Przetargi.pl
usługi kosztorysowania remontów lokali administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich w Łodzi w podziale na 2 części.

Zarząd Lokali Miejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 90514 Łódź, Al. Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 652 96 70 , fax. 42 652 77 24
  • Data zamieszczenia: 2017-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Lokali Miejskich
    Al. Tadeusza Kościuszki 47
    90514 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 652 96 70, fax. 42 652 77 24
    REGON: 36375254600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    usługi kosztorysowania remontów lokali administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich w Łodzi w podziale na 2 części.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniu kosztorysów inwestorskich wraz z przedmiarem robót, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz opracowanie karty informacyjnej lokalu: • kosztorysy remontów lokali mieszkalnych, na potrzeby Inwestora, bez projektów z wykonaniem przedmiarów robót w zakresie:  robót budowlanych  robót wewnętrznych instalacji kanalizacji sanitarnej,  robót wewnętrznych instalacji wodociągowych,  robót wewnętrznych instalacji wentylacji grawitacyjnej,  robót wewnętrznych instalacji elektrycznych,  robót wewnętrznych instalacji elektrycznych niskoprądowych.  robót wewnętrznych instalacji centralnego ogrzewania  robót wewnętrznych instalacji gazowych • Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, instalacyjnych, technologicznych, elektrycznych do przetargów z załącznikami - wykazy materiałów, sprzętu, przedmiary • karta informacyjna lokalu – wg załącznika nr 1 do niniejszego OPZ. 1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WYKONANIA ZADANIA W ZAKRESIE NIEZBĘDNYM DO PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE. 1.1. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu umowy w następujących terminach: • w przypadku jednorazowego otrzymania od 1 do 5 zleceń w terminie do 5 dni roboczych, • w przypadku jednorazowego otrzymania od 6 do 10 zleceń w terminie 8 dni roboczych, • w przypadku jednorazowego otrzymania powyżej 11 zleceń, każdy pakiet do 5 zleceń powinien być wykonany w terminie do 4 dni roboczych a po wykonaniu zleconych prac przekazany zleceniodawcy w miarę realizacji zlecenia. 1.2 Przedmiot umowy w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonywany jest na podstawie:  ustalonych danych wyjściowych (wytycznych) do kosztorysowania,  zakresu rzeczowego wykonanego przez zamawiającego (Rezydent – TON) z danego rejonu. Sporządzony przedmiar przekazany zostaje do właściwego Rezydenta TON w celu weryfikacji. Przedmiar ostateczny uwzględnia ewentualne korekty Rezydenta TON. Kosztorys inwestorski wraz z przedmiarem robót musi być opracowany za pomocą odpowiedniego oprogramowania. 2. ZAKRES WYKONANIA PRZEDMIOTU UMOWY 2. 1. PRZEDMIAR ROBÓT Przedmiar robót powinien zawierać zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem. Opracowanie przedmiaru robót składa się z: • karty tytułowej; • spisu działów przedmiaru robót; • tabeli przedmiaru robót. Karta tytułowa przedmiaru robót zawiera następujące informacje: • nazwę nadaną zamówieniu przez Zamawiającego; • w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia – nazwy i kody CPV: o grup robót, o klas robót, o kategorii robót; • adres obiektu budowlanego; • nazwę i adres Zamawiającego; • datę opracowania przedmiaru robót. Spis działów przedmiaru robót powinien przedstawiać podział wszystkich robót budowlanych w danym obiekcie na grupy robót według Wspólnego Słownika Zamówień. Dalszy podział przedmiaru robót należy opracować według systematyki ustalonej indywidualnie lub na podstawie systematyki stosowanej w publikacjach zawierających kosztorysowe normy nakładów rzeczowych. Tabele przedmiaru robót powinny zawierać pozycje przedmiarowe odpowiadające robotom podstawowym. W tabelach przedmiaru robót nie uwzględnia się robót tymczasowych - robót, które są projektowane i wykonywane jako potrzebne do wykonania robót podstawowych, ale nie są przekazywane Zamawiającemu i są usuwane po wykonaniu robót podstawowych, z wyłączeniem przypadków, gdy istnieją uzasadnione podstawy do ich odrębnego rozliczania. Dla każdej pozycji przedmiaru robót należy podać następujące informacje: • numer pozycji przedmiaru; • kod pozycji przedmiaru, określony zgodnie z ustaloną indywidualnie systematyką robót lub na podstawie wskazanych publikacji zawierających kosztorysowe normy nakładów rzeczowych; • numer specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, zawierającej wymagania dla danej pozycji przedmiaru; nazwę i opis pozycji przedmiaru oraz obliczenia ilości jednostek miary dla pozycji przedmiarowej; • jednostkę miary, której dotyczy pozycja przedmiaru; • ilość jednostek miary pozycji przedmiaru. Ilości jednostek miary podane w przedmiarze powinny być wyliczone na podstawie pomiarów z natury, wyłącznie w sposób zgodny z zasadami podanymi w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. 2. 2. SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowią opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, w zależności od stopnia skomplikowania robót budowlanych, składają się ze specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót podstawowych, rodzajów robót według przyjętej systematyki lub grup robót. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, dla budowy w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, należy opracować z uwzględnieniem podziału szczegółowego według Wspólnego Słownika Zamówień, określając w nich co najmniej: • roboty budowlane w zakresie przygotowania terenu pod budowę; • roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej; • roboty w zakresie instalacji budowlanych; • roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych. Wspólne wymagania dotyczące robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia mogą być ujęte w ogólnej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych zawierają co najmniej: 1) część ogólną, która powinna obejmować: a) nazwę nadaną zamówieniu przez Zamawiającego, b) przedmiot i zakres robót budowlanych, c) wyszczególnienie i opis prac towarzyszących i robót tymczasowych, d) informacje o terenie budowy zawierające wszystkie niezbędne dane istotne z punktu organizacji robót budowlanych, • zabezpieczenia interesów osób trzecich, • ochrony środowiska, • warunków bezpieczeństwa pracy, • zaplecza dla potrzeb wykonawcy, • zabezpieczenia chodników i jezdni, e) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia – nazwy i kody CPV: • grup robót, • klas robót, • kategorii robót, f) określenia podstawowe, zawierające definicje pojęć i określeń nigdzie wcześniej niezdefiniowanych, a wymagających zdefiniowania w celu jednoznacznego rozumienia zapisów dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych; 2) wymagania dotyczące właściwości wyrobów budowlanych oraz niezbędne wymagania związane z ich przechowywaniem, transportem, warunkami dostawy, składowaniem i kontrolą jakości - poszczególne wymagania odnosi się do postanowień norm; 3) wymagania dotyczące sprzętu i maszyn niezbędnych lub zalecanych do wykonania robót budowlanych zgodnie z założoną jakością; 4) wymagania dotyczące środków transportu; 5) wymagania dotyczące wykonania robót budowlanych z podaniem sposobu wykończenia poszczególnych elementów, tolerancji wymiarowych, szczegółów technologicznych oraz niezbędne informacje dotyczące odcinków robót budowlanych, przerw i ograniczeń, a także wymagania specjalne; 6) opis działań związanych z kontrolą, badaniami oraz odbiorem wyrobów i robót budowlanych w nawiązaniu do dokumentów odniesienia; 7) wymagania dotyczące przedmiaru i obmiaru robót; 8) opis sposobu odbioru robót budowlanych; 9) opis sposobu rozliczenia robót tymczasowych i prac towarzyszących; 10) dokumenty odniesienia - dokumenty będące podstawą do wykonania robót budowlanych, w tym wszystkie elementy dokumentacji projektowej, normy, aprobaty techniczne oraz inne dokumenty i ustalenia techniczne. 2. 3. KOSZTORYS INWESTORSKI Opracowanie kosztorysu inwestorskiego metodą kalkulacji szczegółowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 18.05.2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 nr 130 poz. 1389). Przy ustalaniu jednostkowych nakładów rzeczowych należy stosować w kolejności: • kosztorysowe normy nakładów rzeczowych określone w odpowiednich katalogach oraz metodę interpolacji i ekstrapolacji, przy wykorzystaniu wielkości określonych w katalogach. • analizę indywidualną; Przy ustalaniu stawek i cen czynników produkcji należy stosować w kolejności: • aktualne publikacje, • dane rynkowe, • analizę własną; Ceny kosztów zakupu ustala się jako wyodrębnioną wartość z tabel średnich narzutów w kwartale poprzedzającym wycenę. Przy ustalaniu wskaźników narzutów kosztów pośrednich i narzutu zysku należy przyjmować wielkości określone według aktualnych publikacji, a w przypadku braku takich danych — według danych rynkowych i analizy własnej. Jednostkowe nakłady rzeczowe ustalone na podstawie analizy indywidualnej powinny uwzględniać w przypadku: • robocizny — ilości roboczogodzin dotyczące wszystkich czynności, które są wymienione w szczegółowych opisach robót podstawowych wyszczególnionych pozycji kosztorysowych, oraz 5 % rezerwy na czynności pomocnicze; • materiałów — ilości wyszczególnionych rodzajów materiałów, wyrobów lub prefabrykatów niezbędnych do wykonania robót podstawowych wyszczególnionych pozycji kosztorysowych, z uwzględnieniem ubytków i odpadów w transporcie i w procesie wbudowania; • pracy sprzętu — ilości maszynogodzin pracy wymienionych jednostek sprzętowych, niezbędnych do wykonania robót podstawowych wyszczególnionych pozycji kosztorysowych, z uwzględnieniem przestojów wynikających z procesu technologicznego. Godzinowe stawki robocizny kosztorysowej ustalone na podstawie analizy własnej powinny obejmować wszystkie składniki zaliczane do wynagrodzenia oraz koszty pochodne naliczane od wynagrodzeń, a w szczególności: • płace zasadnicze; • premie regulaminowe; • płace dodatkowe (dodatki stażowe, inne dodatki regulaminowe); • płace uzupełniające (wynagrodzenia za urlopy i inne płatne nieobecności, zasiłki chorobowe, odprawy emerytalne, nagrody jubileuszowe); • obligatoryjne obciążenia płac; • odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. W cenach jednostkowych materiałów ustalonych na podstawie analizy własnej nie uwzględnia się podatku od towarów i usług. W cenach jednostkowych maszynogodzin pracy jednostek sprzętowych ustalonych na podstawie analizy własnej nie uwzględnia się podatku od towarów i usług. W cenach jednostkowych należy uwzględniać kosztorysową cenę pracy jednostki sprzętowej lub transportowej wraz z kosztami obsługi etatowej oraz koszty jednorazowe, uwzględniające koszty przewozu sprzętu lub środków transportu z bazy na budowę i z powrotem, montaż i demontaż na miejscu pracy. Kosztorys inwestorski obejmuje: • stronę tytułową zawierającą:  nazwę obiektu lub robót budowlanych z uwzględnieniem nazw i kodów Wspólnego Słownika Zamówień i podaniem lokalizacji,  nazwę i adres Zamawiającego,  nazwę i adres jednostki opracowującej kosztorys,  imiona i nazwiska, z określeniem funkcji osób opracowujących kosztorys, a także ich podpisy,  wartość kosztorysową robót,  datę opracowania kosztorysu inwestorskiego. • przedmiar robót; • kalkulację uproszczoną; • tabelę wartości elementów scalonych, sporządzoną w postaci sumarycznego zestawienia wartości robót określonych przedmiarem robót, łącznie z narzutami kosztów pośrednich i zysku, odniesionych do elementu obiektu lub zbiorczych rodzajów robót; • zestawienia robocizny, materiałów i sprzętu • załączniki:  założenia wyjściowe do kosztorysowania,  kalkulacje szczegółowe cen jednostkowych, analizy indywidualne nakładów rzeczowych oraz analizy własne cen czynników produkcji i wskaźników narzutów kosztów pośrednich i zysku. 2.4 KARTA INFORMACYJNA LOKALU Sporządzenie karty informacyjnej lokalu wg załącznika nr 1 do niniejszego OPZ. Karta Informacyjna lokalu winna zawierać : - rysunek lokalu w skali po remoncie - lokalizacja lokalu na danej kondygnacji - zestawienie powierzchni wszystkich pomieszczeń lokalu po remoncie. 3. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA MUSI BYĆ SPORZĄDZONY W FORMIE: 1. Papierowej w ilości: • przedmiar robót: 2 egz., • kosztorys inwestorski w wersji uproszczonej: 2 egz., • specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót: 2 egz. • karta informacyjna lokalu : 2 egz. 2. Elektronicznej na nośniku elektronicznym CD w tym: • przedmiar robót w programie w formacie: xml, pdf, ath • kosztorys inwestorski szczegółowy w programie w formacie: xml, pdf, ath • specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót w formacie: doc, pdf. • karta informacyjna lokalu w formacie : doc, pdf. Pliki i foldery mają być opisane w sposób jednoznacznie określający ich zawartość. Wykonawca przekazuje przedmiot umowy zamawiającemu (wyznaczonej osobie w TON) za pośrednictwem protokołu zdawczo-odbiorczego i oświadczenia o kompletności opracowanych kosztorysów inwestorskich, STWiOR i karty informacyjnej lokalu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71242000-6

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach