Przetargi.pl
Usługi bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia Sądu Rejonowego w Krasnymstawie, monitorowanie i rejestracja pracy systemów SWiN i SAP, usługa zabezpieczenia technicznego oraz usługi konwojowe

Sąd Rejonowy ogłasza przetarg

  • Adres: 22-300 Krasnystaw, ul. Poniatowskiego 31
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 082 5762801 , fax. 082 5763305
  • Data zamieszczenia: 2012-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Rejonowy
    ul. Poniatowskiego 31 31
    22-300 Krasnystaw, woj. lubelskie
    tel. 082 5762801, fax. 082 5763305
    REGON: 00032302200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krasnystaw.sr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia Sądu Rejonowego w Krasnymstawie, monitorowanie i rejestracja pracy systemów SWiN i SAP, usługa zabezpieczenia technicznego oraz usługi konwojowe
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: 1. świadczenie usług bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia Sądu Rejonowego w Krasnymstawie, ul. Poniatowskiego 31, w okresie od 01 stycznia 2013 r. do 31 grudnia 2013 r. Usługa świadczona będzie w sposób ciągły, w poniedziałki w godzinach od 7:00 do 18:00, zaś od wtorku do piątku w godzinach od 7:00 do 16:00, pięć dni w tygodniu. Przez okres realizacji zamówienia usługa ta wykonywana będzie przez dwóch licencjonowanych pracowników ochrony fizycznej Wykonawcy świadczącego usługi w zakresie ochrony osób i mienia, spełniającego wymogi określone w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 z późn. zm.). Dobowy wymiar czasu pracy każdego z nich nie będzie przekraczał 8 godzin i będzie przedstawiał się w sposób następujący: a) w poniedziałki: - jeden pracownik ochrony w godzinach 7:00 - 15:00, - drugi pracownik ochrony godzinach 10:00 - 18:00, b) od wtorku do piątku: - jeden pracownik ochrony w godzinach 7:00 - 15:00, - drugi pracownik ochrony godzinach 8:00 - 16:00. 1.1. Pracowników ochrony winna cechować wysoka kultura osobista, miła powierzchowność, pozytywne nastawienie do otoczenia, odpowiednia sprawność fizyczna, umiejętność działania w dyskretny, niekolidujący z funkcjonowaniem jednostki sposób, komunikatywność oraz odpowiednia prezencja (estetyczne i funkcjonalne umundurowanie). 1.2. Szczegółowy zakres czynności objętych usługą ochrony obejmuje: 1) działanie mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osobistej pracowników Zamawiającego i innych osób znajdujących się na terenie obiektu, 2) działania zapobiegające przestępstwom i wykroczeniem przeciwko mieniu, w szczególności włamaniom, kradzieżom lun innym formom wyprowadzania mienia poza strefę kontrolowaną, przeciwdziałanie powstaniu szkody wynikającej z tych zdarzeń, 3) kontrolowanie osób wchodzących i wychodzących do lub z budynku, ich bagaży, wnoszonych urządzeń i sprzętu, identyfikatorów, nie wpuszczanie do budynku osób będących pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, 4) obserwowanie sygnalizatorów powstania alarmu, a w przypadku jego zaistnienia udanie się do miejsca, z którego został wywołany alarm i zapewnienie tam bezpieczeństwa, Wykonawca powinien na bieżąco informować o zaistniałych zdarzeniach, zarówno z central alarmowych jak i przeciwpożarowych odpowiednio Policję, Straż Pożarną lub inne służby oraz odnotować to w dzienniku służby; 5) obsługę systemów alarmowych tj. kontrolowanie monitorów i nagrywanie obrazów ze wszystkich kamer za pomocą urządzeń rejestrujących obraz oraz archiwizowanie nagrania rejestratorów cyfrowych przez okres 30 dni; 6) ochrona parkingu wraz ze znajdującymi się na nim pojazdami, w tym również kontrolowanie czy na terenie parkingu nie znajdują się pojazdy nieuprawnione do parkowania, 7) stałe prewencyjne obchody obiektu, wszystkich korytarzy, klatek schodowych oraz terenu wokół budynku, 8) udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych, 9) ochrona obiektu przed wszystkimi działaniami niepożądanymi, zwłaszcza ze strony osób trzecich, a w szczególności zapobieganie zakłóceniom porządku, zbiegowiskom i działaniom osób zakłócających pracę, kontrola pod względem możliwości wyrządzania szkód, tj. sabotażu, aktów samowoli itp., 10) natychmiastowe działanie w/w przypadkach, 11) po zakończeniu pracy Zamawiającego sprawdzenie wszystkich korytarzy, wejść i wyjść i ustalenie, czy na terenie obiektu nie pozostały osoby nieupoważnione, 12) dokonywanie zatrzymań osób schwytanych na gorącym uczynku przestępstwa albo podejrzanych o popełnieni przestępstwa na terenie obiektu, jeżeli zachodzi obawa ucieczki, zatarcia śladów lub nie jest ustalona tożsamość tych osób. Zatrzymanie może odbyć się wyłącznie w celu bezzwłocznego przekazania odpowiednim organom, 13) niezwłoczne informowanie upoważnionych pracowników Zamawiającego o wszelkich zdarzeniach zaistniałych na terenie obiektu, 14) prowadzenie książki dozoru i raportów z przebiegu służby, w sposób umożliwiający stwierdzenie godziny rozpoczęcia i zakończenia dyżuru przez każdą osobę świadczącą usługi ochrony osób i mienia. 1.3. Obowiązki pracownika ochrony. Pracownik ochrony zobowiązany jest: 1) stawić się w pracy w stanie gwarantującym należyte wykonanie obowiązków, 2) nosić w widocznym miejscu identyfikator służbowy i napis -OCHRONA-, 3) wobec osób trzecich zachowywać się powściągliwie i bez poufałości, 4) interweniować stanowczo, nie przekraczając ogólnie przyjętych norm taktu i kultury, 5) pełnić służbę w wyznaczonym miejscu i czasie, 6) wykonywać powierzone czynności z należytą starannością, 7) działać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Kategorycznie zabrania się w czasie służby: 1) spożywania alkoholu, 2) przystępowania do służby po spożyciu alkoholu, 3) informowania osób postronnych o przebiegu służby i o zaistniałych zdarzeniach, 4) podejmowania podczas służby towarzyskich rozmów i dyskusji z innymi pracownikami sądu. 1.4. Zamawiający zapewni pracownikom ochrony zatrudnionym przez Wykonawcę dostęp do pomieszczenia socjalnego w miejscu wykonywania zamówienia oraz możliwość korzystania z linii telefonicznej w celach związanych z wykonywaniem zamówienia. 1.5. Wymagania szczególne dotyczące pracowników ochrony: - pracownicy ochrony winni być wyposażeni w środki przymusu bezpośredniego i środki łączności bezpośredniej, - wszyscy pracownicy ochrony zatrudnienie na potrzeby wykonywania niniejszego zamówienia winni być umundurowani w sposób schludny, jednolity i wyposażeni w imienny identyfikator. 1.6. Wykonawca zapewni zastępstwo służb ochrony w przypadku zwolnień lekarskich i urlopów, przedstawiając Zamawiającemu do akceptacji dane dotyczące pracownika ochrony pełniącego zastępstwo. 2. usługi monitorowania i rejestracji pracy systemów sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN), oraz sygnalizacji pożaru (SAP) działającego w Sądzie Rejonowym w Krasnymstawie za pośrednictwem łączy telefonicznych lub radiowych. Zamawiający posiada jeden system sygnalizacji włamania i napadu oraz jedną centralę pożarową. 2.1. Wykonawcy zostanie powierzony obowiązek monitorowania do własnego centrum monitorowania alarmów, sygnału z systemów SSWiN i alarmów pożarowych SAP. Usługa ta winna być świadczona całodobowo. 2.2.W przypadku odebrania sygnału alarmowego Wykonawca będzie zobowiązany wysłać niezwłocznie na teren obiektu grupę interwencyjną. Przyjazd grupy interwencyjnej powinien nastąpić w czasie nie dłuższym niż 15 minut. Zadaniem grupy interwencyjnej jest przyjazd do obiektu i przerwanie działalności przestępczej na terenie obiektu. 2.3. W przypadku odebrania sygnał alarmowego z systemu sygnalizacji pożaru, Wykonawca powinien potwierdzić jego autentyczność i w przypadku zaistnienia zagrożenia pożarowego powiadomić Straż Pożarną i kierownika Oddziału Administracyjnego. Prace związane z ochrona przeciwpożarową powinny być świadczone zgodnie z ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (tj. Dz. U. z 2009 r. Nr 178, poz. 1380 z późn. zm.). 3. usługa zabezpieczenia technicznego polegająca na konserwacji systemów: sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN), systemu monitorowania wizyjnego (CCTV), systemu sygnalizacji alarmu pożarowego (SAP) oraz urządzeń w postaci detektora metalu - bramki METEOR 200, SN 384518 oraz ręcznego detektora metalu PD-140. 3.1. Konserwacja powinna obejmować swym zakresem okresowe przeglądy w/w systemów oraz urządzeń i powinna być przeprowadzona przez osobę posiadającą licencję dotyczącą zabezpieczenia technicznego i polegać między innymi na oględzinach zewnętrznych oraz sprawdzeniu poprawności i skuteczności działania. Z uwagi na to, że Zamawiający nie znajduje się ewidencji obszarów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie w świetle przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 2002 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221z późn. zm.), Zamawiający nie wymaga aby Wykonawca posiadał koncesję na ochronę osób i mienia w zakresie zabezpieczenia technicznego. 3.2. Z przeprowadzonych przeglądów konserwacyjnych Wykonawca będzie zobowiązany sporządzić protokół stwierdzający stan techniczny systemów i urządzeń. Przeglądy powinny być przeprowadzone w terminach: a) do 31 stycznia 2013 r. b) do 30 kwietnia 2013 r. c) do 31 lipca 2013 r. d) do 31 października 2013 r. 3.3. Protokoły z przeglądów konserwacyjnych powinny być przedstawione kierownikowi Oddziału Administracyjnego najpóźniej do dnia 15-go następnego miesiąca, w którym dokonano przeglądu. Niedotrzymanie w/w terminów będzie traktowane przez Zamawiającego jako niedotrzymanie warunków umowy. Stwierdzone uszkodzenia lub nieprawidłowości w działaniu systemów lub urządzeń może nastąpić podczas przeprowadzania konserwacji lub normalnej, codziennej eksploatacji. Po otrzymaniu informacji o nieprawidłowym działaniu któregokolwiek z systemów alarmowych, Wykonawca powinien stwierdzić przyczynę nieprawidłowości, usunąć ją lub przedstawić kosztorys naprawy. Naprawa uszkodzenia nastąpi po zapoznaniu się z kosztorysem, jego zaakceptowaniu i ewentualnym zleceniu wykonania naprawy. 4. usługi konwojowe polegające na codziennym konwojowaniu kasjera z gotówką z budynku Sądu Rejonowego w Krasnymstawie, ul. Poniatowskiego 31, do Banku PeKaO S.A. Oddział w Krasnymstawie, ul. Piłsudskiego 11 (odległość ok. 1 km) i z powrotem, od poniedziałku do piątku o ustalonej godzinie. 4.1. Wysokość transportowanych wartości pieniężnych nie przekroczy 0,04 jednostki obliczeniowej, o której mówi § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 października 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad i wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz. U. Nr 129, poz. 858 z późn. zm.). 4.2. Do obowiązków konwojującego pracownika ochrony należy zapewnienie kasjerowi bezpieczeństwa (ochrona przed kradzieżą, rabunkiem, zniszczeniem i zaginięciem) od chwili przyjęcia opieki nad kasjerem i mieniem do momentu przekazania go w miejscu przeznaczenia. Przewidywana ilość konwojów w ciągu 12 miesięcy - 251, przy czym zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości usług o 10%. 5. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wszelki szkody wyrządzone Zamawiającemu przez personel Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku niedołożenia przez personel Wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu usług.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krasnystaw.sr.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach