Przetargi.pl
Utrzymanie czystości i porządku na przystankach autobusowych, tramwajowych i autobusowo - tramwajowych na terenie gminy - miasto Grudziądz

Gmina Miasto Grudziądz ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Ratuszowa 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 4510233 , fax. 56 4510233
  • Data zamieszczenia: 2012-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Grudziądz
    ul. Ratuszowa 1 1
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 4510233, fax. 56 4510233
    REGON: 87111883300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.grudziadz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie czystości i porządku na przystankach autobusowych, tramwajowych i autobusowo - tramwajowych na terenie gminy - miasto Grudziądz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie czystości i porządku na przystankach autobusowych, tramwajowych i autobusowo - tramwajowych na terenie gminy - miasto Grudziądz. 1) Zakres prac związanych z utrzymaniem czystości przystanków, wiat przystankowych i wyposażenia przystanków komunikacji miejskiej: a) sprzątanie terenu przystankowego polegające na usunięciu śmieci, w szczególności: papierów, szkieł, niedopałków papierosów, kamieni, liści, traw itp., b) usunięcie z wiat i słupków przystankowych plakatów lub ogłoszeń, których umieszczenie nie było uzgodnione z Zamawiającym, c) opróżnienie koszy na śmieci ustawionych na przystankach, d) usunięcie kurzu i zabrudzeń z ławek (znajdujących się we wiatach i stojących na przystankach), e) w okresie od wiosny do jesieni - w miarę potrzeb - dokonywanie poprawy estetyki terenu przystankowego poprzez usuwanie dziko rosnących traw i chwastów, f) usuwanie graffiti z szyb, ławek i siedzeń, dachu i sufitu wiaty, tablicy znaku przystankowego, gablot przystankowych z rozkładami jazdy - środki chemiczne stosowane do mycia wiat i usuwania graffiti z wiat nie mogą prowadzić do uszkodzeń powierzchni lakierniczych, powierzchni oszklonych oraz pokrytych poliwęglanem, g) na zgłoszenie Zamawiającego, sprzątanie z wywiezieniem pozostałości po zniszczonej wiacie, h) mycie wiat nie rzadziej niż raz w miesiącu w okresie od marca do października w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, które polega na: - myciu i wytarciu do sucha powierzchni szklanych wiat, gablot informacyjnych, tabliczek rozkładowych, siedzisk dla pasażerów, - myciu pozostałych powierzchni wiat; i) myciu powierzchni pasażerskich we wiacie według potrzeb i w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 2) Zakres prac i zadań dodatkowych związanych z utrzymaniem zimowym: a) uprzątanie śniegu oraz lodu z terenu przystankowego, posypanie materiałem szorstkim (bez wywozu śniegu) niezależnie od dnia tygodnia, b) zgarniany śnieg składowany jest w pryzmy poza obrębem przystanku, tak aby nie utrudniał ruchu pieszych oraz umożliwiał wejście do pojazdów komunikacji miejskiej, c) w przypadku wystąpienia ciągłych opadów śniegu oraz gołoledzi prace należy prowadzić w czasie opadów, aż do uzyskania stanu nawierzchni chodnika gwarantującego bezpieczne poruszanie się pieszych i zakończyć w ciągu 4 godzin od ustania opadów, niezależnie od dnia tygodnia, d) usuwanie nawisów lodowych, zalegającego śniegu z dachów i konstrukcji wiat przystankowych. 3) Rodzaje przystanków komunikacji miejskiej, częstotliwość utrzymania czystości i porządku oraz wykaz ulic, przy których są one zlokalizowane, zawiera Załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, który stanowić będzie załącznik Nr 1 do umowy. Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie celem zapoznania się z zakresem zamówienia. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 4) Wykonawca zobowiązuje się do: a) zaopatrzenia się w sprzęt, materiały, środki chemiczne i narzędzia gwarantujące prawidłowe jakościowo i terminowe wykonanie usług. Stosowane do realizacji usługi środki chemiczne nie mogą powodować uszkodzeń czyszczonych powierzchni (tj. zmatowienia, zarysowania, odbarwienia, łuszczenia itd., winny być odpowiednio dobrane do mytych powierzchni oraz do występującej temperatury (środki niezamarzające przy temperaturach ujemnych), b) zapewnienia skutecznej kontroli stanu czystości oraz zimowego utrzymania na przystankach i niezwłocznego przystąpienia do prac w celu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości, c) telefonicznego informowania na bieżąco Zamawiającego o stwierdzonych, widocznych uszkodzeniach obiektów, d) stosowanie obowiązujących w Polsce norm technicznych w zakresie sprzętu, materiałów i usuwania odpadów zebranych w trakcie oczyszczania, e) wyposażenie pracowników wykonujących prace w odpowiednie środki ochrony zgodnie z przepisami bhp, f) stosowanie sprzętu gwarantującego prawidłowe jakościowe i terminowe wykonywanie prac. Należy zwracać szczególną uwagę na pracę sprzętu mechanicznego na chodnikach w celu uniknięcia uszkodzeń nawierzchni; szczególnie dotyczy to okresu po zimie, kiedy podłoże gruntowe jest nawodnione. Nie dopuszcza się wjazdu na chodniki samochodów ciężarowych o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t., g) wyposażenia pojazdów przeznaczonych do wykonania zamówienia na własny koszt w urządzenia spełniające warunki zawarte art. 54 ust.1 w ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.), h) wykonywanie umowy z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.), i) wykonawca zobowiązany jest do dostarczania Zamawiającemu raz na kwartał kopii dokumentu potwierdzającego oddanie odpadów do firmy, z którą ma zawarte stosowne umowy w zakresie odbioru odpadów komunalnych i zielonych lub pisemnej informacji o rodzajach i ilości odpadów oraz sposobie gospodarowania nimi zgodnie z art. 37 ustawy o odpadach. 5) Dodatkowe wymagania Wykonawcy związane z realizacją zamówienia: a) Zatrudnienie przy wykonywaniu usługi, co najmniej 5 osób bezrobotnych na podstawie skierowania powiatowego urzędu pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz.415 z późn. zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma miejsce zamieszkania albo siedzibę. b) W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez Wykonawcę przed zakończeniem upływu terminu realizacji usługi, Wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego. c) Wykonawca na etapie wykonywania usługi przedstawi Zamawiającemu zgłoszenia ofert do powiatowego urzędu pracy lub kserokopię skierowania przez powiatowy urząd pracy do Zamawiającego oraz umowę o pracę. d) W przypadku niezatrudnienia przy realizacji usługi wymaganej przez Zamawiającego liczby osób bezrobotnych, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysokości iloczynu kwoty najniższego wynagrodzenia wraz z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne oraz liczby miesięcy w okresie realizacji usługi - za każdego niezatrudnionego bezrobotnego poniżej liczby wymaganej przez Zamawiającego. e) Zamawiający odstąpi od kary umownej, o której mowa w pkt. 5 lit. d), jeżeli Wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie ofert pracy powiatowemu urzędowi pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie bezrobotnych, nastąpiło z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy. f) Za przyczynę nieleżącą po stronie Wykonawcy będzie uznany w szczególności brak na obszarze, w którym jest realizowana usługa i w okresie jej realizacji, osób bezrobotnych zdolnych do wykonania usługi lub odmowa podjęcia pracy przez taką osobę bezrobotną. g) Zamawiający ma prawo w każdym czasie realizacji usługi zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie w terminie niezwłocznym dokumentacji zatrudnienia skierowanych bezrobotnych. Podwykonawcy: Wykonawca, który zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie jakiejkolwiek części zamówienia, zobowiązany jest wskazać na druku oferty zakresy zamówienia, które powierzy podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty, będzie uznawane za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grudziadz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach