Przetargi.pl
Usługi w zakresie wyceny nieruchomości na rzecz gminy Miejskiej Zgorzelec w 2012 roku.

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2012-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi w zakresie wyceny nieruchomości na rzecz gminy Miejskiej Zgorzelec w 2012 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług przez rzeczoznawcę majątkowego w zakresie wycen nieruchomości na rzecz Gminy Miejskiej Zgorzelec. 2. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą poniższe kategorie zleceń:. 1) wycena lokali mieszkalnych z wyodrębnieniem wartości przynależnego gruntu z wypisem i wyrysem z ewidencji gruntów wraz z określeniem wartości nakładów poniesionych przez najemcę, 2) wycena lokali użytkowych z wyodrębnieniem wartości przynależnego gruntu wraz z wypisem i wyrysem z ewidencji gruntów wraz z określeniem wartości nakładów poniesionych przez najemcę, 3) inwentaryzacje lokali wraz z uzyskaniem zaświadczenia o samodzielności lokalu potwierdzonego przez Starostę, 4) wycena garaży z wyodrębnieniem wartości gruntu wraz z wypisem i wyrysem z ewidencji gruntów wraz z określeniem wartości nakładów poniesionych przez najemcę, 5) wycena działek wraz z wypisem i wyrysem z ewidencji gruntów, 6) wycena każdej następnej działki w ramach obszaru objętego jednym zleceniem, 7) wycena działek do przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, 8) wycena działek do przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - zabudowanej budynkiem wielorodzinnym do 7 lokali, 9) wycena działek do przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - zabudowanej budynkiem wielorodzinnym powyżej 7 lokali, 10) wycena działek do wykupu prawa użytkowania wieczystego na własność, 11) wycena nieruchomości zabudowanych obiektami o łącznej kubaturze do 1000m3 z wypisem i wyrysem z ewidencji gruntów oraz określenie wartości nakładów poniesionych przez najemcę, 12) wycena nieruchomości zabudowanych obiektami o łącznej kubaturze od 1000m3 do 3000m3 z wypisem i wyrysem z ewidencji gruntów oraz określenie wartości nakładów poniesionych przez najemcę, 13) wycena nieruchomości zabudowanych obiektami o łącznej kubaturze od 3000m3 do 10000m3 z wypisem i wyrysem z ewidencji gruntów oraz określenie wartości nakładów poniesionych przez najemcę, 14) inwentaryzacja budowlana uproszczona za 1m2 mierzonej powierzchni, 15) korekta udziałów % lokali w nieruchomości wspólnej - określenie jednego udziału, 16) aktualizacja operatów szacunkowych - zgodnie z załącznikiem Nr 1 do SIWZ, 17) wycena nasadzeń trwałych - za jedno nasadzenie, 18) wycena działek dla potrzeb ustalenia wysokości opłat adiacenckich, 19) aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, 20) wycena ograniczonego prawa rzeczowego, 21) określenie wartości rynkowej nieruchomości przed i po uchyleniu/zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla ustalenia wartości opłaty jednorazowej ( tzw. renty planistycznej) w związku ze wzrostem wartości na skutek uchwalenia planu miejscowego lub jego zmiany. 3. Realizacja przedmiotu zamówienia nastąpi z uwzględnieniem poniższych postanowień: 1) dokumentację dotyczącą wycen należy sporządzić w formie operatu szacunkowego, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 207, poz. 2109 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zm.), 2) przedmiot zamówienia realizowany będzie na podstawie zleceń, wystawionych każdorazowo przez Zamawiającego wg bieżących potrzeb, 3) Wykonawca zobowiązany będzie do sukcesywnego, tj. co najmniej raz w tygodniu odbierania zleceń w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca zwolniony będzie z tego obowiązku tylko w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych niezależnych od Wykonawcy, potwierdzonych w formie opisowej wraz z dokumentami potwierdzającymi powyższą okoliczność. W przypadku nieuzasadnionego niestawienia się po odbiór zleceń, Zamawiający wezwie Wykonawcę do natychmiastowego stawiennictwa celem odbioru zlecenia. Nie podjęcie czynności odbioru zleceń w określonym przez Zamawiającego w wezwaniu terminie będzie powodowało naliczenie kary umownej, zgodnie z zapisami umownymi, 4) termin realizacji zlecenia będzie wskazany przez Zamawiającego każdorazowo w zleceniu. Minimalny termin realizacji nie będzie krótszy niż 7 dni roboczych od dnia przyjęcia zlecenia przez Wykonawcę, 5) w przypadku konieczności potwierdzenia aktualności operatu szacunkowego w okresie 24 miesięcy od daty jego sporządzenia, Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia na operacie szacunkowym stosownej klauzuli zgodnie z art. 156 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego winno być dokonane w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania zlecenia, 6) Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji operatów szacunkowych w przypadku zmian uwarunkowań prawnych lub istotnych czynników, o których mowa w art. 156 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, w okresie 24 miesięcy od daty sporządzenia operatów szacunkowych. Potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego winno być dokonane w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania zlecenia, 7) Wykonawca sporządzi i dostarczy do siedziby Zamawiającego wykonaną zgodnie ze zleceniem dokumentację w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, 8) niezbędne materiały wymagane do wykonania zleconej dokumentacji, m.in.: mapy ewidencyjne gruntów i budynków oraz wypisy z ewidencji gruntów Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt, 9) W zakresie sporządzonego przez siebie operatu szacunkowego, Wykonawca zobowiązany będzie do udziału w rozprawach administracyjnych, sądowych bądź postępowaniach przed organem odwoławczym bez dodatkowego wynagrodzenia. Wykonawca zwolniony będzie z tego obowiązku tylko w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych niezależnych od Wykonawcy, potwierdzonych w formie opisowej wraz z dokumentami potwierdzającymi powyższą okoliczność. W przypadku nieuzasadnionego braku uczestnictwa w rozprawach lub postępowaniach, Zamawiający będzie naliczał kary umowne, zgodnie z zapisami projektu umowy, 10) Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia pisemnych wyjaśnień na żądanie Zamawiającego w przedmiocie sporządzonego operatu szacunkowego w terminie do 10 dni kalendarzowych od daty doręczenia pisemnego żądania. 4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w Załączniku Nr 1 do SIWZ. 5. Wykonawca określi w formularzu cenowym ceny jednostkowe za usługi objęte przedmiotem niniejszego postępowania, zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do SIWZ. 6. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. z 2010 r., Dz. U. Nr 102, poz.651 ze zm.) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 207, poz. 2109 ze zm.), zgodnie z zasadami obowiązującymi rzeczoznawcę majątkowego zawartymi w Kodeksie Etyki Zawodowej Rzeczoznawców Majątkowych, tj. rzetelnie, uczciwie, ze szczególną starannością i zachowaniem tajemnicy zawodowej oraz zgodnie z wytycznymi zawartymi w standardach zawodowych dotyczących wyceny nieruchomości, a także z postanowieniami niniejszej specyfikacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 700000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości 2.804,00 zł przed upływem terminu składania ofert, który został określony w pkt. 16.1 SIWZ. 2. W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: 1. pieniądzu (przelew na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego), 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3. gwarancjach bankowych, 4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 35124012971111000025654013 w banku PeKaO S.A. I O/Zgorzelec, z zaznaczeniem Wadium do postępowania nr WZP.271.58.2011 / kopię przelewu (wpłaty) proszę dołączyć do oferty/. 4. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 6 . 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, 4. w przypadku określonym w pkt. 6. 9. W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 2 ppkt od 2 do 5 z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 6. 10. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 11. Zamawiający wymaga, aby niepieniężne formy zapłaty wadium miały charakter nieodwołalny i bezwarunkowy - równoważny pieniądzu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach