Przetargi.pl
„Usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych z wszystkich nieruchomości w granicach administracyjnych Gminy Miłoradz”

Gmina Miłoradz ogłasza przetarg

  • Adres: 82-213 Miłoradz, ul. Żuławska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 552 711 531 , fax. 552 711 565
  • Data zamieszczenia: 2019-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miłoradz
    ul. Żuławska 9
    82-213 Miłoradz, woj. pomorskie
    tel. 552 711 531, fax. 552 711 565
    REGON: 17074791600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://miloradz.biuletyn.net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych z wszystkich nieruchomości w granicach administracyjnych Gminy Miłoradz”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia obejmuje: 1) Odbieranie odpadów komunalnych, z wszystkich nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych, terenów rekreacyjnych oraz koszy ulicznych, w granicach administracyjnych Gminy Miłoradz, w szczególności: a) odpadów zmieszanych, b) makulatury, c) szkła, d) metali, tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych, e) popiołów, f) odpadów wielkogabarytowych, w tym zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, w ramach „wystawek” 2 razy w roku, g) odpadów ulegających biodegradacji. 2) Dostarczanie worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych (papier, szkło, metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, odpady ulegające biodegradacji). 3) Dostarczanie pojemników do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemników do selektywnego zbierania odpadów komunalnych (segregacji zewnętrznej). 4) Odbieranie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). 2. Charakterystyka Gminy Miłoradz: 1) Gmina Miłoradz położona jest w województwie pomorskim, w powiecie malborskim. 2) Powierzchnia gminy wynosi 93,75 km2. 3) Miejscowości: • Miłoradz, • Stara Kościelnica, • Gnojewo, • Kończewice, • Stara Wisła, • Bystrze, • Mątowy Wielkie, • Mątowy Małe, • Pogorzała Wieś 4) Typ zabudowy: zabudowa jednorodzinna i mniej liczna zabudowa wielorodzinna. 5) Liczba gospodarstw domowych – są to zarówno budynki mieszkalne jednorodzinne jak i wielorodzinne (stan na koniec października 2019 r., na postawie złożonych deklaracji): 962 6) Liczba nieruchomości niezamieszkałych (np. szkoły, ośrodki zdrowia, remizy OSP, nieruchomości na których prowadzona jest działalność gospodarcza, sklepy, cmentarze, kościoły, lokale gastronomiczne, itp.) na podstawie złożonych deklaracji (stan na koniec października 2019 r.): 40 7) Liczba osób zameldowanych na terenie Gminy Miłoradz, (stan na koniec października 2019 r) na pobyt stały wynosiła 3332, a na pobyt czasowy 36 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości nieruchomości w ciągu okresu realizacji zamówienia. Ilość obsługiwanych nieruchomości może ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu bez zmiany warunków wynagrodzenia. 9) Według złożonych deklaracji, selektywna zbiórka odpadów prowadzona jest w ok. 90 % nieruchomości (stan na koniec października 2019 r.). W związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U z 2019 poz.1575,Gmina jest zobowiązana do dostosowania przepisów prawa miejscowego do zapisów zgodnych z ustawą. Przewiduje się że zmiany te obowiązywać będą od drugiej połowy 2020 roku. 3. Wykonawca otrzyma najpóźniej w dniu zawarcia umowy, wykaz wszystkich nieruchomości zamieszkałych, wykaz nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, wykaz nieruchomości mieszanych oraz wykaz terenów rekreacyjnych. Wykazy będą zawierać również sposób zbierania odpadów na poszczególnych nieruchomościach. 4. Wykonawca opracuje szczegółowy harmonogram odbierania odpadów komunalnych zgodnie z wytycznymi zawartymi w załączniku nr 1 do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Odpady należy odbierać w terminach określonych w harmonogramie, niezależnie od utrudnień drogowych lub atmosferycznych. Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1 do SIWZ. Wykonawcy powinni w sposób szczegółowy zapoznać się z powyższym opracowaniem, a wszelkie pytania i uwagi należy kierować do Zamawiającego w sposób opisany w Rozdziale VIII SIWZ. 6. Zamawiający nie przewiduje organizacji wizji lokalnej. Wykonawcy w każdym czasie mogą dokonać wizji lokalnej na terenie Gminy Miłoradz w celu zapoznania się z jej specyfiką, strukturą, typami zabudowy. Jakiekolwiek koszty związane z wizją lokalną ponosi Wykonawca. Zamawiający informuje, iż nie dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę, nie będzie skutkować konsekwencjami w postaci wykluczenia z postepowania bądź odrzuceniem oferty. 7. Prawo opcji a) W ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji poprzez zwiększenie w okresie obowiązywania umowy szacunkowych ilości odpadów do odbioru, jednakże niepowodującego wzrostu wartości umowy więcej niż o 30% w stosunku do wartości określonej w §6 ust. 1 umowy. Wartość zamówienia opcjonalnego będzie odnoszona każdorazowo do wartości z §6 ust. 1 umowy na dzień zawarcia umowy, niezależnie od zmian i aktualizacji tej wartości w toku obowiązywania umowy. b) W zakresie zamówienia opcjonalnego Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia świadczenia usług na podstawie pisemnego oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji, które Zamawiający przekaże Wykonawcy nie później niż w terminie 30 dni od zrealizowania odbioru odpadów o wartości stanowiącej 95% wartości umowy, określonej w §6 ust. 1 umowy. c) Korzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego może być dokonane jednorazowo na całą wartość zamówienia opcjonalnego lub w kilku częściach. W przypadku realizacji opcji w kilku częściach Zamawiający będzie składał Wykonawcy kolejne oświadczenia nie później niż przed momentem wyczerpania się wartości zamówienia opcjonalnego wynikającej z poprzednio złożonego oświadczenia. d) Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia. Oświadczenie woli Zamawiającego o realizacji bądź zaniechaniu zamówienia opcjonalnego jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego. e) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktyczne ilości wykonanych usług zrealizowanych na podstawie umowy, stanowiące sumę iloczynów aktualnie obowiązującej średniej ważonej stawek jednostkowych za odbiór i transport poszczególnych rodzajów odpadów oraz masy faktycznie odebranych i przetransportowanych rodzajów odpadów, powiększone o należny podatek VAT w wysokości 8% do łącznej wartości określonej w §6 ust. 1 umowy. 8. Szczegółowy sposób postępowania w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów: Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na gospodarstwie domowym w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne, powiadamiając o tym fakcie w tym samym dniu właściciela nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację, w tym godzinę zdarzenia, umożliwiającą identyfikację nieruchomości i zdjęcie fotograficzne na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w prawidłowej wysokości 25.000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (musi być poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (art. 45 ust. 6 ustawy PZP). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego: 82 8303 0006 0060 0600 0101 0069 BANK SPÓŁDZIELCZY O/MALBORK z adnotacją „wadium - R.271.10.2019 – Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Miłoradz” 5. Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu zobowiązany jest do wpłacenia go odpowiednio wcześniej, tak aby znalazło się ono na koncie Zamawiającego przed datą i godziną składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię należy dołączyć do oferty. 7. Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien przewidywać utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w pkt. 8 i 9 8. Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, wraz z odsetkami, w przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy będzie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Ponadto Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust 1 ustawy PZP, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 2 pkt. 5 ustawy PZP, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, który wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. 11. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 12. Zamawiający zwróci wadium dla Wykonawcy na zasadach określonych w art. 46 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada: • aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydanego przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 15 marca 2019 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn.zm.), • aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Miłoradz, dokonanego na podstawie ustawy z dnia 18 października 2019 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010, z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę; 2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych;3) Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia- jeżeli dotyczy; 4) Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach