Przetargi.pl
usługi zarządzania zasobami leśnymi na terenie działania KOWR OT we Wrocławiu, w zakresie nadzoru i prowadzenia spraw związanych z gospodarką leśną

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 54-610 Wrocław, Mińska 60
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
    Mińska 60
    54-610 Wrocław, woj. dolnośląskie
    REGON: 367849538
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kowr.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    usługi zarządzania zasobami leśnymi na terenie działania KOWR OT we Wrocławiu, w zakresie nadzoru i prowadzenia spraw związanych z gospodarką leśną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Usługi zarządzania zasobami leśnymi na terenie działania KOWR OT we Wrocławiu, w zakresie nadzoru i prowadzenia spraw związanych z gospodarką leśną na gruntach będących lasami i usług związanych z drzewostanem na gruntach niebędących lasami, położonych w granicach nieruchomości wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, w tym sporządzania pełnej dokumentacji dla prowadzonych spraw.Usługi świadczone będą na terenie działania Sekcji Zamiejscowej we Wrocławiu, tj. na terenie powiatów: milickiego, oleśnickiego, oławskiego, strzelińskiego, wrocławskiego, średzkiego, trzebnickiego, wołowskiego oraz m. Wrocław.3.4 W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:1) w zakresie spraw związanych z gospodarką leśną:a) prowadzenia spraw i nadzoru nad sprawami związanymi z gospodarką leśną na gruntach będących lasami i spraw dotyczących wycinki, korekty, pielęgnacji drzew i krzewów na gruntach niebędących lasami, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne, a także odpowiednimi przepisami wykonawczymi;b) sporządzania pełnej dokumentacji dla spraw prowadzonych w zakresie gospodarki le-śnej i gospodarki drewnem, w tym rejestrowania tych spraw i prowadzenia ich w sys-temie komputerowym działającym w siedzibie Sekcji Zamiejscowej, c) udziału w kontrolach prowadzonych u kontrahentów Zamawiającego w sprawach doty-czących gospodarki leśnej i zadrzewień;d) przeprowadzania zleconych przez Zamawiającego lustracji gruntów, o których mowa w pkt 1) lit. a);e) współpracy z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w sprawach związanych z pielę-gnacją, korektą i wycinką drzew na terenach wpisanych do rejestru zabytków.2) w zakresie wyceny pozyskanego drewna do: a) wyceny i klasyfikacji dokonanej na podstawie oględzin drzew rosnących na nierucho-mościach stanowiących Zasób Własności Rolnej Skarbu Państwa b) szacunku brakarskiego i zakwalifikowania drewna jako użytkowe bądź opałowe dokona-ne na podstawie oględzin drzew według ustalonych wad drewna i jego przydatności;c) pomiaru dokonywanego za pomocą średnicomierza, taśmy mierniczej – zalegalizowa-nej;d) wyliczenia masy drewna dokonanego na podstawie „tablic miąższości kłód odziomko-wych i drzew stojących” oraz „tablic miąższości drewna okrągłego” jak też na podstawie własnych wzorów empirycznych;e) wyceny drewna korzystając z zatwierdzonego dokumentu cennik netto, ceny detaliczne drewna (zł/m3) oraz własnej kalkulacji polegającej na określeniu ceny drewna z uwzględnieniem wad istotnych wykrytych w drewnie oraz biorąc pod uwagę specyfikę warunków w jakich rosną drzewa i wpływ tych warunków na jakość, przydatność drew-na.3) w zakresie cechowania drewna do:a) pozyskania drewna w oparciu m.in. o art. 14 a ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach oraz rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 24 lutego 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad cechowania drewna, wzorów urządzeń do cechowania i zasad ich stosowania oraz wzoru dokumentu stwier-dzającego legalność pozyskania drewna.b) cechowania drewna według systemu płytkowego. Płytki nabijane będą na kłodzie ścię-tego drzewa za pomocą specjalnego młotka. Płytki będą wykorzystywane jednorazowo i każda z nich będzie miała odrębny numer. c) sporządzania dokumentów dot. legalności pozyskania drewna.d) sporządzania wykazu odbiorczego drewna.4) w zakresie interwencji w sprawie kradzieży drewna do:a) spisania notatki na miejscu zdarzenia, w tym określenia wartości, zabezpieczeniai opisania skradzionego drewna - zrobienia dokumentacji fotograficznej;b) zgłoszenia na policję zaistniałego zdarzenia oraz udziału w postępowaniu wyjaśniają-cym.5) w zakresie nadzoru nad pracami wykonawczymi w terenie do: przygotowania zleceń na prace związane z gospodarką leśną w terenie, sprawowania pełnego nadzoru nad tymi pracami oraz przyjęciu ich i rozliczeniu.6) w zakresie sprawozdawczości do: sporządzania sprawozdań z czynności wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności rozliczeń finansowych, jako-ściowych i ilościowych dla prowadzonych spraw.3.5. Warunki oraz terminy realizacji przedmiotu zamówienia: 1) zamawiający wymaga aby usługi objęte przedmiotem zamówieniem świadczyła maksymalnie jedna osoba.2) usługi objęte niniejszym zamówieniem świadczone będą: w terenie lub siedzibie Sekcji Zamiejscowej we Wrocławiu przy ul. Kunickiego 2 3) wykonawca zobowiązany będzie świadczyć usługi (w tym prace terenowe) w wymiarze: - 150 godzin miesięcznie 4) zamawiający zapewni Wykonawcy nieodpłatną obsługę organizacyjno-techniczną, w siedzibie Sekcji Zamiejscowej, w tym: a) wyposażone stanowisko pracy biurowej, z dostępem do podstawowych urządzeń technicznych, w tym: komputera, kopiarki, umożliwiających wykonywanie czynności objętych zamówieniem,b) udostępnianie niezbędnych dla danej sprawy dokumentów źródłowych,c) telefon służbowy do użytku związanego z realizacją przedmiotu zamówienia.5) Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowej eksploatacji udostępnionego mienia dla celów należytego wykonania przedmiotu Umowy.6) zamawiający informuje, że w ramach zapewnienia nieodpłatnej obsługi organizacyjno-technicznej nie przewiduje udostępnienia do wykonywania usług środków transportu. Wykonawca będzie realizował czynności przy użyciu własnych środków transportu wykonując miesięcznie: około 1500 km 7) przed wystawieniem faktury za wykonane usługi, wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania wykazów z wykonanych usług w szczególności rozliczeń finansowych, jakościowych i ilościowych dla spraw prowadzonych wraz z rozliczeniem godzinowym.8) pozostałe warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy stanowiących załącznik 6 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy.Na podstawie art. 95 ustawy PZP, Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu umowy samodzielnie lub przez osobę zatrudnioną przez niego na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, w zakresie realizacji czynności wymienionych w ust. 3.4 pkt 1-5 SWZ. Szczegółowy opis warunków zatrudnienia na umowę o pracę zawarto w ust. 4 SWZ i projektowanych postanowieniach umowyusługi zarządzania zasobami leśnymi na terenie działania KOWR OT we Wrocławiu, w zakresie nadzoru i prowadzenia spraw związanych z gospodarką leśną na gruntach będących lasami i usług związanych z drzewostanem na gruntach niebędących lasami, położonych w granicach nieruchomości wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, w tym sporządzania pełnej dokumentacji dla prowadzonych spraw świadczone na terenie działania Sekcji Zamiejscowej w Rakowicach Wielkich, tj. na terenie powiatów: kamiennogórskiego, karkonoskiego, złotoryjskiego, lwóweckiego, lubańskiego, zgorzeleckiego, bolesławieckiego, oraz m. Jelenia Góra. 3.4 W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:1) w zakresie spraw związanych z gospodarką leśną:a) prowadzenia spraw i nadzoru nad sprawami związanymi z gospodarką leśną na gruntach będących lasami i spraw dotyczących wycinki, korekty, pielęgnacji drzew i krzewów na gruntach niebędących lasami, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne, a także odpowiednimi przepisami wykonawczymi;b) sporządzania pełnej dokumentacji dla spraw prowadzonych w zakresie gospodarki le-śnej i gospodarki drewnem, w tym rejestrowania tych spraw i prowadzenia ich w sys-temie komputerowym działającym w siedzibie Sekcji Zamiejscowej, c) udziału w kontrolach prowadzonych u kontrahentów Zamawiającego w sprawach doty-czących gospodarki leśnej i zadrzewień;d) przeprowadzania zleconych przez Zamawiającego lustracji gruntów, o których mowa w pkt 1) lit. a);e) współpracy z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w sprawach związanych z pielę-gnacją, korektą i wycinką drzew na terenach wpisanych do rejestru zabytków.2) w zakresie wyceny pozyskanego drewna do: a) wyceny i klasyfikacji dokonanej na podstawie oględzin drzew rosnących na nierucho-mościach stanowiących Zasób Własności Rolnej Skarbu Państwa b) szacunku brakarskiego i zakwalifikowania drewna jako użytkowe bądź opałowe dokona-ne na podstawie oględzin drzew według ustalonych wad drewna i jego przydatności;c) pomiaru dokonywanego za pomocą średnicomierza, taśmy mierniczej – zalegalizowa-nej;d) wyliczenia masy drewna dokonanego na podstawie „tablic miąższości kłód odziomko-wych i drzew stojących” oraz „tablic miąższości drewna okrągłego” jak też na podstawie własnych wzorów empirycznych;e) wyceny drewna korzystając z zatwierdzonego dokumentu cennik netto, ceny detaliczne drewna (zł/m3) oraz własnej kalkulacji polegającej na określeniu ceny drewna z uwzględnieniem wad istotnych wykrytych w drewnie oraz biorąc pod uwagę specyfikę warunków w jakich rosną drzewa i wpływ tych warunków na jakość, przydatność drew-na.3) w zakresie cechowania drewna do:a) pozyskania drewna w oparciu m.in. o art. 14 a ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach oraz rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 24 lutego 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad cechowania drewna, wzorów urządzeń do cechowania i zasad ich stosowania oraz wzoru dokumentu stwier-dzającego legalność pozyskania drewna.b) cechowania drewna według systemu płytkowego. Płytki nabijane będą na kłodzie ścię-tego drzewa za pomocą specjalnego młotka. Płytki będą wykorzystywane jednorazowo i każda z nich będzie miała odrębny numer. c) sporządzania dokumentów dot. legalności pozyskania drewna.d) sporządzania wykazu odbiorczego drewna.4) w zakresie interwencji w sprawie kradzieży drewna do:a) spisania notatki na miejscu zdarzenia, w tym określenia wartości, zabezpieczeniai opisania skradzionego drewna - zrobienia dokumentacji fotograficznej;b) zgłoszenia na policję zaistniałego zdarzenia oraz udziału w postępowaniu wyjaśniają-cym.5) w zakresie nadzoru nad pracami wykonawczymi w terenie do: przygotowania zleceń na prace związane z gospodarką leśną w terenie, sprawowania pełnego nadzoru nad tymi pracami oraz przyjęciu ich i rozliczeniu.6) w zakresie sprawozdawczości do: sporządzania sprawozdań z czynności wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności rozliczeń finansowych, jako-ściowych i ilościowych dla prowadzonych spraw.3.5. Warunki oraz terminy realizacji przedmiotu zamówienia: 1) zamawiający wymaga aby usługi objęte przedmiotem zamówieniem świadczyła maksymalnie jedna osoba.2) usługi objęte niniejszym zamówieniem świadczone będą w terenie lub siedzibie Sekcji Zamiejscowej w Rakowicach Wielkich 15.3) wykonawca zobowiązany będzie świadczyć usługi (w tym prace terenowe) w wymiarze: 60 godzin miesięcznie 4) zamawiający zapewni Wykonawcy nieodpłatną obsługę organizacyjno-techniczną, w siedzibie Sekcji Zamiejscowej, w tym: a) wyposażone stanowisko pracy biurowej, z dostępem do podstawowych urządzeń technicznych, w tym: komputera, kopiarki, umożliwiających wykonywanie czynności objętych zamówieniem,b) udostępnianie niezbędnych dla danej sprawy dokumentów źródłowych,c) telefon służbowy do użytku związanego z realizacją przedmiotu zamówienia.5) Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowej eksploatacji udostępnionego mienia dla celów należytego wykonania przedmiotu Umowy.6) zamawiający informuje, że w ramach zapewnienia nieodpłatnej obsługi organizacyjno-technicznej nie przewiduje udostępnienia do wykonywania usług środków transportu. Wykonawca będzie realizował czynności przy użyciu własnych środków transportu wykonując miesięcznie: około 600km 7) przed wystawieniem faktury za wykonane usługi, wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania wykazów z wykonanych usług w szczególności rozliczeń finansowych, jakościowych i ilościowych dla spraw prowadzonych wraz z rozliczeniem godzinowym.8) pozostałe warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy stanowiących załącznik 6 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy.Na podstawie art. 95 ustawy PZP, Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu umowy samodzielnie lub przez osobę zatrudnioną przez niego na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, w zakresie realizacji czynności wymienionych w ust. 3.4 pkt 1-5 SWZ. Szczegółowy opis warunków zatrudnienia na umowę o pracę zawarto w ust. 4 SWZ i projektowanych postanowieniach umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:11.1 nie podlegają wykluczeniu - obligatoryjne przesłanki wykluczenia art. 108 ust. 1 ustawy PZP; art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz fakultatywne przesłanki z art. 109 ust.1 pkt 4, 8 i 10 ustawy PZP oraz11.2 spełniają warunki udziału w postępowaniu - dotyczące:11.2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie;11.2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisówZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie;11.2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie;11.2.4 zdolności technicznej lub zawodowejNiniejszy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:1) dysponuje osobą, skierowaną do realizacji zamówienia, która posiada następujące kwalifikacje i doświadczenie zawodowe tj.:a) posiada co najmniej wykształcenie średnieb) uzyskała przynajmniej 10 decyzji/zezwoleń na wycinkę drzew na podstawie: ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody i/lub ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;alboprzynajmniej przez 6 miesięcy nadzorowała prace w zakresie wycinki drzew na podstawie obowiązujących planów urządzania lasu/ uproszczonych planów urządzania lasu/ inwentaryzacji stanu lasu w oparciu ustawę z dnia 28 września 1991 r. o lasach;c) wykonała przynajmniej 10 kwalifikacji drewna jako użytkowe bądź opałowe na podstawie oględzin drzew według ustalonych wad drewna i jego przydatnościd) wykonała przynajmniej 10 usług cechowania drewna według systemu płytkowego wraz ze sporządzeniem dokumentów dot. legalności pozyskania drewna.W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z wykonawców spełni cały warunek samodzielnie, tzn. będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą wymagane kwalifikacje i doświadczenie.Uwaga!W odniesieniu do ww. warunku - wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą polegać na kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym osoby, która będzie wykonywała usługi.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-31

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach