Przetargi.pl
Usługi odbioru i dalszego postępowania z odpadami medycznymi w zakresie kodu 18 01 04 wraz z dostawą pojemników na odpady medyczne

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital Specjalistyczny Nr 3 w Rybniku ogłasza przetarg

  • Adres: 44200 Rybnik, ul. Energetyków
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0324291000, 4291288 , fax. 324 291 225
  • Data zamieszczenia: 2018-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital Specjalistyczny Nr 3 w Rybniku
    ul. Energetyków 46
    44200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 0324291000, 4291288, fax. 324 291 225
    REGON: 27278032300014
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.rybnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi odbioru i dalszego postępowania z odpadami medycznymi w zakresie kodu 18 01 04 wraz z dostawą pojemników na odpady medyczne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru i dalszego postępowania z odpadami medycznymi w zakresie kodu 18 01 04 wraz z dostawą pojemników na odpady medyczne dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 3 w Rybniku. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do specyfikacji (komplet załączników stanowiących charakterystykę przedmiotu zamówienia oraz podstawę wyliczenia ceny ofertowej), złożony z następujących części: 1.1 Formularz cenowy. 1.A Opis przedmiotu zamówienia 1.B Polityka ochrony środowiska w SPZOZ WSS Nr 3 w Rybniku. Załącznik nr 1.1 („Formularz cenowy”) określa szczegółowo rodzaj i przewidywaną ilość opadów medycznych o kodzie 18 01 04 w oparciu o aktualne dane o potrzebach zamawiającego jak i szczegółowy określony przedmiot dostawy – pojemniki na odpady medyczne i ich ilość. 3. Każdy z wykonawców składa ofertę na całość asortymentu (tj. oferta musi obejmować wszystkie pozycje), w przeciwnym wypadku zostanie odrzucona. 4. Podane w formularzu cenowym ilości dotyczą terminu realizacji usługi w okresie do dnia 18.06.2019 r. od daty zawarcia umowy (na taki okres zostanie zawarta umowa). Umowa zostanie zawarta bezpośrednio po zakończeniu niniejszego postępowania. 5. Pozostałe warunki zamówienia określone są w punkcie XV oraz powołanym w nim załączniku nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia („Wzór umowy”). 6. Usługa musi: - odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia – w tym spełniać wszystkie wymagania wyszczególnione we wzorze załącznika nr 1.A do niniejszej specyfikacji oraz we wzorze umowy – załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji. - transport musi odbywać się pojazdami przystosowanymi do transportu odpadów niebezpiecznych spełniających wszelkie wymagania zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011r. Nr 227, poz. 1367 ze zm.) oraz obsługiwany przez wykwalifikowany personel. - Wykonywanie przedmiotu zamówienia musi być zgodne z obowiązującymi przepisami, a w szczególności: a) z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013 r. poz.21 z późn. zm.) b) z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 poz.1232 ) c) z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. 227, 1367.), d) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 poz.1923), e) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014 poz. 1973), f) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz.U.2017 poz. 1975), g) Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz.U. 2016 poz. 1819), h) przepisami sanitarnymi i epidemiologicznymi obowiązującymi w tym zakresie, wymogami BHP i Ppoż. 8. Zamawiający zastrzega, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości powziętych w stosunku do złożonych w ofercie oświadczeń może zwrócić się o udzielenie stosownych informacji do właściwego (ze względu na miejsce położenia zakładu: unieszkodliwiania lub poddania obróbce fizyczno-chemicznej lub składowania odpadów na składowisku odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne) wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska. Zamawiający zastrzega, że w trakcie wykonywania usługi może żądać od Wykonawców potwierdzenia unieszkodliwiania lub poddania obróbce fizyczno-chemicznej lub składowania odpadów na składowisku odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w zakresie wskazanym w ofercie. 9. Zgodnie z art. 29 ust 3a Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - czynności polegające na wykonaniu usługi w zakresie: unieszkodliwiania lub prac wykonywanych przy obróbce fizyczno-chemicznej lub prac wykonywanych na składowisku odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w miejscu wskazanym przez Wykonawcę w zakresie realizacji zamówienia - (w zależności od złożonej oferty), wykonywali wyłącznie pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90524000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium na zasadach określonych w niniejszej specyfikacji oraz w Ustawie w wysokości: 3 800,00 zł przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 26.01.2018 r. przed godz. 10:00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w BGŻ BNP Paribas S.A. rachunek nr 11 1600 1055 1833 4024 4000 0002. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej w podanym terminie znajdzie się ono na rachunku bankowym zamawiającego (decydująca jest konkretna godzina uznania rachunku bankowego zamawiającego poprzez zaksięgowanie kwoty wadium przez bank zamawiającego). Wskazane jest umieszczenie w opisie przelewu informacji: „wadium przetargowe TAG-18-PN/4-2018” oraz dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu. W przypadku wniesienia wadium w innej ww. formie, oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć przed upływem ww. terminu w kasie zamawiającego (miejsce i godziny pracy – jak podano w punkcie I.1). W tym przypadku do oferty należy dołączyć kserokopię dokumentu wadialnego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy. W przypadku przesyłania wadium w formie innej niż w pieniądzu – za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca – wykonawca odpowiada za właściwy opis koperty zapewniający jej skierowanie do kasy zamawiającego oraz zachowanie terminu na wniesienie wadium. Nie narusza funkcji wadium złożenie takich dokumentów, jak wadialne gwarancje bankowe lub ubezpieczeniowe – wraz z ofertą, ale zamawiający zwraca uwagę, że wszycie dokumentów tego typu do oferty uniemożliwia ich zdeponowanie w kasie zamawiającego oraz zwrócenie, co jest częstym wymogiem zawartym w treści tych dokumentów. Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy, tj. następujących:  zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,  zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (nie dotyczy postępowania, w którym nie żądano zabezpieczenia); 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zgodnie z art. 46 Ustawy zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a, o czym mowa powyżej. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - Zamawiający dla potwierdzenia spełnienia warunku wymaga wykazania się posiadaniem przez wykonawcę zezwoleń lub zezwolenia (decyzji) właściwych organów administracji publicznej na prowadzenie działalności zawodowej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia tj, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, zgodnie z wymogami Ustawy o odpadach, tj. odbiór, transport, utylizację odpadów medycznych lub poddanie obróbce fizyczno-chemicznej z wyłączeniem autoklawowania  dezynfekcji termicznej, działania mikrofali, jeżeli zastosowana w tej obróbce technika zapewnia bezpieczne dla środowiska oraz dla życia i zdrowia ludzi unieszkodliwianie odpadów (proces D9) lub prowadzenie odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne (proces D5). Wszystkie decyzje i zezwolenia musi posiadać Wykonawca nawet jeżeli część zamówienia będzie realizował podwykonawca, z wyłączeniem sytuacji gdy Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia zgodnie z art.23 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r Nr 113 poz.759 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania i spełnienia warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z informacją powyżej w punkcie III.3) należy do oferty dołączyć oświadczenie wg wzoru dołączonego do specyfikacji jako załącznik nr 2.1 oraz 2.2. Ponadto dla wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania należy także w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji dotyczącej m. in. firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie - należy przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (wzór oświadczenia zostanie zamieszczony razem z ww. informacją na stronie zamawiającego); wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach