Przetargi.pl
USPRAWNIENIE KOMUNIKACYJNE W REJONIE PRZEDSZKOLA W BIERUNIU NOWYM

Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń ogłasza przetarg

  • Adres: 43-150 Bieruń, Rynek 14
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3242400 , fax. 32 2164777
  • Data zamieszczenia: 2016-04-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń
    Rynek 14 14
    43-150 Bieruń, woj. śląskie
    tel. 32 3242400, fax. 32 2164777
    REGON: 27150489700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bierun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    USPRAWNIENIE KOMUNIKACYJNE W REJONIE PRZEDSZKOLA W BIERUNIU NOWYM
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z: Budową I etapu ul. Sokolskiej oraz łącznika do ul. Barbórki w Bieruniu o długości 175,5 m wraz z wykonaniem odwodnienia (w tym zarurowania rowu wzdłuż ul. Barbórki) oraz oświetlenia ulicznego. Przebudową ul. Barbórki na odcinku od ul. Nasypowej do przejazdu kolejowego o długości 91,5 m,wraz z wykonaniem odwodnienia, Budową kanału technologicznego w technologii mikrokanalizacji na odcinku od ul. Nasypowej do przejazdu kolejowego, Budową oświetlenia ulicznego wraz z przebudową kabla nN wzdłuż ul. Barbórki w Bieruniu, na odcinku od ul. Wawelskiej do przejazdu kolejowego. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: Roboty geodezyjne, w tym inwentaryzację istniejącego terenu w planie i w profilu. Roboty drogowe - przygotowawcze, ziemne i nawierzchniowe: jezdnia z kostki betonowej gr. 8 cm - pow. 1 153,08 m?, jezdnia z mieszanek min.-bitum - pow. 542,29 m?, chodnik z kostki betonowej gr. 8 cm - pow. 426,00 m?, zjazdy z kostki betonowej gr. 8 cm - pow. 120,25 m?, miejsca postojowe z kostki betonowej gr. 8 cm - pow. 135,00 m?, elementy ulic: krawężniki betonowe - dł. 792,50 m, obrzeża betonowe - dł. 270,50 m, ściek przykrawężnikowy z kostki betonowej gr. 8 cm - pow. 112,20 m?, Kanalizacja deszczowa: kolektor DN500 PP SN8 z uszczelką i wydłużonym kielichem - dł. 56,0 m, kolektor DN300 PP SN8 z uszczelką i wydłużonym kielichem - dł. 115,0 m, kolektor DN250 PP SN8 z uszczelką i wydłużonym kielichem - dł. 151,0 m, kolektor DN200 PP SN8 z uszczelką i wydłużonym kielichem - dł. 102,0 m, studnia osadnikowa betonowa prefabrykowana DN500 - 16 szt., studnia żelbetowa prefabrykowana DN1000mm - 14 szt., Oświetlenie uliczne: kabel YAKY 4x35mm2 - dł. 457,0 m. rury ochronne - dł. 265 m, słup z wysięgnikiem SAL 8,5WŁ1/1,5/3,2/5 wraz z fundamentem, wysięgnikiem i oprawą LED typu TECEO1 71W - 13 kpl.. Oprawy wyposażone muszą być w sterownik lokalny typu LuCo-NX, który umożliwi zarówno sterowanie zasilaczem LED, jak i komunikację pomiędzy sterownikiem centralnym oraz pomiędzy innymi sterownikami lokalnymi pracującymi w tej sieci. Przebudowa kabli nN - dł. 30,0 m, Budowa kanału technologicznego w technologii mikrokanalizacji - dł. 72,0 m. Zabezpieczenie oraz regulacje urządzeń istniejących. Regulacja i oczyszczenie istniejącego rowu z wylotem, oczyszczenie istniejącego odcinka kanalizacji odbiorczej do wylotu, zarurowanie istniejącego rowu o dł. 55,0 m, DN 500. Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zieleń (w tym wycinka oraz nasadzenia drzew). UWAGA! Wykonawca w pierwszej kolejności musi wykonać wszystkie roboty związane z likwidacją istniejącego rowu (patrz pkt 6) wzdłuż ulicy Barbórki, poprzez wykonanie zarurowania tego rowu. Powyższe roboty są konieczne do prawidłowego i terminowego zakończenia budowy Przedszkola nr 3 przy ul. Nasypowej i ul. Barbórki. Roboty drogowe będą prowadzone równocześnie z RPWiK Tychy, które w tym samym czasie będzie wykonywało roboty związane z przebudową wodociągu w ul. Barbórki. Wykonawca jest zobowiązany ustalić harmonogram robót z Oddziałem Eksploatacji Sieci Bieruń należącym do RPWiK Tychy. Zamawiający jest w posiadaniu decyzji o pozwoleniu na budowę dla I etapu ul. Sokolskiej oraz łącznika do ul. Barbórki w Bieruniu (pozwolenie obejmuje również zarurowanie rowu). Zamawiający jest w trakcie uzyskiwania zgłoszenia robót budowlanych dla przebudowy ul. Barbórki. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w następujących opracowaniach, stanowiących załączniki do SIWZ: Projekt budowlano-wykonawczy - branża drogowa. Projekt budowlano-wykonawczy - kanalizacja deszczowa. Projekt budowlano-wykonawczy - oświetlenie uliczne. Projekty docelowej organizacji ruchu. Projekty tymczasowej organizacji ruchu. Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB). Przedmiary robót. Wzór umowy. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu gwarancji za wady w odniesieniu do całego przedmiotu umowy wynosi minimum 36 miesięcy, licząc od daty odbioru przedmiotu umowy. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia i w ramach zaoferowanej ceny: Zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko nowe materiały, urządzenia oraz wyposażenie. Opracuje plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) oraz harmonogram robót, i przedstawi go zamawiającemu do uzgodnienia. Zorganizuje własne zaplecze na potrzeby budowy w miejscu uzgodnionym z zamawiającym. Wykona zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę oraz pokryje koszty zużycia wody i energii elektrycznej. Dokona ewentualnych zamknięć i wyłączeń czasowych mediów. Zleci nadzory specjalistyczne właścicielom lub gestorom urządzeń uzbrojenia terenu, w pobliżu których będą prowadzone roboty. Przed przystąpieniem do robót powiadomi właścicieli sieci znajdujących się w pasie drogowym projektowanej drogi o zamiarze i terminie rozpoczęcia robót. Zapewni bieżącą obsługę geodezyjną. Wznowi (na swój koszt) zniszczone w trakcie robót budowlanych znaki geodezyjne. Wykona inwentaryzację terenu przed rozpoczęciem robót. Wykona drogę technologiczną (wg potrzeb) oraz przywróci wykorzystany teren do stanu pierwotnego. Przeprowadzi wszelkie: próby, badania, odbiory przewidziane przepisami, wynikające ze STWiORB oraz dokumentacji, inne. Weźmie udział w przekazaniu wykonanych robót wraz z wymaganą dokumentacją poszczególnym gestorom urządzeń uzbrojenia terenu na warunkach określonych przez nich w trakcie uzgadniania dokumentacji. Zapewni warunki bezpieczeństwa podczas wykonywania robót poprzez prawidłowe oznakowanie miejsca robót i zajęcia pasa drogowego, oraz bieżące utrzymanie i czyszczenie dróg z których będzie korzystał w czasie realizacji zadania. Prawidłowo oznakuje oraz zabezpieczy dojścia i dojazdy do poszczególnych nieruchomości w okresie prowadzenia robót. Będzie informować na bieżąco właścicieli i użytkowników posesji o wszelkich utrudnieniach oraz przerwach w dostawie mediów, spowodowanych realizacją przedmiotu zamówienia. Zabezpieczy możliwość dojazdu pojazdów uprzywilejowanych (straż pożarna, pogotowie ratunkowe itp.). Naprawi wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w toku realizacji robót. W przypadku uszkodzenia urządzeń - poniesie koszty usunięcia awarii oraz koszty poniesionych strat eksploatacyjnych. Przywróci teren zajęty w czasie realizacji zadania do stanu pierwotnego wraz z uzyskaniem oświadczeń właścicieli przyległych terenów o braku zastrzeżeń do granic i stanu terenu po wykonaniu robót. Wykona i przekaże dokumentację fotograficzną zakresu robót - wersja elektroniczna z datami wykonania zdjęć obiektów sąsiadujących z realizowaną inwestycją, którą należy wykonać przed przystąpieniem do robót, w trakcie oraz po zakończeniu robót (bezwzględnie elementy ulegające zakryciu). Wykona tymczasową organizację ruchu (zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na czas prowadzenia robót, dostawa, montaż i demontaż oznakowania). Wykona dokumentację powykonawczą w 2 egz. (1 egz. dokumentacji powykonawczej musi zawierać oryginały wszystkich dokumentów). Najpóźniej w dniu odbioru robót dostarczy dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (5 egz. oryginałów zaktualizowanych map geodezyjnych wydanych przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Bieruniu) oraz 2 egz. oryginału oświadczenia o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub terenu lub odstępstwach od tego projektu, sporządzonego przez osobę wykonującą samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii oraz posiadającą odpowiednie uprawnienia zawodowe. Jeżeli w STWiORB oraz SIWZ określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełnienia co najmniej tego samego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego. Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne. W świetle zapisów Prawa zamówień publicznych (art.30) należy stosować wyroby budowlane spełniające wymagania Polskich Norm przenoszących Normy Europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności: europejskie aprobaty techniczne; wspólne specyfikacje techniczne; normy międzynarodowe; inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa w art. 30 ust. 2 ustawy pzp, uwzględnia się w kolejności: Polskie Normy; polskie aprobaty techniczne; polskie specyfikacje techniczne. Zgodnie z art. 8 ust. 5 Ustawy o systemie oceny zgodności ( t.j. Dz. U. z 2014 poz.1645 z poźn.): zabrania się wprowadzania do obrotu lub oddawania do użytku wyrobu nieposiadającego oznakowania zgodności, jeżeli wyrób ten podlega takiemu oznakowaniu. W związku z powyższym zamawiający będzie wymagał od wykonawcy stosownego oświadczenia w stosunku do wyrobów, które podlegają takiemu oznakowaniu. Wykonawca zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko nowe materiały i urządzenia . Obowiązkiem wykonawcy jest zapewnienie kadry kierowniczej - kierownika budowy. Wybrany w przetargu Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi szczegółowy harmonogram realizacji robót w ciągu 14 dni od daty wezwania. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w rozumieniu ustawy pzp. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Zakres przedmiotu zamówienia uzupełniającego przewiduje wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową dalszej części ul. Barbórki tj. na odcinku od ul. Nasypowej do ul. Wawelskiej o długości 128 m, w tym: Roboty geodezyjne, w tym inwentaryzację istniejącego terenu w planie i w profilu. Roboty drogowe - przygotowawcze, ziemne i nawierzchniowe. Kanalizacja deszczowa. Budowa kanału technologicznego w technologii mikrokanalizacji. Zabezpieczenie oraz regulacje urządzeń istniejących. Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zieleń (w tym wycinka drzew). Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających po pozyskaniu środków finansowych na jego realizację. Zakres zamówienia uzupełniającego znajduje się w załączniku do SIWZ (Zamówienia uzupełniające). Zamawiający nie przewiduje: zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy pzp oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy pzp. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36a ust.2 pkt 1 ustawy pzp. W postępowaniu ma zastosowanie przesłanka wykluczenia Wykonawcy zawarta w art. 24 ust. 2a ustawy pzp. Treść art. 24 ustawy pzp stanowi załącznik do SIWZ . Nazwy i kody według słownika CPV: 45111220-6 Roboty w zakresie usuwania gruzu 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45233123-7 Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych 45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45233223-8 Wymiana nawierzchni drogowej 45233252-0 Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych 45232210-7 Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451112206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) musi być wniesione w terminie, który został podany w SIWZ w punkcie Terminy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bierun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach