Przetargi.pl
Usuwanie pojazdów z terenu miasta Elbląga oraz przechowywanie ich na parkingu strzeżonym

Gmina - Miasto Elbląg ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25 , fax. 55 239 33 34
  • Data zamieszczenia: 2014-09-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina - Miasto Elbląg
    ul. Łączności 1 1
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 235 35 36, 55 239 31 25, fax. 55 239 33 34
    REGON: 17074771500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie pojazdów z terenu miasta Elbląga oraz przechowywanie ich na parkingu strzeżonym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Dotyczy Części 1 i Części 2 zamówienia:1.Przedmiot zamówienia:Usuwanie pojazdów z terenu miasta Elbląga oraz przechowywanie ich na parkingu strzeżonym Przedmiot główny:CPV:50.11.81.10-9 Nazewnictwo wg CPV:Usługi holownicze Przedmiot dodatkowy:CPV:98.35.11.00-9 Nazewnictwo wg CPV:Usługi parkingowe Przedmiotem zamówienia jest usuwanie pojazdów z terenu miasta Elbląga, zgodnie z art.50a i 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla usuwanych pojazdów w granicach administracyjnych miasta Elbląga. Miejsce świadczenia usług:Gmina Miasto Elbląg Na każdą część zamówienia należy złożyć odrębną ofertę. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną część lub oferty na obie części zamówienia. 2.Zakres zamówienia. 2.1.Zakres Części 1 zamówienia obejmuje usuwanie pojazdów z terenu miasta Elbląga oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym - z wyłączeniem pojazdów przewożących towary niebezpieczne. 2.2.Zakres Części 2 zamówienia obejmuje usuwanie pojazdów przewożących towary niebezpieczne z terenu miasta Elbląga oraz ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym.3.Wymagania i warunki wykonania dotyczące Części 1 i Części 2 zamówienia:3.1.Usuwanie pojazdów z dróg zgodnie z zasadami sztuki i przy ścisłym przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa i przepisów prawa, na podstawie dyspozycji uprawnionych podmiotów w oparciu o art.50a i 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym. 3.3.Współdziałanie z podmiotami uprawnionymi do wydawania dyspozycji usunięcia pojazdów z dróg na terenie miasta Elbląg w zakresie realizacji dyspozycji usunięcia pojazdu - (w szczególności Strażą Miejską i Policją).3.3.Przewiezienie pojazdów w stosunku do których wydana została dyspozycja ich usunięcia na parking prowadzony przez wykonawcę, a w tym: 1) dojazd do miejsca, z którego pojazd ma być usunięty w maksymalnym czasie do 30 minut, w przypadku usuwania pojazdu o dmc powyżej 16 t w czasie nie dłuższym niż 60 minut, 2) załadunek pojazdu, zabezpieczenie przed uszkodzeniem, zniszczeniem, kradzieżą w czasie transportu, 3)rozładunek pojazdu na parkingu, 4)ustawienie pojazdu na parkingu w sposób gwarantujący jego bezpieczne parkowanie. 3.4.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia przy użyciu sprzętu specjalistycznego przystosowanego do usunięcia każdego pojazdu, dopuszczonego do ruchu, posiadającego ważne badania techniczne oraz oznakowanego właściwie dla wykonywanej działalności. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi będące przedmiotem niniejszego zamówienia, sprzętem wymienionym w WYKAZIE narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ (z wyjątkiem sytuacji udokumentowanej naprawy sprzętu). 3.6. W okresie obowiązywania umowy zawartej w przedmiotowym zamówieniu potencjał techniczny sprzętu nie może ulec zmniejszeniu. 3.7. Używanie innego sprzętu niż wskazanego w ofercie wymaga uzyskania zgody Zamawiającego. 3.8.Uporządkowanie miejsca, na którym znajdował się przeznaczony do usunięcia pojazd poprzez usuniecie z drogi elementów pojazdu tj. np. szkła, plastyku, części metalowych powstałych w wyniku zdarzenia (z wyłączeniem działań z zakresu chemicznego i ekologicznego tj. m. in. takich do których niezbędne jest zastosowanie specjalistycznych środków absorpcyjnych). 3.9. Powiadomienie zarządcy drogi o konieczności usunięcia odpadów powstałych w wyniku zdarzenia innych niż wymienione w ppkt 3.8. ogłoszenia. 3.10. Prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego z przeznaczeniem na parkowanie pojazdów usuwanych z terenu miasta Elbląg, usługa obejmuje: 1) zabezpieczenie pojazdu i rzeczy, które w nim się znajdują przed uszkodzeniem, kradzieżą, dewastacją,2)odpowiednie zabezpieczenie motocykli, motorowerów oraz pojazdów z uszkodzeniami powypadkowymi poprzez co najmniej przykrycie pojazdów plandekami bądź folią, 3) niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich przemieszczeniach pojazdów przechowywanych na parkingach, 4) udzielanie pomocy rzeczoznawcom przy wykonywaniu oględzin, 5) umożliwienia osobom upoważnionym, w szczególności przedstawicielom Zamawiającego, dokonywania oględzin zabezpieczonego pojazdu na terenie parkingu, 6)wydania pojazdu na podstawie Zlecenia do demontażu okazanego przez uprawnioną osobę, upoważnioną w imieniu prowadzącego Stację Demontażu Pojazdów, 7) przygotowanie pojazdów, wobec których orzeczono przepadek na rzecz Gminy Elbląg, umożliwiające ich sprawny załadunek przez przedsiębiorcę świadczącego usługi utylizacji pojazdów, 8) w przypadku nieodebrania pojazdu z parkingu, powiadomienie o nieodebraniu pojazdu Zamawiającego oraz podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, nie później niż trzeciego dnia: a) od upływu 3 miesięcy od dnia usunięcia pojazdu zgodnie z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym, b) od upływu 6 miesięcy od dnia usunięcia pojazdu zgodnie z art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym. 9) wydania pojazdu właścicielowi (osobie uprawnionej) po uiszczeniu przez niego opłaty za usunięcie (odstąpienie od usunięcia) i przechowanie pojazdu, na podstawie zezwolenia na odbiór pojazdu wydanego przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu - w przypadku usunięcia, pojazdu w trybie art. 130a ust.1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym. 10) bezpłatne przechowywanie pojazdów usuniętych w trybie art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym do dnia w którym pojazd przejdzie na własność Gminy Miasto Elbląg (tj. po 6 miesiącach od dnia usunięcia pojazdu). 3.11. Doba parkingowa rozpoczyna się z chwilą umieszczenia pojazdu na parkingu. 3.12.Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi przechowywania pojazdów na parkingu wyposażonym zgodnie z opisem zawartym w WYKAZIE narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ. 3.13.W okresie obowiązywania umowy zawartej w przedmiotowym zamówieniu liczba miejsc parkingowych niezbędna do realizacji usługi nie może ulec zmniejszeniu, a lokalizacja parkingu nie może ulec zmianie bez zgody Zamawiającego. 3.14. Przyjmowanie od właściciela lub osoby, która dysponowała pojazdem na podstawie innego niż własność tytułu prawnego-w imieniu i na rzecz Zamawiającego, opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu na parkingu oraz za odstąpienie od ich usunięcia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie stawkami określonymi w uchwale Rady Miejskiej w Elblągu w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów oraz za odstąpienie od ich usunięcia. Uchwała, o której mowa powyżej dostępna jest pod linkiem: http://um-elblag.samorzady.pl/art/id/22114 3.15. Właściwe zabezpieczenie środków finansowych pobranych na rzecz Zobowiązanego. 3.16. Odstąpienie od czynności usunięcia pojazdu, jeżeli przed wydaniem dyspozycji lub w trakcie usuwania ustaną przyczyny jego usunięcia. 3.17. Świadczenie usług w sposób ciągły, w systemie 24 h, 7 dni w tygodniu, z zapewnieniem całodobowej łączności telefonicznej. 3.18. Prowadzenie przez Wykonawcę wyodrębnionej ewidencji księgowo-finansowej dla opłat, o których mowa w ppkt 3.14. ogłoszenia zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. 3.19. Prowadzenie odrębnej ewidencji dla pojazdów odholowanych i przyjętych na parking, które zostały odebrane przez właścicieli i nieodebranych w ustawowym terminie. 3.20. Przedstawianie Zamawiającemu, do 5 dnia każdego miesiąca: a) wykazu pojazdów usuniętych i przechowywanych na parkingu w miesiącu poprzednim, w podziale na tryb usunięcia, zawierający datę i godzinę usunięcia, markę i typ pojazdu, numer rejestracyjny pojazdu, podstawę prawną usunięcia pojazdu, datę i numer dyspozycji usunięcia, datę i godzinę odbioru przez właściciela lub osobę upoważnioną. b) wykaz pojazdów w stosunku, do których podjęta została decyzja o odstąpieniu od usunięcia w podziale na tryb usunięcia, zawierający datę i godzinę odstąpienia od usunięcia, markę i typ pojazdu, numer rejestracyjny pojazdu, podstawę prawną wydania decyzji usunięcia, datę i numer dyspozycji usunięcia, datę i godzinę odbioru przez właściciela lub osobę upoważnioną. 3.21. Wraz z wykazami pojazdów będą przekazywane: a) kopie wydanych dyspozycji usunięcia pojazdu, b) kopie dowodów wniesienia opłaty za usuwanie i przechowywanie pojazdów, c) kopie zezwoleń na odbiór pojazdu. 3.22. Zabezpieczenie informacji oraz danych osobowych zebranych w czasie trwania zamówienia przed dostępem osób nieupoważnionych. 3.23. Protokólarne przejęcia i przetransportowanie z parkingu wskazanego przez Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, pojazdów usuniętych z dróg przed okresem obowiązywania umowy zawartej w przedmiotowym zamówieniu oraz umieszczenia ich i przechowywania na parkingu, o którym mowa w ppkt 3.10. ogłoszenia, na zasadach i w oparciu o cennik określonych w umowie zawartej w przedmiotowym zamówieniu. 3.24. Przechowania pojazdów na prowadzonym przez siebie parkingu strzeżonym przez okres do 96 godzin od momentu upłynięcia okresu trwania umowy zawartej w przedmiotowym zamówieniu - z tytułu tego przechowania Wykonawcy nie będzie przysługiwało wynagrodzenie, a ponadto będzie on ponosił ryzyko ewentualnego uszkodzenia lub utraty pojazdów do chwili przekazania ich Zamawiającemu; z czynności przekazania pojazdów, o których mowa wyżej, zostanie sporządzony protokół w obecności przedstawiciela Zamawiającego. 4.Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z przepisami zawartymi w: - ustawie z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.), - ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). oraz Zasadami funkcjonowania parkingu strzeżonego przeznaczonego do przechowywania pojazdów usuniętych z dróg miasta Elbląga w trybie art. 50a i 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym, których treść stanowi Załącznik nr 1 do wzoru umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ. 5.Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną w związku z wykonywaniem niniejszego zamówienia. Dotyczy Części 1 zamówienia: Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu przed podpisaniem umowy opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 130 000,00 zł. na usługę objętą niniejszym zamówieniem. Dotyczy Części 2 zamówienia: Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu przed podpisaniem umowy opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na usługę objętą niniejszym zamówieniem. 6. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi. 7.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Zamawiający żąda podania przez Wykonawcę w ofercie nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 501181109
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Dotyczy Części 1 i Części 2 zamówienia: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umelblag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach