Przetargi.pl
Usuwanie z dróg na terenie powiatu zgierskiego pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym

Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, Sadowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48422888100 , fax. +48427190816
  • Data zamieszczenia: 2019-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego
    Sadowa 6A
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. +48422888100, fax. +48427190816
    REGON: 47206842300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.zgierz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie z dróg na terenie powiatu zgierskiego pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na usuwaniu z dróg w granicach administracyjnych powiatu zgierskiego pojazdów, w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze zm. – zwanej dalej Prawem o ruchu drogowym) i art. 95 ustawy z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. , poz. 58 ze zm. – zwanej dalej ustawą o transporcie drogowym) oraz ich przechowywaniu na parkingu strzeżonym (zwanym w dalszej części SIWZ – parkingiem) całodobowo przez 7 dni w tygodniu, także w dni wolne od pracy, w niedziele i święta. 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie min. do: 1) przyjęcia dyspozycji usunięcia pojazdu z drogi i przemieszczenia go zespołem holowniczym na parking; 2) przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku tj. wykonanie wszelkich prac towarzyszących przygotowaniu pojazdu do transportu; 3) załadunku pojazdu lub części pojazdu na zestaw holujący; 4) uporządkowania miejsca zdarzenia z odpadów szkła, metalu i innych odpadków nie wymagających użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów; 5) przejazdu z pojazdem transportowanym na parking; 6) rozładunku i zaparkowania pojazdu na parkingu; 7) przechowywania w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu przechowywania pojazdów; 8) wydania pojazdu z parkingu właścicielowi pojazdu lub osobie uprawnionej; 9) odbioru i przechowywania kopii dowodu uiszczenia należnej opłaty przez właściciela lub osobę uprawnioną (o ile opłata ta występuje) oraz zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu; 10) sporządzenia, w 3 egzemplarzach (po 1 dla: Zamawiającego, Wykonawcy i właściciela pojazdu lub osoby uprawnionej) „Potwierdzenia wydania pojazdu” zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do projektu umowy na realizację przedmiotowego zamówienia publicznego (dalej w SIWZ, jako potwierdzenie wydania pojazdu). 3. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do: 1) prowadzenia dokumentacji związanej z parkowaniem i usuwaniem pojazdów; 2) prowadzenia komputerowej ewidencji umożliwiającej Zamawiającemu uzyskanie w każdym czasie danych dotyczących ilości i czasu przechowywania pojazdów oraz przedstawiania na każde żądanie Zamawiającego w/w danych w formie papierowego wydruku; 3) umożliwienia upoważnionemu przez Zamawiającego pracownikowi Starostwa Powiatowego w Zgierzu dokonania kontroli w zakresie prowadzenia dokumentacji określonej w pkt 1); 4) umożliwienia dokonania kontroli w zakresie posiadanej lub dostępnej Wykonawcy bazy transportowej i parkingowej oraz do zapewnienia dostępu do przechowywanych pojazdów - osobom wyznaczonym do tych czynności przez Zamawiającego. 4. Realizacja przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ust. 1 odbywać się będzie każdorazowo na podstawie dyspozycji pisemnej wydanej przez uprawnione podmioty, o których mowa w art. 130a ust 4 pkt 1-2 Prawa o ruchu drogowym oraz w art. 89 ust. 1 ustawy o transporcie drogowym czyli: funkcjonariuszy policji, inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego, funkcjonariuszy Służby Celno – Skarbowej, funkcjonariuszy Służby Granicznej, upoważnionych pracowników zarządców dróg publicznych, inspektorów Państwowej Inspekcji Pracy, upoważnionych pracowników właściwego organu, o którym mowa w art. 18 ust. 1 ustawy o transporcie drogowym, strażników straży gminnych. Dyspozycja ta może zostać wydana ustnie, w tym za pośrednictwem środków łączności (telefonicznie). W takim przypadku dyspozycja ta wymaga niezwłocznego potwierdzenia w formie pisemnej. 5. Szczegółowy opis sposobu realizacji przedmiotu zamówienia zawarty został w projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 4 do SIWZ. 6. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa na realizację przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do wskazania numeru telefonu oraz adresu poczty elektronicznej lub fax, na który będą kierowane dyspozycje wyjazdu zespołu holującego - czynnego i obsługiwanego całodobowo przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. 7. Wykonawca zobowiązany będzie, każdorazowo, przystąpić do realizacji przedmiotu zamówienia w czasie do 2 godzin zegarowych od momentu otrzymania dyspozycji, o której mowa w ust. 4, przy czym przez przystąpienie do realizacji zamówienia Zamawiający rozumie stawienie się przedstawiciela Wykonawcy wraz z zespołem holowniczym na miejsce wezwania (miejsca postoju pojazdu, który ma zostać usunięty z drogi). 8. W celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dysponować parkingiem strzeżonym spełniającym następujące kryteria, z zastrzeżeniem ust. 9: 1) czynnym całodobowo; 2) ogrodzonym; 3) oświetlonym; 4) monitorowanym lub dozorowany całodobowo; 5) posiadającym minimum 20 miejsc do parkowania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t; 6) posiadający minimum 5 stanowisk do parkowania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t; 7) posiadającym minimum jedno miejsce do parkowania pojazdów przewożących materiały niebezpieczne zgodne z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące materiały niebezpieczne (Dz. U. z 2012 poz. 1293). 8) z co najmniej 3 stanowiskami zabezpieczającymi pojazd przed działaniami czynników atmosferycznych. 9. Zamawiający dopuszcza, aby realizacja przedmiotu zamówienia w zakresie przechowywania pojazdów na parkingu odbywała się w jednej lub różnych lokalizacjach, jednakże liczba miejsc parkingowych o różnym przeznaczeniu, nie może być mniejsza niż wskazana w ust. 8 pkt 5-8. Przy czym lokalizacje te każdorazowo muszą spełniać wymogi, określone w ust. 8 pkt 1- 4. 10. Zgodnie z art. 29 ust. 3a Ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywały następujące czynności związane z realizacją zamówienia : 1) przyjęcia dyspozycji usunięcia pojazdu z drogi i przemieszczenia go zespołem holowniczym na parking; 2) przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku tj. wykonanie wszelkich prac towarzyszących przygotowaniu pojazdu do transportu; 3) załadunku pojazdu lub części pojazdu na zestaw holujący; 4) uporządkowania miejsca zdarzenia z odpadów szkła, metalu i innych odpadków nie wymagających użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów; 5) przejazdu z pojazdem transportowanym na wyznaczony parking; 6) rozładunku i zaparkowania pojazdu na wyznaczonym parkingu; 7) przechowywania w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu przechowywania pojazdów; 8) wydania pojazdu z parkingu właścicielowi pojazdu lub osobie uprawnionej; 9) odbioru i przechowywania kopii dowodu uiszczenia należnej opłaty przez właściciela lub osobę uprawnioną (o ile opłata ta występuje) oraz zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu; 10) sporządzenia, w 3 egzemplarzach (po 1 dla: Zamawiającego, Wykonawcy i właściciela pojazdu lub osoby uprawnionej) potwierdzenia wydania pojazdu. 11. Wykonawca z którym Zamawiający zawrze umowę na realizację przedmiotowego zamówienia publicznego będzie zobowiązany do okazania Zamawiającemu w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy o realizację przedmiotu zamówienia lub na każdorazowe wezwanie Zamawiającego, w terminie 3 dni kalendarzowych, liczonych od dnia otrzymania przedmiotowego wezwania: oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę; poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika; innych dokumentów – zawierających informację, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika. 12. W przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do stosunku prawnego łączącego Wykonawcę z osobą wykonującą czynności określone w ust. 10 pkt. 1 - 10 Zamawiający zawiadomi Państwową Inspekcję Pracy w celu przeprowadzenia kontroli. 13. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1 000,00 złotych (słownie: jeden tysiąc złotych, zero groszy) za nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w ust. 11, za każde zdarzenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 63712400-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: w celu wykazania spełniania niniejszego warunku udziału w postępowaniu Wykonawca musi posiadać zezwolenie na wykonanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy wydane na podstawie przepisów ustawy o transporcie drogowym.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) zobowiązanie podmiotów trzecich - jeżeli dotyczy; 2) Wykonawca który polega na zasobach innych podmiotów określonych w art. 22 a Ustawy zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ oraz w oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. Natomiast w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a Ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający, żąda złożenia przez Wykonawcę dokumentów, które określają w szczególności: a. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu; c. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą (nie dotyczy w przypadku zamówienia na realizację dostaw); 3) w przypadku Wykonawców działających przez pełnomocnika pełnomocnictwo (przedstawione w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem); 4) terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 Ustawy określającej firmy oraz adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub brak przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w formie oryginału), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach