Przetargi.pl
Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów z działalności rolniczej na terenie Gminy Kościan

Gmina Kościan ogłasza przetarg

  • Adres: 64-000 Kościan, Młyńska 15
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-09-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kościan
    Młyńska 15
    64-000 Kościan, woj. wielkopolskie
    REGON: 411050586
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów z działalności rolniczej na terenie Gminy Kościan
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag pochodzących z działalności rolniczej na terenie Gminy Kościan 1.1. Szacunkowa ilość odpadów do odbioru i unieszkodliwienia lub poddania odzyskowi: ok. 433,71 Mg. 1.2. Informacje szczegółowe : a) zadanie realizowane jest w ramach przedsięwzięcia pn.: usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag współfinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. b) zadeklarowane przez rolników ilości odpadów: 1) Folia rolnicza – 305,8 Mg, 2) Siatka do owijania balotów – 71,18 Mg, 3) Sznurek do owijania balotów – 3,09 Mg, 4) Opakowania po nawozach – 21,94 Mg, 5) Opakowania typu Big Bag – 31,7 Mg. 1.3. Rolnicy zobowiązani będą dostarczyć odpady we własnym zakresie do punktów zbiórki w Bonikowie, Widziszewie i Racocie. Lista inwentaryzacyjna rolników zostanie przekazana Wykonawcy po podpisaniu umowy. 1.4. Zakres rzeczowy obejmuje: a) ważenie odbieranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń;b) załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big-Bag oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z w/w odpadów; c) transport odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów, d) rozładunek i przekazanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do odzysku lub unieszkodliwienia. 1.5. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest: 1) spisać z każdą osobą dostarczającą odpady pokwitowanie odbioru lub protokół odbioru odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag, którego jeden egzemplarz przekaże Zamawiającemu. Dokument ten w szczególności powinien zawierać następujące dane: a) imię i nazwisko, osoby która dostarcza odpady; b) adres, z którego pochodzą dostarczone odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag; c) datę odbioru; d) wagę odbieranego odpadu w rozbiciu na: folie rolnicze białe; folie rolnicze czarne; siatki do owijania balotów, sznurki do owijania balotów; opakowania po nawozach; opakowania typu Big-Bag; e) podpis osoby dostarczającej odpady, f) podpis Wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez Wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji, g) pieczęć firmową Wykonawcy; 2) prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów określoną art. 66 i 67 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.). Całościową ewidencję w BDO (Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami), w tym rozliczenia, prowadzi Wykonawca bez udziału Zamawiającego; 3) do wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa, 4) do przekazania Zamawiającemu wygenerowanych z systemu BDO i poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii kart ewidencji odpadów potwierdzających przyjęcie odpadów przez prowadzącego zbieranie lub przetwarzanie odpadów w procesie odzysku lub unieszkodliwienia, wraz z ich zbiorczym zestawieniem, 5) do przekazania Zamawiającemu w terminie do dnia 30.04.2024 r. stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia, a w szczególności: - wygenerowane z systemu BDO karty przekazania odpadów do docelowej instalacji (w statusie z potwierdzonym transportem) wraz z ich zbiorczym zestawieniem (w przypadku przejęcia odpadów z terenu gminy przez podmiot zajmujący się wyłącznie zbieraniem odpadów), - wygenerowane z systemu BDO i poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów ewidencji odpadów potwierdzające ostateczne zagospodarowanie odpadów w procesie unieszkodliwienia lub odzysku, wraz z ich zbiorczym zestawieniem, - dokumenty potwierdzające odzysk lub unieszkodliwienie odpadów t.j. KPO i DPR, bądź KPO i oświadczenie własne Wykonawcy;6) do przedłożenia Zamawiającemu, po wykonaniu zadania: a) sprawozdania zawierającego adres gospodarstwa rolnego, z którego dostarczone zostały odpady oraz wskazanie ilości odebranego odpadu w Mg w rozbiciu na: folie rolnicze białe; folie rolnicze czarne; do owijania balotów, sznurki do owijania balotów; opakowania po nawozach; opakowania typu Big-Bag; b) oświadczenia o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, w szczególności ustawy o odpadach; 7) Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane otrzymane od Zamawiającego oraz od właścicieli nieruchomości, którzy dostarczą odpady; 8) wszelkie działania lub czynności nieopisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego wykonania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia; 9) rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej wagi odpadów po cenie dla poszczególnej frakcji zawartej w ofercie. Łączna ilość odpadów z działalności rolniczej została ustalona na podstawie informacji (inwentaryzacji) od posiadaczy odpadów (rolników) i może ulec zmniejszeniu. Wskazana łączna ilość szacowanych odpadów jest ilością maksymalną. Wynagrodzenie za zadanie uzależnione będzie od ilości odebranych odpadów z działalności rolniczej. 10) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania co najmniej 15 zdjęć z procesu zbierania odpadów, czytelnych, dobrej jakości, kolorowych, ilustrujących przebieg realizacji zadania; 11) podstawą wystawienia faktury będzie protokół odbioru wykonanego zadania podpisany przez Zamawiającego i Wykonawcę. 1.6. Projektowane postanowienia umowy stanowią załącznik nr 4 do SWZ. Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych - załącznik nr 5 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach