadów zmieszanych i segregowanych- tzw. pierwsze wyposażenie wraz z kodami kreskowymi przekazanymi od Zamawiającego. a) Zmieszane odpady komunalne oraz odpady segregowane zbierane będą w danej miejscowości w tym samym dniu. Zamawiający przewiduje, że odbiór odpadów z terenu gminy będzie zajmo-wał Wykonawcy do 4-5 dni w miesiącu. b) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia bezpłatnie właścicieli wszystkich nieruchomości zamieszkałych, objętych zbiórką odpadów w zestawie worków minimum: 2 czarne, 1żółty, 1 niebieski,1 biały, 1 czerwony, 1 brązowy do pierwszego dnia rozpoczęcia realizacji umowy. Na potwierdzenie dostarczenia pierwszego kompletu worków Wykonawca winien posiadać pisemne potwierdzenie ich odbioru przez właściciela nieruchomości. c) Kolejne worki dostarczane będą bezpłatnie w systemie: za każdy odebrany napełniony wo-rek/worki. W przypadku zapotrzebowania na większą ilość worków w nieruchomościach objętych zbiórką odpadów Wykonawca ma zapewnić bezpłatnie worki w niezbędnej ilości w miejscu ustalonym z Zamawiającym. d) Wykonawca jest zobowiązany przy każdym odbiorze odpadów w danej miejscowości do prze-prowadzenia kontroli minimum 5% zebranych w workach odpadów zmieszanych i segregowanych. Z przeprowadzonej kontroli Wykonawca przedstawi raport zawierający informacje o ilości kontrolowanych odpadów w tym: dane skontrolowanych gospodarstw, miejscowości, daty itp. Do raportu Wykonawca musi dołączyć zdjęcie potwierdzające brak segregacji. Wykonawca ma obowiązek dostosować program do odczytu kodów do Programu Zamawiającego. 8. Częstotliwość odbioru i wywozu przez Wykonawcę odpadów - 1 raz w miesiącu, a w okresie od 01 lipca do 31 sierpnia z częstotliwością dwa razy w miesiącu. 9. Selektywnie odbierane odpady komunalne : a) tworzywa sztuczne (kody 20 01 39, 15 01 02), b) szkło białe i kolorowe ( kody 20 01 02, 15 01 07), c) metal (kody 20 01 40, 15 01 04) , d) makulatura , papier i tektura, w tym opakowania z papieru i tektury, gazety, czasopisma, itp. (kody 20 01 01, 15 01 01), e) opakowania wielomateriałowe ( kod 15 01 05), f) odpady ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, odpady zielone (kody 20 01 08, 20 02 01), g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), h) wielkogabarytowe (kod 20 03 07), Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Iwkowa będzie się odbywała w systemie workowym. 10. Wprowadza się następujące rodzaje worków do segregacji o pojemności 120 l: a) worek żółty do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych b) worek biały do gromadzenia odpadów ze szkła białego i kolorowego c) worek niebieski do gromadzenia makulatury i odpadów wielomateriałowych d) worek czerwony do gromadzenia odpadów metalowych. e) worek brązowy do gromadzenia odpadów biodegradowalnych. f) Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: materiał - folia polietylenowa LDPE, pojemność - 120l, kolor - półprzeźroczysty o zabarwieniu białym, żółtym, niebieskim, czerwonym, brązowym. grubość - co najmniej 60 mikronów. g) Charakterystyka worka do zbiórki odpadów zmieszanych: materiał - folia polietylenowa LDPE, pojemność - 120l, kolor - półprzeźroczysty o zabarwieniu czarnym, grubość - co najmniej 60 mikronów. 11. Worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadów są przeznaczone. Dodatkowo na workach musi widnieć adres i dane kontaktowe Zamawiającego oraz Wykonawcy. 12. Worki do gromadzenia odpadów segregowanych zapewnia Wykonawca. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz w miesiącu w terminach wy-wozu zmieszanych odpadów komunalnych. Dopuszcza się drobne zanieczyszczenie segregowanych frakcji. 13. Sprzątnie przystanków autobusowych na terenie gminy Iwkowa oraz wywóz odpadów komunalnych z koszy ulicznych i przystankowych (ok. 30 szt. koszy) z terenu gminy Iwkowa o poj. do 50 litrów na bieżąco, jednak nie rzadziej niż 1 x w tygodniu. 14. Do obowiązków Wykonawcy będzie utrzymanie czystości w obrębie pasów drogowych na terenie Gminy Iwkowa poprzez zbieranie porzuconych worków, reklamówek z odpadami, butelek itp. 15. Odbieranie odpadów pochodzących z przeprowadzanych przez gminę, przedszkola i szkoły akcji sprzątania miejsc publicznych z udziałem dzieci i młodzieży szkolnej oraz pracowników interwencyjnych. 16. Wykonawca zapewnia odbiór bezdomnych padłych zwierząt (ok. 3-4 szt. w ciągu roku) z terenu gminy Iwkowa wraz z ich utylizacja i ponosi koszty. 17. Odbieranie odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (około 30 ton) będzie się odbywało dwa razy w roku z miejsc ustalonych przez Zamawiającego. 18. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów będących w dyspozycji właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy z przyczyn Wykonawcy. 19. Zagospodarowanie odpadów. 1) Wykonawca jest zobowiązany do: a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Komunalnymi,(Uchwała Sejmiku Województwa Małopolskiego Nr XXV/397/12 z dnia 02.07.2012 roku) b) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, c) prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób: a) zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło. b) zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ule-gających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676) poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, które gmina jest obowiązana osiągnąć w poszczególnych latach . 3) Osiągane przez Wykonawcę: a) poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na pod-stawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). b) poziomy ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 4) Weryfikacja osiąganych przez Wykonawcę poziomów recyklingu wykonywana będzie przez pracowników Zamawiającego na podstawie przekazywanych kwartalnych sprawozdań przez Wykonawcę, spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012r., poz. 630). 5) W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do maksymalnego ułatwienia właścicielom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych, m.in. poprzez: odbieranie ww. odpadów zebranych w sposób selektywny u źródła. 6) Wykonawca powinien prowadzić działania mające na celu osiągnięcie ww. poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczania składowania odpadów zielonych ulegających biodegradacji, w szczególności przez: a) sprawne dostarczanie właścicielom nieruchomości worków do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych - w ramach pierwszego wyposażenia b) sprawne dostarczanie worków na odpady komunalne zbierane selektywnie, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Iwkowa . 7) Wykonawca musi prowadzić działania mające na celu osiągnięcie ww. poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczania składowania odpadów zielonych ulegających biodegradacji, w szczególności prowadzenie działań informacyjnych edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi. Obowiązek ten będzie realizowany w terminie i w sposób uzgodniony z Zamawiającym. 20. Raporty i inne obowiązki informacyjne 1) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o: a) ilości odebranych odpadów szkła, w tym opakowań szklanych [Mg], b) ilości odebranych odpadów papieru i tektury [Mg], c) ilości odebranych odpadów tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych [Mg], d) ilości odebranych odpadów mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon [Mg], e) wykaz nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne zmieszane ,[Mg] f) wykaz nieruchomości , od których zostały odebrane odpady segregowane g) sposobach zagospodarowania ww. odpadów, 2) Raporty muszą być przekazane w formie pisemnej i elektronicznej - uzgodnionej z Zamawiającym. 3) Prawidłowo sporządzony raport miesięczny będzie podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 4) Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Iwkowa gromadzeniu odpadów, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowaniu do obierania w niewłaściwych pojemnikach, workach Informacja powinna zawierać w szczególności: a) adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Iwkowa, b) zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy. Zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników, w tym worków do konkretnej nieruchomości, 5) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy lub na których powstały odpady, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego. 6) Informacje, o których mowa powyżej Wykonawca przekazuje Zamawiającemu pisemnie i drogą elektroniczną. 21. Częstotliwość odbierania. Harmonogram. 1) Wymaga się, aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z częstotliwością określoną w przepisach Uchwały Nr XXVI/151/12 Rady Gminy w Iwkowej z dnia 26 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz warunków określonych w SIWZ . 2) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania odpadów, zgodnie z w/w uchwałą. 3) Pierwszy harmonogram obejmujący okres od dnia 01 lipca 2013 do dnia 31 grudnia 2014 r. powinien zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy lecz nie później niż do 01 lipca 2013 roku. 4) Wykonawca powinien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej i eksponować go przez cały okres na jaki został przygotowany. Zamawiający również umieści harmonogram na własnej stronie internetowej. 5) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania harmonogramu właścicielom nieruchomości po 1 egzemplarzu w formie papierowej dla każdego właściciela. 6) Harmonogram co do treści i formy wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca biorący udział w przetargu musi przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 9 000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Gminy w Iwkowej: BSR Kraków O/Iwkowa 67 8589 0006 0090 0000 2567 0002 przy czym zamawiający musi otrzymać z banku potwierdzenie wpływu przelewu najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczność operacji finansowo - bankowych odpowiada Wykonawca. Kopię przelewu należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub innego dokumentu, oryginał należy złożyć w kasie najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, a kopię tego dokumentu wpiąć do oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt XII.10.SIWZ. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.iwkowa.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach