Przetargi.pl
Usługi zarządzania zasobami leśnymi na nieruchomościach wchodzących w skład mienia Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa na terenie działania KOWR OT we Wrocławiu WRO.WOP.260.2.2024

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 54-610 Wrocław, Mińska 60
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
    Mińska 60
    54-610 Wrocław, woj. dolnośląskie
    REGON: 367849538
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kowr.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi zarządzania zasobami leśnymi na nieruchomościach wchodzących w skład mienia Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa na terenie działania KOWR OT we Wrocławiu WRO.WOP.260.2.2024
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są: usługi zarządzania zasobami leśnymi na terenie działania KOWR OT we Wrocławiu, Sekcja Zamiejscowa w Świdnicy w zakresie nadzoru i prowadzenia spraw związanych z gospodarką leśną na gruntach będących lasami i usług związanych z drzewostanem na gruntach niebędących lasami, położonych w granicach nieruchomości wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, w tym sporządzania pełnej dokumentacji dla prowadzonych spraw. Usługi dotyczą gruntów położonych na terenie powiatów: jaworskiego, ząbkowickiego, wał-brzyskiego, dzierżoniowskiego, świdnickiego, kłodzkiego i miasta WałbrzychW ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:1) w zakresie spraw związanych z gospodarką leśną:a) prowadzenia spraw i nadzoru nad sprawami związanymi z gospodarką leśną na gruntach będących lasami i spraw dotyczących wycinki, korekty, pielęgnacji drzew i krzewów na gruntach niebędących lasami, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne, a także odpowiednimi przepisami wykonawczymi;b) sporządzania pełnej dokumentacji dla spraw prowadzonych w zakresie gospodarki le-śnej i gospodarki drewnem, w tym rejestrowania tych spraw i prowadzenia ich w sys-temie komputerowym działającym w siedzibie Sekcji Zamiejscowej w Świdnicy, c) udziału w kontrolach prowadzonych u kontrahentów Zamawiającego w sprawach doty-czących gospodarki leśnej i zadrzewień;d) przeprowadzania zleconych przez Zamawiającego lustracji gruntów, o których mowa w pkt 1) lit. a);e) współpracy z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w sprawach związanych z pielę-gnacją, korektą i wycinką drzew na terenach wpisanych do rejestru zabytków.2) w zakresie wyceny pozyskanego drewna do: a) wyceny i klasyfikacji dokonanej na podstawie oględzin drzew rosnących na nierucho-mościach stanowiących Zasób Własności Rolnej Skarbu Państwa b) szacunku brakarskiego i zakwalifikowania drewna jako użytkowe bądź opałowe dokona-ne na podstawie oględzin drzew według ustalonych wad drewna i jego przydatności;c) pomiaru dokonywanego za pomocą średnicomierza, taśmy mierniczej – zalegalizowa-nej;d) wyliczenia masy drewna dokonanego na podstawie „tablic miąższości kłód odziomko-wych i drzew stojących” oraz „tablic miąższości drewna okrągłego” jak też na podstawie własnych wzorów empirycznych;e) wyceny drewna korzystając z zatwierdzonego dokumentu cennik netto, ceny detaliczne drewna (zł/m3) oraz własnej kalkulacji polegającej na określeniu ceny drewna z uwzględnieniem wad istotnych wykrytych w drewnie oraz biorąc pod uwagę specyfikę warunków w jakich rosną drzewa i wpływ tych warunków na jakość, przydatność drew-na.3) w zakresie cechowania drewna do:a) pozyskania drewna w oparciu m.in. o art. 14 a ust. 1 i 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach oraz rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 24 lutego 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad cechowania drewna, wzorów urządzeń do cechowania i zasad ich stosowania oraz wzoru dokumentu stwier-dzającego legalność pozyskania drewna.b) cechowania drewna według systemu płytkowego. Płytki nabijane będą na kłodzie ścię-tego drzewa za pomocą specjalnego młotka. Płytki będą wykorzystywane jednorazowo i każda z nich będzie miała odrębny numer. c) sporządzania dokumentów dot. legalności pozyskania drewna.d) sporządzania wykazu odbiorczego drewna.4) w zakresie interwencji w sprawie kradzieży drewna do:a) spisania notatki na miejscu zdarzenia w tym określenia wartości, zabezpieczeniai opisania skradzionego drewna - zrobienia dokumentacji fotograficznej;b) zgłoszenia na policję zaistniałego zdarzenia oraz udziału w postępowaniu wyjaśniają-cym.5) w zakresie nadzoru nad pracami wykonawczymi w terenie do: przygotowania zleceń na prace związane z gospodarką leśną w terenie, sprawowania pełnego nadzoru nad tymi pracami oraz przyjęciu ich i rozliczeniu.6) w zakresie sprawozdawczości do: sporządzania sprawozdań z czynności wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności rozliczeń finansowych, jako-ściowych i ilościowych dla prowadzonych spraw.Warunki oraz terminy realizacji przedmiotu zamówienia: 1) zamawiający wymaga aby usługi objęte zamówieniem świadczyła maksymalnie jedna osoba.2) usługi objęte niniejszym zamówieniem świadczone będą - w terenie lub siedzibie Sekcji Zamiejscowej w Świdnicy przy ul. Kliczkowskiej 28.3) wykonawca zobowiązany będzie świadczyć usługi (w tym prace terenowe) w wymiarze 90 godzin miesięcznie. 4) zamawiający zapewni Wykonawcy nieodpłatną obsługę organizacyjno-techniczną, w siedzibie Sekcji Zamiejscowej w Świdnicy, w tym: a) wyposażone stanowisko pracy biurowej, z dostępem do podstawowych urządzeń technicznych, w tym: komputera, kopiarki, umożliwiających wykonywanie czynności objętych zamówieniem,b) udostępnianie niezbędnych dla danej sprawy dokumentów źródłowych,c) telefon służbowy do użytku związanego z realizacją przedmiotu zamówienia.5) Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowej eksploatacji udostępnionego mienia dla celów należytego wykonania przedmiotu Umowy.6) zamawiający informuje, że w ramach zapewnienia nieodpłatnej obsługi organizacyjno-technicznej nie przewiduje udostępnienia do wykonywania usług środków transportu. Wykonawca będzie realizował czynności przy użyciu własnych środków transportu wykonując miesięcznie: około 1500 km.7) przed wystawieniem faktury za wykonane usługi, wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania wykazów z wykonanych usług w szczególności rozliczeń finansowych, jakościowych i ilościowych dla spraw prowadzonych wraz z rozliczeniem godzinowym.8) pozostałe warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy stanowiących załącznik 6 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Oferta nie zawierająca pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostanie odrzucona.Zamówienie nie zostało podzielone na części. Czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia składają się na cały proces prowadzenia i nadzoru spraw związanych z gospodarką leśną na obszarze terytorialnym podległym Sekcji Zamiejscowej w Świdnicy. Podział zamówienia na części poprzez rozdzielenie procesu jest niecelowy. Z przyczyn organizacyjnych oraz ekonomicznych zasadnym jest udzielenie zamówienia bez jego podziału na części.Na podstawie art. 95 ustawy PZP, Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu umowy samodzielnie lub przez osobę zatrudnioną przez niego na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, w zakresie realizacji czynności wymienionych w ust. 3.4 pkt 1-5 SWZ. W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą, niezatrudniających pracowników, Zamawiający zastrzega, że czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia określone w ust. 3.4 pkt 1-5 SWZ wykonają osobiście osoby prowadzące tą działalność gospodarczą. Pozostałe informacje zawarto w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy stanowiących załącznik nr 6 do SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Niniejszy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:1) dysponuje co najmniej osobą, skierowaną do realizacji zamówienia, która posiada następujące kwalifikacje i doświadczenie zawodowe tj.:a) posiada co najmniej wykształcenie średnieb) uzyskała przynajmniej 10 decyzji/zezwoleń na wycinkę drzew na podstawie: ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody i/lub ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;alboprzynajmniej przez 6 miesięcy nadzorowała prace w zakresie wycinki drzew na podstawie obowiązujących planów urządzania lasu/ uproszczonych planów urządzania lasu/ inwentaryzacji stanu lasu w oparciu ustawę z dnia 28 września 1991 r. o lasach;c) wykonała przynajmniej 10 kwalifikacji drewna jako użytkowe bądź opałowe na podstawie oględzin drzew według ustalonych wad drewna i jego przydatnościd) wykonała przynajmniej 10 usług cechowania drewna według systemu płytkowego wraz ze sporządzeniem dokumentów dot. legalności pozyskania drewna.W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z wykonawców spełni cały warunek samodzielnie, a każda z osób będzie dysponowała całym wymaganym doświadczeniem i kwalifikacjami.Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach