Przetargi.pl
Usługi dozoru i ochrony obiektów Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu

Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblągu ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Krakusa 13-16
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 234 10 75 , fax. 55 234 15 16
  • Data zamieszczenia: 2015-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblągu
    ul. Krakusa 13-16 13-16
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 234 10 75, fax. 55 234 15 16
    REGON: 28056230100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.elblag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi dozoru i ochrony obiektów Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa dozoru i ochrony siedziby oraz mienia Zamawiającego, a także dozór dwóch bram wjazdowych wraz z przyległym terenem na Cmentarzu Dębica w Elblągu. Ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne - należy przedłożyć oświadczenie wykonawcy o zatrudnianiu ponad 50% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach. Dozór i ochrona siedziby oraz mienia Zamawiającego oraz dozór dwóch bram wjazdowych wraz z przyległym terenem na Cmentarzu Dębica w Elblągu realizowana musi być zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami i przepisami, w szczególności z uwzględnieniem ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. 2014 r., Nr 0, poz. 1099 z późn. zm.). 2. Zakres zamówienia: Zakres i warunki usługi dozoru i ochrony obiektów Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu I. Usługa dozoru i ochrony siedziby oraz mienia Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu przy ul. Krakusa 13-16 A. Zakres ochrony: 1. Miejsce realizacji usługi dozoru i ochrony siedziby oraz mienia Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu stanowi teren ogrodzony, położony w Elbląg przy ul. Krakusa 13-16 (działka nr 3/2, obręb nr 11) o powierzchni 0,6672 ha, na którym znajduje się: 1) budynek biurowo-socjalno-warsztatowy o powierzchni użytkowej 1254,40 m2; 2) budynek portierni o powierzchni użytkowej 16,00 m2; 3) budynek garażowy o powierzchni użytkowej 65,03 m2; 4) budynek magazynu paliw o powierzchni zabudowy 28,50 m2; 5) garaż blaszany - 6 szt. 6) barakowóz - 3 szt. 2. Świadczenie usług dozoru i ochrony siedziby oraz mienia Zamawiającego, znajdującego się w Elblągu przy ul. Krakusa 13-16, realizowane będzie w godzinach: 1) w dni robocze: 14.30 - 7.30; 2) w soboty, niedziele, święta oraz dni wolne za święta przypadające w soboty: 7.30 - 7.30 B. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy świadczącego usługi ochrony fizycznej 1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszym opisie przy zachowaniu należytej staranności, a w szczególności przyjmie na siebie obowiązki w zakresie: 1) dozoru i ochrony siedziby oraz mienia w celu zabezpieczenia przed kradzieżą, zniszczeniem bądź innymi zdarzeniami mogącymi ujemnie wpłynąć na stan mienia Zamawiającego; 2) zapewnienia wsparcia grupy interwencyjnej w przypadku działań wymagających wzmacniania ochrony. 2. Wykonawca zapewni dojazd grupy interwencyjnej od momentu jej powiadomienia w czasie nie dłuższym niż: 1) 10 min. - poza godzinami szczytu komunikacyjnego, 2) 15 min. - w godzinach szczytu komunikacyjnego (tj. od godz.13:00 do 17:00). 3. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu imienny wykaz osób zatrudnionych przy realizacji przedmiotu zamówienia. 4. Wykonawca wyznaczy osoby do wykonania przedmiotu zamówienia, które nie były skazane prawomocnym orzeczeniem za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz posiadają aktualne zaświadczenie lekarskie dopuszczające do pracy na powyższym stanowisku. 5. Wykonawca zobowiązany jest do powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia zawsze tym samym pracownikom (zmianowo), a o każdej zmianie personalnej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. 6. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie w obsadzie - przynajmniej jedna osoba na zmianie. 7. Wykonawca zobowiązany jest posiadać i prowadzić na stanowisku ochrony oraz okazywać na każde żądanie Zamawiającego następującą dokumentację: 1) książkę zdawczo - odbiorczą służby zawierającą dziennik sprawozdań pracownika ochrony; 2) książkę wydawania i zdawania kluczy; 3) wykaz telefonów do koordynatorów Wykonawcy; 4) instrukcję współpracy z policją, strażą pożarną, strażą miejską i innymi służbami mundurowymi; 5) instrukcję postępowania ochrony w przypadku napadu, włamania, pożaru, powodzi, awarii itp. zdarzeń. 8. Wykonawca zobowiązuje się wyposażyć pracowników ochrony w: 1) jednolite mundury; 2) imienne identyfikatory wraz ze zdjęciem, które należy nosić w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia; 3) środki łączności bezprzewodowej; 4) przenośny sygnalizator pozwalający na szybkie przywołanie grupy interwencyjnej; 5) latarki. 9. Wykonawca powierzy sprawowanie nadzoru i kontroli nad pracownikami ochrony osobie wpisanej na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. Kontrola pracowników ochrony będzie prowadzona w dni robocze przynajmniej jeden raz na dobę natomiast w pozostałe dni przynajmniej dwa razy na dobę. 10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem obowiązków określonych w umowie. 11. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność finansową za wyjazd jednostek Państwowej Straży Pożarnej do fałszywego alarmu. Przez fałszywy alarm strony rozumieją alarm pożarowy, wywołany w sytuacji, gdy pożaru nie ma, nie było i brak jest powodów, dla których pożar mógłby rzeczywiście powstać. 12. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać pracowników ochrony z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisami przeciwpożarowymi. C. Szczegółowe obowiązki osób wyznaczonych do wykonywania zamówienia 1. Dozór i ochrona siedziby oraz mienia Zamawiającego znajdującego się na terenie położonym w Elblągu przy ul. Krakusa 13-16 w celu zabezpieczenia przed kradzieżą, zniszczeniem bądź innymi zdarzeniami mogącymi ujemnie wpłynąć na stan mienia Zamawiającego 2. Pracownicy ochrony zobowiązani są do: 1) znajomości topografii obiektów, w tym rozkładu pomieszczeń, przebiegu dróg ewakuacyjnych itp. 2) znajomości lokalizacji: punktów przeciwpożarowych, ujęć wody, głównego wyłącznika prądu, głównego zaworu wody, głównego zaworu centralnego ogrzewania, włącznika oświetlenia zewnętrznego; 3) przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych; 3. W przypadku stwierdzenia usiłowania lub dokonania przestępstwa, pożaru bądź wystąpienia innych nieprawidłowości i zagrożeń, pracownicy ochrony obowiązani są nie dopuścić do zatarcia śladów przestępstwa, niezwłocznie zawiadomić wszelkimi dostępnymi środkami odpowiednie służby publiczne (Policję, Pogotowie Ratunkowe, Straż Pożarną itp.) oraz osoby upoważnione do kontaktu ze strony Zamawiającego. 4. Pracownicy ochrony są zobowiązani do: 1) współdziałania z jednostkami ochrony ppoż. w zakresie likwidacji pożaru lub jego zagrożenia na chronionym terenie oraz w obiektach; 2) współdziałania z Policją lub Prokuraturą w przypadku stwierdzenia usiłowania lub dokonania przestępstwa; 3) włączania i wyłączanie oświetlenia zewnętrznego terenu ZZM w Elblągu przy ul. Krakusa 13-16; 4) przeprowadzania obchodu terenu, mienia i obiektów przynajmniej 2 razy w ciągu godziny ze szczególnym uwzględnieniem kontroli zamknięcia okien oraz wejść do budynków, pomieszczeń biurowych, pojazdów i innych miejsc wskazanych przez Zamawiającego; 5) przyjmowania i zdawania posterunku w sposób dokładny informując swego przełożonego o wszelkich spostrzeżeniach podczas objęcia, pełnienia i przekazywania służby; 6) składania upoważnionemu pracownikowi Zamawiającego raportów dotyczących zdarzeń i incydentów zaistniałych podczas dyżuru oraz informacji dotyczących wystąpienia awarii instalacji wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania i elektrycznej - najpóźniej do zakończenia dyżuru; 7) utrzymania porządku na terenie Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu przy ul. Krakusa 13-16 obejmującego: a. utrzymanie czystości w pomieszczeniu portierni użytkowanej wyłącznie przez pracowników ochrony; b. bieżące zamiatanie i grabienie terenu znajdującego się w obrębie portierni oraz bramy wjazdowej; c. bieżące odśnieżanie dojścia do budynku biurowo-socjalno-warsztatowego, budynku portierni oraz odśnieżanie chodnika od strony ul. Krakusa przylegającego do działki Zamawiającego; 8) sprawdzenia stanu portierni oraz sprzętu i wyposażenia przy obejmowaniu służby; 9) nie opuszczania powierzonego posterunku do czasu przybycia następnej zmiany; 10) opieki nad psem stróżującym zgodnie z zaleceniami Zamawiającego. 5. Po godzinach pracy na teren Zamawiającego, pracownicy ochrony mogą wpuścić tylko osoby wyraźnie upoważnione przez Zamawiającego oraz odpowiednie służby, o których mowa w ust. 3. 6. W czasie realizacji przedmiotu zamówienia pracownicy ochrony mają obowiązek otwierania bramy wjazdowej w dni robocze o godzinie 7.15 i jej zamykania o godzinie 15.00. W pozostałe dni brama wjazdowa powinna być zamknięta. 7. Otwarcie bramy wjazdowej może być dokonane w celu wpuszczenia lub wypuszczenia z terenu Zamawiającego upoważnionych osób i pojazdów służbowych. 8. Pracownicy ochrony mogą udostępnić klucze do pomieszczeń i pojazdów Zamawiającego tylko osobom upoważnionym, przy czym zobowiązani są dokonać odpowiedniego wpisu w książce wydawania i zdawania kluczy, potwierdzonego czytelnym podpisem osoby pobierającej. 9. Pracownikom ochrony zabrania się wglądu w pisma i akta Zamawiającego oraz przebywania w pomieszczeniach biurowych poza potrzebami wynikającymi z tytułu kontroli lub obchodu budynków i pomieszczeń. 10. W pomieszczeniach biurowych pracownicy ochrony nie mogą korzystać z żadnych urządzeń biurowych. 11. Pracownicy zobowiązani są do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji powziętych podczas wykonania zadań wynikających z umowy. 12. Pracownicy ochrony muszą być całkowicie trzeźwi i na każde żądanie Zamawiającego zobowiązani są poddać się badaniu alkomatem (badanie wydychanego powietrza na obecność alkoholu). 13. Pracownicy ochrony podczas realizacji przedmiotu zamówienia nie mogą znajdować się pod wpływem środków odurzających. II. Usługa dozoru dwóch bram wjazdowych wraz z przyległym terenem na Cmentarzu Komunalnym Dębica w Elblągu przy ul. Łęczyckiej 49 A. Zakres ochrony: 1. Świadczenie usługi dozoru 2 bram wjazdowych wraz z przyległym terenem na Cmentarzu Komunalnym Dębica w Elblągu przy ul. Łęczyckiej realizowane będzie w dni: 1) poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek: w godzinach od 7.00 do 15.00; 2) środa: w godzinach od 7.00 do 17.00; 3) sobota: w godzinach od 8.00 do 13.00; 4) w przypadku pogrzebów przeprowadzanych po podanych godzinach konieczność pełnienia służby w czasie przedłużonym; 2. Ilość posterunków: dwa (bramy wjazdowe na cmentarz Dębica). B. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy świadczącego usługi dozoru 1. Wykonawca wyznaczy osoby do wykonania przedmiotu zamówienia, które nie były skazane prawomocnym orzeczeniem za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz posiadają aktualne zaświadczenie lekarskie dopuszczające do pracy na powyższym stanowisku. 2. Wykonawca zobowiązany jest do powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia zawsze tym samym pracownikom (zmianowo), a o każdej zmianie personalnej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. 3. Wykonawca zobowiązuje się wyposażyć pracowników dozoru w : 1) jednolite mundury, 2) imienne identyfikatory wraz ze zdjęciem, które należy nosić w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, 3) środki łączności bezprzewodowej. 4. Wykonawca powierzy sprawowanie nadzoru i kontroli nad pracownikami dozoru osobie wpisanej na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. Kontrola pracowników dozoru będzie prowadzona w dni robocze przynajmniej jeden raz w tygodniu. 5. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać pracowników dozoru z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisami przeciwpożarowymi. 6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem obowiązków określonych w umowie. C. Szczegółowe obowiązki osób wyznaczonych do wykonania zamówienia 1. Pracownicy dozoru zobowiązani są do: 1) sprawdzania dokumentacji wjazdowej pojazdów, 2) sprawdzanie pojazdów , 3) zabezpieczenie systemu alarmowego budynku starej kaplicy, polegające na jego włączaniu i wyłączaniu, 4) prowadzenie ewidencji wjazdu pojazdów na teren cmentarza, 5) przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych, 6) nie opuszczania stanowiska pracy, 7) współdziałania z Policją lub Prokuraturą w przypadku stwierdzenia usiłowania lub dokonania przestępstwa, 8) składania upoważnionemu pracownikowi Zamawiającego raportów dotyczących zdarzeń i incydentów zaistniałych podczas dyżuru. 2. Pracownicy dozoru podczas realizacji przedmiotu zamówienia nie mogą znajdować się pod wpływem środków odurzających. 3. Pracownicy zobowiązani są do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji powziętych podczas wykonania zadań wynikających z umowy. Informacje ogólne: 1. Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających. 2. Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 3. Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy oraz warunkach ich dokonania: 4. Wartość umowy nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania, z wyjątkiem sytuacji, w której ulegnie zmianie stawka VAT na świadczone usługi. Wówczas Wykonawca do określonego w ofercie wynagrodzenia netto zastosuje aktualnie obowiązującą stawkę wynikającą z należnego podatku VAT. 5. Po upływie jednego roku obowiązywania umowy, cena jednostkowa świadczonych usług może być zmieniona jeden raz w roku, stosownie do wysokości wskaźnika wzrostu cen i usług ogłoszonego przez Prezesa GUS za poprzedni rok kalendarzowy. 6. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia dobrowolnego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (delikt + kontakt) z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej lub użytkowania mienia związanej z przedmiotem zamówienia (OC) w zakresie usług ochrony mienie i osób. 7. Dokument potwierdzający zawarte ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) wraz z dowodem opłacenia składki, powinien zostać dostarczony najpóźniej przed dniem podpisania umowy. 8. Minimalna wymagana suma gwarancyjna - 1 500 000,00zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 9. Zakres ubezpieczenia z powyższej polisy OC powinien być rozszerzony przynajmniej o następujące klauzule: 1) szkody w mieniu znajdującym się w pieczy, pod dozorem lub kontrolą, polegające na zniszczeniu, uszkodzeniu lub utracie; 2) szkody wyrządzone przez podwykonawców osób objętych ubezpieczeniem; 3) szkody wyrządzone nieumyślnie, w tym wskutek rażącego niedbalstwa - podlimit odpowiedzialności 200 000zł na jedno i wszystkie zdarzenia; 4) szkody powstałe po wykonaniu pracy lub usługi wynikłe z nienależytego wykonania zobowiązania; 5) szkody polegających na zniszczeniu, uszkodzeniu, utracie wartości pieniężnych, - podlimit odpowiedzialności 100 000zł na jedno i wszystkie zdarzenia; 6) szkody wyrządzone w środkach transportu znajdujących się na parkingach chronionych przez Wykonawcę; 7) szkody wyrządzone przez pojazdy niepodlegające obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności; 8) utracone korzyści i inne straty wynikające z wypadku, o ile szkoda na osobie lub w mieniu jest objęta ochroną ubezpieczeniową - podlimit odpowiedzialności 100 000zł na jedno i wszystkie zdarzenia; 9) szkody wyrządzone pracownikom osób objętych ubezpieczeniem (OC pracodawcy) - podlimit odpowiedzialności 200 000zł na jedno i wszystkie zdarzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin płatności faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzm.elblag.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach