Przetargi.pl
Usługi ochrony osób, budynków i mienia Sądu Rejonowego w Kluczborku.

Sąd Rejonowy w Kluczborku ogłasza przetarg

  • Adres: 46-200 Kluczbork, ul. Katowicka 2
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4471673 , fax. 77 4471673
  • Data zamieszczenia: 2013-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Rejonowy w Kluczborku
    ul. Katowicka 2 2
    46-200 Kluczbork, woj. opolskie
    tel. 77 4471673, fax. 77 4471673
    REGON: 00032370800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kluczbork.sr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi ochrony osób, budynków i mienia Sądu Rejonowego w Kluczborku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest ochrona osób, budynków i mienia Sądu Rejonowego w Kluczborku w budynkach mieszczących się pod adresami: ul. Katowicka 2 46-200 Kluczbork, ul. M.Skłodowskiej-Curie 15 46-200 Kluczbork i ul. Sądowa 3 46-300 Olesno. Przewidywana maksymalna ilość stałych godzin w trakcie realizacji zamówienia wynosi 23 877. Maksymalna ilość godzin wzmocnienia ochrony w trakcie realizacji zamówienia wynosi: 600 , z zastrzeżeniem możliwości nie wykorzystania liczby godzin wzmocnienia w pełnej wysokości przez Zamawiającego. Łączna maksymalna ilość godzin stałych i wzmocnienia w trakcie realizacji zamówienia wynosi 24 477. Zamawiający udostępni nieodpłatnie Wykonawcy, w każdym z chronionych budynków, odpowiednie pomieszczenie dla osób pełniących ochronę.Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy ubiegającego się o niniejsze zamówienie publiczne zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ..Wymaga się aby Wykonawca wykonywał przedmiot zamówienia za pomocą osób posiadających aktualne świadectwo niekaralności.Wykonawca zobowiązuje się realizować przedmiot zamówienia w następujących godzinach:1)budynek Sądu Rejonowego w Kluczborku przy ul. Katowickiej 2 :-w dni robocze w godzinach 7.30 - 18.00 w składzie 1 osobowym;2)budynek Sądu Rejonowego w Kluczborku przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 15 :w dni robocze w godzinach 7.30 - 18.00 w składzie 1 osobowym;3)budynek Wydziałów Zamiejscowych Sądu Rejonowego w Kluczborku z siedzibą przy ul. Sądowej 3 46-300 Olesno : w dni robocze w godzinach 7.30 - 18.00 w składzie 1 osobowym;Zamawiający informuje o możliwości wzmocnienia ochrony fizycznej osób, budynków oraz mienia Zamawiającego. Wszystkie wzmocnienia, zarówno w składzie, jak i w godzinach ochrony realizowane są w czasie trwania umowy przy maksymalnej liczbie 600 roboczogodzin dla wszystkich lokalizacji Zamawiającego. Wzmocnienie ochrony uwarunkowane jest takimi samymi kwalifikacjami jak pracownika ochrony stałej. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania maksymalnej ilości podanych godzin wzmocnienia. Każdorazowo wzmocnienie składu, odbywa się wg poniższej procedury. Wykonawca rozpoczyna realizację wzmocnienia na pisemny wniosek Dyrektora Sądu, a pod nieobecność Dyrektora Sądu na pisemny wniosek osoby zastępującej Dyrektora Sądu z upoważnienia Ministra Sprawiedliwości. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi ochrony fizycznej osób oraz budynków i mienia w nich znajdującego się przekazanego protokołem. 5.Wykonawca winien świadczyć usługę zgodnie z zasadami określonymi w art. 36 ust. 1 pkt 1-4 ustawy o ochronie osób i mienia, poprzez podejmowanie działań zapobiegających w chronionych budynkach użytkowych przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, winien przeciwdziałać powstawaniu szkód oraz nie dopuszczać do wstępu osób nieuprawnionych na teren chroniony oraz zgodnie z przepisem wydanym na podstawie art. 36 ust. 5 przedmiotowej umowy rozporządzenia wykonawczego (rozporządzenie z dnia 18 listopada 1998r. w sprawie szczegółowego trybu działań pracowników ochrony podejmowanych wobec osób znajdujących się w granicach chronionych obiektów i obszarów - Dz. U. z 1998r. Nr 144, poz. 933). Do obowiązków Wykonawcy należy:Wykonawca musi dysponować stacją monitoringu alarmu (SMA) obejmującą swym zasięgiem teren Kluczborka i Olesna;Podłączenie do stacji monitoringu alarmu bezpośrednio przez SMA Wykonawcy ze stałym podłączeniem nadajników do systemów alarmowych Zamawiającego, przy czym Zamawiający dopuszcza możliwość ingerencji Wykonawcy (w porozumieniu z Zamawiającym) w systemy celem podłączenia jego nadajników; Wykonawca musi zapewnić dojazd grupy interwencyjnej za wezwanie pracowników ochrony lub Stacji Monitorowania Alarmów: do budynków Zamawiającego w Kluczborku: przy ul. Katowickiej 2 i przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 15 - w czasie max 10 minut, natomiast do budynku w Oleśnie przy ul. Sądowej 3 - w czasie max 30 minut. Godne reprezentowanie Zamawiającego poprzez odpowiednie zachowanie (uprzejmość i życzliwość w kontaktach z pracownikami Zamawiającego i Petentami), czysty jednolity strój (ciemny mundur) oraz posiadanie identyfikatora z nazwą Wykonawcy i nazwiskiem osoby pełniącej dyżur;Wykonawca zapewni osobom pełniącym ochronę:jednakowe umundurowanie - ciemny mundur wraz z odzieżą wierzchnią zimową;krótkofalówki działające na częstotliwościach ogólnodostępnych - zapewniających stałą i bezpośrednią łączność pomiędzy osobami pełniącymi ochronę w budynkach Zamawiającego, dla każdej osoby pełniącej ochronę w danym dniu;przyciski lub piloty antynapadowe - po jednym w każdym budynku Zamawiającego w celu możliwości wezwania grupy interwencyjnej lub poinformowania stacji monitoringu;wyposażenie w telefon komórkowy pracownika Wykonawcy wykonującego obowiązki w budynku przy ul. M. Skłodowskiej -Curie 15, zapewniając mu łączność z pracownikami administracji sądu. Rzetelne prowadzenie książki raportów i wydarzeń, w której będą one odnotowywane, z podaniem daty i godziny, istotne uwagi nt. zdarzeń zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz pełnienia dyżuru;Zakończenie i przyjęcie dyżuru musi być odnotowane i potwierdzone czytelnymi podpisami w książce raportów i wydarzeń;Świadczenie usług portierskich tj.:przechowywanie odpowiednio oznakowanych kluczy w odpowiednich gablotach Zamawiającego w budynkach Sądu: przy ul. Katowickiej 2 w Kluczborku i w Oleśnie;wydawanie i przyjmowanie kluczy od pracowników i osób sprzątających w budynkach Sądu: przy ul. Katowickiej 2 w Kluczborku i w Oleśnie, przed rozpoczęciem i po zakończeniu pracy oraz prowadzenia ewidencji wydawanych i zdanych kluczy ;w przypadku awarii w budynkach Sądu: przy ul. Katowickiej 2 w Kluczborku i w Oleśnie klucze wydać, po uprzednim odnotowaniu awarii w książce raportów i wydarzeń, osobom wskazanym przez Dyrektora Sądu, a pod nieobecność Dyrektora Sądu przez osobę zastępującą Dyrektora Sądu z upoważnienia Ministra Sprawiedliwości, wraz z nazwiskiem osoby pobierającej klucze oraz dopilnować ich zwrotu;utrzymanie ładu i porządku na parkingach w obrębie posesji Zamawiającego, w zakresie gospodarowania miejscami parkingowymi. 6.9.Zapewnienie należytego ładu i porządku na terenie objętym umową, przestrzeganie postanowień instrukcji, otrzymanych od Zamawiającego w zakresie bhp i p.poż oraz ponoszenie odpowiedzialności za szkody powstałe wobec pracowników Zamawiającego , osób trzecich (zewnętrznych) oraz majątku Zamawiającego w związku z realizacją usług oraz wskutek innych działań osób zatrudnionych przez Wykonawcę.Przestrzeganie zasady, że po godzinach pracy obowiązujących w Sądzie w dni robocze oraz w dni wolne od pracy, wejście do budynków Sądu pozostaje zamknięte.Wymaganie, aby osoby spoza Sądu (np. Petenci lub osoby i przedstawiciele firm świadczących usługi, dostawy lub roboty budowlane na rzecz Zamawiającego) posiadały imienne wezwania lub zezwolenia podpisane przez Dyrektora Sądu, a pod nieobecność Dyrektora Sądu przez osobę zastępującą Dyrektora Sądu z upoważnienia Ministra Sprawiedliwości na przebywanie w chronionych budynkach po godzinach pracy. Uzyskiwanie telefonicznego zezwolenia Dyrektora Sądu, a pod nieobecność Dyrektora Sądu osoby go zastępującej z upoważnienia Ministra Sprawiedliwości, na wejście po godzinach pracy na teren chronionych budynków dla osób spoza Sądu (np. Petentów lub osób i przedstawicieli firm świadczących usługi, dostawy lub roboty budowlane na rzecz Zamawiającego) nieupoważnionych do przebywania na terenie budynków bez wezwania lub zezwolenia. Pobyt w/w osób pracownik ochrony winien każdorazowo odnotować w książce raportów i wydarzeń;Wewnętrzny obchód chronionych budynków po godzinach urzędowania w Sądzie, w tym korytarzy, toalet, piwnic. W czasie obchodu osoba pełniąca ochronę zobowiązana jest do sprawdzania czy wszystkie drzwi do pokoi są pozamykane, czy wszystkie okna na korytarzach, w toaletach oraz w piwnicach są pozamykane, czy na korytarzach, w toaletach oraz piwnicach wyłączone są światła i urządzenia wodno-kanalizacyjne; W przypadku stwierdzenia, iż w pomieszczeniach budynków sądu, poza pomieszczeniami szczególnie chronionymi , okno/okna jest/są otwarte lub włączone są światła, osoba pełniąca ochronę wchodzi do pomieszczenia i zamyka okno/okna i/lub wyłącza światła, poczym z zaistniałego zdarzenia sporządza notatkę służbową oraz wpisuje powyższe w książce raportów i wydarzeń; W przypadku stwierdzenia, iż w pomieszczeniach budynku Sądu przy Katowickiej 2 wymienionych poniżej, okno/okna jest/są otwarte, niezwłoczne zawiadomienie o tym zdarzeniu osoby upoważnione oraz wpisanie powyższego w książce raportów i wydarzeń:Kasa;Serwerownia;Księgowość ;Kancelaria Tajna W przypadku stwierdzenia, iż w pomieszczeniach budynku Sądu przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 15 wymienionych poniżej, okno/okna jest/są otwarte, niezwłoczne zawiadomienie o tym zdarzeniu osoby upoważnione oraz wpisanie powyższego w książce raportów i wydarzeń:Serwerownia;W przypadku stwierdzenia, iż w pomieszczeniach budynku Sądu w Oleśnie przy ul. Sądowej 3 wymienionych poniżej, okno/okna jest/są otwarte, niezwłoczne zawiadomienie o tym zdarzeniu osoby upoważnione oraz wpisanie powyższego w książce raportów i wydarzeń:Serwerownia;Kasa W przypadku wystąpienia awarii lub zdarzenia losowego w objętych ochroną pomieszczeniach budynków Zamawiającego, w szczególności w przypadku wystąpienia pożaru, zalania pomieszczeń, włamania do budynku, awarii klimatyzatorów do czasu przybycia odpowiednich służb (Pogotowie Ratunkowe, Straż Pożarną, Policję, Pogotowie Energetyczne, serwis) osoba pełniąca ochronę zobowiązana jest zabezpieczyć ochraniane budynki i mienie w nich znajdujące się oraz wezwać osoby wskazane przez Dyrektora Sądu, odnotowując powyższe w książce raportów i wydarzeń;6.19.Wszelkie zastrzeżenia dotyczące obchodu, osoba pełniąca ochronę wykazuje w książce raportów i wydarzeń;6.20.Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli prawidłowego wykonywania zadań przez pracowników Wykonawcy, w tym do czasu reakcji na wezwanie grupy interwencyjnej, z zastrzeżeniem, że wezwanie grupy interwencyjnej w ramach kontroli jest nieodpłatne dla Zamawiającego; Próba kontrolna grupy interwencyjnej może być wykonana maksymalnie 2 razy w roku.Przestrzeganie zasady, że urządzenia, sprzęt i meble mogą być przemieszczane na zewnątrz budynków tylko za zgodą Kierownika O/Administracyjnego;Niezwłoczne zawiadomienia Policji i osób upoważnionych do kontaktu przez Dyrektora Sądu, o zdarzeniach noszących znamiona przestępstwa lub wykroczenia;6.23. Zachowanie w tajemnicy wszelkich informacji, które mają wpływ na stan bezpieczeństwa ochranianych budynków użytkowych w okresie trwania umowy oraz po jej rozwiązaniu;6.24. Osoby pełniące ochronę zobowiązane są do legitymowania wchodzących do sądu osób oraz sprawdzania przy użyciu dostępnego sprzętu u Zamawiającego (ręcznego wykrywacza metali, bramkowych wykrywaczy metali) czy osoby wchodzące na teren sądu nie posiadają przedmiotów niebezpiecznych (np. noże, broń, kwas itp.);25.Osoby pełniące ochronę zobowiązane są do monitorowania budynku za pomocą telewizji dozorowej (przemysłowej) będącej wyposażeniem Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia braku obrazu na monitorze lub z danej kamery, należy sporządzić Notatkę oraz zanotować powyższe w książce raportów i wydarzeń oraz wzmocnić czujność za pomocą np. częstszych obchodów danego obszaru chronionych budynków. Natomiast w przypadku awarii całego systemu poinformować upoważnionych przez Dyrektora pracowników Zamawiającego, odnotowując powyższe w książce raportów i wydarzeń;6.26.W przypadku awarii systemu ochrony przeciwpożarowej, systemu ochrony antynapadowej, systemu ochrony antywłamaniowej poinformować wskazanych przez Dyrektora pracowników Zamawiającego, odnotowując powyższe w książce raportów i wydarzeń; 6.27.Wykonawca opracuje plan ochrony wszystkich budynków Sądu Rejonowego w Kluczborku w terminie do 30 dni od dnia podpisania umowy zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa bez użycia środków przymusu bezpośredniego. W/w plan ochrony będzie aktualizowany na bieżąco z inicjatywy Wykonawcy lub Zamawiającego.6.28.Oznaczenie budynków Zamawiającego w widocznym i uzgodnionym z Zamawiającym miejscu emblematami informacyjnymi, że budynki ochraniane są przez Wykonawcę; Zamawiający wymaga, aby usługa odbywała się na warunkach określonych w zawartej umowie, której projekt stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ. 1.Zamawiający przekaże protokolarnie Wykonawcy budynki wraz z urządzeniami stanowiącymi zabezpieczcie budynków w celu wykonywania przedmiotu umowy.2.Z przekazania strony sporządzą protokół, w którym określą stan budynków oraz zabezpieczenie budynków przed możliwością włamania, kradzieży mienia z budynków i niebezpieczeństwem pożaru. Protokół zostanie sporządzony w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.5.Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu wykazu osób, przy pomocy których wykonywać będzie prace wraz z kopiami zaświadczeń o niekaralności, a także kopie dokumentów potwierdzających uzyskanie przez te osoby specjalistycznych kwalifikacji w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia. 1.Strony zobowiązują się do zachowania tajemnicy w zakresie związanym z przedmiotem umowy.2.W szczególności Wykonawca zobowiązuje się do:a)zachowania w tajemnicy wszelkich informacji pozyskanych w trakcie wykonywania zadań związanych z niniejszą umową; b)stosowanie obowiązujących Zamawiającego regulacji w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji;3.Obowiązek zachowania tajemnicy jest nieograniczony w czasie. Jego uchylenie może być dokonane wyłącznie przez Zamawiającego w formie pisemnej.Zamawiający dopuszcza istotne zmiany umowy w zakresie i na warunkach określonych w Załączniku nr 3 do SIWZ, stanowiącym projekt umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kluczbork.sr.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach