Przetargi.pl
Usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania osoby chorej objętej pomocą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luzinie w 2014 roku

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 84-242 Luzino, ul. Młyńska 7
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 678 20 68 wew. 72 , fax. 58 678 20 68
  • Data zamieszczenia: 2013-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Młyńska 7 7
    84-242 Luzino, woj. pomorskie
    tel. 58 678 20 68 wew. 72, fax. 58 678 20 68
    REGON: 19261641000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.luzino.pl/?pid=193
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania osoby chorej objętej pomocą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luzinie w 2014 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych wynikających z art. 17 ust. 1 pkt. 11 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013r. poz. 182 z późń. zm.), świadczonych na rzecz osób wskazanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Luzinie w miejscu ich zamieszkania na terenie tej gminy, zgodnie z ilością godzin i zakresem ustalonym w decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie. 2. Ilość godzin świadczonych usług uzależniona będzie od rodzaju usług, liczby podopiecznych i ich potrzeb i zmieniać się będzie w okresie trwania umowy. 3. Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć usługi dostosowane do szczególnych potrzeb osób, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy w formie usług opiekuńczych. 3.1. Przedmiotowe usługi obejmują w szczególności: 1) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, polegającą na dostarczaniu i nabywaniu produktów żywnościowych, przygotowywaniu posiłków z uwzględnieniem diety zaleconej przez lekarza, pomoc w spożywaniu posiłków a także zmycie naczyń użytych w tym celu, itp., 2) zaleconą przez lekarza pielęgnację, 3) opiekę higieniczną polegającą na zapewnieniu higieny osobistej oraz porządku w pomieszczeniu zajmowanym przez osobę chorą, 4) w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem, 5) inne czynności wynikające z potrzeb stwierdzonych w miejscu zamieszkania osób wskazanych przez GOPS, 6) a także inne nie wymienione wyżej, mieszczące się w zakresie usług opiekuńczych. 4. Przez specjalistyczne usługi opiekuńcze należy rozumieć usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym. 4.1. Przedmiotowe usługi obejmują w szczególności: 1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, 2) pielęgnację - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, d)pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych; 3) rehabilitację fizyczną i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.): a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług; 4) pomoc mieszkaniowa, w tym: a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu; 5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm.). 5. Przewidywana ilość godzin usług opiekuńczych w okresie wykonywania zamówienia wynosi: 804 godzin miesięcznie. 6. Szacunkowa ilość osób korzystających z usług opiekuńczych: 11 (jedenaście). 7. Przewidywana ilość godzin specjalistycznych usług opiekuńczych w okresie wykonywania zamówienia wynosi: 24 godziny miesięcznie. 8. Szacunkowa ilość osób korzystających z usług opiekuńczych: 1 (jedna osoba). 9. Wynagrodzenie stanowić będzie iloczyn sumy roboczogodzin w danym miesiącu kalendarzowym i stawki brutto. Wypłacane będzie z dołu na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, do 14 (czternastu) dni po dostarczeniu faktury do siedziby Zamawiającego. Wykonawca dostarczy fakturę za jeden miesiąc kalendarzowy (rozliczeniowy) do siedziby Zamawiającego do 5 (piątego) dnia następnego miesiąca. Warunkiem wypłaty wynagrodzenia będzie właściwa realizacja usług opiekuńczych nad podopiecznymi GOPS w Luzinie potwierdzona przez prawidłowo prowadzoną dokumentację (specyfikację) obecności osób sprawujących opiekę w domach podopiecznych, w tym rozliczeniem kart kontrolnych zgodnym z wydanymi przez GOPS w Luzinie decyzjami administracyjnymi, zawierającym listę odpłatności osób korzystających z usług. 10. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania kadrą niezbędną do realizacji zadania, tj.: personelem posiadającym odpowiednie wykształcenie, ukończone kursy, szkolenia (potwierdzone odpowiednimi certyfikatami, dyplomami itp.) w zakresie podstawowych umiejętności koniecznych do sprawowania opieki nad osobami starszymi lub niepełnosprawnymi, w ilości gwarantującej realizację zadania / nie mniej niż 7 osób , w wymiarze wykonywanych usług zapewniającym nieprzerwaną, prawidłową realizację usług opiekuńczych nad podopiecznymi GOPS w Luzinie, niezależnie od urlopów i zwolnień chorobowych, w trakcie całości okresu realizacji zamówienia. 11. W/w osoby powinny posiadać odpowiednie predyspozycje psychiczne i fizyczne, niezbędne do wykonywania usług opiekuńczych a także w trakcie realizacji usług zachowywać się w sposób zgodny z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania okresowych kontroli realizacji zamówienia. Kontrola prowadzona będzie przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej lub osobę przez niego upoważnioną w obecności pracownika socjalnego właściwego dla danego rejonu pracy socjalnej. W przypadku rażącego naruszenia obowiązków osoby sprawującej opiekę nad podopiecznymi GOPS w Luzinie, Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnioskowania do Wykonawcy o wykluczenie osoby z realizacji usług opiekuńczych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.luzino.pl/?pid=193
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach