Przetargi.pl
Usługi pralnicze dla SPZZOZ w Pionkach

Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 26670 Pionki, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 486 121 866 , fax. 486 121 381
  • Data zamieszczenia: 2017-09-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej
    ul. Sienkiewicza 29
    26670 Pionki, woj. mazowieckie
    tel. 486 121 866, fax. 486 121 381
    REGON: 67014001500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.spzzozpionki.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: forma prawna: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi pralnicze dla SPZZOZ w Pionkach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje kompleksowe świadczenie usług pralniczych dla zamawiającego /wszystkie jednostki i komórki organizacyjne/ wraz z transportem całego asortymentu rzeczy przeznaczonych do prania w SPZZOZ w Pionkach i przywóz asortymentu czystego po praniu na koszt wykonawcy. Do katalogu tych rzeczy zalicza się bieliznę szpitalną i pościelową /poszwy, poszewki, prześcieradła, koce, podkłady, parawany, itp./, odzież i bieliznę szpitalną pacjentów /piżamy, koszule, szlafroki, ręczniki, itp./, ubrania operacyjne /bluzy, spodnie, spódnice, sukienki/, serwety operacyjne, odzież ochronną personelu medycznego /fartuchy, ubrania lekarskie i pielęgniarskie damskie i męskie, bluzy, spodnie, fartuchy barierowe, itp./, materace, kołdry, poduszki, ręczniki, ścierki, obrusy i serwety, zasłony i firany, w tym także z pomieszczeń administracyjno-biurowych poszczególnych jednostek/ komórek organizacyjnych zamawiającego, odzież roboczą pracowników gospodarczych /spodnie, bluzy, koszule, fartuchy robocze, kamizelki ocieplane, bluzy polarowe, kurtki zimowe, itp./. Katalog wskazanych rzeczy nie stanowi katalogu zamkniętego i może obejmować inne rzeczy, których zamawiający nie wymienia w opisie przedmiotu zamówienia. Średnia ilość rzeczy przeznaczonych do prania: 4400 kg miesięcznie. Wskazana ilość będzie ulegać zmianie /zwiększeniu lub zmniejszeniu/ w zależności od zużycia bielizny przez poszczególne jednostki/komórki organizacyjne zamawiającego. Wykonawca w zakresie świadczonych usług zobowiązany będzie do następujących czynności: odbiór osobisty bielizny brudnej i doręczanie czystej /wypranej i wymaglowanej lub uprasowanej/ własnym transportem trzy razy w tygodniu do miejsc wskazanych przez zamawiającego - zgodnie z wszelkimi obowiązującymi normami higieny, dezynfekcja i pranie bielizny/rzeczy, suszenie, maglowanie lub prasowanie /prasowanie - w przypadku fartuchów, innej odzieży personelu medycznego/, naprawianie wszelkich uszkodzeń poprzez cerowanie, zszywanie, przyszywanie oderwanych guzików. Zamawiający zastrzega, że część bielizny/ rzeczy przeznaczonych do prania może być oddawana do pralni w stanie wilgotnym/ mokrym. Dostarczana bielizna czysta po praniu będzie spakowana i posegregowana na poszczególne komórki organizacyjne w worki lub pojemniki do pakowania asortymentu czystego, które zabezpiecza wykonawca we własnym zakresie. Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: - Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania przedmiotu umowy z należytą starannością i zachowaniem wszelkich norm i standardów obowiązujących przy świadczeniu tego typu usług, w tym przepisów obowiązujących dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą. - Realizacja świadczenia winna odbywać się w lokalu odpowiadającym wszelkim wymaganiom sanitarnym i budowlanym przewidzianym dla lokali, w których wykonywane są usługi w zakresie określonym postępowaniem. - Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć we własnym zakresie niezbędne narzędzia, urządzenia, materiały, produkty oraz środki transportu potrzebne do realizacji usług pralniczych z należytą starannością i w sposób prawidłowy, zgodny z umową i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Usługi pralnicze muszą być realizowane w pomieszczeniach/ pralniach i przewożone środkiem transportu spełniającymi wymagania higieniczno-sanitarne. - Wykonawca musi dysponować pralnią spełniającą wymagania w zakresie prania bielizny dla podmiotów leczniczych z zachowaniem bariery higienicznej. - W procesie pralniczym stosowane będą środki piorące i dezynfekcyjne charakteryzujące się właściwościami piorąco-dezynfekującymi o szerokim spektrum działania posiadające odpowiednie atesty, co uzasadnia się możliwością skażenia bakteriologicznego ubrań i serwet operacyjnych, a także bielizny, odzieży ochronnej, koców oraz pozostałego asortymentu przeznaczonego do prania. Środki te winny gwarantować właściwą jakość prania i nie powinny powodować przyspieszonego zużycia bielizny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU / BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA/ SPEŁNIANIE PRZEZ OFEROWANE USŁUGI OKREŚLONYCH WYMAGAŃ 1.W niniejszym postępowaniu zamawiający nie stosuje postanowień art.24aa ustawy Pzp, w związku z czym najpierw zbada, czy wykonawcy nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz czy spełniają warunki udziału w postępowaniu, a następnie dokona badania i oceny ofert. 2.Wykaz oświadczeń lub dokumentów wymaganych od wykonawców: a) Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art.25a ust.1 ustawy Pzp dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – wg załącznika nr 3 do SIWZ, b) Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art.25a ust.1 ustawy PZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – wg załącznika nr 4 do SIWZ, c) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy; - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. c), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby (nie stosuje się wówczas uregulowań dot. terminu wystawienia dokumentu). d) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wskazaną sumę gwarancyjną, tj. 100 tys. zł. e) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – wg załącznika nr 5 do SIWZ; f) wykaz środków transportu dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego /tj. środków transportu przystosowanych do przewozu bielizny czystej i brudnej/ wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – wg załącznika nr 6 do SIWZ. 3. Jeżeli wykonawca wskaże w treści oferty, że określone oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu i nie podleganie wykluczeniu znajdują się w posiadaniu zamawiającego lub można je uzyskać w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, wówczas zamawiający korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne, lub odpowiednio pobiera samodzielnie z baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu: - zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt.2 a) i b). 5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu: - zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt.2 a). 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Potwierdza ono spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 2 c). 8. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt. 2 c), dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 9. Oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 10. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. - Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 11. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie informacji, o której mowa w art.86 ust.5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt 23 – wzór oświadczenia określa załącznik nr 7 do SIWZ. - W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 12. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego: a) ważna decyzja/ opinia sanitarna Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, właściwego ze względu na siedzibę zakładu lub miejsce prowadzenia przez zakład działalności, potwierdzającej, że lokal wykonawcy, w którym będzie realizowana usługa dla zamawiającego spełnia wymagania sanitarne przewidziane dla usług pralniczych ze wskazaniem, że w pralni tej mogą być świadczone usługi prania dla podmiotów leczniczych/szpitali, b) ważna decyzja/ opinia sanitarna właściwego PPIS w zakresie dot. środka transportu przeznaczonego/środków transportu przeznaczonych do przewożenia brudnej i czystej bielizny szpitalnej, Wykonawca może zamiast wyżej wskazanych dokumentów złożyć równoważne dokumenty wystawione przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego. INNE WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wypełniony i podpisany formularz oferty – wzór formularza ofertowego określa załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Wypełniony i podpisany formularz asortymentowo-cenowy – wg załącznika nr 1A do SIWZ, 3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty /oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza/ – tylko w sytuacji, gdy dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę podpisane będą przez osobę inną niż uprawnioną do reprezentacji zgodnie z treścią odpisu właściwego rejestru. Wzory oświadczeń i formularzy zamawiający udostępnia na stronie internetowej wskazanej w treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu jako załączniki do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach