Przetargi.pl
Usuwanie pojazdów z dróg i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, do końca 2020 roku.

Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 83000 Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 834 999 , fax. 586 834 899
  • Data zamieszczenia: 2017-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego
    ul. Wojska Polskiego 16
    83000 Pruszcz Gdański, woj. pomorskie
    tel. 586 834 999, fax. 586 834 899
    REGON: 19168640800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-gdanski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie pojazdów z dróg i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, do końca 2020 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Usuwanie pojazdów z dróg i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, do końca 2020 roku. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Wykonywanie całodobowo, przez 7 dni w tygodniu, każdej dyspozycji wydanej przez podmiot, o którym mowa w art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym, w zakresie: - usuwania pojazdów z dróg na terenie Powiatu Gdańskiego w przypadkach, o których mowa w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r.; - przechowywania pojazdów usuniętych z drogi na parkingu strzeżonym. 3. Zamawiający określa wielkość zamówienia na wykonanie usługi usuwania i parkowania dla poszczególnych rodzajów pojazdów:  rower lub motorower – 100 szt.  motocykl – 100 szt.  Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 300 szt.  Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 50 szt.  Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 50 szt.  Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t - 50 szt.  Pojazd nieodebrany przez właściciela w terminie ustawowym, niezależnie od rodzaju pojazdu oraz dopuszczalnej masy całkowitej – 25 szt. 4. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z następującymi warunkami: 1) Usługa musi być świadczona zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. Nr 143, poz. 846 z późn. zm.). 2) Zakres wykonywanych czynności obejmie między innymi: • Przyjęcie dyspozycji usunięcia (przemieszczenia) pojazdu i jego transport na parking strzeżony. • Dostarczenie pojazdu na wyznaczony parking strzeżony oraz rozładunek i zaparkowanie pojazdu na parkingu; • Prawidłowe zabezpieczenie pojazdu w czasie realizacji całości przedmiotu zamówienia, w sposób wykluczający jego uszkodzenie, dewastację lub utratę; • Wydanie pojazdu z parkingu właścicielowi lub osobie uprawnionej. 3) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji każdego zlecenia dyspozycji usunięcia (przemieszczenia) i parkowania pojazdu, całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (także w porze nocnej, w dni wolne od pracy, w dni świąteczne), z zapewnieniem całodobowej łączności telefonicznej. 4) Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowego naliczania i pobierania w imieniu i na rzecz Zamawiającego opłat za czynności usunięcia lub przemieszczenia pojazdu w sytuacjach, o których mowa w art. 130a ust. 1, 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz za przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym. 5) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z usuwaniem i przechowywaniem pojazdów, w szczególności: • ewidencję usuniętych i parkowanych pojazdów, (wg wzoru dostarczonego przez Zamawiającego po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą); • przedkładanie w tutejszym urzędzie w terminie do 5 dnia każdego miesiąca wykazu pojazdów umieszczonych na parkingu strzeżonym w miesiącu poprzednim, • udostępnianie w każdym czasie na potrzeby Zamawiającego danych dotyczących ilości, rodzaju i czasu przechowywanych pojazdów; • umożliwienie przeprowadzenia kontroli przez Zamawiającego w zakresie prowadzonej dokumentacji, a także posiadanej bazy transportowej i miejsca parkingowego, w czasie trwania umowy; 6) W przypadku nieodebrania pojazdu z parkingu przez okres 3 miesięcy, Wykonawca nie później niż trzeciego dnia od upływu trzymiesięcznego terminu powiadamia Zamawiającego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu o jego nieodebraniu. Zamawiający po uzyskaniu od Wykonawcy informacji o zaistnieniu takiego zdarzenia podejmie czynności zmierzające do uzyskania w drodze sądowej orzeczenia o przepadku pojazdu na rzecz Zamawiającego. 5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników wykonujących czynności bezpośrednio związane z kierowaniem pojazdami i obsługą sprzętów niezbędnych do realizacji zamówienia. Powyższy obowiązek dotyczy również podwykonawców. W związku z tym wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. 6. Zamawiający dopuszcza zatrudnienie podwykonawcy/dalszych podwykonawców w zakresie obejmującym usuwanie i przechowywanie pojazdów, zgodnie z art. 36a ust.1 Ustawy. Szczegółowy zapis warunków zatrudnienia podwykonawców określa ust. X pkt 17 – 21 Informacje dodatkowe oraz wzór umowy zał. nr 5 do SIWZ. 7. W przypadku zatrudnienia podwykonawcy/dalszych podwykonawców, w oparciu o art. 36b ust. 1 Ustawy Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie informacji na temat części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (formularz oferty - załącznik nr 1 do SIWZ). UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu realizacji przedmiotu umowy, w szczególności w części dotyczącej przechowywania pojazdów w przypadku oddania do użytku własnego parkingu strzeżonego, na warunkach określonych we wzorze umowy (zał. nr 5 do SIWZ). 8. Warunki płatności – podstawą do dokonania płatności za realizację przedmiotu umowy będą prawidłowo wystawione faktury przez Wykonawcę. Wystawianie faktur będzie następować każdorazowo osobno dla każdego pojazdu, po wykonaniu usługi i wydaniu pojazdu. Faktura zostanie wystawiona przez Wykonawcę w terminie 14 dni od dnia wydania pojazdu właścicielowi lub osobie uprawnionej, a w przypadku przejęcia pojazdu na własność powiatu na podstawie orzeczenia sądowego w terminie 14 dni od dnia odebrania pojazdu z parkingu przez Zamawiającego. Zamawiający zobowiązuje się dokonywać zapłaty należności za realizację przedmiotu umowy przelewem na konto podane przez Wykonawcę w terminie do 30 dni od daty otrzymania poszczególnych faktur.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50118110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium na w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) najpóźniej w dniu składania ofert przed godz. 11:30. Wadium ważne jest od dnia składania ofert na okres 30 dni związania ofertą. W przypadku jeżeli do godz. 11:30 w dniu otwarcia ofert, nie wpłynie wymagana kwota wadium na konto Zamawiającego, będzie to oznaczało, że wadium nie zostało wniesione.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawcy wykażą się posiadaniem aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy lub zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, wydane na podstawie ustawy z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 2200).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty składane wraz z ofertą: 1) Wypełniony formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Oświadczenia: - oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 pkt 12-23 oraz z art. 24 ust. 5 pkt 1 i pkt 8 ustawy załącznik nr 2 do SIWZ, - oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu załącznik nr 3 do SIWZ, 3) wypełniony formularz cenowy załącznik nr 6 do SIWZ, 4) zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów – załącznik nr 10 do SIWZ, 5) Dowód wniesienia wadium. Ponadto: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (zestawienie złożonych ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach