Przetargi.pl
Usługi związane z odbiorem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iłowa

Gmina Iłowa ogłasza przetarg

  • Adres: 68-120 Iłowa, ul. Żeromskiego 27
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 368 14 00 , fax. 68 368 14 01
  • Data zamieszczenia: 2016-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Iłowa
    ul. Żeromskiego 27 27
    68-120 Iłowa, woj. lubuskie
    tel. 68 368 14 00, fax. 68 368 14 01
    REGON: 97077085300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ilowa.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi związane z odbiorem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iłowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa związana z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz prowadzenie punku selektywnej zbiórki odpadów na terenu gminy Iłowa. Przedmiot mowy ma być realizowany z zachowaniem harmonogramu i sposobu określonego w Uchwale 86/7/XVI/15 Rady Miejskiej w Iłowej z dnia 1 grudnia 2015r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Iłowa, uchwale 113/7/XIX/16 Rady Miejskiej w Iłowej z dnia 9 lutego 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, oraz pozostałych przepisów prawa. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) wyposażenie obsługiwanych nieruchomości w pojemnik/pojemniki na odpady zmieszane lub w pojemnik/pojemniki i worek/worki z tworzyw sztucznych do selektywnej zbiórki odpadów w kolorach zgodnych z wymogami unijnymi w terminie do 30.06.2016r. Obowiązek mycia i dezynfekcji pojemników ustawionych na nieruchomościach spoczywa na Wykonawcy, b) transport odpadów zebranych z zamieszkałych nieruchomości bądź z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych: podlegających selektywnej zbiórce: do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, - zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych: do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (bądź instalacji zastępczych) regionu gospodarki odpadami komunalnymi. Zgodnie z Planem gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego (Uchwała nr XXXIII/351/12 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 19 grudnia 2012 w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020r.) regionalną instalację do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych stanowi Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. Marszów 50a, 68-200 Żary. Zamawiający wymaga, aby odbiorowi odpadów podlegały odpady zebrane selektywnie wymienione w art. 3 ust. 2 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach a także: odpady zielone, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony oraz zmieszane odpady komunalne i pozostałości z sortowania przeznaczone do składowania. Przybliżona liczba mieszkańców, która powinna być objęta systemem to 5667 osób. (wg danych uzyskanych na podstawie złożonych deklaracji stan na koniec marca 2016r). Ilość wytworzonych odpadów komunalnych na terenie gminy (dane ze sprawozdania za 2015r.): odpady komunalne 1363,3 Mg/rok, odpady zebrane selektywnie 210,7 Mg/rok, odpady wielkogabarytowe 51,2 Mg/rok. Łączna ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości w 2015r. 1625,2 Mg/rok. Ilość wytworzonych na terenie Gminy Iłowa odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez producentów. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do odbioru i transportu wynosi 1625,2 Mg/12 miesięcy. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Wykonawca winien obliczyć cenę w oparciu o wszystkie dostępne informacje oraz sprawdzić charakterystykę terenową, gęstość zabudowy, odległości pomiędzy miejscowościami na terenie Gminy Iłowa. Wykaz nieruchomości, z których przewiduje się odbieranie odpadów komunalnych stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Szczegółowy wykazy nieruchomości wraz z liczbą mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość będą przekazywane Wykonawcy w toku realizacji umowy (zamówienia). Powyższe dane mogą ulec zmianie na skutek ruchu ludności c) wyposażenie oraz prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, na zasadach określonych w załączniku do uchwały Nr 113/7/XIX/16 Rady Miejskiej w Iłowej z dnia 9 lutego 2016r. tj w regulaminie funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych dla właścicieli nieruchomości z terenu gminy Iłowa, będącym załącznikiem do SIWZ. Kontenery, w które Wykonawca wyposaży punkt stanowić będą własność wykonawcy i zostaną zabrane po wygaśnięciu umowy. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zagospodarowania w PSZOK wynosi 112,02Mg/12 miesięcy (dane za rok 2015). Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Zamawiający udostępni Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowany w Iłowej przy ul. Żagańskiej 80 będący własnością Zamawiającego. Wykonawca winien zorganizować funkcjonowanie punktu w godzinach zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców Gminy tj.: od wtorku do piątku w godz. 10:00-18:00, soboty w godz. 11:00-19:00. W PSZOK zbierane będą odpady określone w art. 3 ust. 2 pkt 6 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwale Nr 113/7/XIX/16 Rady Miejskiej w Iłowej z dnia 9 lutego 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Przedmiot zamówienia uzupełnia uchwała Nr 86/7/XVI/15 Rady Miejskiej w Iłowej z dnia 1 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Iłowa. PSZOK należy wyposażyć w niezbędną ilość pojemników i kontenerów umożliwiającą prawidłowy odbiór i zagospodarowanie dostarczanych do niego odpadów w sposób zgodny z wymogami obowiązującego w tym zakresie prawa, przy czym Zamawiający wymaga, aby PSZOK był wyposażony co najmniej w urządzenia do gromadzenia odpadów o pojemniki o pojemnościach: 110l dla przeterminowanych leków i chemikaliów, 110l dla zużytych baterii i akumulatorów, 1100l dla zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, 6000l dla mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, 6000l dla odpadów zielonych, 6000l dla odpadów budowlanych i rozbiórkowych, 2x1100l dla papieru i tektury, 1100l dla szkła, 1100l dla metalu, 5x1100 dla tworzyw sztucznych, 1100l dla opakowań wielomateriałowych. Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645). Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. Wykonawca będzie prowadził ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po kwartale, kwartalne sprawozdania dotyczące: informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisko odpadów oraz nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, kopii dowodów dostarczania odpadów do odzysku lub unieszkodliwiana np. karty ewidencji odpadów bądź karty przekazania odpadów. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: przedmiot zamówienia wykonawca zobowiązany jest wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi i obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Iłowa; podczas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do szczególnego porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu; Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie; dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Wykonawcę obowiązuje: a) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b) mycie i dezynfekcja pojazdów minimum 1 raz na miesiąc. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji rodzajowej i ilościowej przyjmowanych odpadów poprzez ważenie na legalizowanej wadze ilości przyjętych odpadów, ewidencję odpadów należy prowadzić z zastosowaniem następujących dokumentów: a) kart ewidencji odpadów sporządzonych zgodnie z art. 67 i art. 70 ustawy z dnia 14 grudnia o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21) - kartę ewidencji odpadów prowadzi Wykonawca dla każdego rodzaju odpadów odrębnie, b) kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z art. 67 i art. 69 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21) - kartę przekazania odpadów sporządza Wykonawca, który przekazuje odpady, c) Zamawiający dopuszcza sporządzanie zbiorczej karty przekazania odpadów , obejmującej odpady danego rodzaju przekazywane łącznie w okresie miesiąca kalendarzowego. Zbiorczą kartę przekazania odpadów sporządza się niezwłocznie po zakończeniu miesiąca , którego dotyczy. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj.: a) kwartalnych sprawozdań o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zawierające n/w informacje: b) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych przekazywanych do składowania na składowisku odpadów, c) wskazanie nieruchomości na których odpady komunalne gromadzone są w sposób niezgodny z regulaminem, d) sprawozdanie wykonawca zobowiązany jest sporządzić zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 maja 2012r. w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012r. poz. 630) - załącznik nr 1 sprawozdanie sporządzane przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości e) Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdanie, o którym mowa wyżej w formie papierowej w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. W przypadku gdy sprawozdanie jest sporządzone nierzetelni; Wykonawca zobowiązany będzie do jego uzupełnienia lub poprawienia w terminie 14 dni. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji na temat odbioru odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Wymóg ten dotyczy tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. Szczegółowe wymagania stawiane wykonawcy odbierającemu odpady komunalne od właścicieli nieruchomości: posiadanie bazy magazynowo-transportowej usytuowanej na terenie gminy Iłowa lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy, na terenie, do którego posiada tytuł prawny; a) teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, b) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją. zanieczyszczeń do gruntu, c) miejsce magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, d) teren bazy powinien być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawa wodne (Dz.U. z 2015 r. poz. 469 z późn. zm.), e) baza magazynowo-transportowa powinna być wyposażona w: miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadająca liczbie zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie następuje magazynowanie odpadów; f) na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń aby: a) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu; b) pojazdy i urządzenia były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie. im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie; c) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. Wymagania techniczne w zakresie wyposażenia pojazdów: a) konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady; b) pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 6 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 PLN). Wadium należy wnieść w terminie do dnia 06.05.2016r. do godz. 12:00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 50 9658 0006 0000 1443 2007 0004, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016r., poz. 359). Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zmianami). Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zmianami), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 2164 ze zmianami), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 2164 ze zmianami), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie wyrażone w latach
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ilowa.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach