Przetargi.pl
Usługi w zakresie rozprowadzania wody na terenie Gminy Podegrodzie

Gmina Podegrodzie ogłasza przetarg

  • Adres: 33-386 Podegrodzie, Podegrodzie 248
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 4459033
  • Data zamieszczenia: 2009-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Podegrodzie
    Podegrodzie 248 248
    33-386 Podegrodzie, woj. małopolskie
    tel. 018 4459033
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.podegrodzie.iap.pl, www.bip.podegrodzie.iap.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi w zakresie rozprowadzania wody na terenie Gminy Podegrodzie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Zamówienie obejmuje: a) bieżące utrzymanie i eksploatacja sieci i urządzeń wodociągowych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2001 r. Nr 72, poz. 747, z późn. zm.) oraz innych aktów prawnych obowiązujących w tym zakresie za wyjątkiem budowy, rozbudowy i modernizacji urządzeń wodociągowych, opracowywania wieloletnich planów rozwoju i modernizacji sieci wodociągowej, b) eksploatacja budynków stacji wodociągowej wraz ze zbiornikami, c) badanie i kontrola jakości dostarczanej wody zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. z 2002 r. Nr 203, poz. 1718) oraz likwidacja odchyleń od normy, d) przekazywanie Zamawiającemu wyników badań, jakości wody niezwłocznie po otrzymaniu wyników badań z laboratorium, w którym wykonywane były badania, e) zapewnienie dostawy wody w sposób ciągły i niezawodny, f) zapewnienie minimalnego ciśnienia zgodnie z §114 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690, z późn. zm.) lub podanego w wydanych warunkach przyłączenia, g) udostępnianie wody z zastępczych punktów poboru oraz pobieranie opłat w sytuacjach określonych w regulaminie dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz ustawie o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, h) niezwłoczne usuwanie awarii wodociągowych na sieci oraz przyłączach do wodomierza włącznie na koszt Wykonawcy, i) przeprowadzanie okresowych (co 6 miesięcy) przeglądów technicznych części budowlanych, mechanicznych oraz instalacyjnych ujęć wody wraz ze sporządzeniem protokołu informującego m.in. o potrzebie remontów lub modernizacji, j) przekazywanie Zamawiającemu protokołu z przeglądu w terminie do 7 dni od daty sporządzenia protokołu, k) kontrola i należyte utrzymanie ustanowionych zgodnie z przepisami stref ochrony ujęcia wody oraz właściwe oznakowanie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 maja 2004 r. w sprawie wzorów tablic informacyjnych o strefie ochronnej ujęcia wody (Dz. U. z 2004 r. Nr 136, poz. 1457, z późn. zm.), l) kontrola i należyte utrzymanie hydrantów (zapewnienie sprawności technicznej), m) kontrola wydajności ujęcia wraz z pomiarem dynamicznego i statycznego zwierciadła wody w studniach stosownie do posiadanych pozwoleń wodnoprawnych, n) kontrola poborów wody określonych w pozwoleniach wodno prawnych, o) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o ewentualnych odchyleniach w wielkościach określonych pozwoleniami wodno prawnymi, p) realizacja pozostałych obowiązków wynikających z pozwoleń wodno prawnych, w tym m.in. odnotowywanie ilości pobieranej wody w odstępach czasowych określonych w ww. pozwoleniach, q) kontrola, analiza i regulacja pracy sieci wodociągowej w celu utrzymania optymalnego układu ciśnień, r) prowadzenie w imieniu Zamawiającego ewidencji kosztów eksploatacji wodociągu (remonty, awarie, materiały, energia) oraz innej dokumentacji związanej z przekazanym mieniem i raz na 6 miesięcy przekazanie Zamawiającemu dokumentów rozliczeniowych w celu ustalenia prawidłowej eksploatacji wodociągu, s) przekazywanie Zamawiającemu raz na 6 miesięcy zestawienia zużytej energii elektrycznej w poszczególnych miesiącach w rozbiciu na poszczególne liczniki, t) wydawanie warunków w imieniu Zamawiającego na podłączanie się do sieci wodociągowej nowych odbiorców wody po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym i przekazanie kopii wydanych warunków Zamawiającemu, u) przygotowywanie w imieniu Zamawiającego dokumentów do odbiorów technicznych i włączeń do sieci wodociągowej nowych przyłączy oraz likwidacja nielegalnych przyłączy, v) bieżąca kontrola nowych odbiorców wody celem ustalenia momentu rozpoczęcia poboru wody i dokonywania regularnych odczytów, w) pisemne informowanie Zamawiającego o realizowanych przyłączach na 7 dni przed ich planowanym wykonaniem w celu sporządzenia właściwej umowy o zaopatrzenie w wodę oraz przekazywanie dokumentów stanowiących załączniki do umowy o zaopatrzenie w wodę (przyłącz nie może zostać wykonany przed podpisaniem umowy), x) udział Wykonawcy w przeglądach i odbiorach końcowych nowych podłączeń oraz ich inwentaryzacja, y) niezwłoczne przekazywanie Zamawiającemu protokołu włączenia do sieci wodociągowej nowych odbiorców (wg wzoru), z) wymiana uszkodzonych lub będących w złym stanie wodomierzy i reduktorów wraz z elementami montażowymi (zakupionych przez Zamawiającego) oraz przekazywanie Zamawiającemu protokołu wymiany w terminie do 7 dni od daty wymiany wodomierza lub reduktora, aa) przekazywanie informacji Zamawiającemu o odbiorcach wody, którzy nie posiadają zamontowanych zaworów zwrotnych antyskażeniowych oraz informowanie odbiorców wody o obowiązku zamontowania takich zaworów, bb) pokrywanie opłat za zużytą energię elektryczną na podstawie faktur VAT wystawianych przez dostawcę energii, cc) całokształt spraw dotyczących napraw gwarancyjnych urządzeń wodociągowych i sieci wodociągowej oraz podpisywanie w imieniu Zamawiającego protokołów napraw gwarancyjnych, dd) niezwłoczne przekazywanie Zamawiającemu podpisanych protokołów napraw gwarancyjnych, ee) wykonywanie konserwacji i remontów sieci, urządzeń wodociągowych i obiektów towarzyszących (przez remont rozumie się wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym), ff) doręczanie umów o dostawę wody oraz aneksów do umów w imieniu Zamawiającego do poszczególnych odbiorców wody, egzekwowanie prawidłowości podpisów na umowach i aneksach (osoby będące stroną umowy) i prawidłowości uzupełnienia umowy oraz dostarczenie podpisanych umów, aneksów przez odbiorców wody do Urzędu Gminy w terminie nie dłuższym niż 1 miesiąc od dnia wydania ich Wykonawcy, gg) odczyty stanu liczników u odbiorców wody, co dwa miesiące oraz wystawianie faktur VAT w imieniu Zamawiającego za zużytą wodę i dostarczanie kopii faktur do Urzędu Gminy, hh) wystawianie faktur VAT w imieniu Zamawiającego w przypadku wymiany wodomierzy za zużytą wodę wg stanu na dzień wymiany wodomierza i niezwłoczne dostarczanie kopii faktur do Urzędu Gminy, ii) pobieranie opłat za dostarczoną wodę i wpłata w kasie w Urzędzie Gminy lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia pobrania opłaty od odbiorcy wody (opłaty za dostarczoną wodę w formie gotówki będą pobierane w oparciu o upoważnienie wydane przez Zamawiającego), jj) zakup materiałów eksploatacyjnych do urządzenia do wystawiania faktur (PSION + drukarka), kk) odczyty stanu liczników na ujęciach wody na koniec każdego miesiąca oraz niezwłoczne przekazywanie tych danych Zamawiającemu, ll) prowadzenie oraz przekazywanie Zamawiającemu do 14 lipca i 14 stycznia każdego roku aktualizowanej, co pół roku ewidencji zawierającej informację o ilości i jakości pobieranej wody stosownie do ustawy Prawo ochrony środowiska, niezbędnych do ustalenia wysokości opłat za korzystanie ze środowiska, mm)przeprowadzanie kontroli zleconych przez Zamawiającego oraz udzielanie wyjaśnień w sprawach określonych przez Zamawiającego, nn) uczestnictwo oraz składanie wyjaśnień podczas kontroli ujęć wody oraz wodociągów przeprowadzanych przez organy do tego upoważnione oo) pokrywanie opłat związanych ze zwykłym zarządem urządzeniami wodociągowymi, pp) zakup materiałów, osprzętu eksploatacyjnego, BHP, sprzęt p.poż., pierwszej pomocy medycznej, ipt. qq) całodobowe zabezpieczenie obiektów wodociągowych przed dostępem osób trzecich oraz ich nadzór i ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, rr) zatrudnienie wykwalifikowanego personelu obsługi wodociągów oraz zapewnienie im warunków pracy zgodnych z Kodeksem Pracy, ss) opracowanie niezbędnych instrukcji i regulaminów zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy, BHP, ochrony p.poż., tt) zapewnienie warunków bezpieczeństwa (BHP) wszystkich osób upoważnionych do przebywania w miejscu wykonywania usług, uu) pokrycie szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia z winy Wykonawcy również wobec osób trzecich. 2) Ponadto w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszelkich prac oraz opracowań niezbędnych przy realizacji zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 651110004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 7.000 zł przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O zamówienie publiczne ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tj. aa) prowadzą działalność gospodarczą na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095, z późn. zm.), bb) posiadają zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2001 roku, Nr 72, poz. 747 z późn. zm.) na okres, co najmniej objęty przedmiotem zamówienia. b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia tj: aa) w okresie ostatnich 3 lat - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym czasie - wykonywali, co najmniej jeden raz usługi zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub wykonują usługi zbiorowego zaopatrzenia w wodę, przez okres, co najmniej 1 rok, bb) skierują do wykonania zamówienia: > osobę z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, > 2 osoby z doświadczeniem w obsłudze wodociągów, > osobę uprawnioną do obsługi koparki, > osobę posiadającą uprawnienia SEP (lub równoważne) w zakresie eksploatacji (E) urządzeń elektrycznych, c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj: aa) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 100.000 zł, d) nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 2. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych poniżej
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty: a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c) aktualne zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2001 roku, Nr 72, poz. 747 z późn. zm.), d) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, e) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, f) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. g) wykaz wykonanych lub wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia oraz dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie, h) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, i) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt hh) powyżej Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, j) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, k) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia, narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt jj) powyżej Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował, l) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: > uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej okręgowej izby inżynierów, > uprawnienia do obsługi koparki, > uprawnienia SEP (lub równoważne) w zakresie eksploatacji (E) urządzeń elektrycznych, ł) polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa: a) w pkt 1 ppkt b), d) i f) składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że: aa) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, bb) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, cc) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, b) w pkt 1 ppkt e) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. 3. Dokumenty określone w pkt 2 ppkt a lit. aa) i cc) oraz ppkt b powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, dokument określony w pkt 2 ppkt a) lit. bb) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Terminy wystawienia tych dokumentów zgodne z zapisami pkt 3.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.podegrodzie.iap.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną