Przetargi.pl
Usługa zagospodarowania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Wicko w okresie od 1 stycznia 2021r. do dnia 31 grudnia 2021r.

Gmina Wicko ogłasza przetarg

  • Adres: 84-352 Wicko, ul. Słupska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 611 182 , fax. 598 611 101
  • Data zamieszczenia: 2020-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wicko
    ul. Słupska 9
    84-352 Wicko, woj. pomorskie
    tel. 598 611 182, fax. 598 611 101
    REGON: 77097977200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wicko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa zagospodarowania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Wicko w okresie od 1 stycznia 2021r. do dnia 31 grudnia 2021r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest usługa zagospodarowania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Wicko przez przedsiębiorcę wyłonionego w przetargu nieograniczonym zorganizowanym przez Gminę Wicko, w okresie od 1 stycznia 2021r. do dnia 31 grudnia 2021r. 2 Zagospodarowaniu podlegać będą następujące frakcje odpadów : 2.1 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01; 2.2 opakowania z papieru i tektury o kodzie 15 01 01; 2.3 zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06; 2.4 opakowania ze szkła o kodzie 15 01 07; 2.5 odpady ulegające biodegradacji ( ogrodowe ) o kodzie 20 02 01; 2.6 odpady kuchenne ulegające biodegradacji o kodzie 20 01 08; 2.7 odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07; 2.8 baterie i akumulatory inne niż w 20 01 33* o kodzie 20 01 34; 2.9 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki o kodzie 20 01 35*; 2.10 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 o kodzie 20 01 36; 2.11 urządzenia zawierające freony o kodzie 20 01 23* 3 Odpady będą dostarczane przez wyłonionego przez Gminę Wicko w przetargu przedsiębiorcę, posiadającego wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Wicko , zwanego dalej Dostawcą. 4 Zamawiający przewiduje, że w okresie trwania umowy zagospodarowaniu podlegać będą następujące rodzaje i ilości odpadów komunalnych : 4.1 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01)– 1 372,84 Mg 4.2 opakowania z papieru i tektury (kod 15 01 01)– 15,94 Mg 4.3 zmieszane odpady opakowaniowe ( kod 15 01 06 )– 191,80 Mg 4.4 opakowania ze szkła (kod 15 01 07) - 131,32 Mg 4.5 odpady ulegające biodegradacji – ogrodowe ( kod 20 02 01 ) - 29,93 Mg 4.6 odpady kuchenne ulegające biodegradacji ( kod 20 01 08 )– 161,52 Mg 4.7 odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) - 104,59 Mg 4.8 baterie i akumulatory inne niż w 20 01 33* ( kod 20 01 34) – 0,5 Mg 4.9 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki ( kod 20 01 35*) - 0,42 Mg 4.10 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 ( kod 20 01 36 ) - 0,02 Mg 4.11 urządzenia zawierające freony ( kod 20 01 23* ) - 0,6 Mg 5 Ilości odpadów komunalnych określone w p-cie 3.4 stanowią wielkość szacunkową, wyliczoną w oparciu o zebrane ilości odpadów z 2019 r., potwierdzonych sprawozdaniami i raportami przesyłanymi przez Instalacje Przetwarzania Odpadów Komunalnych zagospodarowujące odpady oraz przedsiębiorcę odbierającego odpady, z uwzględnieniem tendencji wzrostowej powstawania odpadów. Ilości te należy traktować jako orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów w stosunku do wyliczeń z lat poprzednich oraz prawo do zmiany rodzaju odpadów komunalnych, w zależności od faktycznych potrzeb i ilości, bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu . 6 Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez cały okres realizacji zamówienia, następujących osób, wykonujących czynności w zamówieniu polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320): 6.1 ważenie odpadów dostarczonych przez podmiot odbierający odpady zebrane z terenu Gminy Wicko, 6.2 sortowanie odpadów komunalnych, 6.3 kompostowanie odpadów komunalnych, 6.4 koordynowanie zadań Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia, w szczególności nadzór nad właściwą realizacją usługi. 7. Zamawiający wymaga aby czynności o których mowa w p-cie 3.6 były wykonywane pod kierownictwem pracodawcy, w wyznaczonym przez niego miejscu i czasie, w sposób zapewniający terminową realizację zamówienia. 8 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w p-cie 6 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 8.1 żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 8.2 żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 8.3 przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia . 9 W trakcie realizacji zamówienia, na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie, w terminie 5 dni roboczych, przedłożyć Zamawiającemu wskazane poniżej dowody ( zgodnie z wyborem Zamawiającego ) w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wskazane w p-cie 6 : 9.1 oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 9.2 poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników - wyliczenie ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy. ). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 9.3 zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 9.4 poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 10 Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w p-cie 6 czynności. 11 Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w p-cie 6 czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej  w § 13 ust. 1 pkt 3 wzoru umowy. 12 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy; 13 Szczegółowe obowiązki wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia zawarto we wzorze umowy – załącznik Nr 7 do SIWZ. 14 Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami powyższych zapisów, zobowiązujących do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez cały okres realizacji umowy, wszystkich osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. oraz umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli realizacji tego obowiązku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: - aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów wydane w drodze decyzji przez organ właściwy odpowiednio ze względu na miejsce zbierania lub przetwarzania odpadów ( bądź jedno zezwolenie tzw. pozwolenie zintegrowane, które obejmuje zbieranie i przetwarzanie odpadów) na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) lub ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.). - aktualną decyzję zatwierdzającą instrukcję eksploatacji składowiska odpadów wydaną przez Marszałka województwa, właściwego dla miejsca składowiska odpadów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp Wykonawca, bez wezwania Zamawiającego, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej www.bip.wicko.pl informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, w/w oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Projekt zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach