Przetargi.pl
Usuwanie z dróg wewnętrznych oraz publicznych położonych na terenie miasta Szczecina pojazdów w trybie i na zasadach określonych w art. 50 a i art. 130 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2012.1137 j.t. ze zm.) i umieszczenie ich na parkingu strzeżonym wskazanym przez ZDiTM w Szczecinie

Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 71-241 Szczecin, ul. Klonowica 5
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 4800444,4800434 , fax. 91 4393003, 4800453
  • Data zamieszczenia: 2014-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego
    ul. Klonowica 5 5
    71-241 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 4800444,4800434, fax. 91 4393003, 4800453
    REGON: 32116569800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zditm.szczecin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie z dróg wewnętrznych oraz publicznych położonych na terenie miasta Szczecina pojazdów w trybie i na zasadach określonych w art. 50 a i art. 130 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2012.1137 j.t. ze zm.) i umieszczenie ich na parkingu strzeżonym wskazanym przez ZDiTM w Szczecinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres zamówienia obejmuje: CZĘŚĆ I: Usługę polegającą na usuwaniu z dróg wewnętrznych oraz publicznych położonych na terenie miasta Szczecina pojazdów w trybie i na zasadach określonych w art. 50 a i art. 130 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2012.1137 j.t. ze zm.) i umieszczenie ich na parkingu strzeżonym wskazanym przez ZDiTM w Szczecinie. Usuwanie pojazdów dotyczy następujących rodzajów: rower, motorower, motocykl, pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t do 7,5 t, pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 7,5 t do 16 t, pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t (z wyłączeniem pojazdów przewożących materiały niebezpieczne): 1) Usuwanie pojazdów i umieszczanie ich na wyznaczonym parkingu (znajdującym się na terenie Gminy Miasta Szczecin) strzeżonym następować będzie na zlecenie organów uprawnionych do wydawania dyspozycji usuwania pojazdów - zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 roku w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane (Dz.U. 2011 Nr 143, poz. 845 ze zm.), Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 roku w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. 2011 Nr 143, poz. 846) oraz art. 50 a i art. 130 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. 2) Usunięcie pojazdów odbywać się będzie całodobowo na polecenie centrali ruchu ZDiTM. 3) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić całodobową łączność telefoniczną (telefon komórkowy lub telefon stacjonarny). 4) Wykonawca zobowiązuje się posiadać stanowisko komputerowe umożliwiające przesyłanie informacji Zamawiającemu tj. cyfrowe zdjęcia stanu pojazdu wykonane przed rozpoczęciem załadunku oraz skanów dyspozycji holowania pojazdu. 5) Wykonawca zobowiązuje się do wyposażenia pojazdów w urządzenia bezprzewodowe służące do bezprzewodowej komunikacji telefonicznej z równoczesnym bezprzewodowym dostępem do Internetu i możliwością obsługi platform www, http oraz wykonywania zdjęć w jakości minimum 5 Mpix, (smartphone, tablet). 6) Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia i posprzątania miejsca po usuwanych pojazdach. 7) Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie za pomocą sprzętu zapewniającego sprawne i bezpieczne usuwanie pojazdów. 8) Usuwanie pojazdów obejmuje wskazane czynności: a) przyjęcie zlecenia (dyspozycji) przyjazdu pojazdu holującego, b) przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu), c) wykonanie dokumentacji fotograficznej oraz sporządzenie protokołu holowania niezależnie od stanu technicznego pojazdu, d) załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący, e) uporządkowanie miejsca zdarzenia nie wymagającego użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów, f) dojazd z pojazdem transportowanym na wyznaczony parking , g) rozładunek pojazdu na parkingu i jego przekazanie jednostce prowadzącej parking strzeżony. 9) Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu. Zakres czynności, które wchodzą w usługę: a) wyjazd do miejsca zdarzenia - odstąpienie od wykonania usługi, bezpłatnie, b) dojazd do miejsca zdarzenia - podjęcie czynności załadunku i wyładunku pojazdu -odstąpienie od usługi, bezpłatnie. 10) Czas stawienia się Wykonawcy w miejsce zdarzenia w obrębie miasta Szczecin winno nastąpić od otrzymania dyspozycji niezwłocznie jednak nie dłużej niż 45 minut (dotyczy terminu dojazdu inaczej stawienia się na miejscu zdarzenia). 11) Prowadzenie ewidencji pojazdów usuniętych według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do umowy. 12) Wykonawca jest zobowiązany do: a) przesyłania raportu tj. ilości pojazdów holowanych, w każdym dniu do godz. 12:00 z dnia poprzedniego, b) udostępniania ewidencji pojazdów na żądanie Zamawiającego w każdym czasie realizacji umowy, c) bieżącego przekazywania na żądanie Zamawiającego dodatkowych informacji dotyczących realizacji umowy. 13) Wykonawca zostaje zwolniony z obowiązku określonego w ppkt. 12 lit. a) z dniem wprowadzenia do użytku aplikacji wykorzystującej dostęp do internetu, opartej o http. 14) W razie potrzeby Wykonawca odpowiednio zabezpieczy (przed niekorzystnym wpływem czynników atmosferycznych) odholowane pojazdy, przy użyciu plandek udostępnionych przez Zamawiającego, dostępnych na parkingu. 15) Wykonawca zobowiązany jest do zachowania warunków bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym oraz Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 roku w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane, Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dnia 22 czerwca 2011 roku w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej. 16) W trakcie trwania umowy Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilno - prawną wobec osób trzecich za szkody wynikłe z niewłaściwego stanu sprzętu i urządzeń oraz niewłaściwej organizacji i metod realizacji prac. Odpowiedzialność obejmuje również mienie zabezpieczone wewnątrz pojazdu. 17) Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania odpowiednim sprzętem zapewniającym sprawne i bezpieczne usuwanie pojazdów, które spełniać muszą w szczególności następujące warunki: a) posiadany sprzęt musi umożliwiać usuwanie pojazdów z uwzględnieniem ich pełnego zakresu rodzajowego, a więc wszystkich pojazdów niezależnie od ich masy i stanu technicznego, w liczbie zapewniającej maksymalny czas dojazdu, b) pojazdy powinny być przystosowane do usuwania pojazdów (w tym załadunku i rozładunku), oznakowanie zgodnie z przepisami prawa, dopuszczone do ruchu (posiadać ważne badania techniczne), posiadać ważne urządzenia typu wciągarka, urządzenie dźwigowe, itp.). CZĘŚĆ II: Usługę polegającą na usuwaniu pojazdów przewożących materiały niebezpieczne z drogi oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla tych pojazdów usuniętych z drogi na obszarze miasta Szczecina na podstawie art. 130 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2012.1137 j.t. ze zm.). 1) Usunięcie pojazdów przewożących materiały niebezpieczne odbywać się będzie całodobowo, przez 7 dni w tygodniu. 2) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić całodobową łączność telefoniczną (telefon komórkowy, telefon stacjonarny, fax ). 3) Wykonawca zobowiązuje się posiadać stanowisko komputerowe umożliwiające przesyłanie informacji Zamawiającemu tj. cyfrowe zdjęcia stanu pojazdu wykonane przed rozpoczęciem załadunku oraz skanów dyspozycji holowania pojazdu. 4) Wykonawca zobowiązuje się do wyposażenia pojazdów w urządzenia służące do bezprzewodowej komunikacji telefonicznej z równoczesnym bezprzewodowym dostępem do Internetu i możliwością obsługi platform www, http oraz wykonywania zdjęć w jakości min. 5 Mpix, (smartphone, tablet). 5) Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia i posprzątania miejsca po usuwanych pojazdach (zbieranie pojazdów). 6) Realizacja przedmiotu umowy odbywać się będzie za pomocą sprzętu zapewniającego sprawne i bezpieczne usuwanie pojazdów. 7) Usuwanie pojazdów obejmuje wskazane czynności: a) przyjęcie zlecenia (dyspozycji) przyjazdu pojazdu holującego, b) przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu), c) załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący, d) uporządkowanie miejsca zdarzenia nie wymagającego użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów, e) dojazd z pojazdem transportowanym na parking spełniający niezbędne wymogi, f) rozładunek pojazdu na parkingu strzeżonym. 8) Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu. Zakres czynności, które wchodzą w usługę: a) wyjazd do miejsca zdarzenia - odstąpienie od wykonania usługi, bezpłatnie, b) dojazd do miejsca zdarzenia - podjęcie czynności załadunku i wyładunku pojazdu -odstąpienie od usługi, bezpłatnie. 9) Czas stawienia się Wykonawcy w miejsce zdarzenia w obrębie miasta Szczecin winien nastąpić od otrzymania dyspozycji niezwłocznie jednak nie dłużej niż 60 minut (dotyczy terminu dojazdu inaczej stawienia się na miejscu zdarzenia). 10) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji pojazdów usuniętych według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do umowy. 18) Wykonawca jest zobowiązany do: a) udostępniania ewidencji pojazdów na żądanie Zamawiającego w każdym czasie realizacji umowy, b) bieżącego przekazywania na żądanie Zamawiającego dodatkowych informacji dotyczących realizacji umowy, c) wprowadzenia do użytku urządzenia o którym mowa ppkt. 4) równocześnie z wprowadzeniem do użycia oprogramowania przez Zamawiającego. 19) W razie potrzeby odpowiednie zabezpieczenie (przed niekorzystnym wpływem czynników atmosferycznych) odholowanych pojazdów, przy użyciu plandek udostępnionych przez Zamawiającego, dostępnych na parkingu. 20) W trakcie trwania umowy Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilno - prawną wobec osób trzecich za szkody wynikłe z niewłaściwego stanu sprzętu i urządzeń oraz niewłaściwej organizacji i metod realizacji prac. 21) Odpowiedzialność obejmuje również mienie zabezpieczone wewnątrz pojazdu. 22) Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania odpowiednim sprzętem zapewniającym sprawne i bezpieczne usuwanie pojazdów, które spełniać muszą w szczególności następujące warunki: a) posiadany sprzęt musi umożliwiać usuwanie pojazdów z uwzględnieniem ich pełnego zakresu rodzajowego, a więc wszystkich pojazdów niezależnie od ich masy i stanu technicznego, b) pojazdy powinny być przystosowane do usuwania pojazdów (w tym załadunku i rozładunku), oznakowanie zgodnie z przepisami prawa, dopuszczone do ruchu (posiadać ważne badania techniczne), posiadać ważne urządzenia typu wciągarka, urządzenie dźwigowe, itp.), 23) Wykonawca zobowiązany jest do zachowania warunków bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym, Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dnia 22 czerwca 2011 roku w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej. 24) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia pojazdów w urządzenia bezprzewodowe służące do komunikacji telefonicznej z równoczesnym dostępem do Internetu i możliwością obsługi platform www i http oraz wykonywania zdjęć (smartphone, tablet). 25) Prowadzenie parkingu dla odholowanych pojazdów przewożących materiały niebezpieczne: a) przechowywanie pojazdów winno odbywać się na parkingu strzeżonym, ogrodzonym, oświetlonym oraz monitorowanym z całodobowym dozorem, b) parking powinien być przystosowany do przechowywania pojazdów przeznaczonych do przewożenia materiałów niebezpiecznych zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące materiały niebezpieczne (Dz. U. z 2012 r. poz. 1293). 26) Prowadząc całodobowy parking strzeżony Wykonawca zobowiązany będzie do: a) zabezpieczenia pojazdów przed uszkodzeniem, dewastacją i kradzieżą - zabezpieczenia uszkodzonych pojazdów tak, by ich stan nie uległ pogorszeniu poprzez parkowanie, b) posiadania odpowiedniej ilości miejsc, która pozwoli na swobodne przechowywanie powierzonej ilości usuniętych pojazdów minimum dwa miejsca parkingowe, c) zamykania parkingu w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bezzezwolenia osoby dozorującej, d) udzielania pomocy rzeczoznawcom przy wykonywaniu oględzin, e) wydania pojazdu właścicielowi po okazaniu przez niego dowodu uiszczenia opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu, na konto Gminy Miasto Szczecin, a ponadto dodatkowym dokumentem jest zezwolenie wystawione przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, f) prowadzenia ewidencji pojazdów przechowywanych na parkingu strzeżonym dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne, g) przedstawienia Zamawiającemu do 5-tego dnia każdego miesiąca wykazu przechowywanych pojazdów w miesiącu poprzednim z podaniem daty umieszczenia, marki i typu pojazdu, nr rejestracyjnego (w przypadku braku nr rejestracyjnego podać nr podwozia /nadwozia/ramy) i daty odbioru, h) powiadomieniu Zamawiającego oraz podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu o nieodebraniu pojazdu z parkingu w terminie nie później niż trzy dni przed upływem terminu 3 miesięcy od dnia jego usunięcia i umieszczenia na parkingu. 27) Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania parkingiem strzeżonym, który może być umiejscowiony w granicach administracyjnych Gminy Miasto Szczecin. 28) Parking, na który będą usuwane pojazdy przewożące materiały niebezpieczne, powinien spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące materiały niebezpieczne (Dz. U. z 2012 r. poz. 1293), a w szczególności: a) na parkingu wyznacza się: co najmniej dwa stanowiska postojowe, na których umieszcza się usunięte pojazdy przewożące materiały niebezpieczne, przy czym przynajmniej jedno z nich powinno być przejezdne i posiadać wymiary co najmniej 3,5 m x 20 m, miejsce przeładunku, umożliwiające przeładunek towarów niebezpiecznych lub dokonanie innych czynności zabezpieczających, o wymiarach, co najmniej 30 m x 20 m. b) miejsca przeładunku można nie wyznaczać, jeżeli co najmniej jedno stanowisko postojowe ma wymiary umożliwiające przeładunek towaru niebezpiecznego do innego pojazdu lub dokonanie innych czynności zabezpieczających, w tym również z użyciem urządzeń służących do przenoszenia ładunków, c) stanowisko postojowe oraz miejsce przeładunku nie może być usytuowane w odległości mniejszej niż: 30 m od stanowisk postojowych dla innych pojazdów, urządzeń inżynieryjnych niezwiązanych z parkingiem, granicy sąsiedniej działki oraz budynków i obiektów nieprzeznaczonych na pobyt ludzi, 40 m od lasu o powierzchni powyżej 3 ha, gazociągów wysokiego ciśnienia i torów kolejowych, 300 m od budynków mieszkalnych lub innych obiektów przeznaczonych na pobyt ludzi, ujęć wody, studni publicznych lub urządzeń służących do magazynowania i uzdatniania wody, 15 m od obiektów, o których mowa w lit. a, w przypadku zastosowania wolno stojącej ściany oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 120 i wysokości co najmniej 4 m, 150 m od budynków mieszkalnych lub innych obiektów przeznaczonych na pobyt ludzi, ujęć wody, studni publicznych lub urządzeń służących do magazynowania i uzdatniania wody, w przypadku zastosowania wolno stojącej ściany oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 120 i wysokości co najmniej 4 m, w zagłębieniach terenu, na terenie podmokłym oraz w odległości mniejszej niż 10 m od rowów, studzienek i urządzeń melioracyjnych, d) stanowisko postojowe powinno mieć odrębny, szczelny system odwadniania, zaopatrzony w urządzenia do zbierania i neutralizacji wycieków substancji niebezpiecznych, e) nawierzchnia stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku powinna być utwardzona, nienasiąkliwa oraz zapobiegająca przenikaniu materiałów niebezpiecznych do gruntu, urządzeń wodnych i wód, f) ukształtowanie nawierzchni stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku powinno uniemożliwiać rozprzestrzenianie się ewentualnego rozlewiska materiałów niebezpiecznych poza terenem stanowiska, g) do stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku zapewnia się dojazd o parametrach technicznych określonych w przepisach dotyczących wymagań w zakresie dróg pożarowych, h) parking wyposaża się w: odpowiednie znaki drogowe oraz znaki informacyjno-ostrzegawcze, sprzęt przeciwpożarowy, w szczególności: gaśnicę przewoźną 25 kg proszkową lub CO2, dwie gaśnice proszkowe 6 kg, 2 koce gaśnicze, skrzynię zawierającą co najmniej 1 m3 piasku, substancje i materiały neutralizujące i pochłaniające. dostęp do bieżącej wody. i) parking mający więcej niż 4 stanowiska postojowe dla pojazdów przewożących towary niebezpieczne, powinien mieć źródło wody o wydajności co najmniej 10 dm3/s lub zapas wody w ilości 100 m3 w przeciwpożarowym zbiorniku wodnym, zgodnie z wymogami określonymi w przepisach dotyczących wymagań w zakresie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę. 4. Zamawiający planuje wprowadzić w roku 2015 oprogramowanie dotyczące ewidencji holowanych pojazdów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 501181109
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zditm.szczecin.pl/przetargi.php
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach